Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Blir mere og mere imponert over telefonen og gleder meg bare mer og mer til jeg har den i hendene.

 

 

Yap. Eg lasta ned det klippet og spilte det av med mpc. Det ser sykt lovende ut. Sammanligna med mine egne videoklipp filmet med omnia hd. Det er jo natt og dag for fuck sake.

 

Men nokia n8 opp i mot iphone 4 derimot...Den er litt værre. Har enda ikke helt bestemt meg for hva som egentlig er best der...Men begge slår ihvertfall samsung wave og i9000. thats 4 sure:)

 

Begynner virkelig å klø i fingra nå etterhvert. Drita lei min omnia hd, selv om den tar veldig gode bilder fremdeles. Men vent litt..Tar ikke nokia n8 enda kvassere bilder...hm..stemmar det:):)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting eg ikke skjønnar. På noen av bildene av mobben ser mobilkroppen to delt ut. Ser ut som noe plastikk greier ca midt på mobben, som går rundt hele midtpariet, men på andre bilder er hele mobben i aluminium.

 

He. fant ut av det. bilder lyger!

 

Jeg har også sett dette fenomenet. Tror nok det er alu på sidene også, men at måten det er bøyd på forandrer lyset litt og dermed fargen som kameraet ser. Håper det ikke ser sånn ut i virkeligheten ! Forresten anbefaler jeg alle å bli medlem av nokia på FB, mye nyttig informasjon og reklame der :p

Lenke til kommentar

En ting eg ikke skjønnar. På noen av bildene av mobben ser mobilkroppen to delt ut. Ser ut som noe plastikk greier ca midt på mobben, som går rundt hele midtpariet, men på andre bilder er hele mobben i aluminium.

 

He. fant ut av det. bilder lyger!

 

Jeg har også sett dette fenomenet. Tror nok det er alu på sidene også, men at måten det er bøyd på forandrer lyset litt og dermed fargen som kameraet ser. Håper det ikke ser sånn ut i virkeligheten ! Forresten anbefaler jeg alle å bli medlem av nokia på FB, mye nyttig informasjon og reklame der :p

 

 

Vært medlem der lenge:) Forresten.

 

Fikk mail fra mpx. De mener den skal være bekrefta rundt samme dato som i uk.

Lenke til kommentar

Forutsatt at de bildene kommer fra N8: Bildebrikken gjør virkelig den jobben den er laget for. Siden den kan slippe gjennom flere fotoner på kortere tid, tar den veldig bra bilder i skumring og mørkere omgivelser. Det synest på disse bildene. Merk bare lukkertiden på fontenen. Dersom DSPen kan behandle fort nok, og N8 får HDRI funksjon, er potensialet veldig stort.

Lenke til kommentar

Hva feiler det meg som har lyst på denne N8 telefonen mens alle andre skal ha iPhone eller en Android telefon? Kanskje det er fordi jeg har en Nokia 5800 og ikke har store motforestillinger i mot Symbian? Jeg har også en iPod touch og ser at min Nokia 5800 henger litt etter på visse områder. Har inntrykk av at N8 er svaret på alle punkter hvor jeg ikke er helt fornøyd med 5800.

 

Jeg tror ser mer på hva telefonen kan gjøre enn på hvor fancy brukergrenesnittet er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva feiler det meg som har lyst på denne N8 telefonen mens alle andre skal ha iPhone eller en Android telefon? Kanskje det er fordi jeg har en Nokia 5800 og ikke har store motforestillinger i mot Symbian? Jeg har også en iPod touch og ser at min Nokia 5800 henger litt etter på visse områder. Har inntrykk av at N8 er svaret på alle punkter hvor jeg ikke er helt fornøyd med 5800.

 

Jeg tror ser mer på hva telefonen kan gjøre enn på hvor fancy brukergrenesnittet er.

 

 

Det feiler deg vel ikke noe :) Så lenge du synes Symbian gjør jobben for deg, kan du jo satse på det videre. Det er helt og holdent ditt valg :)

Lenke til kommentar

Hva feiler det meg som har lyst på denne N8 telefonen mens alle andre skal ha iPhone eller en Android telefon? Kanskje det er fordi jeg har en Nokia 5800 og ikke har store motforestillinger i mot Symbian? Jeg har også en iPod touch og ser at min Nokia 5800 henger litt etter på visse områder. Har inntrykk av at N8 er svaret på alle punkter hvor jeg ikke er helt fornøyd med 5800.

 

Jeg tror ser mer på hva telefonen kan gjøre enn på hvor fancy brukergrenesnittet er.

Det feiler deg ingenting. Så lenge du har satt deg inn i telefonen og alternativene, forteller det meg at du setter et bra kamera høyest på listen.

 

Dersom du tror at iOS bare er et fancy brukergrensesnitt derimot, har du bomma rimelig bra. Fordelen til iOS er ligger i hastighet og kvalitet i programutvalg, noe symbian nå er blottet for.

 

Symbian^3 har nok ordnet noe i hastighetsproblemene, men i hvor stor grad gjenstår det å se når en får testet telefonen. Programutvalget er nå dårlig. Dersom vi gir symbian tid vil det kanskje endre seg, men slikt skjer ikke over natten.

 

Det er ingen mobiler som er i både pose og sekk.

Lenke til kommentar

Hva feiler det meg som har lyst på denne N8 telefonen mens alle andre skal ha iPhone eller en Android telefon? Kanskje det er fordi jeg har en Nokia 5800 og ikke har store motforestillinger i mot Symbian? Jeg har også en iPod touch og ser at min Nokia 5800 henger litt etter på visse områder. Har inntrykk av at N8 er svaret på alle punkter hvor jeg ikke er helt fornøyd med 5800.

 

Jeg tror ser mer på hva telefonen kan gjøre enn på hvor fancy brukergrenesnittet er.

 

Det er vel mer fordi telefonen passer deg bedre, enn de andre. Jeg for min del har bestilt N8, da den er den beste på markedet etter mitt bruk. Spiller da vel ingen rolle hva andre velger så lenge din fornuft sier deg N8.

Lenke til kommentar

Hva feiler det meg som har lyst på denne N8 telefonen mens alle andre skal ha iPhone eller en Android telefon? Kanskje det er fordi jeg har en Nokia 5800 og ikke har store motforestillinger i mot Symbian? Jeg har også en iPod touch og ser at min Nokia 5800 henger litt etter på visse områder. Har inntrykk av at N8 er svaret på alle punkter hvor jeg ikke er helt fornøyd med 5800.

 

Jeg tror ser mer på hva telefonen kan gjøre enn på hvor fancy brukergrenesnittet er.

Det feiler deg ingenting. Så lenge du har satt deg inn i telefonen og alternativene, forteller det meg at du setter et bra kamera høyest på listen.

 

Dersom du tror at iOS bare er et fancy brukergrensesnitt derimot, har du bomma rimelig bra. Fordelen til iOS er ligger i hastighet og kvalitet i programutvalg, noe symbian nå er blottet for.

 

Symbian^3 har nok ordnet noe i hastighetsproblemene, men i hvor stor grad gjenstår det å se når en får testet telefonen. Programutvalget er nå dårlig. Dersom vi gir symbian tid vil det kanskje endre seg, men slikt skjer ikke over natten.

 

Det er ingen mobiler som er i både pose og sekk.

Jeg tror kanskje jeg får både i pose og sekk siden jeg også har en iPod touch. Det blir riktignok to dippedutter, men det kan jeg leve med.

Lenke til kommentar

Flere og flere reviews sier den føles stor og klumpete i forhold til lignende telefoner. Noe jeg ikke liker :( Satser på at den ikke er SÅ stor, slik at det går bra å ha den med, så lipper man å drasse på kamera i tillegg på fest i hvert fall :) Synes min Motorola Razr v3 ligger perfekt i lomma, noe mye større blir bare herk :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...