Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greitt menyene er noe rotete, men gjennom Widgets f.eks så er det stort sett slutt på å måtte rote seg inn i menyene.

Widgets har eksistert lenge i symbian også. Men løsningene har ikke vært gode nok, på lik linje med menyene til s60v5. Det hele beror på hvor bra nokia kan løse dette. Jeg har min tvil; grunnet utviklerteamet til symbian.

 

Så N8 ser nok ut til å være markedets mest komplette mobil til nå. :)
Beste kameramobil kanskje, men mest 'komplette'?? njaa : D

 

Man kan legge alle programmene på "skrivebordet, så det blir akkurat samme system som på en iphone. Hvis folk klager på widget-systemet på symbian3, så har man bare bestemt seg for å hate det fra starten av

 

 

Stemmer. For de som hater symbian, så vil eg tro det finnes andre forum på diskusjon.no de kan boltre seg med***Men men.

 

Eg er personlig storfan av spb shell, men widgets systemet til symbian 3, virker svært lovende. Det fins foreløpig 3 homescreens. Det kommer til å øke etter første firmware update. Tror eg. spb shell har 10 homescreens. Eg syns 5 homescreens er perfekt. Da kan man plassere all info inn i 5 sjangre f.eks. Trenger man egentlig mer?

 

Rolig nå. Jeg hater ikke symbian. En diskusjon handler ikke om å være enige i alt. Dersom jeg er kritisk til produktet under lupen, må jeg da få lov til å forklare hvorfor, heller enn at du ber meg gå der peppern gror.

 

Jeg bruker android, iOS og symbian s60v5 hver dag, og kan ikke legge skjul på at symbian stikker seg ut som et veldig utdatert system, både ytelsesmessig og strukturmessig.

 

En gitt prosessorkraft til hvert system vil avsløre at iOS er raskere enn android, og android er vesentlig raskere enn symbian igjen. Ta f.eks. iphone 3g (412mhz), hero (528mhz) og omnia hd (550mhz)...

 

Det samme går for menysystemet. iOS har egentlig ikke så mye menyer da du ikke kan konfigurere veldig mye i det. Android har et veldig intuitivt og raskt menysystem og et godt interaktivt widgetsystem. At symbian kommer med snarveier er lagt fra godt nok. De bør være raske, lette i bruk og interaktivitet bør være godt integrert. Og ikke engang det kan forsvare et dårlig menysystem.

 

Det er godt det lar seg gjøre, jeg har ikke selv holdt og bruk en symbian^3 telefon. Jeg baserer dog min skepsis; på utviklingen av symbian de siste årene, og at flere fra symbian stallen (f.eks. fra samsung) er flyttet over til nyere linuxbaserte operativsystem (les: bada). Kompetente utviklere er alfa omega bak et bra OS.

 

Jeg stiller meg åpen for å skifte mening etter å ha prøvd ^3, dersom det skulle overraske meg positivt. Jeg har i det minste forklart deg/dere hvorfor jeg viser en smule skepsis til systemet.

Lenke til kommentar
Greitt menyene er noe rotete, men gjennom Widgets f.eks så er det stort sett slutt på å måtte rote seg inn i menyene.

Widgets har eksistert lenge i symbian også. Men løsningene har ikke vært gode nok, på lik linje med menyene til s60v5. Det hele beror på hvor bra nokia kan løse dette. Jeg har min tvil; grunnet utviklerteamet til symbian.

 

Så N8 ser nok ut til å være markedets mest komplette mobil til nå. :)
Beste kameramobil kanskje, men mest 'komplette'?? njaa : D

 

Man kan legge alle programmene på "skrivebordet, så det blir akkurat samme system som på en iphone. Hvis folk klager på widget-systemet på symbian3, så har man bare bestemt seg for å hate det fra starten av

 

 

Stemmer. For de som hater symbian, så vil eg tro det finnes andre forum på diskusjon.no de kan boltre seg med***Men men.

 

Eg er personlig storfan av spb shell, men widgets systemet til symbian 3, virker svært lovende. Det fins foreløpig 3 homescreens. Det kommer til å øke etter første firmware update. Tror eg. spb shell har 10 homescreens. Eg syns 5 homescreens er perfekt. Da kan man plassere all info inn i 5 sjangre f.eks. Trenger man egentlig mer?

 

Rolig nå. Jeg hater ikke symbian. En diskusjon handler ikke om å være enige i alt. Dersom jeg er kritisk til produktet under lupen, må jeg da få lov til å forklare hvorfor, heller enn at du ber meg gå der peppern gror.

 

Jeg bruker android, iOS og symbian s60v5 hver dag, og kan ikke legge skjul på at symbian stikker seg ut som et veldig utdatert system, både ytelsesmessig og strukturmessig.

 

En gitt prosessorkraft til hvert system vil avsløre at iOS er raskere enn android, og android er vesentlig raskere enn symbian igjen. Ta f.eks. iphone 3g (412mhz), hero (528mhz) og omnia hd (550mhz)...

 

Det samme går for menysystemet. iOS har egentlig ikke så mye menyer da du ikke kan konfigurere veldig mye i det. Android har et veldig intuitivt og raskt menysystem og et godt interaktivt widgetsystem. At symbian kommer med snarveier er lagt fra godt nok. De bør være raske, lette i bruk og interaktivitet bør være godt integrert. Og ikke engang det kan forsvare et dårlig menysystem.

 

Det er godt det lar seg gjøre, jeg har ikke selv holdt og bruk en symbian^3 telefon. Jeg baserer dog min skepsis; på utviklingen av symbian de siste årene, og at flere fra symbian stallen (f.eks. fra samsung) er flyttet over til nyere linuxbaserte operativsystem (les: bada). Kompetente utviklere er alfa omega bak et bra OS.

 

Jeg stiller meg åpen for å skifte mening etter å ha prøvd ^3, dersom det skulle overraske meg positivt. Jeg har i det minste forklart deg/dere hvorfor jeg viser en smule skepsis til systemet.

 

At Symbian ikke har hatt den store utviklingen de siste årene vil jo ikke si at de ikke kan utvikle seg overhodet ?

Og det mener jeg bare blir feil å påstå. For i enhver bedrift så hender det at man går seg fast i samme spor. For det er jo ingen tvil om at Symbian ikke har hatt den store utviklingen de siste årene, v5 var jo rett å slett for å dekke ett område Symbian i utgangspunktet ikke var ment for, nemlig touch.

For Symbian kom jo først på telefon for 11 år siden, så de trengs mer arbeid å utvikle det til touch enn for Android og iOS som hele tiden er bygd for touch.

 

Så jeg vil nå påstå at Symbian har all verden av mulighet til å snu på ting til det bedre, å de kommer til å levere varene, Symbian^3 er 2. skritt på veien til å være skikkelig utviklet for touch, Symbianv v5 var bare begynnelsen, men der jo en gang slik at det tar tid å utvikle nytt.. så er jo ikke gjort over natten.

 

Og jeg vil på ingen måte påstå at Android sitt menystem er så veldig mye mere lettfattelig enn Symbian sitt.

 

Så den som venter den får se, blir iallefall spennende å få se hvordan Symbian^3 tar seg ut. Og i omtalene som har vært til nå sies det jo at det hele er mye smidigere å raskere :)

Lenke til kommentar
Greitt menyene er noe rotete, men gjennom Widgets f.eks så er det stort sett slutt på å måtte rote seg inn i menyene.

Widgets har eksistert lenge i symbian også. Men løsningene har ikke vært gode nok, på lik linje med menyene til s60v5. Det hele beror på hvor bra nokia kan løse dette. Jeg har min tvil; grunnet utviklerteamet til symbian.

 

Så N8 ser nok ut til å være markedets mest komplette mobil til nå. :)
Beste kameramobil kanskje, men mest 'komplette'?? njaa : D

 

Ja, kom opp med en mobil som dekker alle behov på en like god måte som N8 vil gjøre ? Finnes ikke EN telefon som gjør det på samme måte idag, hadde Desire hatt samme kamera, så kanskje, men den hadde ikke klart å dekke GPS bruken like godt gratis som man gjør med N8 å Ovi Maps

Lenke til kommentar
Greitt menyene er noe rotete, men gjennom Widgets f.eks så er det stort sett slutt på å måtte rote seg inn i menyene.

Widgets har eksistert lenge i symbian også. Men løsningene har ikke vært gode nok, på lik linje med menyene til s60v5. Det hele beror på hvor bra nokia kan løse dette. Jeg har min tvil; grunnet utviklerteamet til symbian.

 

Så N8 ser nok ut til å være markedets mest komplette mobil til nå. :)
Beste kameramobil kanskje, men mest 'komplette'?? njaa : D

 

Man kan legge alle programmene på "skrivebordet, så det blir akkurat samme system som på en iphone. Hvis folk klager på widget-systemet på symbian3, så har man bare bestemt seg for å hate det fra starten av

 

 

Stemmer. For de som hater symbian, så vil eg tro det finnes andre forum på diskusjon.no de kan boltre seg med***Men men.

 

Eg er personlig storfan av spb shell, men widgets systemet til symbian 3, virker svært lovende. Det fins foreløpig 3 homescreens. Det kommer til å øke etter første firmware update. Tror eg. spb shell har 10 homescreens. Eg syns 5 homescreens er perfekt. Da kan man plassere all info inn i 5 sjangre f.eks. Trenger man egentlig mer?

 

Rolig nå. Jeg hater ikke symbian. En diskusjon handler ikke om å være enige i alt. Dersom jeg er kritisk til produktet under lupen, må jeg da få lov til å forklare hvorfor, heller enn at du ber meg gå der peppern gror.

 

Jeg bruker android, iOS og symbian s60v5 hver dag, og kan ikke legge skjul på at symbian stikker seg ut som et veldig utdatert system, både ytelsesmessig og strukturmessig.

 

En gitt prosessorkraft til hvert system vil avsløre at iOS er raskere enn android, og android er vesentlig raskere enn symbian igjen. Ta f.eks. iphone 3g (412mhz), hero (528mhz) og omnia hd (550mhz)...

 

Det samme går for menysystemet. iOS har egentlig ikke så mye menyer da du ikke kan konfigurere veldig mye i det. Android har et veldig intuitivt og raskt menysystem og et godt interaktivt widgetsystem. At symbian kommer med snarveier er lagt fra godt nok. De bør være raske, lette i bruk og interaktivitet bør være godt integrert. Og ikke engang det kan forsvare et dårlig menysystem.

 

Det er godt det lar seg gjøre, jeg har ikke selv holdt og bruk en symbian^3 telefon. Jeg baserer dog min skepsis; på utviklingen av symbian de siste årene, og at flere fra symbian stallen (f.eks. fra samsung) er flyttet over til nyere linuxbaserte operativsystem (les: bada). Kompetente utviklere er alfa omega bak et bra OS.

 

Jeg stiller meg åpen for å skifte mening etter å ha prøvd ^3, dersom det skulle overraske meg positivt. Jeg har i det minste forklart deg/dere hvorfor jeg viser en smule skepsis til systemet.

 

 

Yes. Er helt forståelig at du viser en smule skepsis til symbian. Det har eg og. Men velger å ikke fokusere så altfor mye på det. Er så pass mangen gode specs på denne mobben, at OS'et nesten kommer litt i skyggen. Symbian 3 er ihvertfall et steg i riktig retning. Men syns hardware specs er mye mer interressant egentlig. Eg venter enda på muligheten til å kunne filme i 1080p med mobiltelefoner:)

Lenke til kommentar
At Symbian ikke har hatt den store utviklingen de siste årene vil jo ikke si at de ikke kan utvikle seg overhodet ?

Og det mener jeg bare blir feil å påstå.

 

Hvor skrev jeg at de ikke kan utvikle seg overhodet?

 

Jeg har sagt at min skepsis beror på blant annet at utviklere hopper av symbian til fordel for andre system, noe som kan tilsi at de som faktisk var dyktige utviklere hopper på andre systemer. Og at symbian, som en så stor organisasjon, ikke klarer å videreutvikle et godt OS for touch på den tiden android nermest er bygget opp fra starten av, sier kanskje noe om hvor gode utviklerene, evt. ledelsen, bak symbian er.

 

Jeg bygger min skepsisblant annet det.

 

Og jeg vil på ingen måte påstå at Android sitt menystem er så veldig mye mere lettfattelig enn Symbian sitt.

 

Gjerne utdyp. Symbian er utrolig rotete i systemet. Ofte er funksjonene du leter etter ikke der du ville trodd. Jeg har lett mange ganger. Dessuten er det mye tull med enkel-dobbelklikk. Ikke er menyene noe raske heller. Android sine menyer er intuitive, konsekvente og raske.

 

Ja, kom opp med en mobil som dekker alle behov på en like god måte som N8 vil gjøre ? Finnes ikke EN telefon som gjør det på samme måte idag, hadde Desire hatt samme kamera, så kanskje, men den hadde ikke klart å dekke GPS bruken like godt gratis som man gjør med N8 å Ovi Maps

 

En ting må du forstå: Ingen telefon er perfekte: Ergo kan ingen telefon dekke alle behov like godt som N8.

 

Retorisk spørsmål: Kan du nevne en telefon som dekker alle behov på en like god måte som iphone 4?

 

...

Lenke til kommentar
Men velger å ikke fokusere så altfor mye på det. Er så pass mangen gode specs på denne mobben, at OS'et nesten kommer litt i skyggen. ... Men syns hardware specs er mye mer interressant egentlig.

 

Da forstår vi hverandre, fordi hardwarewise er N8 en meget kompetent telefon, med blant annet dagens beste mobilkamera på merittlisten.

 

Jeg kritiserer operativsystemet, ikke noe annet : )

Lenke til kommentar
At Symbian ikke har hatt den store utviklingen de siste årene vil jo ikke si at de ikke kan utvikle seg overhodet ?

Og det mener jeg bare blir feil å påstå.

 

Hvor skrev jeg at de ikke kan utvikle seg overhodet?

 

Jeg har sagt at min skepsis beror på blant annet at utviklere hopper av symbian til fordel for andre system, noe som kan tilsi at de som faktisk var dyktige utviklere hopper på andre systemer. Og at symbian, som en så stor organisasjon, ikke klarer å videreutvikle et godt OS for touch på den tiden android nermest er bygget opp fra starten av, sier kanskje noe om hvor gode utviklerene, evt. ledelsen, bak symbian er.

 

Jeg bygger min skepsisblant annet det.

 

Og jeg vil på ingen måte påstå at Android sitt menystem er så veldig mye mere lettfattelig enn Symbian sitt.

 

Gjerne utdyp. Symbian er utrolig rotete i systemet. Ofte er funksjonene du leter etter ikke der du ville trodd. Jeg har lett mange ganger. Dessuten er det mye tull med enkel-dobbelklikk. Ikke er menyene noe raske heller. Android sine menyer er intuitive, konsekvente og raske.

 

Ja, kom opp med en mobil som dekker alle behov på en like god måte som N8 vil gjøre ? Finnes ikke EN telefon som gjør det på samme måte idag, hadde Desire hatt samme kamera, så kanskje, men den hadde ikke klart å dekke GPS bruken like godt gratis som man gjør med N8 å Ovi Maps

 

En ting må du forstå: Ingen telefon er perfekte: Ergo kan ingen telefon dekke alle behov like godt som N8.

 

Retorisk spørsmål: Kan du nevne en telefon som dekker alle behov på en like god måte som iphone 4?

 

...

 

Slik man tolker ditt inlegg har du mistet troen på Symbian, og dermed også mistet troen på at det kan utvikle seg.

 

Men ja, Symbian har en del å hente på hordan menystrukturen skal være, hvor ting og tang for de forskjellige instillingene skal være, men har faktisk troa på at de fikser biffen til ^3, og samtidig så er det jo heller ikke menyene man er mest å roter i.

At Android idag har en slags skrivebordsgreie med snarveier er veldig bra, og lett oversiktelig, men det samme vil du jo på en måte få med Symbian sine widgets.

 

Hva tror du er lettest, å ta ett helt nytt system, bygge det opp rundt touch, eller ta ett gammelt system og måtte tilpasse det touch ? Tror jammen det kan ta minst like langt tid eller om ikke mere å måtte tilpasse ett eldre system. Og ja, Symbian har ikke gjort jobben sin i så måte, og derfor henger dem etter idag, men hvem har sagt at de ikke kan videreutvikle seg og ta signalene fra markedet å gjøre noe med det?

Hadde dem forandra litt på skrivebordet, og brukt ett annet navn, så hadde svært få klaget, selv om det i bunn å grunn hadde vært symbian.

 

Men i bunn å grunn så er vi jo enige om at, Symbian V5 er utdatert, både på menystruktur og hastighet i menyer. Men personlig har jeg faktisk troa på at ^3 løser disse problemne, at menyene blir raskere ved hjelp av kraftigere maskinvare og bedre optimalisering, men at det virkelig er så ille som folk skal ha det til er jeg uenig i.

Pr. idag har jeg en X6, og er svært skjelden inne i menyene, trenger jeg å gå inn i menyen så er er jeg aldri lengre inn en første fane, pga. at jeg har satt opp menyvisningen i forhold til mitt bruk. Resten har jeg på skrivebordet. Ganske enkelt spør du meg.

 

Ingen telefon pr. dags dato er perfekt, har heller ingen hensikt for noen å lage den perfekte mobil, men er snakk om å finne den kombinasjon som fungerer best.

Og vi alle har jo forskjellige behov når det kommer til mobil. For å ta meg å mine behov, så er kamera, gps, 3.5mm minijack utgang, musikk, internett viktig. IP4 scorer bra på de fleste områdene, men på GPS området svikter det, da jeg ser på Nokias Ovi Maps som ett av de bedre mobil GPS programmene på markedet.. og det er gratis.

 

Men største feilen med IP4 er jo utviklerene, Apple. Men det er det ingen vits å gå nærmere inn på her. :)

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Her må jeg ta tak i et par utsagn fra deg Stig-Arne:

 

Slik man tolker ditt inlegg har du mistet troen på Symbian, og dermed også mistet troen på at det kan utvikle seg.

Tull, gjerne sitér meg hvordan du kan tolke at jeg ikke tror symbian kan utvikle seg overhode.

 

At Android idag har en slags skrivebordsgreie med snarveier er veldig bra, og lett oversiktelig, men det samme vil du jo på en måte få med Symbian sine widgets.

Du glemmer å legge til grunn kvalitet, det betyr alt. S60 har jo per dags dato widgetsystem fra andre utviklere enn symbiankjernen, blant annet nokia og samsung. Widgets i s60 er likevel så skrøpelig at det er på grensen til ubrukelig. Det er ingen automatikk i at symbian ^3 vil få et bra widgetsystem, og da er vi like langt. Men så du ikke skal mistolke meg igjen, kan jeg påpeke at jeg ikke nå har sagt at ^3 vil få et dårlig widgetsystem. For det vet verken du eller jeg.

 

Hva tror du er lettest, å ta ett helt nytt system, bygge det opp rundt touch, eller ta ett gammelt system og måtte tilpasse det touch ? Tror jammen det kan ta minst like langt tid eller om ikke mere å måtte tilpasse ett eldre system.

Jeg er ikke programutvikler så det vet jeg ikke, men ut fra min programmeringserfaring kan jeg tenke meg at å utvikle et system du ikke selv har designet som er flere år gammelt, er et dårlig utgangspunkt. Enten var det en dårlig avgjørelse fra symbian-teamet eller utviklerene ikke var kompetente nok til å bygge et nytt OS.

 

Og ja, Symbian har ikke gjort jobben sin i så måte, og derfor henger dem etter idag, men hvem har sagt at de ikke kan videreutvikle seg og ta signalene fra markedet å gjøre noe med det?

Ingen har sagt de ikke kan gjøre det. Men symbian gruppen har vist lite vilje til å ta signalene fra markedet siden 2008. Det er ikke et argument for å ha ståltro på at symbian vil gjøre en radikal endring i utviklerpolitikken sin. Bare det faktum at nokia om en stund ikke lengre vil gi ut toppmodeller med symbian, sier noe om deres egen tro på symbian som et smarttelefon OS.

 

Hadde dem forandra litt på skrivebordet, og brukt ett annet navn, så hadde svært få klaget, selv om det i bunn å grunn hadde vært symbian.

 

Regner med du snakker om s60v5 siden ingen her har prøvd ^3 ennå, og det ville vært hensiktsløst å diskutere tilbakemeldinger om:

... så hadde svært få klaget, helt til de hadde prøvd det.

 

Min telefon blir ikke bedre av et annet skrivebord og nytt navn. Jeg synest til og med at symbian klinger bra.

 

Men i bunn å grunn så er vi jo enige om at, Symbian V5 er utdatert, både på menystruktur og hastighet i menyer. ... Pr. idag har jeg en X6, og er svært skjelden inne i menyene, trenger jeg å gå inn i menyen så er er jeg aldri lengre inn en første fane, pga. at jeg har satt opp menyvisningen i forhold til mitt bruk. Resten har jeg på skrivebordet. Ganske enkelt spør du meg.

At du forteller meg at du sjelden bruker menyene gjør ikke symbian noe bedre. Det er ditt bruksmønster.

 

Men la meg ta et eksempel: Har du en widget for å stille lysstyrken på skjermen? Jeg må trykke meg halvt ihel i s60 for å gjøre en operasjon som kunne vært så enkel.

 

Ingen telefon pr. dags dato er perfekt, har heller ingen hensikt for noen å lage den perfekte mobil, men er snakk om å finne den kombinasjon som fungerer best.

Og vi alle har jo forskjellige behov når det kommer til mobil. For å ta meg å mine behov, så er kamera, gps, 3.5mm minijack utgang, musikk, internett viktig.

Så klart. En kunde som kjøper N8 kjøper den selvfølgelig for de kvalitetene den har. Du kjøper ikke desire dersom kamera er prioritet no.1. Jeg har kun påpekt min skepsis på operativsystemet til N8 på grunnlag av nevnte punkter de tre-fire siste innleggene mine.

 

IP4 scorer bra på de fleste områdene, men på GPS området svikter det.

Siden du sammenligner med ovimaps: Hvilke GPS programmer til IP4 er det du har testet som du mener svikter i forhold, og hvorfor?

 

Men største feilen med IP4 er jo utviklerene, Apple. Men det er det ingen vits å gå nærmere inn på her. :)

Nei hold den debatten langt borte. Jeg orker ikke diskutere OS debatt med folk som mangler objektivitet, noe som det normalt ender opp i *sukk*

Lenke til kommentar

Jøss. Mangen med sterke meninger her på forumet. Thats a good thing:)

Er ikke lenge igjen til vi faktisk har mobben i hånden. Da kan vi alle lage våre egne vurderinger rundt symbian 3. For min del, rent personlig, vil symbian 3 funke som en fin oppdatering i forhold til min nåværende omnia hd. Og det kommer nok til å komme firmware updates rimelig kjapt tror eg, som kun forbedrer brukeropplevelsen.

Lenke til kommentar

Man kan sikkert diskutere opp og ned i mente om hva som er best og mest inutivt på et OS. Problemet er at noe en synes det er naturlig å finne et sted er det ikke sikkert en annen gjør. Mye av dette går på vane. Ingen telefoner har vært laget like, og mindre forandringer finnes. Etter lengre tids bruk er det sånn at det vi blir vant med er det vi synes funker bra. Men det betyr jo ikke at det er elementer som er så logiske at de fleste vil mene at de skal ligge der man forventer dem.

 

Ingen telefon er perfekt. Hva som er perfekt mobil er etter hvilke behov den enkelte har. Noen ganger har man flere behov og må derfor ta den telefonen som dekker mest om det ikke finnes en som dekker alle.

Lenke til kommentar

Her må jeg ta tak i et par utsagn fra deg Stig-Arne:

 

Men i bunn å grunn så er vi jo enige om at, Symbian V5 er utdatert, både på menystruktur og hastighet i menyer. ... Pr. idag har jeg en X6, og er svært skjelden inne i menyene, trenger jeg å gå inn i menyen så er er jeg aldri lengre inn en første fane, pga. at jeg har satt opp menyvisningen i forhold til mitt bruk. Resten har jeg på skrivebordet. Ganske enkelt spør du meg.

At du forteller meg at du sjelden bruker menyene gjør ikke symbian noe bedre. Det er ditt bruksmønster.

 

Men la meg ta et eksempel: Har du en widget for å stille lysstyrken på skjermen? Jeg må trykke meg halvt ihel i s60 for å gjøre en operasjon som kunne vært så enkel.

 

Her er min snarvei til å stille lysstyrken rett fra skriveborder på N97. Enklere enn dette blir det jo ikke

scr000008.jpg

Lenke til kommentar

Nemlig. Det er et shell som kjører over os'et, på samme måten som f.eks HTC Sense, Samsung TouchWiz og Motorola Motoblur sine Android-mobiler. Stock Android er jo ikke spesielt bra, hverken når det gjelder gui, brukervennlighet eller widgets.

med android har jeg en enda enklere meny som du viser til fra SPB. (ser lik ut, men uten et eget vindu. Trykk og du endrer styrken fra svak,middels,sterk).

 

Når du sier at du ikke får det enklere med SPB shell, og dernest kritiserer android for å være 'ikke spesielt bra' verken på GUI, brukervennlighet eller widgets, sier det mer om din objektivitet enn noe annet.

Lenke til kommentar

En eller annen snøball som selger en nokia n8 på finn.no. Høres en smule suspekt ut..hm

 

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24219178

 

Ja, det virker jo en smule suspekt ut, siden den overhode ikke er lansert noe sted enda?

 

Må jo evntuelt ha vært en "demo telefon" som har vært sendt rundt til presse, men da burde den jo ha vært brukt. Dessuten går jo sånt ofte tilbake til leverandør også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...