Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere greie skjermer å velge i for tiden til en akseptabel pris, men jeg tror det kan lønne seg å sitte litt på gjerdet pga lanseringer av 120 Hz IPS og QFHD IPS i løpet av året eller tidlig neste år. Både ASUS, DELL og EIZO har nå 21,5-24" IPS-skjermer fra 1300-2k nå og det er vel en investering folk kan komme over selv om det lanseres noe betraktelig bedre innen kort tid. Værre for de som lurer på å investere i 27-30" IPS.

 

Mest sannsynlig må jeg ha en større skjerm snart pga det blir for lite arbeidsflate med 1920x1080, så er bare spørsmålet om man skal kjøpe en 30" med oppløsning 2560x1600 nå eller vente på QFHD. 23" 120 HZ IPS 1920x1080 sammen med 27/30" IPS QFHD hadde dekket behovet mitt for da hadde jeg fått vist 5 vinduer med oppløsning 1920x1080.

 

For min del så begynner rammene for den perfekte PC å endre seg til Xeon-prosessor med workstation hovedkort og ECC-minne.

Begynner rett og slett å bli på tide å ordne seg en ordentlig PC.

Den jeg har nå har aldri sviktet meg, men begyner å føles en smule useriøst å ikke ha ECC-minne når man vet at det oppstår korrupte bits i minnet oppimot hvert bidige døgn. Dette kan være kritisk når man ikke tar reboot mer enn et par ganger i året. Det går jo selvsagt bra til det ikke går bra noe mer.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Ser på Black Refinery og regner med det er intergrert lyd på HK ettersom jeg ikke ser eget lydkort der

 

Hører endel om de nye grafikkortene som kommer straks, men er disse i en slik prisklasse at det her vil få plass i dette oppsettet.

 

Grunnen til at jeg lurer er om det lønner seg å vente til april før jeg kjøper ny maskin, eller om det er like greit å kjøpe nå.

Lenke til kommentar

Ser på Black Refinery og regner med det er intergrert lyd på HK ettersom jeg ikke ser eget lydkort der

 

Hører endel om de nye grafikkortene som kommer straks, men er disse i en slik prisklasse at det her vil få plass i dette oppsettet.

 

Grunnen til at jeg lurer er om det lønner seg å vente til april før jeg kjøper ny maskin, eller om det er like greit å kjøpe nå.

Integrert lydkort er helt akseptabelt ja

 

Tror ikke prisene kommer til å endre seg så voldsomt i de neste månedene, mest sannsynlig at Nvidia vil lansere like dyre kort som AMD.

Lenke til kommentar
Tror ikke prisene kommer til å endre seg så voldsomt i de neste månedene, mest sannsynlig at Nvidia vil lansere like dyre kort som AMD.

Så man får ikke bedre grafikkort til denne pakken innen april - er det slik å forstå? (mente noen sa det lønte seg å vente på de nye kortene)

Ser ikke ut som om prisene vil bli bedre med det første nei, litt kjedelig...

Vi får se hva som skjer når neste generasjons kort fra Nvidia kommer. I beste fall får du GTX 570-ytelse for 2000 kr eller mindre.

Lenke til kommentar
Vi får se hva som skjer når neste generasjons kort fra Nvidia kommer. I beste fall får du GTX 570-ytelse for 2000 kr eller mindre.

Ikke for å være vanskelig, jeg er bare stokk dum på dette. Så disse kortene kommer før april, eller rundt den tid? Så du anbefaler å vente? Er denne ytelsen verdt å vente på i så fall? (er den så merkbar, eller er det nyanser det her er snakk om)

Lenke til kommentar
Vi får se hva som skjer når neste generasjons kort fra Nvidia kommer. I beste fall får du GTX 570-ytelse for 2000 kr eller mindre.

Ikke for å være vanskelig, jeg er bare stokk dum på dette. Så disse kortene kommer før april, eller rundt den tid? Så du anbefaler å vente? Er denne ytelsen verdt å vente på i så fall? (er den så merkbar, eller er det nyanser det her er snakk om)

Det kommer alltid noe bedre. Skal du vente på alt kommer du aldri til å kjøpe noe.

Etter april sannsynligvis

Ingen vet noe om ytelse eller pris.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg sitter i en leir med 10 kb/s forbindelse som har like god dekning som antarktis på en mild vintersdag. Det tar nesten et kvarter for meg å bare få opp denne tekstboksen. Å oppdatere førsteinnlegget blir med andre ord IKKE noe som kommer til å skje med det aller første. :p

 

Men angående anbefalinger for lettvekter, står det mellom Acer Aspire S3-951 (billigste modellen) og Asus UX31E (igjen, billigste modellen). Disse er hva jeg vil kalle overkommelig priset, har SSD (eller en hybridløsning) og sistnevnte har ganske høy skjermoppløsning også. Asus veier i tillegg 100 gram mindre enn konkurrenten fra Acer. Om det er verdt de par tusenlappene ekstra, avhenger litt av om ryktet til de to merkene også stemmer for denne produktgruppen. Gjør den det og Acer har en forferdelig reperasjonsstatistikk i forhold til Asus, er det liten til ingen tvil om hva som er best. :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg sikler litt etter Runes of Dublon, for den passer inn i mitt budsjett. Men så har jeg funnet en ferdiglaget pc til ca samme pris og lurer på hvordan denne kommer ut i en konkurranse med Runes...

 

Runes of Dublon vs denne fra Siba.

 

Er siba sin mye dårligere? Hvor taper den?

 

Jeg ønsker en billig og grei pc til spill (fikk Skyrim i julegave!), film og bildebehandling. Jeg kan sette den sammen selv, men trenger ikke hvis jeg finner en like bra til samme pris.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har lettvekteren fått seg en kraftig overhaling i form av Toshiba Satellite Z830. Dette er en ultrabook jeg har fått sperret øynene skikkelig opp for, ettersom den har et veldig bra design både med tanke på tilkoplinger og valg av utforming som har ført til en særdeles lav vekt. Prisen er meget gunstig når man tenker på at det er en SSD som sitter ombord. smile.gif

 

Jeg er ikke like fornøyd med Toshiba sin gamer som nå er anbefalt. På sett og vis føler jeg at det tilbudet som var på Asus G53SX før var bedre. Nå venter jeg igrunn på en ny modell med enda kvassere grafikk. hmm.gif

 

Edit: Har også oppgradert størrelsen på Dell-skjermen til modellen som har 1920x1200 oppløsning. Denne var skrevet på som et alternativ før, men har falt såpass i pris at den lett er verdt byttet.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Hva!? Jeg trodde jeg endret den! :p Nå skal den være fikset iallefall! Takk. :)

 

PS: Det er ikke det at Qosmio X770 er en dårlig maskin. Jeg tror faktisk jeg en sjelden gang er litt forfengelig og naturlig motstander mest på grunn av det glorete utseendet på maskinen. Det er også noe jeg prøver å ta hensyn til - at designet er noenlunde nøytralt og lite skrikende. Derfor hadde det vært greit med et par flere alternativer i samme segment og prisklasse. thumbup.gif

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...