Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, man må bruke telefonen intensivt for å tappe batteriet i løpet av en dag.

Den dagen Market ble åpnet for betalingsapplikasjoner testet jeg mye app med den, og i tillegg brukte jeg den som MP3-spiller minst en time. Likevel klarte jeg ikke tappe batteriet 50%.

 

Da Handcent hadde hengt seg opp med utgående MMS-meldinger varte batteriet mitt snaut en dag, og enkelte datatellere kan vel også konfigureres til å tømme batteriet.

Lenke til kommentar

Skru av gps, wifi, bluetooth når du ikke bruker det.

Skru ned skjermstyrken, det finnes en widget som kan gjøre alt dette.

Ikke bruk programmer som er aktive konstant, og forhindrer telefonen i å sove.

 

Bluetooth, kanskje. GPS bruker ikke strøm om du ikke kjører kartprogrammer eller lignende, og wifi skal normalt gå i dvale når du slår av skjermen, så det skal bruke veldig lite strøm om det fungerer skikkelig (noe det ikke alltid gjør).

 

Den ene store strømtyven jeg har funnet er om et program hindrer telefonen i å sove. Programmet trenger ikke å bruke noe CPU, det bare hindrer strømsparingen å tre i kraft. Forskjellen er på mellom 2 og 8 % strømforbruk i løpet av en natt og over 20. NetCounter har vært problematisk til tider for meg. Jeg bruker den vesle appen Battery History (som bare er en snarvei til en «skjult» meny) til å finne slike.

 

Et annet strømsparingstriks er å slå av bakgrunnsdata når du ikke trenger det.

Lenke til kommentar

En enkel test på om alt er i orden med strømsparingen er å se på tiden det tar for å vekke opp telefonen når man ikke har brukt den på en stund.

Dersom det kommer skjermbilde et sekund etter man trykker på venstre menyknapp er det et program som nekter telefonen å sove, dersom det går et par sekunder og man blir utolmodig og har lyst til å trykke flere ganger er alt i orden :thumbup:

(Det tilsvarer forskjellen mellom sort skjermsparer og hvilemodus på en laptop).

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min x10 mini et par mnd nå, og er stort sett veldig fornøyd. Det er et par ting som har begynt å plage meg litt i det siste og det er:

 

- standard ringetone endrer seg til en jeg ikke vil ha, og jeg må bytte tilbake. Hvorfor?

- noen ganger går lyset i skjermen ned til 6% av seg selv

- Jeg har 16 GB brikke. Noen ganger kobler den ut, og jeg må starte tlf på nytt for at den skal virke. Hvorfor skjer dette når telefonen skal støtte 16GB minnekort?

 

Jeg savner å kunne ringe med blåtann og stemmeaktivering. Er det mulig på denne telefonen?

 

:)

Lenke til kommentar

- standard ringetone endrer seg til en jeg ikke vil ha, og jeg må bytte tilbake. Hvorfor?

- Jeg har 16 GB brikke. Noen ganger kobler den ut, og jeg må starte tlf på nytt for at den skal virke. Hvorfor skjer dette når telefonen skal støtte 16GB minnekort?

Kan endre ringetone til det jeg ønsker her. Har det noe med hvor den er lagret kanskje? Min spiller f.eks fint av en sang på minnekortet som ringetone.

Telefonen min har 32GB minnekort og 'kobler ikke ut'. Kan det være et program som er ustabilt?

Jeg bruker mortplayer og har slått av automatisk indeksering av musikk. Den viser mapper, i stedet for å fucke opp alt med tags...

Lenke til kommentar

NYTimes app funker ikke på min telefon, går direkte til feilmelding og så kan du velge force close. Fant den på market så da skal den vel egentlig funke med den lille skjermen?

 

Noen andre som har prøvd?

 

 

Nå er NYTimes appen oppdatert sånn at den funker på X10 mini også.

Men tekststørrelse må settes til "Huge" får å være leselig.

 

Fin telefon men skjermen føles ofte alt for liten. Tror jeg bytter til X8 jeg as ..

Lenke til kommentar

En enkel test på om alt er i orden med strømsparingen er å se på tiden det tar for å vekke opp telefonen når man ikke har brukt den på en stund.

Dersom det kommer skjermbilde et sekund etter man trykker på venstre menyknapp er det et program som nekter telefonen å sove, dersom det går et par sekunder og man blir utolmodig og har lyst til å trykke flere ganger er alt i orden :thumbup:

(Det tilsvarer forskjellen mellom sort skjermsparer og hvilemodus på en laptop).

Og om telefonen bruker ca 10 sekunder på å våkne, og 10-15 sekunder på å komme inn i anropsloggen, meldinger o.l. da har man ett hvordan problem? :S

Lenke til kommentar

Dere som sier at batteriet varer lengre det er nok pga dere rett og slett har bedre dekning.

Telefonen bruker utrolig mye batteri på lete etter bedre signal.

Bor selv i en kjeller og her er det veldig dårlig signal og batteriet må lades hver natt. Var hjemme hos foreldrene mine en tur og der hadde jeg mye bedre signal og da varte telefonen i over 2dager før jeg måtte lade.

 

Hadde også telefonen 1uke uten simkort og brukte den litt til surfing og div. da varte den hele uken uten lading, utrolig hvor mye batteri som går på og lete etter signal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...