Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

Relevant, men Dell-tilbudet på Dustinhome virker fortsatt en del bedre. For 1500,- mer enn Asus-maskina får du vesentlig bedre skjerm (verdt prisforskjellen alene), bedre prosessor, bedre høyttalere, raskere harddisk, mer minne, flere tilkoblinger (inkl usb 3.0), nyere blutooth, og bedre webcam. :ph34r:

Så er det jo også Dell. Er enstund siden jeg hadde Dell, men når jeg hadde så måtte jeg bytte strøm adapteren hver 3 måned, kan jo være de har klart å fikset dette nå.

 

Når du tenker pris er vel 2500 mere ralistisk, fikk min Asus for 4990 på Ps.no.

Ja du får raskere hardisk, men mindre. Mere minne får du ikke, er 6gb i den jeg har nå. Usb3.0 har Asus å. Bluetooth vet jeg ikke om er dårligere fordi den blir ikke brukt. Bedre prossesor? Kommer da helt ann på hva du gjør, videoredigering? Ja da er i7 bedre.

 

Med såpass prisforskjell i forhold til Dell burde Asusen havne på allrounder

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Men så er det andre ting også som spiller inn, og Agentspoon har blant annet vektlagt en del å skjerm, høyttalere og byggekvalitet.

 

Edit: skriveleif

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Så er det jo også Dell. Er enstund siden jeg hadde Dell, men når jeg hadde så måtte jeg bytte strøm adapteren hver 3 måned, kan jo være de har klart å fikset dette nå.

Du mener altså at dette var standard på alle varene? tongue.gif Brukererfaringer kan være en fin ting, men det går sjeldent an å dømme et merke ut i fra det. Jeg personlig har hatt en Dell Inspiron som har vart siden 2006 uten reparasjon, og en Dell XPS M1530 som har gjort det samme siden 2008 tror jeg. Derfor er det egentlig like greit å se på statistikker framfor et individs positive eller negative erfaringer.

 

Grunnen til at Dell XPS 15 er valgt er fordi den har markedets beste høyttalere og en av markedets beste skjermer. Det gjør den til en allrounder som er best på musikk, film, internett, bildebehandling og casual gaming. At man får mer FPS med en lavere priset modell med et kraftigere skjermkort, er ikke så relevant. Til det har man alternativet Asus G53SX.

Lenke til kommentar

HD 7950 viser lovende ytelse, men prisen blir helt feil. Om den skulle blitt en skikkelig storselger, burde de ha klart å holde prisen rundt 3000 kroners merket. Nå virker det som om de er for opptatt av å ikke knuse storebror HD 7970 med alternativet sitt.

Det ironiske er at om de hadde lansert det til 3000 kr med 725-750 MHz klokkefrekvens hadde det vært et betydelig bedre kjøp uten at det hadde konkurrert mot 7970 for andre enn overklokkere.

Lenke til kommentar

Begynner å bli rimelig irritert på den inkompetente gjengen som står bak Prisguiden og MinTek-innloggingen. Ikke bare skal de hindre meg i fra å bruke min originale bruker, men jammen virker det umulig å opprette en ny bruker også. Bekreftelsesmeldingen kommer nemlig aldri, enten om jeg bruker Gmail eller Yahoo. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynner å bli rimelig irritert på den inkompetente gjengen som står bak Prisguiden og MinTek-innloggingen. Ikke bare skal de hindre meg i fra å bruke min originale bruker, men jammen virker det umulig å opprette en ny bruker også. Bekreftelsesmeldingen kommer nemlig aldri, enten om jeg bruker Gmail eller Yahoo. :)

Har du sjekka spam folderet?

Lenke til kommentar

Hvor sendte du eposten? Når jeg trykker "Glemt passord" knappen skjer det ingenting. Det er på grensen til det latterlige. laugh.gif

 

Jeg skiftet mail-adresse og fikk ikke logga meg inn lengre. Ser ut som det var en mail som forsvant. Vet ikke om det er det samm som ditt problem....

 

til: [email protected]

dato: 16:46 29. desember 2011

emne: Feil i dette forumet

sendt av: gmail.com

 

Svar fra: Preben Liland Madsen via RT [email protected] via intra.apps7.hardware.no.webdealhosting.com 17:50 29. desember 2011:

 

Hei, du skulle fått en epost med instruksjoner om hvordan du kunne validert

deg, jeg har nå validert deg manuelt. :)

Lenke til kommentar

Takker. Da var alt fikset. :)

 

Har oppdatert samtlige tre poster. For de stasjonære har det stort sett vært små justeringer i henhold til pris. Det har ikke skjedd noe spennende siden sist år, og det blir neppe noen oppdatering igjen før det kommer ut nye skjermkort fra AMD og nVidia (i riktig prisklasse vel og merke) og Ivy Bridge gjør sitt inntog.

 

På skjermdelen ser jeg ingen grunn til å endre noe. Det finnes bedre 3D-skjermer enn X2410T, men denne er priset såpass lavt nå at det er et røverkjøp i forhold til disse dyrere modellene. Det samme med Dell sin 23" IPS-skjerm.

 

For bærbare ønsker jeg å vente til kommende generasjon ultrabooks som koster litt mindre. 8500 kroner er fryktelig mye å betale for en litt strammere midje... Dell har gjort et par snodige valg med konfigurasjonene, der de enten tilbyr 3GB minne som jeg mener er litt for lite, eller 6GB oppgradering for en heftig sum. Jeg har valgt å gå med på 3GB, og må bare innse at maskinen ikke har noen likeverdige utfordrere enda. Ellers har jeg erstattet gameren til en Toshiba Qosmio X770. Denne har høstet god omtale, har 3D-funksjonalitet og er hakket større enn Asus G53SX, men koster likevel litt mindre. thumbup.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...