Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Hva er greia med batteriet i denne telefonen? Min går fra 100% til 15% på alt fra 6 timer til 4 dager. Og det uten 3G, BT og WiFi. Bruker den ellers svært lite.

Hos meg er det i hovedsak styrken på det vanlige mobilsignalet som er avgjørende.

Hvis man er langt unna sendermast eller inne i et murhus, så suger telefonen batteri.

Har man godt signal, så er det en helt annen telefon mht batterikapasitet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helix belaster cpu'en mindre.

Finnes egen widget for sms icon med counter.

 

Stemmer at Helix som man finner i markedet kun er for 2,1.

Hvis man sjekker linken tidligere i tråden her kan man lese at man må laste ned helix app filen manuelt og installere fra minnkortet.

Last ned ASTRO filemanager og finn frem til filen på minnekortet og kjør den.

Var denne widget'en til ADW eller Helix? (Og eventuelt hvor finner man den?

Astro finner du i markedet, bare søk på "astro". Det er en app i utgangspunket da, ikke widget. Widgets er "universale", du trenger ikke en spesifikk launcher for hver widget :)
Lenke til kommentar

Bare jeg som sitter igjen med inntrykket av at batteritiden er litt ymse på disse telefonene?

 

Jeg har adw launcher, og da drar den i underkant av 10% i døgnet om den er ubrukt. Dette gjelder både i hotellsafer der dekningen går mot null, og mitt i sentrum av større byer. Wifi suger en del, men selv med wifi og gps på døgnet rundt varer den 3-4 dager. Med adw som sagt.

Lenke til kommentar

Bare jeg som sitter igjen med inntrykket av at batteritiden er litt ymse på disse telefonene?

 

Jeg har adw launcher, og da drar den i underkant av 10% i døgnet om den er ubrukt. Dette gjelder både i hotellsafer der dekningen går mot null, og mitt i sentrum av større byer. Wifi suger en del, men selv med wifi og gps på døgnet rundt varer den 3-4 dager. Med adw som sagt.

 

Mener du at 3-4 dagers batteri tid fra en avansert telefon er å betrakte som ymse?

Lenke til kommentar

Bare jeg som sitter igjen med inntrykket av at batteritiden er litt ymse på disse telefonene?

 

Jeg har adw launcher, og da drar den i underkant av 10% i døgnet om den er ubrukt. Dette gjelder både i hotellsafer der dekningen går mot null, og mitt i sentrum av større byer. Wifi suger en del, men selv med wifi og gps på døgnet rundt varer den 3-4 dager. Med adw som sagt.

 

Mener du at 3-4 dagers batteri tid fra en avansert telefon er å betrakte som ymse?

Nei, at noen oppgir noen timer, og noen oppgir uker med samme oppsett mener jeg er rimelig ymse.

Lenke til kommentar

Helix belaster cpu'en mindre.

Finnes egen widget for sms icon med counter.

 

Stemmer at Helix som man finner i markedet kun er for 2,1.

Hvis man sjekker linken tidligere i tråden her kan man lese at man må laste ned helix app filen manuelt og installere fra minnkortet.

Last ned ASTRO filemanager og finn frem til filen på minnekortet og kjør den.

Var denne widget'en til ADW eller Helix? (Og eventuelt hvor finner man den?

 

 

Astro finner du i markedet, bare søk på "astro". Det er en app i utgangspunket da, ikke widget. Widgets er "universale", du trenger ikke en spesifikk launcher for hver widget :)

 

Han sikter nok til sms widgeten som viser antall uleste meldinger.

 

Finnes flere alternativer ved å søke på sms widget på marked og appbrain.

 

Første jeg fant: http://www.appbrain.com/app/com.kanokgems.smswidget

 

Nei, at noen oppgir noen timer, og noen oppgir uker med samme oppsett mener jeg er rimelig ymse.

 

Naturlig å tro at alle oppsettene ikke er helt like. Mistenker at noen programmer hindrer cpu trafikken i å gå i dvale når telefonen ikke er i bruk slik at batteriet tappes på noen timer.

 

Jakter selv på det perfekte oppsettet fremdeles...

Lenke til kommentar

Tja, en del påstår jo at de ikke har installert noe som helst og skrur av wifi, bt og gps.

 

Jeg har installert adw launcher, samt en batteriwidget og spotify+widget, litt spill etc, og kan fint høste inn en batteritid på over en uke. Enkelte sliter jo med å komme over en dag samtidig som de påstår at den ikke brukes.

 

Men det skal sies:

1. strømsparingen på denne telefonen er helt rå

som fører til

2. Når den først drar strøm så kan den virkelig sluke strøm, og med "riktig" bruk er det fullt mulig å tømme den på 1-2 timer.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte den på telenor.no for 1 kr med superpluss (Total 1509) med Wesc Oboe, følte det var et kupp:D

 

er det lenge siden? finner det med superpluss til 499,- med totalpris på 2027

 

Mitt tips: Bekymre deg litt mindre om hva du betaler i butikk. Totalprisen er også ikke det aller verste, men heller hvor dyrt selve abbonementet er. Folk har forskjellig forbruk, men for meg var det Netcoms Iconnect som var løsningen. Kjøpte telefonen åpen til en ganske billig pris, betalte alt i butikk med andre ord, tror abbonementet ble nesten 100kr billigere per måned, ringeprisene er helt ok og ubegrenset surfing. Ikke det aller billigste abbonementet i butikken, men for meg er det helt perfekt (eller for å si det på en annen måte; for meg ble det billigst).

Lenke til kommentar

 

Mitt tips: Bekymre deg litt mindre om hva du betaler i butikk. Totalprisen er også ikke det aller verste, men heller hvor dyrt selve abbonementet er. Folk har forskjellig forbruk, men for meg var det Netcoms Iconnect som var løsningen. Kjøpte telefonen åpen til en ganske billig pris, betalte alt i butikk med andre ord, tror abbonementet ble nesten 100kr billigere per måned, ringeprisene er helt ok og ubegrenset surfing. Ikke det aller billigste abbonementet i butikken, men for meg er det helt perfekt (eller for å si det på en annen måte; for meg ble det billigst).

fikk et bra tilbud fra tele2 i går, så gikk for det =) gleder meg til den kommer i hus !

Lenke til kommentar

Jeg har hatt x10 mini i et par uker nå, men en ting er sinnsykt irriterende. Når jeg skal synkronisere telefonen med Google så får jeg bare feilmeldingen "Kan ikke etablere en stabil forbindelse til tjeneren. Dette kan være et midlertidig problem, eller SIM-kortet kan ikke være klargjort for datatjenester. Om problemet fortsetter, kontakt kundeservice". Det fungerer fint å surfe med telefonen over 3G og jeg har også prøvd å sette opp Google når jeg har vært koblet til WiFi, men det funker heller ikke. Noen som vet hva som kan være galt her? Får jo ikke lastet ned nye programmer eller noen ting før dette fungerer... Mange takk!

 

Hei. Da har jeg kjøpt meg en SE X10 mini pro(fant ikke noen side om den så jeg prøver her) og er veldig fornøyd bortsett fra en ting.

 

Jeg får ikke koblet meg til hjemmenettet. Jeg kobler til men ingenting skjer. Noen som har peiling? Vil ikke begynne og laste ned fra markede uten wifi.

 

Takker for alt som kan være til hjelp.

 

Wifi ikonet dukker ikke opp?

nei, og det står at den er husket og sikret med WPA2, jeg skriver inn passordet(sikkert prøvd 20 ganger) og trykker koble til, slik blir det om igjen og igjen og igjen.

 

Vises wifi iconet hvis du forsøker å starte nettleseren med wifi tilkoblet?

 

 

Har samme problemet jeg også, er logget på nettverket hjemme som har internett, men får ikke brukt nettet på mobilen. X10 Mini Pro.

Ganske tullete og rart egentlig :nei:

 

Men det jeg også lurer på er, jeg har også en HTC Desire, der har jeg kopiert alle kontaktene mine til en fil på sd kortet som google kontakter. Hvordan får jeg de kontaktene fra fila inn på x10?

 

Er jo utrolig dårlige menyer i denne telefonen. Er det pga. Android 1.6 eller SE?

 

Noen som vet noe? Har noe forslag eller lignende? Spurt om det et par ganger før, men får ikke noe svar.

Lenke til kommentar

Noen som vet noe? Har noe forslag eller lignende? Spurt om det et par ganger før, men får ikke noe svar.

Skulle faktisk akkurat til å spørre om det samme selv når jeg fant denne tråden, dama kjøpte seg x10 mini pro i dag og ikke pokker om den vil koble seg på wifi nettet vårt hjemme.

wifi symbolet kommer ikke opp eller noe :S

 

håper virkeligt noen har en løsning på det her

Endret av Hårek
Fjernet unødig sitering
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...