Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

 

Den støtter dixv/xvid ut i fra esken ja, men du.. Fått med deg at den støtter mkv.720p filer også ut ifra esken... Var veldig kjekt med xvid/divx støtte når eg fikk min omnia hd ifjor sommer en gang. Men det betyr ikke like mye lengre idag. 720p ut via hdmi er en smule bedre enn 480p ut gjennom tv out løsningen. Alle har jo hdtv idag. Men hvis man fremdeles har vanlig tv oppløsning fremdeles forstår jeg godt at xvid/divx er en meget positiv ting. Nå kan man også ha 720pfiler i xvid også da. Men har intrykk av at mkv er det beste alternativet.)

Men se borti fra det. Nokia n8 er en kjempeoppgradering iforhold til omnia hd. Gidd ikke nevne alle punktene. Tror eg har vært innom de noen ganger etterhvert på forumeet:)

 

Tips:Legg inn en bestilling på n8.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ra-p9N-UOWk

 

Mkv-støtten er svært uinteressant for min del da jeg aldri ser for meg å bruke mobilen som mediespiller mot en tv, og jeg liker å ha mye filmer og serier liggende på mobilen til enhver tid (ca 22 gb video og resten musikkfiler). Siden jeg ser video på mobilskjermen klarer jeg meg fint uten mer enn 480- eller 576-linjer i bildet, det er rett og slett ikke verd filstørrelsen på HD-innhold når jeg istedet kan ha mye innhold. Håper bare høyttaleren holder høy kvalitet, siden jeg er vant til bra stereo-høyttalere med Omnia HD'en min.

 

Har mange reisedøgn i året pga jobb, og da liker jeg å "aldri" helt gå tom for video-innhold på mobilen. Får teste N8 når den kommer. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, man trenger ikke en sikkelig løft, men det var det jeg forventet meg fra overgang mellom Symbian^1 til Symbian^3. Nå skal det si at jeg ikke har prøvd den siste versjonen, men ut ifra det jeg ser er det stort sett det samme.

 

Angående Samsung har jeg lite peiling om, men om det er tester/anmeldelse du referer til så ser jeg ikke noe sammenheng med firmware oppdateringen. Selv har amobil kåret N97 til beste smartmobil, men dette var da de fortsatt hadde gammel firmware som i min mening er bedre enn det vi har idag når det gjelder stabilitet.

 

Ok, bare jeg som missforstod deg litt.

Men ja, forskjellen mellom Symbian v.5 og ^3 (litt ulogisk benevnelse av versjonene spør du meg) er jo ikke rare greiene av det man kan se til nå.

 

Og det jeg skulle frem til med Samsung var jo at de hadde problemer før de fikk Symbian inn i telefonen.. Så man kan si at de ikke har fådd telefonene til før Android kom inn, men at de ikke fikk til Symbian telefonen var ike nødvendigvis Symbian sin skyld

Lenke til kommentar

 

Det fortår jeg godt, men mkv støtten er veldig viktig for mangen andre. Spesielt på grunn av hdmi'en. Tror vi blir fornøyd med n8 eg mr. Min omnia hd klarer en gang ikke å ta i bruk galleriet lengre. Hatt 10 hard reset på den. Gidd faen ikke mer

 

Kjører Hyperx sin siste rom (v8.32) på min Omnia HD uten problemer. Hatt den i over ett år, vært heldig med den så langt når det gjelder stabilitet utover noen hjemme-mekkede roms med ulike bugs. Synd Samsung droppet telefonen etter kort tid, uten å fikse opp i mye grums.

 

Tror Nokia'en vil bli bra, det jeg er mest skeptisk til er battertiden for øyeblikket er batteritiden. Har alltid syntes Symbian har vært bra, selv etter noen år med blant annet flere iPhone's, noen Android-telefoner og Windows Mobile 6.1/6.5.

Lenke til kommentar

 

Det fortår jeg godt, men mkv støtten er veldig viktig for mangen andre. Spesielt på grunn av hdmi'en. Tror vi blir fornøyd med n8 eg mr. Min omnia hd klarer en gang ikke å ta i bruk galleriet lengre. Hatt 10 hard reset på den. Gidd faen ikke mer

 

Kjører Hyperx sin siste rom (v8.32) på min Omnia HD uten problemer. Hatt den i over ett år, vært heldig med den så langt når det gjelder stabilitet utover noen hjemme-mekkede roms med ulike bugs. Synd Samsung droppet telefonen etter kort tid, uten å fikse opp i mye grums.

 

Tror Nokia'en vil bli bra, det jeg er mest skeptisk til er battertiden for øyeblikket er batteritiden. Har alltid syntes Symbian har vært bra, selv etter noen år med blant annet flere iPhone's, noen Android-telefoner og Windows Mobile 6.1/6.5.

 

 

Gadd aldri å prøve ut alle de custum rom'ene. Den siste orginale rommen var ihvertfall den værste etter min mening.

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Nei, man trenger ikke en sikkelig løft, men det var det jeg forventet meg fra overgang mellom Symbian^1 til Symbian^3. Nå skal det si at jeg ikke har prøvd den siste versjonen, men ut ifra det jeg ser er det stort sett det samme.

 

Angående Samsung har jeg lite peiling om, men om det er tester/anmeldelse du referer til så ser jeg ikke noe sammenheng med firmware oppdateringen. Selv har amobil kåret N97 til beste smartmobil, men dette var da de fortsatt hadde gammel firmware som i min mening er bedre enn det vi har idag når det gjelder stabilitet.

 

Ok, bare jeg som missforstod deg litt.

Men ja, forskjellen mellom Symbian v.5 og ^3 (litt ulogisk benevnelse av versjonene spør du meg) er jo ikke rare greiene av det man kan se til nå.

 

Og det jeg skulle frem til med Samsung var jo at de hadde problemer før de fikk Symbian inn i telefonen.. Så man kan si at de ikke har fådd telefonene til før Android kom inn, men at de ikke fikk til Symbian telefonen var ike nødvendigvis Symbian sin skyld

Ah, så Samsung gjorde det så dårlig ja, visste ikke det var så ille. Hovedsaken nå er at de gjør det bedre enn før. Får også se om Nokia greier det med N8.

Lenke til kommentar

LOGIMAN, Samsung hadde sikkert problemer før ja... Med symbian under panseret.

 

Jeg likte N97 i utgangspunktet som jeg ser nå med N8, men vil ikke bli skuffet nok en gang. Etter touchmarkedet ble introdusert har det gått nedover for Nokia. De greier heller ikke å holde mobilen stabilt. Ja, N97 var en prøvekanin produkt... Hva med å si ifra? Man skulle tro firmware skulle gi en sikkelig løft, som man ser med iPhone iOS når de går opp ett tall. N97s firmware fra 1x.x.xx til 2x.x.xx fikk vi bare kinetic scroll på menyen og gratis navigering (som sikkert hadde virket med 1x.x.xx også). Det sier bare meg at Nokia ikke er så fantasifull med å... ja, å forbløffe oss med noe nytt. Symbian^3 er ikke akkurat en stor forandring fra vanlig symbian vi er vant til.

 

 

Nei, man trenger ikke en sikkelig løft, men det var det jeg forventet meg fra overgang mellom Symbian^1 til Symbian^3. Nå skal det si at jeg ikke har prøvd den siste versjonen, men ut ifra det jeg ser er det stort sett det samme.

 

Angående Samsung har jeg lite peiling om, men om det er tester/anmeldelse du referer til så ser jeg ikke noe sammenheng med firmware oppdateringen. Selv har amobil kåret N97 til beste smartmobil, men dette var da de fortsatt hadde gammel firmware som i min mening er bedre enn det vi har idag når det gjelder stabilitet.

 

Ok, bare jeg som missforstod deg litt.

Men ja, forskjellen mellom Symbian v.5 og ^3 (litt ulogisk benevnelse av versjonene spør du meg) er jo ikke rare greiene av det man kan se til nå.

 

Og det jeg skulle frem til med Samsung var jo at de hadde problemer før de fikk Symbian inn i telefonen.. Så man kan si at de ikke har fådd telefonene til før Android kom inn, men at de ikke fikk til Symbian telefonen var ike nødvendigvis Symbian sin skyld

Ah, så Samsung gjorde det så dårlig ja, visste ikke det var så ille. Hovedsaken nå er at de gjør det bedre enn før. Får også se om Nokia greier det med N8.

 

Hele poenget mitt med Samsung var å si at Samsung hadde problemer uten Symbian også..

 

Men ja, blir nok bra med Symbian^3 :)

Lenke til kommentar

Nå har vi altså 15. september. Komplett viser ennå 16. september som ventet dato for den grønne og sorte utgaven.

Men alt tyder jo på at det ikke stemmer da. Så vi får satse på 1. oktober er rett da.. begynner å bli noe utålmodig nå ja.

 

 

mpx viser det samme. Datoen blir nok grønn og bekrefta innen september ihvertfall, skal du se:)Ka farge ha du bestilt?

 

bye the way....Nå kommer htc desire hd til norge på samme tid som nokia n8. Lett å la seg lure. 8mp camera og 720p video. Htc kunne bare spart seg. HTC bruker helt ubrukelig opptikk. Latterlig. Kun for at uvitende folk skal bite seg på.

Lenke til kommentar

Mener at MPX har samme levrandør som komplett, så de følger hverandre slavisk når det kommer til lagerstatus.

 

Har bestillt den sorte jeg. I mitt yrke er jeg ikke like ren på hendene når man må bruke telefonen, så da er det greitt med en sort en, selv om en oransje eller grønn hadde gjort seg. :)

 

Stemmer. Det var du det ja. Eg ombestemte meg. Går nå for den grønne, tenke eg. Når Nokia først gidd å styre med alle disse fargene, kan man like godt ta i bruk den muligheten. Syns orange er minst interresant. Tror gull hadde passet den mobben utmerket. Kommer sikkert noen bonusfarger på et senere tidspunkt kanskje. 15 september idag. Vi bør ha mobben i hånden innen 3 uker fra nå av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...