Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mye er det egentlig normalt å få til attenårsdagen sin?


Gjest Attenåring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner/er godt bekjent med nøyaktig 3 mennesker som vil arve mer enn 5 millioner om foreldrene dør.

(Pluss en av onklene mine og hans barn)

Skulle ønske jeg tullet.

 

Hun ene arver milliarder hvis stefaren dør, hun andre er kjæresten min og hennes far er god for 7 millioner -- og hun fikk en bil av sin far i går, uten noen annen grunn enn at hun er gravid og ikke skal slite på vei til jobb.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Det er lett for dere å ta det med ro, men lever du i en vanlig familie så blir man ganske irritert å høre om hvor mye bedre andre har det.

 

Ikke nytter det å sitte utenfor sidelinja og kjøre på sjalusien til andre. Det er rett og slett nedlatende å få slike ting i trynet.

 

Sagt på vegne av alle som ikke får lappen til 18-årsdagen.

Lenke til kommentar

Jeg får også det samme som regel. Nå har jeg da en ganske knyttet familie på mors siden da så jeg får alltid mer derfra. Får som regel 700 av pappa 1000 av mamma 500 av farmor 1000 av besteforeldre, 300 av tante på farssiden, 300 av tante på morssiden, 1000kr av onklene mine på morssiden hmmm sikkert fler og, uansett om det er ''jubileum'' eller ei så får jeg ca det samme. Men uansett så er jeg fornøyd med det jeg får, er ikke alltid jeg får penger men av og til andre ting som jeg ønsker meg eller bare andre ting. For meg er ikke verdien på gavene så viktig, det viktigste er at jeg ser at de bryr seg. Syntes dog jeg skulle fått det samme av foreldrene mine siden faren min har ca 1 mill i lønn..

Lenke til kommentar
Gjest jessda87

Jeg fikk ca 800 kr tilsammen.

 

Ei i klassen min fikk 250.000 kr + 2 biler verdt ca 200.000 hver :\

 

Tror ikke det finnes noe vanlig egentlig, spørs hvor mye familien/slekta di har å rutte med. Men jeg vil ikke tro 1000 kr fra familien din + 1000 kr fra slekta di er alt for mye å klage på..

Lenke til kommentar

Jeg fikk middag på Peppes Pizza og totalt 400,- til 18 års dagen.

 

Lappen brukte jeg godt over året på å gjennomføre fordi jeg hele tiden måtte jobbe (kveldsjobb) for å tjene opp til neste time. 1 dobbelttime, 2 uker jobbing, 1 dobbeltime, 2 uker jobbing osv. Ingen øvelseskjøring. Hadde lappen når jeg var omtrentlig 21. Bil ble det først som 28. En billig sak.

 

Min datters 18 års dag og førerkort blir en annen affære. Dog skal hun også få klare seg mye selv, det er bare sundt. Ellers får hun stadig vekk dyre ting og blir sponset i mange aktiviteter og får private ridetimer og mye annet, så hun får være fornøyd med det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

skjønner ikke hvorfor folk ikke kan glede seg over at andre har det bra! bare klager på at alle andre er bortskjemte osv, viss vi er inne på hva som er vanlig så vet jeg at samtlige av mine venner får lappen, de fleste med røyke snuse avtale, de som ikke har den er fordi at de er trege med og ta den. skulle ønske jeg var han som fikk lamorgini til 18års dagen jeg, og misunner de som gjør det, men gidder ikke og sitte her og sutre over at jeg ikke gjør det

Lenke til kommentar

Folk får litt forskjellige gaver til 18-årsdagen, det er jo som sagt avhengig av foreldrene. Jeg fikk ikke så veldig mye selv, men ble på ingen måte skuffet. Jeg er kjent med den økonomiske situasjonen i huset og forventet heller ikke så mye. Når man i tillegg ikke sparer til noe konkret så ser jeg heller ingen mening for at man skal få masse penger. Med mindre du allerede vet hva du vil bruke pengene på så vil det mest sannsynlig ende opp med at du bruker det på random ting som du egentlig ikke trenger.

 

 

Har ingen problemer med at andre får bedre gaver enn meg.

 

Dette blir selvfølgelig relativt. Om en som har fått spandert lappen og bilen skal si til meg: "Hæ, fikk du bare 1000 spenn? Ha-ha" eller "Se jeg har bil det har ikke du, ha-ha" så vil jeg selvfølgelig bli irritert. Så lenge folk ikke går rundt og mener at de er kulest i verden bare fordi de har fått de dyreste gavene så er det helt greit for meg.

Lenke til kommentar

Tråden ble noen poster kortere fordi folk begynte å gå på person istedet for sak.

 

Reaksjoner tas på PM.

 

On topic:

Jeg har aldri følt at jeg manglet noe i livet, ikke økonomisk, selv om det har vært trange tider innimellom. Når jeg ble 18 hadde jeg allerede begynt å jobbe, og kjøpte meg en sykkel om jeg husker rett. Eller en gitar kanskje. En jente i klassen over meg før jeg sluttet på skolen fikk en Mercedes kabriolet av sine foreldre. Godt for henne, kanskje. Misunnelig var jeg nok, men livet har lært meg å være mer bekymret for de som har for lite enn misunnelig på de som har for mye. Det er fattigdommen som er farlig, ikke rikdommen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...