Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Batteriet på min tlf holder knapt en dag, å d har den jort siden den var ny i 2010. Noen dager holder den i 6 timer, andre dager i 12 timer og andre dager i 16 timer. Men 16 timer er maks, å da er den nestn ikke i bruk å ingen prog kjører. De dagene den holder i 6 timer så blir den brukt hardt, bla sport på nrk i 3g nette. Så jeg er vant til å lade hver natt!

Lenke til kommentar

Batteriet på min tlf holder knapt en dag, å d har den jort siden den var ny i 2010. Noen dager holder den i 6 timer, andre dager i 12 timer og andre dager i 16 timer. Men 16 timer er maks, å da er den nestn ikke i bruk å ingen prog kjører. De dagene den holder i 6 timer så blir den brukt hardt, bla sport på nrk i 3g nette. Så jeg er vant til å lade hver natt!

 

Garantert noe som er galt med din mobil. Dette hadde jeg tatt opp som en reklamasjon hadde jeg vært deg.

 

Batterilevetid vil selvsagt variere med type bruk men de fleste ligger nok på 3-5 dager på N8. På min holder den ca 4 dager.

Lenke til kommentar

tepe2 og leirdueredet

 

Jeg stopper de. Hvorfor skal de stå "og gå" da de ikke er i bruk?

Jeg slo av alt, og da starter de opp de som trenger stå oppe for at widgeter osv som er på startskjermen(e) skal fungere.

Merket ikke noe forskjell på telefonen ellers. Så det eneste jeg "godtar" i App Stop er All WRT Widgets og Battery Monitor

 

Åpner jeg kalenderen, lukker den med å velge "Avslutt", så skulle en jo tro den var lukket?

Men nope, den var i App Stop likevel den..

Så det virker som at "Avslutt" ikke avslutter programmer, men ehh..legger de i dvale (om jeg kan si det på den måten)

 

Vil liksom tro jeg sparer strøm med dette jeg da.... :whistle:

 

Om det er å spare strøm som er poenget så tror jeg ikke det er merkbart isåfall, nettopp pga dette ikke er tunge programmer det er snakk om...

Jeg ser iallfall ingen poeng med å lukke slike ting, tvertimot ser jeg det heller som en fordel att meldinger/logg etc. ligger klar i bakgrunnen, da får man åpnet de raskere, men det er min mening da :)

N8 har jo og så bra batteri uansett att jeg ikke ser på det som noe problem, lader hver 4 dag ca :)

 

Jaja, kall det en uvane jeg har da :!:

Lenke til kommentar

Hei, prøver å hjelpe kona med "Belle" til N8.

 

I det installasjonen skal starte så får jeg meldingen "Tjenesten ikke tilgjengelig for øyeblikket, prøv igjen senere.." Står selvsagt ingen årsak... Har vært slik i 2 dager.

 

Noen som vet hva dette er? Har fulgt alle instrukser og sjekket at prod nummer står i listen for oppdatering.

 

 

EDIT:

 

Hmmm, idet jeg skrev dette innlegget så begynte det å virke.. magi?

Endret av Sterkola
Lenke til kommentar

Er det andre som har problem med å sjå NRK nett-tv direkte på sin N8? Alt av program i opptak startar fint, men for direktestraumr får eg berre feilmelding om "Kan ikke koble til server". De har fungert før, men eg er usikker på om det har fungert etter Belle.

Fint om nokon kan sjekke på m.nrk.no/m/nett-tv

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hadde egentlig tenkt å beholde N8 til iPhone 5 kom, men men

Samme her. Syns ikke den var spesielt pen, men det var ikke HTC One X heller, som skal ha et ok kamera

 

Det frister ikke så mye med enda en Symbian-telefon, men er det noe Nokia kan, så er det hardware.

Synd ikke flere telefoner har HDMI, USB-on the go, microSD, FM-sender og blitz.

 

Bilder tatt med telefonen: http://press.nokia.com/media/554/photo/list/all/nokia-808-pureview/

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Ser at Nokia har offentliggjort Nokia Pureview 808, som har en kamerasensor med 41 megapiksler. Not bad. Designmessig så er den ikke like pen som N8, men det blir nok uansett kjøp på meg når den kommer til Norge (tror jeg leste noe om mai i år).

 

Hadde egentlig tenkt å beholde N8 til iPhone 5 kom, men men

 

Ja 808 virker råå, spesiellt på kamera :)

Tror ganske sikkert det blir 808 på meg når den slippes i mai, da har jeg iallfall en verdig arvtaker til N8 :thumbup:

 

Syns egentlig den ser ganske lekker ut jeg da :dribble: likte den i hvit veldig godt :cool:

 

nokia-808.jpg

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Jeg har hittil sett for meg at min N8 blir min siste Symbian telefon, men nå begynner jeg å bli i tvil...

 

Hehe, jeg er ikke i tvil iallfall :cool:

 

Gleder meg veldig til å se testen av 808, er nettopp en slik mobil jeg har siklet etter. Alt av HW som skal være på en toppmodell, inkl NFC og xenon. I tillegg ser kamera ut til å være lysår foran N8 (selv om N8 og er meget bra) :)

 

Ny teknologi er altid spennende, og tipper denne kommer til å få veldig mye oppmerksomhet nettopp pga PureView teknologien :)

 

4-kjerne prosessor, 3D-kamera, LED-blitz osv. kan de ha for meg, er totalt uintressant....

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Hva kommer prisen til å ligge på sånn ca tru?

 

Sammenligna N8 & 808

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=4577&idPhone2=3252

 

Ca 450,- Euro er det som er oppgitt foreløbig.

 

Ser forresten 808 er oppført med litt bedre batterikapasitet enn N8 også, det er bra (selv om jeg er veldig fornøyd med den på N8), om den strekker seg til 4-5 dager på 808 er jeg fornøyd :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Synes utseendet trekkes ned av det oppsvulmede partiet rundt kameraet, noe som forsterkes av fargekontrasten. Hadde det vært skjærehoder, hadde den sett ut som en barbermaskin. Dessuten skal det litt til at den kulen ikke tiltrekker seg riper. Den sitter så til de grader utsatt til. På den annen side kreves det god plass til et skikkelig kamera, og dette var penere løst på N8.

 

Ellers ser det på mange måter ut til å være en bra telefon, men man vil måtte gå for et utgående operativsystem. Greit for alle de som fremdeles er fornøyde med Symbian, og synes det gjør en bra jobb. Verre for de som har gått over til andre OS.

Lenke til kommentar

Synes utseendet trekkes ned av det oppsvulmede partiet rundt kameraet, noe som forsterkes av fargekontrasten. Hadde det vært skjærehoder, hadde den sett ut som en barbermaskin. Dessuten skal det litt til at den kulen ikke tiltrekker seg riper. Den sitter så til de grader utsatt til. På den annen side kreves det god plass til et skikkelig kamera, og dette var penere løst på N8.

 

Ellers ser det på mange måter ut til å være en bra telefon, men man vil måtte gå for et utgående operativsystem. Greit for alle de som fremdeles er fornøyde med Symbian, og synes det gjør en bra jobb. Verre for de som har gått over til andre OS.

 

Klart det krever mere plass med ett high-end kamera i forhold til N8, så noe stikker den ut ja. Men tror ikke det skal ha mye å si i forhold til N8, blir ca 4mm ekstra, såpass tåler bukselommen min iallfall :D

Jeg syns personlig 808 har ett fint design, men det er selvsagt en smaksak da....

 

Det er ikke ett utgående OS da, mange som misforstår dette.. Greitt nok det skal fases ut på lengre sikt (2016), men det er bare ett estimat, jeg tror personlig det vil strekke lenger frem i tid...

Man ser jo bare hva Nokia jobber med videre fra Belle, Carla, deretter Donna (mulig flere også).. Jeg ser iallfall på det som en helt nødvendig plattform for Nokia for å kunne få ut high-end mobiler, iallfall til WP er mer utviklet... Foreløbig er WP for lavere range av mobiler...

UI på Belle er jo meget smooth og kjaptt da :) Men for all del, det er en smaksak, det finnes like mange meninger om det som det finnes OS i mobilverden ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Hm... svært så rolig det ble i denne tråden etter 808 ble offentliggjort, merkelig....hehe :tease:

 

For min del har jeg bestemt meg iallfall :dribble:

Er godt fornøyd med N8èn men den føles ikke så "ekslusiv" nå etter att 808 ble presentert....hehe

 

Mange andre som har bestemt seg for 808 her eller ??

 

For de av dere som ikke har sett det allerede så gikk også "Best New Mobile handset" prisen på MWC til 808, kansje ikke så stor overraskelse men allikevell :cool:

 

http://www.gsmarena.com/nokia_808_pureview_wins_best_new_device_at_mwc-news-3919.php

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...