Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Om det er andre som savner App Stop, har jeg vært i kontakt med support.

Fikk dette til svar:

 

We have prepared an update to App Stop, it is waiting for approval in Nokia Store.

The Belle support will be out in couple of days – most probably during next week.

Best Regards,

--

Antti · Futurice

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

(.....) 2. En annen merkelig ting er at jeg ikke finner att bildene på samme måte som i Anna. Ligger ikke lenger i Images\Kamera\201202. Bildene vises på telefonen men jeg finner de ikke i utforskeren på PC nar jeg vil overføre via USB. (.....)

 

Jeg sjekket hos meg. Her hadde lagring flytta seg til minnekortet..? Pussig.

Så nå finner jeg mine bilder her:

Computer\Nokia N8-00\Minnekort\DCIM\100NOKIA

Har glemt tlf på jobb, så får ikke sjekket akkurat nå.

Men, hva når man ikke bruker minnekort?

Jeg får altså ikke sett gjennom bildene ved bare usb tilkobl og vanlig åpning av mass memory?

Akkurat som karlmartin beskriver.

 

 

Bildene ligger i mappa DCIM.

Lenke til kommentar

Da har jeg også innstallert fotoprogrammet "Panorama" og fått telefonen akkurat slik jeg ønsker igjen.

Jeg har N8 hovedsaklig på grunn av kameraet.

Eller rettere sagt har jeg vel fått en bedre telefon enn før, etter min mening.

Nå har jeg vel en telefon for det nærmeste året i hvert fall. Om ikke noe mye bedre dukker opp hva gjelder mobilkamera da.

Kanskje jeg kommer med flere spørsmål etter hvert, hvis noe dukker opp.

Og svare på spørsmål om det er noe jeg kan hjelpe med.

Men, her er jo mange som har mer kunnskap en meg om dette.

 

Foreløpig takk for god hjelp til:

 

"Leirdueredet"

"Blunderguff"

"karlmartin"

"MonaH"

 

Mvh

Ragnar.

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Har oppgradert, men må innstallere programmer på nytt. Lenge siden jeg har gjort det. Lurer på hvilken Opera nettleser jeg skal bruke på min N8:

 

Opera Mini 6.5

Opera Mobile 11.5

Opera Mini 4.4

 

Ser ut til at alle kan brukes, men hvilken er best til N8, og hva er egentlig forskjellen?

 

Lagt til: Skal prøve å svare selv, så får evt. andre korrigere meg.

 

http://www.opera.com/mobile/specs/

 

Ser ut til at Opera Mini 6.5 er den som blir best for meg. De få gangene jeg bruker mobilen til surfing, er når jeg ikke er hjemme med tilgang til hjemmenettverket mitt. Da er det greit at Opera Mini 6.5 komprimerer data for å gjøre det billigst mulig.

 

Denne komprimeringen gjør visst ikke Opera Mobile 11.5. Derfor egner den seg vel mer på Wi-Fi eller hvis du har ubegrenset eller gratis datatrafikk.

 

Men kan noen svare på hvordan brukeropplevelsen er på disse to. Er Opera Mobile 11.5 mye bedre enn Opera Mini 6.5 ? Og i såfall hvorfor?

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Noen flere som sliter med betydelig dårligere batterilevetid etter oppdateringa? Jeg hadde 5-6 dager standby før oppdateringa, nå ligger den på 2-3. Skrudd av alt som kan skrus av...

 

Ja stemmer nok det, batteritiden ble noe dårligere på min også når jeg gikk fra Anna til Belle.

Men ikke så mye som hos deg, hadde vell 4-5 dager før, nå holder den 3-4 dager..

Lenke til kommentar

Om det er andre som savner App Stop, har jeg vært i kontakt med support.

Fikk dette til svar:

 

We have prepared an update to App Stop, it is waiting for approval in Nokia Store.

The Belle support will be out in couple of days – most probably during next week.

Best Regards,

--

Antti · Futurice

 

Da har jeg lastet ned siste versjon av App Stop som også virker til Belle :)

Lenke til kommentar

Kan se ut som om Belle løste problemene som har vært med min N8 :)

Fattern har brukt den i over ei uke, og den har fremdeles ikke hengt seg opp.

Eneste problemet han har hatt, er at han ikke fikk ringt ut en gang, men da holdt det vel med å bare slå den av og på igjen :)

 

Men han bruker den vel bare til ringing og noen få sms i ny og ne.. mens jeg hadde noen apps installert og brukte den også mye mer enn hva han gjør :p

Lenke til kommentar

Om det er andre som savner App Stop, har jeg vært i kontakt med support.

Fikk dette til svar:

 

We have prepared an update to App Stop, it is waiting for approval in Nokia Store.

The Belle support will be out in couple of days – most probably during next week.

Best Regards,

--

Antti · Futurice

 

Da har jeg lastet ned siste versjon av App Stop som også virker til Belle :)

Å herlig. Nå har jeg den og.

Og for de som sier det er bare å gå i menyen for å se hva som går.....vel, jeg så ingenting der.

Men med App Stop..

Se sjøl:

post-57581-0-97155500-1329785464_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Mener du at App Stop finner flere kjørende programmer/prosesser enn de som dukker opp når du holder inne meny-knappen? Kan det hende at noen av disse helst ikke skal stoppes fordi det kan få negative konsekvenser? Ikke vet jeg, jeg bare spør fordi jeg lurer. Er det mye å vinne på å bruke denne App Stop til å stoppe programmer?

Lenke til kommentar

Om det er andre som savner App Stop, har jeg vært i kontakt med support.

Fikk dette til svar:

 

We have prepared an update to App Stop, it is waiting for approval in Nokia Store.

The Belle support will be out in couple of days – most probably during next week.

Best Regards,

--

Antti · Futurice

 

Da har jeg lastet ned siste versjon av App Stop som også virker til Belle :)

Å herlig. Nå har jeg den og.

Og for de som sier det er bare å gå i menyen for å se hva som går.....vel, jeg så ingenting der.

Men med App Stop..

Se sjøl:

 

Det fleste som vises i den listen er jo strengt tatt ikke programmer da, eks. "meldinger", "kontakter", "logg" osv. er jo mer bare en åpen visning som ligger oppe. Altså ingenting som krever prosessorkraft/minne, helt ubetydelig isåfall... så spm. er hvorfor du vil stenge de ned ?

Fordelen er vell heller større med å ha de kjørende, da får man eks. raskere tilgang til meldinger, logg osv..

Litt usikker på hvorfor du vil lukke de ??

Jeg har aldri tenkt over dette selv liksom ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Ser at etter oppgradering til Belle er ikke strømspareprofilen der, og kan heller ikke trykke på batteritegnet for å sjekke batteristatus. Hva med disse batterimonitorene, er de bra? Eller er det dumt å innstallere et eget ressurskrevende program til dette formålet?

 

Hvor bør jeg innstallere programmer? Tror valgene var C, E og minnekort. Er lenge siden jeg har gjort så mye annet enn å ringe, melde og knipse bilder med min N8.

 

Noen oversikt over beste/mest populære programmer til N8? Har sett litt i Ovistore, men mye unødvendig rask der. Finnes det noen egen tråd om temaet?

Lenke til kommentar

tepe2 og leirdueredet

 

Jeg stopper de. Hvorfor skal de stå "og gå" da de ikke er i bruk?

Jeg slo av alt, og da starter de opp de som trenger stå oppe for at widgeter osv som er på startskjermen(e) skal fungere.

Merket ikke noe forskjell på telefonen ellers. Så det eneste jeg "godtar" i App Stop er All WRT Widgets og Battery Monitor

 

Åpner jeg kalenderen, lukker den med å velge "Avslutt", så skulle en jo tro den var lukket?

Men nope, den var i App Stop likevel den..

Så det virker som at "Avslutt" ikke avslutter programmer, men ehh..legger de i dvale (om jeg kan si det på den måten)

 

Vil liksom tro jeg sparer strøm med dette jeg da.... :whistle:

Lenke til kommentar

Alle som vil spare strøm kan jo heller la være å ha telefonen påslått. Hva er vitsen med en smartmobil hvis alt skal være avslått hele tiden. Bruk heller laderen litt oftere sånn at man kan få litt glede av de mulighetene som er på dagens telefoner.

Endret av Nseries
Lenke til kommentar

Alle som vil spare strøm kan jo heller la være å ha telefonen påslått. Hva er vitsen med en smartmobil hvis alt skal være avslått hele tiden. Bruk heller laderen litt oftere sånn at man kan få litt glede av de mulighetene som er på dagens telefoner.

 

Haha!

Bruker heller strøm på det jeg trenger bruke strøm til.

Lenke til kommentar

Alle som vil spare strøm kan jo heller la være å ha telefonen påslått. Hva er vitsen med en smartmobil hvis alt skal være avslått hele tiden. Bruk heller laderen litt oftere sånn at man kan få litt glede av de mulighetene som er på dagens telefoner.

 

Haha!

Bruker heller strøm på det jeg trenger bruke strøm til.

 

Telefonen varer jo uansett ei lita uke, om ikke mer, med normalt bruk, så hva man skal med mer strøm vites ikke, da burde man kanskje kjøpt en av disse e-paper skjermtelefonene.

 

Er glad jeg ikke er stressa og må lukke alt hele tiden. Har til og med vent meg av med å trykke "refresh" på skrivebordet i windows, så nå er jeg et lykkeligere menneske :) Med belle opplever jeg at ting starter myye raskere, så om det betyr at de ligger og idler i bakgrunnen bryr meg ikke noe spesielt. Nedlastede programmer blir en annen sak, de skal være av, stoler ikke på at de er energieffektive og lignende. Datatrafikk har jeg nå uansett deaktivert.

Lenke til kommentar

tepe2 og leirdueredet

 

Jeg stopper de. Hvorfor skal de stå "og gå" da de ikke er i bruk?

Jeg slo av alt, og da starter de opp de som trenger stå oppe for at widgeter osv som er på startskjermen(e) skal fungere.

Merket ikke noe forskjell på telefonen ellers. Så det eneste jeg "godtar" i App Stop er All WRT Widgets og Battery Monitor

 

Åpner jeg kalenderen, lukker den med å velge "Avslutt", så skulle en jo tro den var lukket?

Men nope, den var i App Stop likevel den..

Så det virker som at "Avslutt" ikke avslutter programmer, men ehh..legger de i dvale (om jeg kan si det på den måten)

 

Vil liksom tro jeg sparer strøm med dette jeg da.... :whistle:

 

Om det er å spare strøm som er poenget så tror jeg ikke det er merkbart isåfall, nettopp pga dette ikke er tunge programmer det er snakk om...

Jeg ser iallfall ingen poeng med å lukke slike ting, tvertimot ser jeg det heller som en fordel att meldinger/logg etc. ligger klar i bakgrunnen, da får man åpnet de raskere, men det er min mening da :)

N8 har jo og så bra batteri uansett att jeg ikke ser på det som noe problem, lader hver 4 dag ca :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...