Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har funnet strømtyven min! :new_woot:

Det viste seg at MMS via Handcent ikke virket, og ingen av de fire MMS med bilde jeg har prøvd å sende har kommet frem (fant dem i Undelivered Messages). Dermed har Handcent ikke villet sove, og batteriet går tomt i løpet av en dag.

Ved oppdatering av Handcent har problemet forsvunnet til neste gang jeg prøvde å sende MMS.

Jeg har lenge lurt på hvorfor BatteryHistory viste 100% for Meldinger under "Delvis våken bruk", men nå vet jeg hvorfor...

 

Får sjekke hvorfor MMS ikke virker, men det har ikke hastverk. Handcent er konfigurert med max 300kB meldingsstørrelse, det bør vel fungere med Telenor?

Lenke til kommentar

Fins det forresten noen lur måte å finne sånne strømtyver på? Altså de programmene som ikke gjør noe særlig annet enn å hindre telefonen fra å sove. Nå sist viste det seg å være NetCounter, men det fant jeg først ut etter å ha gått nedover listen under Applikasjoner, filtrert til å vise kun kjørende, og slått av mistenkte apps en etter en (og så slå av skjermen et kvarters tid mellom hvert forsøk for å se om det gir utslag i BatteryHistory). De må da kunne oppdages automatisk?

Lenke til kommentar

Problem: Når jeg setter på tastelås skrur skjermen seg av og telefonen går i en slags hvilemodus.

Da jeg åpner telefonen igjen har WiFi slått seg av.

Er det noe mulighet for å unngå at dette skjer?

Er koblet på Gochat (facebook chat), og vil at den skal forbli tilkoblet til enhver tid!

(har mini pro)

Lenke til kommentar

Jeg har funnet strømtyven min![...]

 

Får sjekke hvorfor MMS ikke virker, men det har ikke hastverk. Handcent er konfigurert med max 300kB meldingsstørrelse, det bør vel fungere med Telenor?

 

 

Tror du må ha på bakgrunnsdata for at MMS skal funke i Handcent.

 

Men vil ikkje strømtyvene, uansett hvilke program det er, knekkes med et task-killer program?

Jeg har hatt veldig dårlig batteri de siste dagene. Mobilen måtte på lading i kveld etter bare 1 dag og noen timer siden sist lading. Og da har jeg verken hørt musikk, surfet eller brukt tfl til noe annet enn sms og samtaler. Mens andre dager kan jeg både høre musikk og surfe, og da kan tlf vare i nesten 48 timer....

Synest også tlf er begynt å hakke litt nå, og kan til tider vere treg i reaksjonen når jeg trykker på skjermen (det var den ikke i starten) - spesielt når jeg skal innpå favoritter i kontaktlisten. Det hender seg også at tlfn må tenke seg GODT OM når eg skal inn på Hancent og Meldinger...tar noen sekunder før programmet dukker opp :hmm:

Lenke til kommentar

Når alt er i orden varer batteriet på telefonen minst tre døgn, kunne sikkert klart fire hvis jeg ikke surfet og leiket med den.

 

Angående MMS og Handcent så har bakgrunnsdata alltid vært påslått, det eneste som er avslått er 3G-nettverk. Wifi står på hele tiden, Blåtann og GPS kun ved behov.

 

Fant akkurat ut at sending av MMS fungerer fint via Meldinger, da er problemet løst for min del.

Lenke til kommentar

Problemet med task killer-programmer er at å stoppe og starte programmer bruker mer strøm enn å bare la dem bli gående i bakgrunnen, med mindre de hindrer telefonen fra å sove. For meg virker det som om telefonen klarer å styre batteribruk helt fint på egenhånd, iallfall om du setter ned lysstyrken på skjermen.

 

 

Etter en periode uten Task killer, så har jeg begynt å bruke det igjen.. og denne gangen bruker jeg TK konsekvent hver eneste gang jeg tar opp telefonen og gjør noe med den!

 

Dette har økt batteritiden på min fra ca. ett døgn, uten TK, og til iallefall 2 døgn (om ikke 3) med..

 

Skjønner lite av denn telefonens batteribruk.. syns jeg har prøvd ut det meste nå, jeg :hmm:

Lenke til kommentar

Om du bare får ett døgn uten task killer, må du se gjennom programmene du bruker. Minst ett av dem hindrer telefonen fra å sove, vil jeg tippe. Nå er det ganske nøyaktig 50 timer siden sist lading på min telefon. Ingen task killer, og blåtann er det eneste jeg slår av i strømkontroll-widgeten (wlan og gps har stått på 100% av tiden, men ikke vært så mye i bruk, skjermen er ganske mørk).

 

Det er altså ikke det at du har programmer kjørende som tapper batteri, men at de gjør dumme ting.

Lenke til kommentar

Om du bare får ett døgn uten task killer, må du se gjennom programmene du bruker. Minst ett av dem hindrer telefonen fra å sove, vil jeg tippe. Nå er det ganske nøyaktig 50 timer siden sist lading på min telefon. Ingen task killer, og blåtann er det eneste jeg slår av i strømkontroll-widgeten (wlan og gps har stått på 100% av tiden, men ikke vært så mye i bruk, skjermen er ganske mørk).

 

Det er altså ikke det at du har programmer kjørende som tapper batteri, men at de gjør dumme ting.

 

 

Hatt denne telefonen siden den kom ut, og har prøvd det meste tipset om her eller andre steder på nettet..

 

Bruker "SystemPanel" (riktignok lite-versjonen) til å overvåke mobilens bruk med, og har også forsøkt å bruke dette til å lukke programmer som tydligvis ikke har så lyst til å lukke seg selv- uten at dette har virket å hjelpe på batteriet!

 

Men når jeg bruker Advanced Task Killer konsekvent etter å ha brukt mobilen og dens programmer, har jeg over doblet batteritiden! Batteriet er fortsatt langt dårligere enn andres, men bytter mer enn gjerne lading hver natt mot over 2 døgn uten lader, hver eneste dag ;)

 

Så det jeg har lest om at Task killere ikke er nødvendig og at det faktisk kan reduserer batteritiden ytligere, er langt fra riktig med min "mini" i hvertfall!

Lenke til kommentar

For noen dager siden valgte jeg å avinstallere Advanced task manager og Quick settings/quick battery, samtidig som jeg sluttet å bruke ADW Launcher. Tidligere har batteriet holdt i maks halvannet døgn. Om noen minutter har mobilen vært påslått i tre døgn med det som for meg er normalt bruk, dvs litt internettbruk og spill i tillegg til samtaler og meldinger. Alt av wifi/gps/bakgrunnsdata/datatrafikk har vært avslått utenom når jeg har hatt behov for det.

 

I tillegg til disse tre applikasjonene mistenker jeg handcent for å tappe mye strøm når jeg skal motta eller sende mms. Jeg er for øvrig svært lei av problemene med akkurat det. Det irriterer meg at jeg må slå av datatrafikk o.l. for å spare strøm og at jeg dermed får problemer med mms-funksjonen.

 

Etter neste lading skal jeg prøve en runde med ADW Launcher og se om det gir noe utslag på batteribruken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...