Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen andre her som har problemer med usb-kontakten plutselig vil den ikke koble til datamaskinen og ikke vil den lade fra hverken stikkontakt eller datamaskin og når du kobler til pcen så slår usb tilkoblingen seg av på hele tiden slik at det blir en ding dong lyd hele tiden, og nå er den helt død hmmm merkelig jaja den virket jo en hel måned he he ikke verst det for en ny telefon

Lenke til kommentar

Noen andre her som har problemer med usb-kontakten plutselig vil den ikke koble til datamaskinen og ikke vil den lade fra hverken stikkontakt eller datamaskin og når du kobler til pcen så slår usb tilkoblingen seg av på hele tiden slik at det blir en ding dong lyd hele tiden, og nå er den helt død hmmm merkelig jaja den virket jo en hel måned he he ikke verst det for en ny telefon

Det ligner litt på mine problemer når det er svakt batteri.

Jeg gikk inn på SE sin nettside og lastet ned update service, så la jeg inn programvare helt fra scratch.

Telefonen ville ikke lade og virket nesten helt død. Reagerer kun når du trykker den midterste tasten og påknappen. Den vibirerer, men nekter å komme på.

 

Lurer på om dette kan ha noe med Helix Launcher å gjøre? Har sett folk som hadde trøbbel med den og måtte legge inn ny programvare.

 

Den fungerer greit igjen nå, men jeg er glad jeg hadde brukt Appbrain... :-)

Sparer en for mye trøbbel ved reinstallasjon.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Handlet 2 apps nå. Visa kortet mitt lå allerede lagret. Litt merkelig da jeg ikke har handlet på nett med telefonen før nå. På paypal har jeg kun brukt mastercardet mitt. Hvordan skjer dette?

 

Når jeg sjekket fant jeg ut at jeg hadde opprettet en Google Checkout-konto da jeg kjøpte Google Earth Plus for tre år siden. Likevel måtte jeg oppdatere den, da det opprinnelige VISA-kortet var gått ut på dato.

Lenke til kommentar

Når mobilen min var i sine yngre dager varte batteriet kun 1-2 dager, men nå som den er blitt nesten 3 måneder gammel kan den gå 3-4-5 dager uten strømtilførsel ved normal bruk (sms, ringing og litt surfing på nettet).

 

Forhåpentligvis blir det kanskje enda bedre med tiden. Om den lever så lenge da, selvfølgelig. :whistle:

Lenke til kommentar

Noen andre som irriterer seg over den korte batterilevetiden? Batteriet går jo tomt i løpet av en dag, men det er kanskje normalt for smarttelefoner?

Det har vært debattert i denne tråden mange ganger.

Slå av ting som bruker strøm, skaff deg en bedre launcher (f.eks helixlauncher for 1.6) og pass på å ha brukbar dekning på 3G. I tillegg lønner det seg å skru ned lysstyrken på skjermen.

Lenke til kommentar

Er det forresten mulig å sende sms fra pc-en mens telefonen er tilkoblet med usb-kabelen? Det gikk i alle fall an i SE PC Suite (som er for andre/eldre modeller).

MyPhoneExplorer

 

Installert. Men det står:

 

If you want to connect via USB-cable...

- Ensure that the Debug-Interface-Drivers for your phone are installed (ADB-Drivers)

- Ensure that 'USB-Debugging' is enabled on phone

 

Hvor får jeg tak i ADB-driverne?

Lenke til kommentar

ser ut som det var den originale ladekabelen som følgte med telefonen som var synderen, testet den ut i natt og telefonen var ca 90% og satte i kabelen og den ladet tilsynelatende normalt men om morgenen så var den på o% igjen prøvde så å lade den opp med en nokia kabel og det gikk kjempefint så da lader jeg se telefonen min opp med en nokia kabel :)

 

Noen andre her som har problemer med usb-kontakten plutselig vil den ikke koble til datamaskinen og ikke vil den lade fra hverken stikkontakt eller datamaskin og når du kobler til pcen så slår usb tilkoblingen seg av på hele tiden slik at det blir en ding dong lyd hele tiden, og nå er den helt død hmmm merkelig jaja den virket jo en hel måned he he ikke verst det for en ny telefon

Det ligner litt på mine problemer når det er svakt batteri.

Jeg gikk inn på SE sin nettside og lastet ned update service, så la jeg inn programvare helt fra scratch.

Telefonen ville ikke lade og virket nesten helt død. Reagerer kun når du trykker den midterste tasten og påknappen. Den vibirerer, men nekter å komme på.

 

Lurer på om dette kan ha noe med Helix Launcher å gjøre? Har sett folk som hadde trøbbel med den og måtte legge inn ny programvare.

 

Den fungerer greit igjen nå, men jeg er glad jeg hadde brukt Appbrain... :-)

Sparer en for mye trøbbel ved reinstallasjon.

Lenke til kommentar

ser ut som det var den originale ladekabelen som følgte med telefonen som var synderen, testet den ut i natt og telefonen var ca 90% og satte i kabelen og den ladet tilsynelatende normalt men om morgenen så var den på o% igjen prøvde så å lade den opp med en nokia kabel og det gikk kjempefint så da lader jeg se telefonen min opp med en nokia kabel :)

Så spørs det om det var en tilfeldighet, eller om det var kabelen :-)

Lenke til kommentar

Noen andre som irriterer seg over den korte batterilevetiden? Batteriet går jo tomt i løpet av en dag, men det er kanskje normalt for smarttelefoner?

Det har vært debattert i denne tråden mange ganger.

Slå av ting som bruker strøm, skaff deg en bedre launcher (f.eks helixlauncher for 1.6) og pass på å ha brukbar dekning på 3G. I tillegg lønner det seg å skru ned lysstyrken på skjermen.

 

Det er veeeldig mange som irriterer seg over batterilevetiden på denne snertne saken - også jeg. Har ikke hjulpet meg å skru av ting som angivelig skal bruke mye strøm. Bruker også Helix, men det har ikke hjulpet på levetiden til min telefon iallefall. Har også av 3G, av datatrafikk/bakgrunnsdata, lysstyrken på skjermen er så og si på det laveste. Og jeg bruker tlf bare til sms/samtaler pr i dag. Hadde håpt at batteriet skulle bli bedre etter hvert, men min er 3 mnd nå, og synest kanskje batteriet bare har blitt verre. Det er jo ikke verre enn å stikke laderen i tlf, men er litt småirriterende likevel. Kanskje jeg bare må godta at det er dårlig batteri på xperia mini....men rart det og siden andre kan ha tlf opptil 3, 4 dager....og kanskje mer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...