Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har gått fra HD2 til desire og kan fortelle meg litt om hva man synes om foskjellene på telefonene? - Jeg tenker på alt fra byggekvalitet, skjermfølsomhet til batteritid, signalmottak/styrke), multitouch funksjonen, hastigheter på ting etc...

 

Jeg har nettopp gjort det og etter snart en ukes bruk kan jeg si:

 

- HD2 virker mer "dyr" og solid enn Desire. HD2 er tyngre og Desire virker litt "plastic" i forhold

 

- Skjermen til Desire virker faktisk litt liten når du er vant til HD2-skjermen. AMOLED eller ikke, HD2-skjermen er _RÅ_. Skjermen til Desire er også rå, men ser du nærme ser du pixlene, noe som er litt kjipt.

 

- Scrolling, vær og diverse ting virket mer smooth på HD2 enn Desire.

 

- Desire har ikke WiFi funksjon slik som HD2 hadde. Dette savner jeg.

 

- Batterikapasiteten til HD2 er overlegen Desire. Jeg tømmer lett batteriet til Desire på en dag ved mye bruk.

 

Men, når det er sagt.. Bortsett fra de tingene der, så synes jeg fortsatt Desire er en bedre tlf. Den er generelt raskere, Android 2.1 er penere og mer customizable enn Windows Mobile og det finnes tonnevis av apps som lett lastes ned fra Market. Jeg har ikke helt vent meg til Android enda, men tror jeg kommer til å bli mer og mer fornøyd med Desire etter hvert som jeg venner meg til Android.

Lenke til kommentar

Tethering over WiFi, regner jeg med han mener. En funksjon jeg synes det er veldig merkelig at ikke er med. Nå er det jo ikke no stort *problem* i og for seg, siden man bare kan pakke ned en bitteliten microusb-kabel sammen med laptopen,men likevel, det kunne (og dermed burde, siden det er en nyttig funksjon) vært inkludert. Nå får man det om man rooter da, men så langt trives jeg godt med telefonen min stock, slik den er. Var lei av mye problemer med custom roms på Dream-en.

 

En ting er i hvert fall sikkert, om CyanogenMod er like ubrukelig som på Dream, skal i hvert fall ikke det i nærheten av telefonen min. Kritiske bugs som ha eksistert i nesten et år uten at noen "gidder" å bruke tid på å fikse det? Nei takk.

Lenke til kommentar

Noen som har gått fra HD2 til desire og kan fortelle meg litt om hva man synes om foskjellene på telefonene? - Jeg tenker på alt fra byggekvalitet, skjermfølsomhet til batteritid, signalmottak/styrke), multitouch funksjonen, hastigheter på ting etc...

 

Jeg har nettopp gjort det og etter snart en ukes bruk kan jeg si:

 

- HD2 virker mer "dyr" og solid enn Desire. HD2 er tyngre og Desire virker litt "plastic" i forhold

 

- Skjermen til Desire virker faktisk litt liten når du er vant til HD2-skjermen. AMOLED eller ikke, HD2-skjermen er _RÅ_. Skjermen til Desire er også rå, men ser du nærme ser du pixlene, noe som er litt kjipt.

 

- Scrolling, vær og diverse ting virket mer smooth på HD2 enn Desire.

 

- Desire har ikke WiFi funksjon slik som HD2 hadde. Dette savner jeg.

 

- Batterikapasiteten til HD2 er overlegen Desire. Jeg tømmer lett batteriet til Desire på en dag ved mye bruk.

 

Men, når det er sagt.. Bortsett fra de tingene der, så synes jeg fortsatt Desire er en bedre tlf. Den er generelt raskere, Android 2.1 er penere og mer customizable enn Windows Mobile og det finnes tonnevis av apps som lett lastes ned fra Market. Jeg har ikke helt vent meg til Android enda, men tror jeg kommer til å bli mer og mer fornøyd med Desire etter hvert som jeg venner meg til Android.

 

 

Når det gjelder skjermstørrelse, er det et spørsmål om hva man bruker telefonen til. Surfing, navigasjon, bilder og video taler for en stor skjerm.

 

Det er også et spørsmål om hvor stor telefon man ønsker, med hensyn til transport og betjening. Er den veske-/lommevennlig? Blir det "lange" turer med fingene for å komme rundt på skjermen?

 

Dette er ting man må ta med i vurderingen når man skal handle. Prøv for all del telefonen i butikk først.

Lenke til kommentar

Tethering over WiFi, regner jeg med han mener. En funksjon jeg synes det er veldig merkelig at ikke er med. Nå er det jo ikke no stort *problem* i og for seg, siden man bare kan pakke ned en bitteliten microusb-kabel sammen med laptopen,men likevel, det kunne (og dermed burde, siden det er en nyttig funksjon) vært inkludert. Nå får man det om man rooter da, men så langt trives jeg godt med telefonen min stock, slik den er. Var lei av mye problemer med custom roms på Dream-en.

 

En ting er i hvert fall sikkert, om CyanogenMod er like ubrukelig som på Dream, skal i hvert fall ikke det i nærheten av telefonen min. Kritiske bugs som ha eksistert i nesten et år uten at noen "gidder" å bruke tid på å fikse det? Nei takk.

 

Mener wifi tethering ja. Med laptop er det ikke noe problem nei, men med iPad er det verre.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp gjort det og etter snart en ukes bruk kan jeg si:

 

- HD2 virker mer "dyr" og solid enn Desire. HD2 er tyngre og Desire virker litt "plastic" i forhold

 

- Skjermen til Desire virker faktisk litt liten når du er vant til HD2-skjermen. AMOLED eller ikke, HD2-skjermen er _RÅ_. Skjermen til Desire er også rå, men ser du nærme ser du pixlene, noe som er litt kjipt.

 

- Scrolling, vær og diverse ting virket mer smooth på HD2 enn Desire.

 

- Desire har ikke WiFi funksjon slik som HD2 hadde. Dette savner jeg.

 

- Batterikapasiteten til HD2 er overlegen Desire. Jeg tømmer lett batteriet til Desire på en dag ved mye bruk.

 

Men, når det er sagt.. Bortsett fra de tingene der, så synes jeg fortsatt Desire er en bedre tlf. Den er generelt raskere, Android 2.1 er penere og mer customizable enn Windows Mobile og det finnes tonnevis av apps som lett lastes ned fra Market. Jeg har ikke helt vent meg til Android enda, men tror jeg kommer til å bli mer og mer fornøyd med Desire etter hvert som jeg venner meg til Android.

 

Synes scrolling går minst like bra på desire som det gjorde på HD2.

Batterikapasiteten synes jeg er tilsvarende, svært liten forskjell.

Pikslene på desire vil være mindre enn de på hd2, samme oppløsning, men mindre skjerm..

 

Jeg angrer i alle fall ikke på å ha gått fra HD2 til Desire

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Jeg mente egentlig ikke at jeg "ser" pixlene, men ser du veldig nærme så ser du at det er et bittelite mellomrom mellom hver pixel. Ser det veldig godt på hvit bakgrunn.

 

Batterikapasiteten er merkbart dårligere (det er jo et svakere batteri i Desire, så det er kanskje ikke rart).

 

Jeg angrer ikke i det hele tatt, jeg ville bare få frem det jeg synes var negativt og ikke bare lovprise som de aller fleste andre gjør.

 

Én ting til jeg har merket de to siste dagene er at nettleseren henger seg. Den fungerer fint i et par minutter men plutselig når jeg klikker på en link så stopper den å fungere. Da går det ikke an å scrolle eller klikke linker osv. og jeg må kille prosessen. Lasta ned Dolphin browser igår og samme skjedde der. Noen andre som har dette problemet?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Mener wifi tethering ja. Med laptop er det ikke noe problem nei, men med iPad er det verre.

Ahhh, ok. Ser problemet. Antar at det ikke er nå jeg skal påpeke at det antakelig kommer noen Android-tablets på markedet snart? :)

 

Jeg antar at USB-til-dock-pluggen man kan få tak i til iPad ikke funker med telefonen?

 

Edit: Ellers er jeg enig i at skjermen på disse telefonene (jeg har Legend, samme tech som Desire) har noen problemer. Jeg har også lagt merke til at pixlene har små mellomrom, tror det kan være relatert til infoen i følgende artikkel: http://arstechnica.com/gadgets/news/2010/03/secrets-of-the-nexus-ones-screen-science-color-and-hacks.ars/

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar

Mener wifi tethering ja. Med laptop er det ikke noe problem nei, men med iPad er det verre.

Ahhh, ok. Ser problemet. Antar at det ikke er nå jeg skal påpeke at det antakelig kommer noen Android-tablets på markedet snart? :)

 

Jeg antar at USB-til-dock-pluggen man kan få tak i til iPad ikke funker med telefonen?

 

Edit: Ellers er jeg enig i at skjermen på disse telefonene (jeg har Legend, samme tech som Desire) har noen problemer. Jeg har også lagt merke til at pixlene har små mellomrom, tror det kan være relatert til infoen i følgende artikkel: http://arstechnica.com/gadgets/news/2010/03/secrets-of-the-nexus-ones-screen-science-color-and-hacks.ars/

 

Jeg vet det kommer Android-tablets snart, men jeg tviler på de blir like rå som iPad. Altså, en iPad erstatter ikke en laptop, men til det jeg bruker den til: mail, web, aksjer og div. jobb når jeg reiser, så er den overlegen synes jeg. Jeg er gadget-freak så har hatt det aller meste og er absolutt ikke Apple-fanboy, jeg bare liker iPad veldig godt (til mitt bruk).

 

Kommer sikkert til å anskaffe en Android-tablet for å teste når den kommer. :)

Lenke til kommentar
Én ting til jeg har merket de to siste dagene er at nettleseren henger seg. Den fungerer fint i et par minutter men plutselig når jeg klikker på en link så stopper den å fungere. Da går det ikke an å scrolle eller klikke linker osv. og jeg må kille prosessen. Lasta ned Dolphin browser igår og samme skjedde der. Noen andre som har dette problemet?

 

 

Jeg har opplevd det engang. Restartet telefonen, og da funket det igjen. Dette skjedde etter at jeg installerte netcounter eller et lignende program. Jeg har fjernet det, og etter det har jeg ikke opplevd den feilen igjen...

Endret av stue
Lenke til kommentar

Edit: Ellers er jeg enig i at skjermen på disse telefonene (jeg har Legend, samme tech som Desire) har noen problemer. Jeg har også lagt merke til at pixlene har små mellomrom, tror det kan være relatert til infoen i følgende artikkel: http://arstechnica.com/gadgets/news/2010/03/secrets-of-the-nexus-ones-screen-science-color-and-hacks.ars/

Det som snakkes om i artikkelen er nok også årsakent til at skjermen til Desire er litt "pinkish" som den også har fått kritikk på. Flott artikkel og forklarte også dette meget godt.

 

Selv vet jeg at min E51 gir meg så og si alt jeg trenger(men mangler et par ting) så jeg har satt meg ned og venter på "Samsung Galaxy S" før jeg tar skrittet over til bigscreen+touch. Det har vært mange telefoner underveis som har fristet, men de har alltid hatt noen opplagte mangler som har dempet kjøpslysten. "Samsung Galaxy S" virker å være det komplette produktet (endelig) og kanskje jeg også venter på utgavenn med utskyvbart qwerty tastatur siden den er ekstremt tynn i utgangspunktet. Jeg håper også virkelig den har "Wifi thethering" da jeg synes det er et must i 2010.

 

Jeg vet det kommer Android-tablets snart, men jeg tviler på de blir like rå som iPad. Altså, en iPad erstatter ikke en laptop, men til det jeg bruker den til: mail, web, aksjer og div. jobb når jeg reiser, så er den overlegen synes jeg. Jeg er gadget-freak så har hatt det aller meste og er absolutt ikke Apple-fanboy, jeg bare liker iPad veldig godt (til mitt bruk).

 

Kommer sikkert til å anskaffe en Android-tablet for å teste når den kommer. :)

Helt spesifikt, på hvilke måter er en iPad overlegen? Og ift. hvilke produkter? Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hei

 

Har et eneste problem med telefonen:

Når jeg sender sms med fruen får jeg feil nå og da (kun fra sms-tråd vinduet).

 

Jeg sjekker detaljer og da har den prøvd å sende meldingen til 347*** i stede for +47***.

Har prøvd å endre nummeret til dama. Med og uten +47 samme resultat.

Har fjernet alle sms fra og til henne, har fjerner alle sim-kontakter, slette kontakten lagt inn på nytt..

 

 

Jeg får sendt sms, må bare inn å endre i meldingen etter på (fjerne 347)..

 

Noen andre som har opplevd dette? Finnes det noe løsning?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...