Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd at phonen har Symbian ass. Hadde detta vært Android så snakker vi kanon telefon.

 

Jeg har lyst på denne. God byggekvalitet, bra kamera til en relativt god pris. Selv om det er symbian så er ikke det noe direkte krise for meg, selv om android hadde vært bedre. Har lyst på en htc desire, men kamera trekker mye ned i mine øyne på den. Dessuten har den leppa si som er lite egnet til lommer. Nokian er stor uten å bli for stor også.

 

Men, det er ikke lett å vite hva man skal velge :hmm:

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Synd at phonen har Symbian ass. Hadde detta vært Android så snakker vi kanon telefon.

 

 

 

 

Den evigvarende operativsystem diskusjonen:)

 

Enig med deg LOGIMAN. Selvsagt hadde nokia n8 vært enda heftige med android 2.2, 4" skjerm. Wvga oppløsning og gjerne en 1ghz cpu. Men sånn er ikke virkeligheten desverre. Htc evo (htc desire hd som den europeiske versjonen skal hete) er vel det nærmeste man kommer den komplette mobil, bortsett fra at optikken til htc SUGAR. Så defor igjen. Nokia n8. Enkelt og greit:)

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Ser ikke den store greia med Android.

 

Ut av eska er det ett tungrodd system, bare det å fikse seg oppkobling for Internett og MMS er jo knøvlete, iallefall på Samsungen som dama har.

Vekkerklokka som fulgte med telefonen stinker, makan til grelle lyder, enkelt å finne ett annet program, men det taklet ikke å overstyre om telefonen lå på lydløs.

 

Men sysetemet er jo nytt, og det er mye å sette seg inn i.

Men ut av eska synes jeg Symbian er mye bedre..

 

Hadde de brukt ett annet navn enn Symbian, så tror jeg folk ikke hadde hatt så store fordommer mot N8 som mange har, veldig mange forhåndsdømmer telefonen nedenom og hjem uten å ane noenting om hvordan Symbian 3 blir å funke..

Greitt menyene er noe rotete, men gjennom Widgets f.eks så er det stort sett slutt på å måtte rote seg inn i menyene. Å nå som Symbian er open source så vil det jo blir lettere å få større marked for programmer og apps.

 

Så fatter ikke at folk gidder å dømme noe før de har hatt fingerene sine på verdens første Symbian 3 mobil.

 

Så N8 ser nok ut til å være markedets mest komplette mobil til nå. :)

 

3.5" skjerm passer helt utmerket for å ikke få en for stor å klumpete telefon synes nå jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke den store greia med Android.

 

Ut av eska er det ett tungrodd system, bare det å fikse seg oppkobling for Internett og MMS er jo knøvlete, iallefall på Samsungen som dama har.

Vekkerklokka som fulgte med telefonen stinker, makan til grelle lyder, enkelt å finne ett annet program, men det taklet ikke å overstyre om telefonen lå på lydløs.

 

Men sysetemet er jo nytt, og det er mye å sette seg inn i.

Men ut av eska synes jeg Symbian er mye bedre..

 

Hadde de brukt ett annet navn enn Symbian, så tror jeg folk ikke hadde hatt så store fordommer mot N8 som mange har, veldig mange forhåndsdømmer telefonen nedenom og hjem uten å ane noenting om hvordan Symbian 3 blir å funke..

Greitt menyene er noe rotete, men gjennom Widgets f.eks så er det stort sett slutt på å måtte rote seg inn i menyene. Å nå som Symbian er open source så vil det jo blir lettere å få større marked for programmer og apps.

 

Så fatter ikke at folk gidder å dømme noe før de har hatt fingerene sine på verdens første Symbian 3 mobil.

 

Så N8 ser nok ut til å være markedets mest komplette mobil til nå. :)

 

3.5" skjerm passer helt utmerket for å ikke få en for stor å klumpete telefon synes nå jeg.

 

Har trykt på iphone og android mobber. Det ser pent ut. Ingen tvil om det mr. Eg liker virkelig ikke den standarmenyen til symbian. (har nå omnia hd). Symbian 3 er desverre rimelig lik 5th edition. Men så du sier, det betyr fint lite på grunn av widgetsystemet. Det erstatter standarmeyen og da er problmet så og si løst. Og når man en gang i ny og ne må innom standarmenyen, er alt blitt kinetic og man slipper dobbeltapping, så ingen verdens undergang med andre ord. Nei dette blir spennende folkens. Korfor kommer ikke mobben til norge første uken i september. Chipe greier:(

Lenke til kommentar

At folk er så fryktelig opptatt av mhz virker for meg nesten gammaldags fjortis cpu race :p Så lenge mobilen gjør det den skal uten lag, så spiller det da ingen rolle. Med android kan man riktig nok lage og bruke flere programmer, så der kan nok litt cpu reserve være på sin plass, men out of the box er Nokia sin ARM11 mer en god nok. Nokia har jo også hatt vett på å integrere litt lagringsplass og. USB host funksjonen er veldig smart.

 

Ser ikke det helt store med at mobilene skal bli for store. Da blir de lite praktiske å ta med. 3.5" skjerm er mer enn nok. Skal ikke sitte å bruke denne som hjemmekino uansett.

 

For meg så er drømmetelefonen min en Nokia 3720 med 12mpx kamera (og kanskje 3G). Den kan ringe med god lyd, svært gode taster til sms. Mobiler har blitt for mye dill og design så elementære funksjoner som taster og lydkvalitet (gjelder selvsagt ikke alle) er under enhver kritikk. Dessuten ser jeg på telefon som en bruksgjenstand og ikke noe designelement til å ha i stua. Byggekvalitet er derfor også svært viktig for meg. Hadde SE gjort det samme med ELM telefonen sin og byttet plasten med metall hadde de hatt en vinnertelefon for meg de og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

delvis enig med deg. Er man ekte "mobilmann"vil man følge litt med på utviklingen ihvertfall. Det vil si touch er punkt nummer 1. Kunne aldri tenkt meg en mobb med knapper. Det blir for primitivt for meg ihvertfall. Mobiler skal kunne så mye mer enn å bare ringe og sende sms. Stor skjerm er blitt vanlig. Høy oppløsning skader heller ikke. Sånn er det blitt i 2010. Men ja. Cpu er ikke alt. Greit å ha litt i forbindelse med hd filming f.eks. Men det skal funke med 680mhz som n8 har. Tenk litt lengre fram i tid da. Når mobiler skal filme i 1080p. Da må man nok ha 1ghz cpu minst. Helt enig i det med lagging. Så lenge den er kjapp og klarer å utføre oppgavene skikkelig, så klarer vi oss med litt lite cpu.:)

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Men hele saken med N8 og CPUen er jo at den har en egen dedikert grafikkprosessor, noe som igjen avlaster CPUen til andre ting. Og med det så trenger du jo ikke noe overdådig dyr av en CPU som trekker masse strøm.

 

Men det jeg er mest spent på på denne mobilen er jo hvordan batteritiden er.

 

Men skjermer med stor oppløsning trekker mye strøm.. og her er det jo snakk om å inngå ett kompromiss, og man skal være veldig skarpsynt og ha skjermen trykt veldig nært øyenene for å legge merke til den "lave" oppløsningen som N8 har.

Lenke til kommentar

Men hele saken med N8 og CPUen er jo at den har en egen dedikert grafikkprosessor, noe som igjen avlaster CPUen til andre ting. Og med det så trenger du jo ikke noe overdådig dyr av en CPU som trekker masse strøm.

 

Men det jeg er mest spent på på denne mobilen er jo hvordan batteritiden er.

 

Men skjermer med stor oppløsning trekker mye strøm.. og her er det jo snakk om å inngå ett kompromiss, og man skal være veldig skarpsynt og ha skjermen trykt veldig nært øyenene for å legge merke til den "lave" oppløsningen som N8 har.

 

 

Min omnia hd har samme oppløsning og samme type skjerm. Og den er mye bedre enn f.eks htc hd sin lcd skjerm som har høyere oppløsning. Mener nokia n8 sin er hakket kvassere enn omnia hd. Uansett. Aksepttabel skjerm. Samsung galaxy i derimot. Den er bare ufattelig skarp. Må sees in real life.

Lenke til kommentar
Greitt menyene er noe rotete, men gjennom Widgets f.eks så er det stort sett slutt på å måtte rote seg inn i menyene.

Widgets har eksistert lenge i symbian også. Men løsningene har ikke vært gode nok, på lik linje med menyene til s60v5. Det hele beror på hvor bra nokia kan løse dette. Jeg har min tvil; grunnet utviklerteamet til symbian.

 

Så N8 ser nok ut til å være markedets mest komplette mobil til nå. :)
Beste kameramobil kanskje, men mest 'komplette'?? njaa : D
Lenke til kommentar
Greitt menyene er noe rotete, men gjennom Widgets f.eks så er det stort sett slutt på å måtte rote seg inn i menyene.

Widgets har eksistert lenge i symbian også. Men løsningene har ikke vært gode nok, på lik linje med menyene til s60v5. Det hele beror på hvor bra nokia kan løse dette. Jeg har min tvil; grunnet utviklerteamet til symbian.

 

Så N8 ser nok ut til å være markedets mest komplette mobil til nå. :)
Beste kameramobil kanskje, men mest 'komplette'?? njaa : D

Nokia n8 er det nærmeste man kommer en komplett mobil. Dere må stille dere spørmålet:"hva er det mobilen egentlig mangler?" eg kommer ikke på en drit, ja utenom 30fps på filming

Lenke til kommentar
Greitt menyene er noe rotete, men gjennom Widgets f.eks så er det stort sett slutt på å måtte rote seg inn i menyene.

Widgets har eksistert lenge i symbian også. Men løsningene har ikke vært gode nok, på lik linje med menyene til s60v5. Det hele beror på hvor bra nokia kan løse dette. Jeg har min tvil; grunnet utviklerteamet til symbian.

 

Så N8 ser nok ut til å være markedets mest komplette mobil til nå. :)
Beste kameramobil kanskje, men mest 'komplette'?? njaa : D

 

Man kan legge alle programmene på "skrivebordet, så det blir akkurat samme system som på en iphone. Hvis folk klager på widget-systemet på symbian3, så har man bare bestemt seg for å hate det fra starten av

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Greitt menyene er noe rotete, men gjennom Widgets f.eks så er det stort sett slutt på å måtte rote seg inn i menyene.

Widgets har eksistert lenge i symbian også. Men løsningene har ikke vært gode nok, på lik linje med menyene til s60v5. Det hele beror på hvor bra nokia kan løse dette. Jeg har min tvil; grunnet utviklerteamet til symbian.

 

Så N8 ser nok ut til å være markedets mest komplette mobil til nå. :)
Beste kameramobil kanskje, men mest 'komplette'?? njaa : D

 

Man kan legge alle programmene på "skrivebordet, så det blir akkurat samme system som på en iphone. Hvis folk klager på widget-systemet på symbian3, så har man bare bestemt seg for å hate det fra starten av

 

 

Stemmer. For de som hater symbian, så vil eg tro det finnes andre forum på diskusjon.no de kan boltre seg med***Men men.

 

Eg er personlig storfan av spb shell, men widgets systemet til symbian 3, virker svært lovende. Det fins foreløpig 3 homescreens. Det kommer til å øke etter første firmware update. Tror eg. spb shell har 10 homescreens. Eg syns 5 homescreens er perfekt. Da kan man plassere all info inn i 5 sjangre f.eks. Trenger man egentlig mer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...