Gå til innhold

Bygge og overclocke Black Refinery


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt Black Refinery, med noen små endringer, som nå skal skrus sammen.

Ett ord: S k u m m e l t :blush:

 

Jeg kommer ikke til å dokumenter step-by-step hvordan jeg bygger da jeg er amatør på området, men det dukker opp noen spørsmål underveis som kan skje flere har interesse av å få svar på da B.R har blitt et ganske vanlig bygg.

 

6526731713_332582e8ee_z.jpg

Agentspoons Black Refinery oppsett pr 17. desember.

Kabinett: Fractal Design Define R3

Prosessor: Intel Core i5 2500K

Skjermkort: Gainward GeForce GTX 560 Ti

Hovedkort: Gigabyte GA-Z68AP-D3

Minne: Kingston HyperX 1600MHz 8GB

Harddisk: Flom i Thailand har gjort at det har blitt dårlig tilgjengelighet. Anbefaler Samsung, Western Digital og Seagate.

SSD: Crucial m4 64GB

Kjøler: Arctic Cooling Freezer 13 Pro

Optisk drev: Samsung SH-S222AB

Strømforsyning: OCZ ModXStream 500W

 

 

Mine endringe fra dette:

Skjermkort: Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB. Jeg sparte ca 600 kr. Tror dette holder til meg da jeg ikke spiller online FPS. Oppdaterer heller igjen om 6-7 mnd om behov.

Hovedkort: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 DDR3. Jeg ønsket å koble til USB 3.0 porten foran på kabinettet mot intern kontakt.

SSD: Crucial m4 128GB. 128GB er raskere enn 64GB, men viktigse er min erfaring med at 64GB er litt lite ettersom vi er flere brukere av PC, og ikke alle er like kritiske til hvor program og dokumenter legges inn...

Strømforsyning: OCZ ModXStream 600W

+kjølepasta, antistatisk armbånd og ny mus.

 

Dette skrives på en '06 Dell Dimension 9150 med Pentium D 3.0 GHz, 4 GB minne, Nvidia Geforce 7800 GTX og Win 7 64bit Professional og 64 GB SSD Kingston.

Med Dell 24" skjerm var dette en rigg til 18.000 den gang. Med oppgradering med 2 GB ekstra RAM og SSD disk og Win 7 har den holdt godt ut, og kjører f.eks. StarCraft II på Medium.