Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får satse på bedre tilstander i mai når NVIDIA lanserer nye mellomklassekort.

 

BadCat hadde en fin teori som jeg henger meg på.

Tipper at bærbare PCer vil gjøre et gigantisk ytelseshopp i løpet av 2012 pga får mye bedre ytelse per watt på 28 nm GPU og 22 nm CPU.

Det er egentlig her det fremdeles er et stort behov. Jeg gråter meg ikke til sengs om ytelsen for stasjonære ikke tar like mye av. ;)

 

Det er her det er mest å hente. Stasjonære PCer har stort sett levert sakene i flere år nå. Skal smile bredt den dagen man for 10k får 17,3" OLED bærbar PC med 512 GB SSD, kraftig 4 kjerne, Blu-Ray stasjon og greit nok grafikkort til å spille kompromissløst i 1920x1080. Da har man alt man kan ønske i en liten boks og er kun en mus og et eksternt tastatur unna den "ultimate lykke".

 

Tipper det kommer dugelige bærbare i løpet av året med "heftig" grafikkytelse og 256 GB SSD. Innen 18 måneder blir SSD mer aktuelt i bærbare pga bedre forhold mellom kapasitet og pris, Forhåpentligvis er OLED-paneler like rundt hjørnet slik at vi får bort svakhetene ved LCD-panelene som vi har måtte leve med i lengre tid.

 

Etter hvert som pristerskelen for å oppnå akseptabel ytelse og funksjunalitet stadig blir lavere regner jeg med at færre blir villig til å betale premium for det lille ekstra. Som entusist er det selvsagt artig med utstyr som er på kanten av hva som er mulig, men etter hvert som rimelig utstyr er blitt såppas bra koster det stadig mer enn det smaker å gå for det beste av det beste.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei. Jeg bare lurte hvor bra Black Refinery vil prestere med tanke på dagens spill som BF3, Crysis, Skyrim etc? Vil den kunne kjøre disse spillene på (minst) high eller max settings? Det kan hende det er et slik oppsett jeg lett etter. Ikke er den altfor dyr heller. Håper på svar! :green:

Lenke til kommentar

For meg virker de nye Ivy Bridge-prosessorene (Intel Core i7 3770K og Intel Core i3 3750K) som ganske tamme oppgraderinger. Tenkte jeg skulle dybdelese litt for å finne ut hva Intel virkelig vil med denne generasjonen. Som regel er det litt småfunksjonalitet her og der som ikke kommer helt fram i de simpleste testene. Om prisen blir god, vil det uansett bli brukt i oppsettet. :)

Lenke til kommentar

i5-3570K lå ute på Dustin home tidligere i dag til 1779,- men er tatt bort nå.

 

Ellers virker det for meg som om det mest spennende med Ivy er de nye brikkesettene.

 

-Deluze

Det eneste som er nytt med Z77 er 4 USB3.0-porter, noe du kan fint få med en ekstra kontroller på Z68, og Thunderbolt som tar båndbredde fra PCIe-sporene. SLI/CFX x8/x8 er akseptabelt, men x8/x4 er pusher det litt langt.

Lenke til kommentar

Digi.no eller DInside data ellerno skrev at ytelsen er litt bedre, og at CPUene koster det samme som de erstatter. Holdt på å kjøpe ny maskin i forrige uke, men det ble til at jeg ventet litt av praktiske grunner. Nå venter jeg spent på forslag til oppsett av Ivy Bridge fra deg, Agentspoon, dersom du mener det er verdt det. :)

Lenke til kommentar

Digi.no eller DInside data ellerno skrev at ytelsen er litt bedre, og at CPUene koster det samme som de erstatter. Holdt på å kjøpe ny maskin i forrige uke, men det ble til at jeg ventet litt av praktiske grunner. Nå venter jeg spent på forslag til oppsett av Ivy Bridge fra deg, Agentspoon, dersom du mener det er verdt det. :)

dinside, Hardware.no og ITAvisen er IT-verdenens tabloider med sensasjonsoverskrifter, lite innhold og overdrevne påstander. Dessverre :(

 

Anandtech har gått nøye inn og forklarer hvordan situasjonen med Ivy Bridge på skrivebordsmaskiner er nå

Lenke til kommentar

Tenker å kjøpe ganske nøyaktig det som er på denne handlelisten med unntak av skjermkortet. Vil ha et bedre (og dyrere) skjermkort, men har ikke peiling på dette. Fornuftige forslag, anyone? :)

 

På forhånd takk

 

Edit: kom fram til hd radeon 7870.. håper det fungerer greit!

Endret av Magnuss11
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...