Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

Noen som har veldig lyst å bekrefte om dette er den eneste funksjonen jeg går glipp av eller om det er fler? Hvis det kun er det så går jeg nok for XL2410T.

Det er sikkert noen software-forbedringer og bedre kalibreringer på farge, men selve responstiden og inputlagen vil jeg tro er den samme. Såvidt jeg vet er det samme panel, med smalere (og kanskje penere) rammer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har veldig lyst å bekrefte om dette er den eneste funksjonen jeg går glipp av eller om det er fler? Hvis det kun er det så går jeg nok for XL2410T.

Det er sikkert noen software-forbedringer og bedre kalibreringer på farge, men selve responstiden og inputlagen vil jeg tro er den samme. Såvidt jeg vet er det samme panel, med smalere (og kanskje penere) rammer.

Nå er faktisk XL2410T ute av kompletts sortiment. Da blir det vel XL2420T, så lett var det haha. clicky.

 

Akkurat den jeg mente ja, burde lagt ved link :)

Jeg vil tro skjermkortet yter akkuratt som det skal. Men det andre jeg la til som koster 100kr mer, mener jeg å huske var et kort som yter bedre enn de fleste GTX 560ti. Er det mulig om noen av dere forum guruer kan befrekte/avkrefte det?

Lenke til kommentar

6517196665_95ec6ec8d3_m.jpgDagens tur på postkontoret :thumbup:

 

Utrolig mye god kompetanse her, så jeg valgte å høre på alle tipsene (tror jeg).

Det ble en Black Refinery, med noen få, små endringer.

Hovedkort med mer USB 3.0 porter, bl.a for å kunne koble til USB 3.0 porten på fronten av kabinettet.

Grafikkortet ble en 460, for å spare penger :no: da jeg har klart å overbevise meg selv om at det kun er online FPS spill som krever ultra-super-giga kort.

 

Endringer fra Black Refinery ble da:

Skjermkort: Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB (Gainward GeForce GTX 560 Ti)

Hovedkort: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 DDR3 (Gigabyte GA-Z68AP-D3)

SSD: Crucial m4 128GB (Crucial m4 64GB)

Strømforsyning: OCZ ModXStream 600W (OCZ ModXStream 500W)

+kjølepasta, antistatisk armbånd og ny mus.

 

Gleder og gruer meg til lørdag, da skal eskene åpnes.

 

Finnes det gode tråder om "Pen montasje i Define R3 kabinett" eller "Basic overklokking av i5 2500K" er det bare å legge ut linker.

 

Takk for all hjelp!!!

Endret av G4RM
Lenke til kommentar

Når det kommer til montering, er det bare å prøve seg frem. Trekk så mange ledninger som mulig igjennom kabinettet så de kommer på baksiden. Her kan du jobbe i timesvis skulle du ha ønsker om å perfeksjonere dette.

 

Uten å være helt 100% sikker, vil jeg anta BIOS på kortet ditt er ganske lik den på Gigabyte Z68X UD3P-B3. Her finner du en veldig fin test av kortet, med biosinnstillinger for forskjellige overklokkinger av en i7 2600k.

Lenke til kommentar

Da er maskin kjøpt inn og montering har startet, så det er på tide å hoppe over til andre forumgrupper med mine spørsmål.

 

Jeg har opprettet en egen tråd for mine erfaringer fra montering, samt for å spørre om alt som trolig dukker opp av utfordringer underveis.

 

Alle som har bygt, eller har tenkt å bygge B.R. elle andre oppsett må gjerne ta en titt og svare på spørsmål eller stille egne:

Bygge og overclocke Black Refinery

 

Takk til alle her for kvalifisert hjelp til å velge deler til ny PC!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blant bærbare PCer savner jeg et valg for de som ikke skal spille og heller ikke drive med noe særlig tallknusing a la Folding@Home, avansert bruk av Photoshop eller noe sånt, men helt enkel vanlig hjemmebruk. Nettbank, surfing, facebook, youtube, film, musikk, dokumenter, regneark, etc. Dvs. et bruksområde som jeg regner med treffer ganske mange.

 

Jeg foreslår en Toshiba Satellite L750D-14L 15.6" HD til 2995 kr

Radeon HD6320, AMD E450, 4GB RAM, 500GB HDD, DVD±RW, BT, kamera, W7 Home

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Blant bærbare PCer savner jeg et valg for de som ikke skal spille og heller ikke drive med noe særlig tallknusing a la Folding@Home, avansert bruk av Photoshop eller noe sånt, men helt enkel vanlig hjemmebruk. Nettbank, surfing, facebook, youtube, film, musikk, dokumenter, regneark, etc. Dvs. et bruksområde som jeg regner med treffer ganske mange.

 

Jeg foreslår en Toshiba Satellite L750D-14L 15.6" HD til 2995 kr

Radeon HD6320, AMD E450, 4GB RAM, 500GB HDD, DVD±RW, BT, kamera, W7 Home

Støtter den, 2 andre relevant alternativer i samme prissjikt:

X53u: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1012859

K53u: http://www.prisjakt.no/product.php?p=984845

 

Å velge mellom Toshiba og Asus for min del blir litt som potato og potato .

Lenke til kommentar

Hvordan oppleves det i praksis med AMD E450? Du skal ikke spesielt mye høyere opp i pris før du får en Core i3-2310M/2330M. Du får tross alt Asus X53E for 4000, 500kr mer enn originalprisen på Toshibaen Simen1 linket til.

 

ASUS X53E 15.6" HD Core i3-2330M, 4GB RAM,500GB HDD, DVD±RW, kamera, BT, W7 Home

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvordan oppleves det i praksis med AMD E450? Du skal ikke spesielt mye høyere opp i pris før du får en Core i3-2310M/2330M. Du får tross alt Asus X53E for 4000, 500kr mer enn originalprisen på Toshibaen Simen1 linket til.

 

ASUS X53E 15.6" HD Core i3-2330M, 4GB RAM,500GB HDD, DVD±RW, kamera, BT, W7 Home

Core I3-2310M/2330M er uten tvil en bedre CPU(mulig at IGP er et par hakk dårligere).

Men for å svare på det første spørsmålet, så vil jeg nok tro at E-450 oppleves som rikelig til sitt bruk, og derfor er det kanskje ikke nødvendig å bruke mer enn 3000 (fast pris på X53u med E-450.

 

Sammenligning: http://compare-processors.com/amd-e450-vs-intel-core-i3-2330m/1037/

Lenke til kommentar

Skal finne ut av det når jeg kommer til et sted med skikkelig nettforbindelse. :)

 

Edit: Problemet ligger i at det kun er Samsung Series 9 og MacBook Air som har gode skjermer. Disse er begge gode, men koster over 10 000 kroner. Det er passe stivt for en middelsytende maskin som har sin eneste fordel i at den er et par millimeter tynnere enn langt gunstigere konkurrenter. Ja, jeg vil nesten påstå at de spiller litt på forfengelighet framfor nytteverdi. Om jeg får presentert en slik 13" maskin med god skjerm til under 9000 kroner, så skal jeg vurdere saken på ny. smile.gif

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge Anandtech måtte det i så fall bli Asus UX31E for tida, men ser poenget med at det kanskje er litt forfengelighet med disse maskinene (men det er jo de av oss som akspeterer å betale litt for utseende. :dribble:;)) Den finnes bl.a. her til 9000,- (har ikke sjekka andre butikker).

 

For billig-laptop til "normalbrukeren" er kanskje dette tilbudet et bra alternativ?

Endret av trygvan
Lenke til kommentar

I følge Anandtech måtte det i så fall bli Asus UX31E for tida, men ser poenget med at det kanskje er litt forfengelighet med disse maskinene (men det er jo de av oss som akspeterer å betale litt for utseende. :dribble:;)) Den finnes bl.a. her til 9000,- (har ikke sjekka andre butikker).

 

 

Asus UX31 har en kontrast på 200:1, som er skrekkelig dårlig. Dette skyldes at de har satset alt på å få høy lysstyrke for å imponere i butikkene (skjermbildet bokstavlig talt gløder), mens de har stort sett gitt blanke i det som heter sortnivå. Det kan sees i bildet under (også tatt fra Anandtech) som er direkte bleket. :(

 

asus-ux31e-lcd-01-front_575px.jpg

 

Ærlig talt, de spanderer IPS på en del 11" tablets som koster en brøkdel av disse bærbare. Om de så må øke prisen med 500-1000 kroner for ultrabooks, så vil en bra skjerm (nesten) garantere den en anbefaling i tråden.

 

For billig-laptop til "normalbrukeren" er kanskje dette tilbudet et bra alternativ?

Tingen er at nesten enhver billig laptop som blir solgt i store markedskjeder som Elkjøp, Lefdal osv. fungerer. De gjør jo det. Men når det er sagt så er det ofte mange kvaliteter som mangler, og som gjør at man om allerede et år vil søke etter et nytt produkt fordi man ikke er fornøyd. Da vil jeg heller at man som forbruker legger litt mer penger på bordet med en gang, og får noe som virkelig tilfredsstiller. thumbup.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...