Gå til innhold

Guinness med tidenes beste spillserier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lista burde vørt utformet etter anmeldelse gjennomsnitt og byggekvalitet. Da hadde GTA vært på toppen.

Førre kåring, der bransjefolk og journalistar vart spurt, var truleg i større grad prega av desse og liknande vurderingar. Men no ønskja dei altså å prøve ein annan framgangsmåte.

 

"World of Warcraft" bør vel erstattes med Warcraft, hvis vi faktisk skal snakke spillserier. Og Runescape har jo ingen verdens ting der å gjøre. Uansett hvor mye denne listen ikke ble avgjort av Guinnes finnes det jo muligheten til å tenke, og faktisk se at en spillserie krever en serie av spill. Runescape er et spill.

1. Var ikkje Warcraft med i kåringa?

2. Jamfør mitt tidlegare innlegg bør ein vere open å vurdere kva ein legg i omgrepet "spelserie".

3. Det viktigaste er å sjå på kva krav som er lagt til grunn i denne undersøkinga og vurdere resultatet deretter.

 

Mangen vill si 13 000 stemmer er mykje men denne undersøkelsen virke nesten region basert pga lågt antall stemmer.

Tørr du seie noko om kor stor variansen er i populasjonen, og følgjande kor mange som burde stemt gitt at det var eit representativt utval. (Sjølvsagt eit svært vanskeleg spørsmål, men eg hadde sett pris på nokre tankar rundt det.)

 

Eg må si den er null verd desverre.

Undersøkinga har då ein viss eigenverdi, men som grunnlag for generalisering er det sjølvsagt metodisk tvilsamt.

Lenke til kommentar

Det er eit vanskeleg spørsmål. Men ein par ting og tang som gjer avstemningen litt "idiotisk." Folk som viste om avstemningen var lesere av Gamer's Edition. Folk som viste om siden har lest det i boken til Guinness. Der at salget av boken å ein % del av kjøperene var vilig og gi sin stemme på internet. Hjelper heller ikkje at det er ein ny avsteming "nesten" kvar måned siden ein slik avstemning hadde tatt litt tid før resultate var endeleg pga at folk har liten kjenskap til siden. Du har også med at nye spill tittler vill gjøre at stemmene kan bli fort variert pga influence fra industrien. Dette ville bli mindre merkbart vist avstemningen varte i ein lengre periode.

 

Vist stemmen følger salget av boken vill stemmene vere upålitelige. Meiner ein bra kampanje og litt reklame utanfor boken. ville ført til eit bedre antall folk som stemmer og ikkje kjøpere av ein bok der kun den "vestlig" var med og stemme.

 

Meiner dei kunne få opp kor stor % av stemmene kom fra forskjelige verdensdeler. Der resultate ville vore enormt fra USA! sin verdensdel (Nord-Amerika)

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

FOrsåvidt ikke så overraskende resultat som sådan, personlig mener jeg jo Halo-serien er veldig middelmådig, men den er jo pop. At den scorer bra på en sånn ranking, som antakelig er overrepresentert av yngre menn sett iforhold til alle som spilelr spill totalt er vel ikke så uventet, men kan jo være interessant.

 

AtW

Lenke til kommentar

mhm, slike lister er meningsløse. alle har forskjellige spillsmak. dette bekrefter bare hva flest folk liker. og hva så om det er millioner av WoW spillere der ute og disse ikke liker f.eks Half-Life? Jeg Liker Halt-Life og synes det er det beste spillet. Det betyr ikke at jeg skal tvinge andre til å like det også. Det blir for dumt.

Lenke til kommentar

Runescape en bedre "spillserie" enn Battlefield, The Sims og Final Fantasy?

 

Er de sarkastiske?

Det reagerte jeg på selv.

 

Fatter ikke at runescape fikk en bedre plass en final fantasy, det er helt latterlig :p

 

edit: ja jeg vet at runescape er et stort spill på nette. Men det får ikke hjelpe når det skall sammenlignes med spill som FF

Endret av Its me benji
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...