Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har 2 problemer med min mini pro..

Det første har også dama med sin..

 

1: Noen ganger når noen ringer meg, og jeg drar knappen over på grønt, så aktiveres høytaler modusen, og noen ganger slår også mikrofonen seg av..

 

2: Om jeg skriver lange meldinger, og sender dem (skjedd 2 ganger idag) så får mottakeren halve meldinga, og resten av den kan være ei gammel melding i samme samtalen.. akkurat som om den klipper bort slutten, og limer inn slutten fra ei anna melding.

På min mobil så viser den det jeg har skrevet, men som sagt.. mottaker får noe helt anna..

Om jeg velger å vidresende meldinga, og sende den til samme person igjen, da er den i orden.. Har som sagt skjedd 2 ganger i dag.. og skjedde 1 gang også med en anna kamerat av meg for noen uker siden.

 

 

Noen forslag til hva detta kan være?

Lenke til kommentar

For å få fullt utbytte av det nye Google Maps 5.0 med vektorbasert kart trenger vi multitouch på X10 Mini, hørte dere det Sony Ericsson?

X10 Mini har hardwarestøtte for multitouch i motsetning til X10, men det hjelper ikke så lenge SE ikke implementerer det i software før til sommeren 2011.

Maps 5.0 kommer vistnok før jul, og SE sin oppdatering kommer neppe før mars 2011. Dermed får vi ikke mulighet til å flytte/rotere kartet skikkelig før SE får begge fingrene ut :no:

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Jeg har 2 problemer med min mini pro..

Det første har også dama med sin..

 

1: Noen ganger når noen ringer meg, og jeg drar knappen over på grønt, så aktiveres høytaler modusen, og noen ganger slår også mikrofonen seg av..

 

2: Om jeg skriver lange meldinger, og sender dem (skjedd 2 ganger idag) så får mottakeren halve meldinga, og resten av den kan være ei gammel melding i samme samtalen.. akkurat som om den klipper bort slutten, og limer inn slutten fra ei anna melding.

På min mobil så viser den det jeg har skrevet, men som sagt.. mottaker får noe helt anna..

Om jeg velger å vidresende meldinga, og sende den til samme person igjen, da er den i orden.. Har som sagt skjedd 2 ganger i dag.. og skjedde 1 gang også med en anna kamerat av meg for noen uker siden.

 

 

Noen forslag til hva detta kan være?

 

Melding og tekstfunksjonen på X10 Mini er det dårligste jeg noensinne har vært borti. Intensjonen er bra, men det funker bare ikke som det skal.

Du nevner tydeligvis et godt eksempel på en feil, men jeg har ikke sett den ennå.

 

Jeg derimot, plages med at når jeg trykker på 'pil ned' for å velge et ord fra ordlisten (for den har jo ikke ekte T9 - det hadde de ikke råd til, så det er aldri riktig ord som blir valgt!) så blir trykket mitt i 50% av tilfellene bare ignorert og jeg sitter igjen med feil ord. Så må jeg slette og begynne det ordet på nytt.

 

I tillegg er ordlisten basert på maks et par norskstiler. Utrolig mange ord som enten er a) feil b) mangler eller c) ubrukelige

 

Hvem trenger f.eks 'sørnesøy' mer enn 'opera'. Opera fins ikke. Det må man taste inn og lagre. Sørnesøy fins av en eller annen merkelig grunn. Og slik kan jeg fortsette. Jeg oppdager stadig vekk latterlige ord i ordlisten. Jeg gjetter på at ekte T9 ordliste er patentert og var for dyrt for Sony Ericsson å putte inn, så de måtte sabotere det nok til å ikke risikere søksmål...

Lenke til kommentar

Har ikke peiling på hva nr. 2 kan være, høres rart ut.

 

Nr 1. er antakeligvis fordi du holder for lenge, med andre ord trykker du en gang ekstra. Skjermen ble mer følsom etter oppdateringen til 2.1

 

Tror ikke jeg holder for lenge, for jeg har jo hatt 2.1 siden det kom ut, og det er først dem siste dagene dette har skjedd, og det kommer og går.

Har kun hatt 2 samtaler hittil idag, hvor det ikke har skjedd :)

Men skjedde vel seinest i går kveld.

Og om jeg ikke husker feil, så er både knappen til mikrofonen og handsfree modus øverst på skjermen, mens glide knappen er nederst :p så skal jo litt til for at jeg treffer dem da.

Lenke til kommentar

Kom på et annet problem også.. dette skjer også på dama sin.

Om jeg bruker en pirat lader, så klikker mobilen fullstendig :p den lader fint, men touchskjermen trykker som den selv føler for.

Når jeg hadde 1.6, så låste skjermen seg bare, med topp menyen halveis dratt ned, og samma skjedde på dama sin.

Etter oppgradering til 2.1 så slår skjermen seg på, alt mulig blir trykka på, enten går den på lydløs, ellers slår tastlåsen seg av, menyen åpner seg, blir trykka villt i menyen, så div programmer starter.

Har ikke testa på dama sin etter oppgradering til 2.1.

 

Laderne jeg har testa er en Blackberry lader jeg kjøpte på DX, kjøpte den egentlig til N97 da jeg hadde den, der funka den ikke.. så jeg bare la den bort.

Kjøpte deretter en Nokia lader (pirat vare fra ebay), som funka fint på N97.

Begge er med EU plugg og micro usb.

Samme resultat med begge på x10 mini pro.

 

 

Regner med at dette kan skje med alle, så ta det mest som en advarsel ;)

Har også testa 2 blackberry bil ladere (noe billig greier, så er vel sikkert pirat vare dette også) fra buyincoins, som funker helt fint på begge x10 mini pro :)

Lenke til kommentar

Jeg har 2 problemer med min mini pro..

Det første har også dama med sin..

 

1: Noen ganger når noen ringer meg, og jeg drar knappen over på grønt, så aktiveres høytaler modusen, og noen ganger slår også mikrofonen seg av..

 

2: Om jeg skriver lange meldinger, og sender dem (skjedd 2 ganger idag) så får mottakeren halve meldinga, og resten av den kan være ei gammel melding i samme samtalen.. akkurat som om den klipper bort slutten, og limer inn slutten fra ei anna melding.

På min mobil så viser den det jeg har skrevet, men som sagt.. mottaker får noe helt anna..

Om jeg velger å vidresende meldinga, og sende den til samme person igjen, da er den i orden.. Har som sagt skjedd 2 ganger i dag.. og skjedde 1 gang også med en anna kamerat av meg for noen uker siden.

 

 

Noen forslag til hva detta kan være?

 

Melding og tekstfunksjonen på X10 Mini er det dårligste jeg noensinne har vært borti. Intensjonen er bra, men det funker bare ikke som det skal.

Du nevner tydeligvis et godt eksempel på en feil, men jeg har ikke sett den ennå.

 

Jeg derimot, plages med at når jeg trykker på 'pil ned' for å velge et ord fra ordlisten (for den har jo ikke ekte T9 - det hadde de ikke råd til, så det er aldri riktig ord som blir valgt!) så blir trykket mitt i 50% av tilfellene bare ignorert og jeg sitter igjen med feil ord. Så må jeg slette og begynne det ordet på nytt.

 

I tillegg er ordlisten basert på maks et par norskstiler. Utrolig mange ord som enten er a) feil b) mangler eller c) ubrukelige

 

Hvem trenger f.eks 'sørnesøy' mer enn 'opera'. Opera fins ikke. Det må man taste inn og lagre. Sørnesøy fins av en eller annen merkelig grunn. Og slik kan jeg fortsette. Jeg oppdager stadig vekk latterlige ord i ordlisten. Jeg gjetter på at ekte T9 ordliste er patentert og var for dyrt for Sony Ericsson å putte inn, så de måtte sabotere det nok til å ikke risikere søksmål...

Syns ikke den er så dårlig jeg. Har for det meste ingen problemer med norske ord, bare noen av de som ikke er så mye brukt og muligens noen dialekt ord jeg bruker. Opera ligge inne på min fra før, og jeg har aldri skrevet det, så at det ikke finnes er bare sprøyt.

Lenke til kommentar

Navigasjon biten i Google Maps er på vei, men er vel fortsatt bare beta stadie, og muligens bare for siste android versjonene.

 

Se demo:

Okei :D ble litt skuffa når jeg starta navigasjonen, så kom det bare en liste med "ta til venstre her, så tar du til høyre der!" er jo ikke navigasjon ffs :p

 

Ellers kan folk prøve Waze inntil navigasjonen er på plass. Gratis "opensource" navigasjon, funker bra :)

Lenke til kommentar

 

Jeg derimot, plages med at når jeg trykker på 'pil ned' for å velge et ord fra ordlisten (for den har jo ikke ekte T9 - det hadde de ikke råd til, så det er aldri riktig ord som blir valgt!) så blir trykket mitt i 50% av tilfellene bare ignorert og jeg sitter igjen med feil ord. Så må jeg slette og begynne det ordet på nytt.

 

Samme problem her, og det er utrolig irriterende! Og jeg ser at når jeg trykker på 'pil ned' so treffer jeg 'pil ned', for der du trykker blir jo "markert"... så hvorfor tlf ikke gjør som den får beskjed om vet ikke jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hender dette skjer med meg også, men bare i blant da jeg skriver meldinger veldig fort. Hvis det skjer, holder jeg tunga rett i munn, og roer ned temopet 2 hakk ;)

 

 

Ellers må jeg si.. fortsatt strålende fornøyd med denne telefonen! Og ja, fortsatt ting jeg kunne tenkt meg annerledes på denne sjarmerende, lille saken.. men disse (iallefall de fleste) tingene visste jeg om på forhånd, så dette er ikke ting jeg klager fryktelig mye på!

 

Folk som klager over hvor dårlig denne telefonen er, f.eks at den har for liten skjerm, eller andre åpenlyse ting! Hehe.. Får da virkelig tro dere visste om dette på forhånd? Er så tilfelle, har folk virkelig lite å klage over..

 

Stemmer det jeg skrev over.. anbefaler jeg folk å gjøre litt bedre research neste gang man er på utkikk etter ny mobil! Så slipper man "overraskelser"..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde tenkt å resette telefonen til fabrikkinnstillinger, fordi jeg skal låne den bort til dama. Ifølge alle bruksanvisninger jeg kan finne, så gjøres dette slik:

 

Phone reset using Factory Reset:

 

1. Go to Settings> SD card, USB Mass Storage.

2. Select Factory Reset.

3. Select Reset phone.

 

 

 

Problemet er at jeg ikke har valget Factory Reset i den menyen. Har det flyttet på seg i 2.1?

Endret av Llandari
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...