Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

Slik så ikke markedet ut den 4. mai. Jeg tar den slags når jeg oppdaterer tråden. Det er ikke det at jeg ikke stoler på deg sveibuen eller andre, men som eier av tråden er jeg nødt til å kvalitetssikre i form av at jeg gjennomsøker hele markedet for prisendringer og nye produkter. Skal ha forslagene bak i hjernen, men kan ikke love at det blir akkurat de. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mhm. Tror kanskje jeg bør lage en ordning slik at oppsettet blir månedlig justert og oppdatert ved behov. Ved dette mener jeg at nye grensesprengende produkter blir lagt til fortløpende, mens endringer innad i det allerede etablerte markedet blir tatt etter faste datoer. Høres det ut som en grei ordning? Da kan jeg gjerne også åpne opp for en periode der folk som ønsker det kan komme med forslag og argumenter for komponenter. :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Takk, men vi har faktisk holdt den gående med mindre og større avbrudd siden 2008. Da med høydepunkter som Intel Core 2 Duo E8500, ATI Radeon HD 4870 og også på dette tidspunktet et støydempende kabinett i form av Antec Performance P182. Føles egentlig ikke så veldig lenge siden når man ramser opp disse spesifikasjonene. :D

 

Selv om kunnskapen har økt gradvis over tid, har egenskapene til bygget vært tilnærmet det samme og prisnivået likeså.

Lenke til kommentar

Også interessant med tanke på hvordan pris/ytelse har beveget seg over tid

2500k + 7850 er en solid oppgradering over E8500 + 4870, men det er på ingen måte 6-8 ganger så kraftig som enkelte har inntrykk av at "Moore's law" skal bety (antall transistorer man kan plassere billig på en integrert krets dobles ca hver 18. måned.)

Lenke til kommentar

Hehe, tiden flyr sier dem visst. Jeg føler at det ikke er lenge siden jeg fulgte tipsene dine for den maskinen jeg sitter med nå, men det er jo snart 3 år siden. Phenom II X3 720 BE og et HD 4890 var suverene tips som gir mye glede enda :)

 

Jeg tenkte på en ting, vil det være noe med en egen tråd (en egnet plass) for de eventuelle diskusjonene om endringer i oppsettene? Eller blir det mest ryddig å ha det her?

 

-Deluze

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til en viss grad føler jeg at det som trådstarter vil være lettere for meg å holde styr på innholdet om innleggene er underlagt denne tråden. Engasjementet tror jeg kan bli ganske periodisk basert på aktiviteten i markedet - og det passer bra med løpet vi har her i tråden.

 

Om folk har innsigelser er det for all del bare å si i fra. Jeg vet at det er mange sterke kandidater her inne som kunne tatt over tråden og gjort det med stil, men jeg ser helst at disse ikke havner i en dragkamp ved å bryne forslagene sine opp mot hverandre. :ph34r: Jeg støtter modellen med én leder som holder styr på samtlige innlegg og avgir det siste ordet. Om det er meg eller en annen er ikke av all verdens betydning, så lenge kvaliteten opprettholdes på et høyt og verdig nivå. Det er mitt lille snev av profesjonalitet kan man vel si. :wee:

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Trenger en ny bærbar PC!

 

Vil ha en lett pc med:

- God batteritid

- SSD

- god oppløsning

- Intel HD 4000 (nødvendig med vanlig grafikkkort i tillegg for å spille spill som Diablo 3?)

- Skjerm: Minst 13,3 tommer

 

Er det et dårlig tidspunkt å kjøpe nå slik at jeg burde vente til flere ivey bridge modeller kommer/ windows 8?

Lenke til kommentar

Jeg har hele tiden trodd at det å diskutere innholdet i oppsettene var/er mye av vitsen med denne tråden etter selve anbefalingene? Om dette stemmer var vel kanskje Sveibuens innlegg nylig noe mer bullseye ift topic enn det som kanskje ble tilbakemeldingen.

 

Stå på du Agentspoon. Du er den ubestridte leder og tror fortsatt denne tråden er gull for Mange!

Lenke til kommentar

Dette er ikkje riktig tråd å spørje om sånt nei. Her skal det kun diskuterast dei oppsetta som blir gitt i førstepost. Om du skal ha ein PC som skal passe dine ynskjer så er det ikkje lengre PC-en i førstepost. Du kan gjerne henvise til denne tråden når du opprettar ein ny med dine spørsmål.

Lenke til kommentar

http://www.anandtech...me-ux21a-review

 

Legger igjen denne her, jeg. Ikke langt fra perfekt, av det jeg kan se. Eneste som kan klages på er (fremdeles) at Windows (og programvare) ikke skalerer godt nok med høy DPI. Men med skjermer som trenger det, er det mer sannsynlig at utviklere får fingeren ut og tar hensyn til høyere oppløsninger som trenger bedre skalering.

Endret av hlnd
Lenke til kommentar

For min del, ville det i alle fall vært et problem - sitter nå på en 14" 1600x900, og vil ikke ha ting noe mindre - dvs at jeg måtte skalert opp i Windows, og da kommer den samme problematikken tilbake. Heldigvis er dette snakk om softwareproblematikk, som gradvis blir mindre etter hvert som utviklere blir flinkere til å utvikle ikke-piksel-spesifikt, og Windows blir bedre.

 

En annen mulighet er å gjøre som Apple (trolig) kommer til å gjøre - doble pikselmengden i høyde og bredde, så man kan skalere 200% der det ikke er integrert støtte for høyere oppløsninger, som vil gi mye bedre resultater enn 125% eller 150% i Windows.

Lenke til kommentar

Dere, jeg lurte litt på om det var andre som har interesse for å være min arvtaker. Jeg kjenner etter hvert behovet for å prøve ut nye (og flere) hobbyer, og med det faller interessen for å ta vare på datatråden. Det er ikke meg noe imot om en person ønsker å overta Black Refinery og Runes of Dublon, eller om et nytt foretak slipper til.Tvertimot ville jeg syntes at det var stas at denne "tradisjonen" vi har på Diskusjon ble videreført. :)

 

Så inntil videre hadde jeg bare tenkt å avdekke interessen for noe slikt, før jeg tilslutt tar en stille avskjed som dataguru. :wee:

Lenke til kommentar

Dere, jeg lurte litt på om det var andre som har interesse for å være min arvtaker. Jeg kjenner etter hvert behovet for å prøve ut nye (og flere) hobbyer, og med det faller interessen for å ta vare på datatråden. Det er ikke meg noe imot om en person ønsker å overta Black Refinery og Runes of Dublon, eller om et nytt foretak slipper til.Tvertimot ville jeg syntes at det var stas at denne "tradisjonen" vi har på Diskusjon ble videreført. :)

 

Så inntil videre hadde jeg bare tenkt å avdekke interessen for noe slikt, før jeg tilslutt tar en stille avskjed som dataguru. :wee:

 

Synd at du ikke kan fortsette, siden denne tråden har vært til stor hjelp for meg og mange andre.

 

Jeg håper at tradisjonen kan fortsette med en referanse-PC som Black Refinrey enten i dagens form eller i en helt ny tråd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BadCat, er du virkelig interessert? :D Du står iallefall øverst på ønskelisten min etter alt du har bidratt med i denne tråden. Jeg sender deg en mail jeg. :wee:

 

Vet at det også er andre kompetente folk her, så det er bare å stå frem for de som ønsker det. :w00t:

 

Edit: Takk nortridge! Det setter jeg virkelig pris på! Den som overtar kommer til å starte en ny tråd der jeg en stund hjelper til som passiv veileder ved behov, og så får vi se hvordan han eller hun klarer seg. Har troen på dett jeg!

Endret av Agentspoon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...