Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, det går an, men du må roote telefonen og kjøre et script. Instruksjoner fins på XDA Developers. Vær oppmerksom på at du bør starte fra en ren installasjon, og at du helst bør vite hva du gjør. Jeg måtte flashe telefonen min på nytt to ganger før jeg fikk det til å virke, og da var det litt dumt at jeg ikke hadde tatt noen backup i det siste. Men nå har jeg omtrent 100 MB ledig i telefonminnet, og alt har tilsynelatende fungert skikkelig i flere uker.

Lenke til kommentar

Jo, det går an, men du må roote telefonen og kjøre et script. Instruksjoner fins på XDA Developers. Vær oppmerksom på at du bør starte fra en ren installasjon, og at du helst bør vite hva du gjør. Jeg måtte flashe telefonen min på nytt to ganger før jeg fikk det til å virke, og da var det litt dumt at jeg ikke hadde tatt noen backup i det siste. Men nå har jeg omtrent 100 MB ledig i telefonminnet, og alt har tilsynelatende fungert skikkelig i flere uker.

 

Takk for svar.

Virker litt smårisky, så får ta en nærmere titt før jeg bestemmer meg. Ender vel før eller senere opp med å gjøre det, så takk for linken. :)

Lenke til kommentar

Hei

 

Har lest tråden og fått tips om BatteryHistory (sliter med batteritiden).

Ved å se på "annen bruk" og "siden sist uten strøm" får står det kjørende(100%) og skjerm(3,5%). Som forklart før i tråden skal dette bety at en app nekter telefonen å sove. Det kan stemme for det står også at telefonen ikke har sovet siden siste lading som er litt over 5 timer.

Går inn på "delvis våken bruk" og under "sist uten strøm" står det: android-system, Telefon, Meldinger og Netcounter. Disse står det har blitt brukt mellom et par sekunder og 4 minutter. Jeg tolker det da som at det ikke er noen av disse programmene som hindrer telefonen fra å sove... Tips??????

Lenke til kommentar

Jeg hadde et problem med sending av MMS som gjorde at Handcent hele tiden prøvde å sende dem på nytt. Da sto meldinger på topp under delvis våken bruk helt til jeg slettet MMS-ene fra "Undelivered messages". Etter jeg fikset dette gikk jeg fra 1 dag batteritid til 3 dager.

 

Netcounter kan vel konfigureres til å ikke sjekke datatrafikken med sekunders mellomrom?

Lenke til kommentar

Nå har jeg trukket inn årene, og kjøpt meg iPhone 4. Mini proen er mitt aller største bomkjøp noensinne. At jeg falt for søthetsfaktoren har jeg fått svi for. Telefonen legger på midt under samtaler, den nekter meg noen ganger å skrive melding, den er ufattelig treg (generelt sett), har for liten skjerm, duger ikke til å spille med, blir meget varm under lading, samtaler og når jeg er inne på Marked og laster ned, og ikke minst det med batteritiden. Det eneste jeg kommer til å savne er det meget behagelige tastaturet, og Android selvfølgelig. Nå er det imidlertig på tide med et beiteskifte. Skal i alle fall ikke ha noen mini telefon flere ganger.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

skal overføre data fra en x10mini til x10, men får bare via synken overført nr og bokmerker. hva skal til for å få overført meldinger? bilder kopieres jo bare fra minnekortet, kan jeg gjøre det med sms'er også?

 

 

apple gjorde jo dette strålende lett :tease:

Lenke til kommentar

Er det mulig å lagre en melding på tlf. som man sender ofte. Bruker å sende sms for å varme opp hytta og denne sms lå i lagrede meldinger på min w995. Desverre drukna jeg denne tlf og gjorde den store tabben og kjøpte meg en x10 mini pro, men det er en annen sak.

Du kan jo altids prøve en app som lar deg ha ferdige SMS maler, finnes mange av disse. F.eks SMS Composer

Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å bruke et vanlig bilde som bakgrunnsbilde på denne telefonen? Uansett hvilket bilde jeg velger så må jeg beskjære det >_>

 

Til og med telefoner fra 2005 klarer å skalere bilder så de passer som bakgrunnsbildet

 

 

Noen som vet om det er mulig så man ser siste SMS mottatt også? Sånn som det er nå så ligger alt etter kontaktnavn. Har jo flere hundre kontakter som bare blir brukt av og til.

Endret av waddaf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...