Gå til innhold

amd, eller intel


esla

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg et nytt hovedkort.

 

det jeg lurer på er om jeg skal ha amd eller intel.

 

jeg bruker pc'en til mange forskjellige ting, blant annet internett, spill osv. ingen store ting som krever mye av systemet.

hovedkortet som jeg har nå er et msi turbo2 fra tidlig 2002 og xp+1800.

jeg tenkte jeg skulle kjøpe asus a7n8x.

 

hva synes dere jeg burde skaffe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

det kommer helt an på hvor mye penger du er villig til å invisterekaste ut vinduet..

en veldig god løsning ville vært barton 2500+ et solid nforce 2 hk, dual minne..

barton 2500 koster en 7-800 kr, nforce 2 hk er ikke så dyre lenger og minne prisene er fortsatt lave.

 

men selvfølgelig, har du lyst til å ha den ultimate pcen ( for øyeblikket )

så er p4 med 800 mhz bus sikkert ikke å forakte..

men det kommer til å koste..

Lenke til kommentar

Se deg heller ut et chipset du ønsker, og bygg rundt det.

 

Det mest aktuelle nå er vel Intels i865PE og i875PE eller nVidias nForce 2 400/Ultra

 

Det er mye greiere å finne et hovedkort å bygge rundt, så slipper du det maset med å velge mellom AMD/Intel, du får ingen vettuge svar på forumet angående det uansett, alle er lei av det spørsmålet

Lenke til kommentar
Ingen av delene! Kjøp C3!

 

End of discussion!

Han skulle bruke den litt til spill da....

 

Intel VS AMD diskusjonene herjer ganske vilt her på forumet og folk blir sjeldent enige om hvem som er best. Hvis du vil ha mye ytelse for pengene så anbefaler jeg en AMD XP2500+ (barton kjerne) med et nForce2 hovedkort, men hvis du driter penger så er nok en Intel prosessor med 800Mhz FSB veien å gå.

 

EDIT: F@en. Så ikke at ThomasM skrev det samme da... :lol:

Lenke til kommentar

omg... hvor mange intel vs amd tråder skal man ha... Vi blir aldri enige uansett !!! Det finnes altid noen tullinger av noen intel fan som vil bruke unødvendig mye penger på en prossesor... det blir nesten som og kaste de hundrelappene intel er dyrere enn amd ut av vinduet..:D(men det er nå min mening) :yes:

Lenke til kommentar
omg... hvor mange intel vs amd tråder skal man ha... Vi blir aldri enige uansett !!!  Det finnes altid noen tullinger av noen intel fan som vil bruke unødvendig mye penger på en prossesor... det blir nesten som og kaste de hundrelappene intel er dyrere enn amd ut av vinduet..:D(men det er nå min mening) :yes:

 

Du vet, har du først kjørt en MERCEDES ja så spør du ikke etter annet :D:D:D

Lenke til kommentar
Skrevet: 12 Jun 2003 23:16    Tittel:  

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Joakim87 skrev:  

omg... hvor mange intel vs amd tråder skal man ha... Vi blir aldri enige uansett !!! Det finnes altid noen tullinger av noen intel fan som vil bruke unødvendig mye penger på en prossesor... det blir nesten som og kaste de hundrelappene intel er dyrere enn amd ut av vinduet..(men det er nå min mening)  

 

 

Du vet, har du først kjørt en MERCEDES ja så spør du ikke etter annet  

 

Æsj ass.... jeg mener og det er min personlige mening at, amd gir mer for pengen fordi amd er billigere og like bra(jaja, vet både intel og amd har sine sterke sider og sine svake sider, men det går oppiopp)

Hadde intel vært billigst hadde jeg sikkert kjøpt det... og argumenter som: AMD bråker så mye, AMD er så ustabilt er bare sprøyt og utdaterte argumenter !

Lenke til kommentar
Jeg skal ha meg et nytt hovedkort.

 

det jeg lurer på er om jeg skal ha amd eller intel.

 

jeg bruker pc'en til mange forskjellige ting, blant annet internett, spill osv. ingen store ting som krever mye av systemet.

hovedkortet som jeg har nå er et msi turbo2 fra tidlig 2002 og xp+1800.

jeg tenkte jeg skulle kjøpe asus a7n8x.

 

hva synes dere jeg burde skaffe meg?

 

Jada! Denne posten var jo interessant. :-? Tror det er "et par" fra før. Du finner sikkert ut av det. Lykke til på ferden. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...