Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@ Kandasa: Når datoen på oppdateringen og handlevognen ikke stemmer overens, betyr det at jeg har endret en av varene med share-1.png-tegn. Som arni90 påpeker har det ikke skjedd noe nytt som påvirker byggene til Black Refinery og Runes of Dublon. Jeg har gjort få justeringer nå med tanke på hvilke merker som selger billigst for øyeblikket, men selve modellene er de samme fremdeles. smile.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Windows-operativsystem koster typisk litt over 800 kroner om man kjøper det selv. Det er godt mulig det finnes kvantumrabatt for nettbutikker, slik som for de fleste andre varer. Om dette får ekstra utslag i pakkekjøp eller ei, varierer en del. Noen tar sikkert betalt et par hundre kroner mindre, men da vil andre varer til gjengjeld sannsynligvis koste et par hundre kroner mer enn hos de billigste konkurrentene. :)

Lenke til kommentar

Prisen på den aktuelle strømforsyningen har ligget langt lavere de siste 6 månedene (ref. prishistorikk). Det er grunnen til at den var valgt.

 

I dag er det kun én butikk som har den inne ser jeg, og da har prisene en tendens til å skyte i været. Uten konkurranse kan butikken sette den prisen de vil.

 

Agentspoon har ikke den samme tiden til å oppdatere oppsettene som tidligere, så da kan enkelte komponenter bli ugunstige mellom oppdateringene.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Crucial m4 er en av de mest stabile SSD'ene på markedet, mens OCZ (i hvert fall tidligere) hadde problemer med stabiliteten på sine SSD'er. Rent ytelsesmessig er det ikke så mye som skiller dem.

 

Ta et søk på OCZ Agility og "failure rate", "stability problems" og lignende, så finner du forhåpentligvis ut om situasjonen har bedret seg.

 

-Deluze

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Prisen på den aktuelle strømforsyningen har ligget langt lavere de siste 6 månedene (ref. prishistorikk). Det er grunnen til at den var valgt.

 

I dag er det kun én butikk som har den inne ser jeg, og da har prisene en tendens til å skyte i været. Uten konkurranse kan butikken sette den prisen de vil.

 

Agentspoon har ikke den samme tiden til å oppdatere oppsettene som tidligere, så da kan enkelte komponenter bli ugunstige mellom oppdateringene.

 

 

-Deluze

Feil pris i prisguiden; http://www.dustinhome.no/ocz-modxstream-pro-500-watt-psu/product/5010462162

Lenke til kommentar

Lurer på om det er verdt det å kjøre AMD på Runes of Dublon. Forslag:

HD 6870

NZXT Source 210

i3-2100

GA-Z68P-DS3

Corsair Force 60GB 25nm

CX V2 500W

8GB DDR3 1600MHZ (2X4GB)

 

Dette gir i de fleste tilfeller bedre ytelse og oppgraderingsmuligheter enn det nåværende Runes of Dublon. Man betaler 160 kr ekstra for hovedkort + CPU, men får Ivy Bridge-oppgraderingsmuligheter. Når AMD tydeligvis har gitt opp racet mot Intel virker dette som en relativt mer fremtidssikker sti. Som sagt er det et forslag, men det burde absolutt vurderes. NZXT Source 210 er også litt billigere enn One Hundred og har noe bedre funksjonalitet ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den fremste fordelen med Antec One Hundred slik jeg ser det er at den har 2 vifter. Disse koster gjerne en hundrelapp i seg selv, og utgjør derfor en stor forskjell på kabinetter i denne prisklassen. Det med Intel skal jeg definitivt ta i betraktning. Har bedre muligheter til å gjøre endringer i morgen, så får se det an da. smile.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vist noen skal bestille Runes Of Dublon i nærmeste fremtid ville jeg tatt CM690 som kabinett:

http://www.dustinhome.no/cooler-master-miditower-690-atx-black/product/5010114623

 

450,- spenn blir nesten litt no-brainer for min del iallefall :-)

NZXT Source 210 har bedre kabelryddingsmuligheter, bedre muligheter for kjøling og bedre plass til lange grafikkort. At det er litt mindre verktøyløst er et negativ, men for prisen er det uslåelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...