Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bekreftet at denne vil støtte avi-filer med divx/xvid-innhold ut av esken? Ser bl.a. Mobilen.no nevner at den støtter divx, mens en del ulike småtester har ulike kommentarer rundt dette.

 

Om den gjør det kan det bli en bra erstatning til min Omnia HD.

 

 

Den støtter dixv/xvid ut i fra esken ja, men du.. Fått med deg at den støtter mkv.720p filer også ut ifra esken... Var veldig kjekt med xvid/divx støtte når eg fikk min omnia hd ifjor sommer en gang. Men det betyr ikke like mye lengre idag. 720p ut via hdmi er en smule bedre enn 480p ut gjennom tv out løsningen. Alle har jo hdtv idag. Men hvis man fremdeles har vanlig tv oppløsning fremdeles forstår jeg godt at xvid/divx er en meget positiv ting. Nå kan man også ha 720pfiler i xvid også da. Men har intrykk av at mkv er det beste alternativet.)

Men se borti fra det. Nokia n8 er en kjempeoppgradering iforhold til omnia hd. Gidd ikke nevne alle punktene. Tror eg har vært innom de noen ganger etterhvert på forumeet:)

 

Tips:Legg inn en bestilling på n8.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ra-p9N-UOWk

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Mobilen ser bra ut, men er skeptisk når jeg hører navnet Nokia. N95 startet bra, men ble verre etter oppdateringer. Samme gjaldt med N97. Om N8 får dette problemet gjenstår å se. Nokia er ikke spesielt flink med nye firmware. Jo mer firmware tilgjengelig, desto mer bugs kommer det.

 

I går kom det frem at N8 er utsatt siden i vår pga software "utfordringer". Lykke til sier jeg bare, og se frem til alle bugsa som har hengt med siden N95.

Lenke til kommentar

Mobilen ser bra ut, men er skeptisk når jeg hører navnet Nokia. N95 startet bra, men ble verre etter oppdateringer. Samme gjaldt med N97. Om N8 får dette problemet gjenstår å se. Nokia er ikke spesielt flink med nye firmware. Jo mer firmware tilgjengelig, desto mer bugs kommer det.

 

I går kom det frem at N8 er utsatt siden i vår pga software "utfordringer". Lykke til sier jeg bare, og se frem til alle bugsa som har hengt med siden N95.

 

 

Har du hatt mangen mobilmerker forresten...Wel,I do:)

Man finner bugs på alle mobilmerker. Er ikke til å komme unna. Ikke så vanskelig å forstå, med tanke på alle funksjonene en mobil skal ha idag. Men vi tar no ikke sorgene på forskudd. Eller hur?

Lenke til kommentar

Kan egentlig ikke helt se argumentasjonen med at Nokia har hatt store software problemer de siste årene.

Slik jeg har forstått har de ikke ligget øverst på reklamasjonstoppen heller, selv om de har 3 års garanti på telefonen.

 

Av telefonene jeg har hatt, så er det mest Nokia de siste 10 årene, og kan telle på 1 hånd hvor mange ganger jeg har sendt inn en telefon pga. feil. Software oppdateringer har vært tatt pga. ny funksjon og ytelseforbedring, veldig sjelden pga. feil i programvaren som har plaget meg.

 

Eneste jeg kan sette fingeren på nå i det siste, er en Nokia X6 jeg har, hvor Wlan ikke alltid klarer å oppdage det trådløse nettverket, selv om jeg sitter 10 meter unna.

 

Ellers er det absolutt ingen bugs på telefonen..

Lenke til kommentar

Kanskje Nokia X6 ikke får samme problem som jeg har fått fra N97. Den siste firmwaren ble verre enn den forrige som også inneholdt masse feil. Den siste skulle fikse en del ting. Ja, noen ble fikset og flere nye bugs kom. Ikke nok med det, jeg lot selv Nokias service avdelingen oppdatere for meg slik at jeg var sikker jeg ikke gjorde noe galt. Begge smarttelefonene fra Nokia jeg har hatt, N95 og N97, ser jeg lik brukeropplevelse når det gjelder firmwareoppdatering. Så naiv var jeg til å tro da jeg skaffet meg N97 at Nokia skulle fikse det.

 

Ja, jeg har vært fornøyd med Nokia sine mobiler før de startet med touchscreen. Kanskje de gjør det bedre med Symbian^3's N8, men jeg ser ikke ut ifra at firmware problemer kommer senere i fremtiden.

Lenke til kommentar

Nå skal det jo sies at jeg hadde N97 mini, og det var vel egentlig regnet som en bedre telefon enn vanlig N97. Men samtidig ser jeg ikke det at andre telefoner er så mye bedre enn nokia sine på det området med bugs i programvaren.

 

Men jeg ser på det som bare positivt at Nokia lot være å sende ut en telefon på markedet med feil i programvaren, med N97 så innrømmet de jo at vi her i Norge var prøvekaniner..

Men klart, de har en del folk å overbevise med Symbian^3. Og jeg personlig har troa på det.

Lenke til kommentar

Kan egentlig ikke helt se argumentasjonen med at Nokia har hatt store software problemer de siste årene.

Slik jeg har forstått har de ikke ligget øverst på reklamasjonstoppen heller, selv om de har 3 års garanti på telefonen.

 

Av telefonene jeg har hatt, så er det mest Nokia de siste 10 årene, og kan telle på 1 hånd hvor mange ganger jeg har sendt inn en telefon pga. feil.

Hva slags argument er det? Du kan ikke reklamere på bugs i software..

Lenke til kommentar

Kan egentlig ikke helt se argumentasjonen med at Nokia har hatt store software problemer de siste årene.

Slik jeg har forstått har de ikke ligget øverst på reklamasjonstoppen heller, selv om de har 3 års garanti på telefonen.

 

Av telefonene jeg har hatt, så er det mest Nokia de siste 10 årene, og kan telle på 1 hånd hvor mange ganger jeg har sendt inn en telefon pga. feil.

Hva slags argument er det? Du kan ikke reklamere på bugs i software..

 

Klart du kan.

Om en telefon har en feil i softwaren som gjør at funksjoner ikke fungerer, har du god grunn til å reklamere.

Lenke til kommentar

Kan egentlig ikke helt se argumentasjonen med at Nokia har hatt store software problemer de siste årene.

Slik jeg har forstått har de ikke ligget øverst på reklamasjonstoppen heller, selv om de har 3 års garanti på telefonen.

 

Av telefonene jeg har hatt, så er det mest Nokia de siste 10 årene, og kan telle på 1 hånd hvor mange ganger jeg har sendt inn en telefon pga. feil.

Hva slags argument er det? Du kan ikke reklamere på bugs i software..

 

Nevn et eneste elektronikk produkt med et os på uten feil. Alle trenger en oppdatering eller to når massene har tatt det i bruk. Det gjelder uansett om det OS til pc, gps, mobiler osv. Selv biler oppdateres software i etterkant både for feil og optimalisering. Av de telefonene jeg har hatt i min tid, så er ikke nokia vært noe dårligere der en andre. For min del har Samsung vært den desidert værste. Selv antallet skrivefeil/oversettelsesfeil har vært egne kaptitler der. Men det er jo en liten stund siden sist jeg hadde en samung mobil og det behøver jo ikke være slik i dag.

Lenke til kommentar

Det er akkurat det jeg har gjort. Noe små bugs kan man leve med, men når de er såpass store da er det stop. Jeg klarte ikke en gang å ta en innkommende samtale sikkelig kjipt.

 

Helt enig, det er jo ingen bagatell. Og det er vel det minste man kan kreve av en telefon idag at den kan oppfylle de mest grunnleggende funksjonene en telefon har.

Lenke til kommentar

LOGIMAN, Samsung hadde sikkert problemer før ja... Med symbian under panseret.

 

Jeg likte N97 i utgangspunktet som jeg ser nå med N8, men vil ikke bli skuffet nok en gang. Etter touchmarkedet ble introdusert har det gått nedover for Nokia. De greier heller ikke å holde mobilen stabilt. Ja, N97 var en prøvekanin produkt... Hva med å si ifra? Man skulle tro firmware skulle gi en sikkelig løft, som man ser med iPhone iOS når de går opp ett tall. N97s firmware fra 1x.x.xx til 2x.x.xx fikk vi bare kinetic scroll på menyen og gratis navigering (som sikkert hadde virket med 1x.x.xx også). Det sier bare meg at Nokia ikke er så fantasifull med å... ja, å forbløffe oss med noe nytt. Symbian^3 er ikke akkurat en stor forandring fra vanlig symbian vi er vant til.

Lenke til kommentar

Kan egentlig ikke helt se argumentasjonen med at Nokia har hatt store software problemer de siste årene.

Slik jeg har forstått har de ikke ligget øverst på reklamasjonstoppen heller, selv om de har 3 års garanti på telefonen.

 

Av telefonene jeg har hatt, så er det mest Nokia de siste 10 årene, og kan telle på 1 hånd hvor mange ganger jeg har sendt inn en telefon pga. feil.

Hva slags argument er det? Du kan ikke reklamere på bugs i software..

 

Nevn et eneste elektronikk produkt med et os på uten feil. Alle trenger en oppdatering eller to når massene har tatt det i bruk. Det gjelder uansett om det OS til pc, gps, mobiler osv. Selv biler oppdateres software i etterkant både for feil og optimalisering. Av de telefonene jeg har hatt i min tid, så er ikke nokia vært noe dårligere der en andre. For min del har Samsung vært den desidert værste. Selv antallet skrivefeil/oversettelsesfeil har vært egne kaptitler der. Men det er jo en liten stund siden sist jeg hadde en samung mobil og det behøver jo ikke være slik i dag.

 

 

Enig logiman

Lenke til kommentar

LOGIMAN, Samsung hadde sikkert problemer før ja... Med symbian under panseret.

 

Jeg likte N97 i utgangspunktet som jeg ser nå med N8, men vil ikke bli skuffet nok en gang. Etter touchmarkedet ble introdusert har det gått nedover for Nokia. De greier heller ikke å holde mobilen stabilt. Ja, N97 var en prøvekanin produkt... Hva med å si ifra? Man skulle tro firmware skulle gi en sikkelig løft, som man ser med iPhone iOS når de går opp ett tall. N97s firmware fra 1x.x.xx til 2x.x.xx fikk vi bare kinetic scroll på menyen og gratis navigering (som sikkert hadde virket med 1x.x.xx også). Det sier bare meg at Nokia ikke er så fantasifull med å... ja, å forbløffe oss med noe nytt. Symbian^3 er ikke akkurat en stor forandring fra vanlig symbian vi er vant til.

 

Hvorfor skal man forvente skikkelig løft ved hver FW oppdatering ? Er ikke noe jeg forventer.

Er jo ikke rart Apple gir skikkelig løft ved hver FW oppdatering da de i utgangspunktet manglet en hel del i de foregående FW versjonene..

 

Og Samsung hadde seriøse problemer med sine telefoner før de fikk Symbian og Android inn i telefonene.. bare å lese tester noen år tilbake så ser man hvor dårlig de telefonene var da.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Nei, man trenger ikke en sikkelig løft, men det var det jeg forventet meg fra overgang mellom Symbian^1 til Symbian^3. Nå skal det si at jeg ikke har prøvd den siste versjonen, men ut ifra det jeg ser er det stort sett det samme.

 

Angående Samsung har jeg lite peiling om, men om det er tester/anmeldelse du referer til så ser jeg ikke noe sammenheng med firmware oppdateringen. Selv har amobil kåret N97 til beste smartmobil, men dette var da de fortsatt hadde gammel firmware som i min mening er bedre enn det vi har idag når det gjelder stabilitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...