Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nVidia GeForce GTX 660 Ti eller GTX 670 kommer ut om ikke så altfor lenge. Ville anbefalt å vente til det. :)

Det eneste 660 (Ti) og/eller 670 (Ti) kan bringe på markedet er en priskrig. Nvidia virker lite interesserte i å drive en aggressiv priskrig mot 7970, så da forventer jeg ikke at de billigere kortene heller vil gjøre det. Kanskje 670 lanseres med ytelse 5% over 7950 og er 100 kr billigere, men det er ikke store vinninger vi ser på uansett.

 

Om det er noe man burde ha fått med seg med de siste lanseringene av hardware (GTX 480, HD 6970, GTX 680, Bulldozer og nå Ivy Bridge,) Så er det at å vente på ny maskinvare sjelden lønner seg eller gir betydelig vinning.

Lenke til kommentar

Ikke at det er særlig relevant for tråden på nåværende tidspunkt, men jeg elsker løsningen til Maingear (en PC-produsent i USA) som har klart å kombinere Intel Core i7 3770K, nVIDIA GeForce GTX 680 og vannkjøling på et mini-ITX format hovedkort og presset det inn i et Silverstone Fortress FT03-Mini. :)

 

ft03-mini-dimension.jpg

 

maingear-potenza-gaming-desktop-pc-computer.jpg

 

Blant de andre detaljene er en egen SFX-sized PSU laget av Silverstone, slim slot-in DVD og USB3 på topp-panelet. Det er for meg utrolig høy siklefaktor!

 

.. Men verken strømforsyningen eller kabinettet har kommet til Norge, så vi får bare krysse fingrene for fremtiden. ;)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Jeg fikk hentemelding om min XL2420T for en halvtime sida. Nå trenger jeg bare oppgradere hovedkort, RAM, CPU og GPU xD

 

HD 4870-en min har mulighet til å dra TF2 på opp mot 120 FPS, når det kommer til nyere spill, ikke så bra.

 

 

Edit - litt erfaringer

Fått brukt skjermen litt nå, forskjellen er utrolig. Man tror ikke man trenger det før man har prøvd det. Selv det å flytte på vinduer i Windows merker jeg stor forskjell på. Spill er en annen verden. Vel, nesten, men flyten er i alle fall fantastisk.

 

Fargene i standardprofilen var imidlertid litt blasse, men en del av kalibreringsinnstillingene, blant annet gamma, er gråa ut, og kan ikke endres på. Forslag? Har søkt litt rundt, men dårlig med nyttige resultater så langt.

Endret av hlnd
Lenke til kommentar

Hei! Vet ikke om jeg ville anbefalt GeForce 560 Ti da det er mye problemer med disse. Ligger ved noen linker til diverse forum som her Nvidia forum og her. Vet ikke om dette er nevn tidligere i tråden, men er vert å nevne det uansett. Bare å google det.. Har selv masse problemer med at driveren stopper å virke hvis jeg spiller f.eks dota 2 eller track mania. Etter å ha prøvd en X antall forskjellige løsninger, har jeg nå gitt opp. Så er spørsmålet om jeg sjanser på å kjøpe Nvidia kort denne gangen også? Men det tror jeg neppe... Hva er det beste alternativet? Maks pris 3k

Lenke til kommentar

Hei! Vet ikke om jeg ville anbefalt GeForce 560 Ti da det er mye problemer med disse. Ligger ved noen linker til diverse forum som her Nvidia forum og her. Vet ikke om dette er nevn tidligere i tråden, men er vert å nevne det uansett. Bare å google det.. Har selv masse problemer med at driveren stopper å virke hvis jeg spiller f.eks dota 2 eller track mania. Etter å ha prøvd en X antall forskjellige løsninger, har jeg nå gitt opp. Så er spørsmålet om jeg sjanser på å kjøpe Nvidia kort denne gangen også? Men det tror jeg neppe... Hva er det beste alternativet? Maks pris 3k

Nvidia rotet til strømstyringen sin etter 27X.XX mener jeg å huske.

 

Om du har makspris på 3000 kr er det 7870 som gjelder. Om du er glad i overklokking og er villig til å betale mer er det 7950, 7850 om du liker overklokking og vil spare penger. Alle kortene klarer sånn ca 1200MHz med litt spenningsjustering, forskjellen i ytelse per MHz er ofte ikke så stor mellom kort basert på samme brikke (7870 og 7850, 7970 og 7950)

Lenke til kommentar

Med tanke på prisnivået HD 7850 ligger på nå, og det faktum at man ideelt sett kunne trengt litt bedre ytelse enn det GTX 560 Ti gir, har jeg valgt å bytte til den i Black Refinery. Dette er kun midlertidig helt til GTX 660 Ti lanseres om forhåpentligvis ikke så altfor lenge. At den presterer er selvsagt en nødvendighet, men jeg kjøper ikke teorien om at nVidia sine skjermkort har blitt såpass ustabile at de bør frarådes.

Lenke til kommentar

Med tanke på prisnivået HD 7850 ligger på nå, og det faktum at man ideelt sett kunne trengt litt bedre ytelse enn det GTX 560 Ti gir, har jeg valgt å bytte til den i Black Refinery. Dette er kun midlertidig helt til GTX 660 Ti lanseres om forhåpentligvis ikke så altfor lenge. At den presterer er selvsagt en nødvendighet, men jeg kjøper ikke teorien om at nVidia sine skjermkort har blitt såpass ustabile at de bør frarådes.

Når ventes GTX 660? Mye mulig jeg venter å ser til denne har kommet ut. Jeg mener for all del ikke at alle nVidia sine skjermkort er ustabile. Men det er etterhvert blitt en kjent sak at det har vært enkelte problemer med 560 ti kortene. Ellers må jeg forøvrig si at du gjør en glimrende jobb med denne tråden! :) Har selv bygget 2 pc'er på dette grunnlag. Har dog hatt mye problemer med skjermkortet. + en Vertex 3 SSD som jeg sleit leeenge med, men det var vel ikke noe du anbefalte så vidt jeg kan huske.

Lenke til kommentar

Når ventes GTX 660? Mye mulig jeg venter å ser til denne har kommet ut. Jeg mener for all del ikke at alle nVidia sine skjermkort er ustabile. Men det er etterhvert blitt en kjent sak at det har vært enkelte problemer med 560 ti kortene. Ellers må jeg forøvrig si at du gjør en glimrende jobb med denne tråden! :) Har selv bygget 2 pc'er på dette grunnlag. Har dog hatt mye problemer med skjermkortet. + en Vertex 3 SSD som jeg sleit leeenge med, men det var vel ikke noe du anbefalte så vidt jeg kan huske.

 

siste ryktene sier at det er i Q3

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...