Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

Et par andre ting som irriterer meg:

 

- Etter telefonen har stått på i noen timer så mister jeg HSDPA-dekning helt og har kun GPRS (står en "G" istedet for "H" i statuslinjen øverst). Det er super-irriterende og jeg må disable/enable data connection for å få HSDPA dekning igjen.

 

 

H = HSDPA = Super 3G

G = 3G = Vanlig 3G

E = Edge = 2.5G = GPRS

 

Min skifter ofte mellom H og G. Tror det kommer an på hvor man er i forhold til basestasjone. Man får mindre fart med G enn med H men ikke dramatisk.

 

Dette er feil ifh til manualen til Desire, G står for GPRS og 3G for 3G. H er da Super 3G, E står for Edge som jeg tror er raskere enn GPRS? (usikker på hastighet)

 

Sorry...jeg ser nå at du har rett. Merkelig...kan aldri huske å ha sett bare G på min mobil. Bare E, 3G og H.....

 

Hvilken operatør bruker du?

 

Er ikke Edge en raskere utnyttelse av GPRS, som telefonen styrer når denne støtter Edge som Desire jo gjør? Jeg oppholder meg mye utenfor 3G-dekning og med relativt svake signaler, men har aldri "mistet" E'en der så vidt jeg har registrert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fikk denne skjermbeskytteren i går og vil si at 43 kroner inkl. frakt fra Hong Kong er ubegripelig. Om dere vurderer noe slikt beskyttelsescase som beskytter bakside og kantene så er den absolutt å anbefale!

 

Selv hadde jeg planer om kun å benytte da jeg var på litt farlige oppdrag med telefonen (som jobb og fisking), men tror den blir sittende permanent!

Fekk akkurat den samma igår. Anbefales på det varmeste!

Lenke til kommentar

Et par andre ting som irriterer meg:

 

- Etter telefonen har stått på i noen timer så mister jeg HSDPA-dekning helt og har kun GPRS (står en "G" istedet for "H" i statuslinjen øverst). Det er super-irriterende og jeg må disable/enable data connection for å få HSDPA dekning igjen.

 

 

H = HSDPA = Super 3G

G = 3G = Vanlig 3G

E = Edge = 2.5G = GPRS

 

Min skifter ofte mellom H og G. Tror det kommer an på hvor man er i forhold til basestasjone. Man får mindre fart med G enn med H men ikke dramatisk.

 

Dette er feil ifh til manualen til Desire, G står for GPRS og 3G for 3G. H er da Super 3G, E står for Edge som jeg tror er raskere enn GPRS? (usikker på hastighet)

 

Sorry...jeg ser nå at du har rett. Merkelig...kan aldri huske å ha sett bare G på min mobil. Bare E, 3G og H.....

 

Hvilken operatør bruker du?

 

"G" betyr alltid GPRS ja og ikke 3G. Jeg bruker Chess (Netcom sitt nett).

 

I går satt det nettverk "fast" til Netcom og ikke "Søk automatisk" og siden jeg gjorde det har ikke telefonen mistet HSDPA/3G-dekning. Kanskje problemet er løst. :)

 

Og forøvrig, EDGE er raskere enn GPRS ja. :) Jeg tror det må være mange år siden sist jeg har hatt noe "dårligere" enn EDGE dekning på en mobiltelefon.

Endret av dekar24k
Lenke til kommentar

fikk denne skjermbeskytteren i går og vil si at 43 kroner inkl. frakt fra Hong Kong er ubegripelig. Om dere vurderer noe slikt beskyttelsescase som beskytter bakside og kantene så er den absolutt å anbefale!

 

Selv hadde jeg planer om kun å benytte da jeg var på litt farlige oppdrag med telefonen (som jobb og fisking), men tror den blir sittende permanent!

Fekk akkurat den samma igår. Anbefales på det varmeste!

 

Det følger med skjermbeskytter også? Sånn du "klistrer" på liksom? Hvordan er telefonen å bruke etter at denne er satt på? like nøyaktig og digg å bruke?

Lenke til kommentar

Argh .. Jeg fortsetter å miste HSDPA/3G-dekning hele tiden.. Det er ufattelig irriterende. Jeg bor midt i Oslo sentrum og har aldri opplevd å ikke ha 3G/HSDPA dekning her.

 

For å få HSDPA dekning igjen må jeg enten skru av og på telefonen eller søke opp mobilnettverk på nytt.

 

Ingen som opplever det samme og som evt. har en løsning?

Lenke til kommentar

fikk denne skjermbeskytteren i går og vil si at 43 kroner inkl. frakt fra Hong Kong er ubegripelig. Om dere vurderer noe slikt beskyttelsescase som beskytter bakside og kantene så er den absolutt å anbefale!

Er det noe bilde av denne i bruk et sted, evt. kan du legge ut? Skal få telefonen any day now, så jeg vil gjerne se hva jeg må skaffe av ekstrautstyr snarest ;) Takk!

Lenke til kommentar

fikk denne skjermbeskytteren i går og vil si at 43 kroner inkl. frakt fra Hong Kong er ubegripelig. Om dere vurderer noe slikt beskyttelsescase som beskytter bakside og kantene så er den absolutt å anbefale!

Er det noe bilde av denne i bruk et sted, evt. kan du legge ut? Skal få telefonen any day now, så jeg vil gjerne se hva jeg må skaffe av ekstrautstyr snarest ;) Takk!

Hva er poenget med en lekker telefon om man skal skjule den bak fullt av deksler? :p

 

For min del er skjermbeskytter + veske nok.

Lenke til kommentar

fikk denne skjermbeskytteren i går og vil si at 43 kroner inkl. frakt fra Hong Kong er ubegripelig. Om dere vurderer noe slikt beskyttelsescase som beskytter bakside og kantene så er den absolutt å anbefale!

Er det noe bilde av denne i bruk et sted, evt. kan du legge ut? Skal få telefonen any day now, så jeg vil gjerne se hva jeg må skaffe av ekstrautstyr snarest ;) Takk!

Hva er poenget med en lekker telefon om man skal skjule den bak fullt av deksler? :p

 

For min del er skjermbeskytter + veske nok.

 

Hvor kjøpte du veske? de fleste jeg har sett på er helt sære.... :ohmy::p

Lenke til kommentar

fikk denne skjermbeskytteren i går og vil si at 43 kroner inkl. frakt fra Hong Kong er ubegripelig. Om dere vurderer noe slikt beskyttelsescase som beskytter bakside og kantene så er den absolutt å anbefale!

 

Selv hadde jeg planer om kun å benytte da jeg var på litt farlige oppdrag med telefonen (som jobb og fisking), men tror den blir sittende permanent!

Fekk akkurat den samma igår. Anbefales på det varmeste!

 

Det følger med skjermbeskytter også? Sånn du "klistrer" på liksom? Hvordan er telefonen å bruke etter at denne er satt på? like nøyaktig og digg å bruke?

Følger ikke med så dette må bestilles utenom! Jeg har hørt mye rart om det, så er litt avventende, men vurderer å bestille selv :hmm:

Lenke til kommentar

fikk denne skjermbeskytteren i går og vil si at 43 kroner inkl. frakt fra Hong Kong er ubegripelig. Om dere vurderer noe slikt beskyttelsescase som beskytter bakside og kantene så er den absolutt å anbefale!

Er det noe bilde av denne i bruk et sted, evt. kan du legge ut? Skal få telefonen any day now, så jeg vil gjerne se hva jeg må skaffe av ekstrautstyr snarest ;) Takk!

Det er mange bilder om du ser litt nedover på den siden jeg linket til, men det er vel ikke å legge skjul på at de knappene som er nederst på telefonen blir litt vanskeliger å komme til (uten at det har skapt noen problemer for meg. Litt stivere er det å justere lyd på siden og å trykke på av/på knappen, men ingen problemer, tror telefonen nå vil tåle styggere håndtering, selv om dette ikke beskytter forsiden av skjermen

 

fikk denne skjermbeskytteren i går og vil si at 43 kroner inkl. frakt fra Hong Kong er ubegripelig. Om dere vurderer noe slikt beskyttelsescase som beskytter bakside og kantene så er den absolutt å anbefale!

Er det noe bilde av denne i bruk et sted, evt. kan du legge ut? Skal få telefonen any day now, så jeg vil gjerne se hva jeg må skaffe av ekstrautstyr snarest ;) Takk!

Hva er poenget med en lekker telefon om man skal skjule den bak fullt av deksler? :p

 

For min del er skjermbeskytter + veske nok.

HAHA, dagens kommentar! Da kan vel du fortelle vitsen med å ha en lekker telefon om du skal ha den skjult i en forbanna veske, gratulerer :tease:

Lenke til kommentar

Pokker. mail fra netonnet at de arbeider med å få ny leveransedato på telefonen... Dårlig opplegg. Fikk beskjed da jeg bestilte om at jeg skulle få den mellom 10.-14. mai :( Og nå er jo de fleste butikker tydeligvis tomme for telefonen også. Jaja, får trøste meg med at Android 2.2 kanskje er klar når den dukker opp (eller kanskje også android 2.3 :p )...

Lenke til kommentar

 

Da kan vel du fortelle vitsen med å ha en lekker telefon om du skal ha den skjult i en forbanna veske, gratulerer :tease:

 

Jeg bruker også veske. Men jeg tar den da frem når jeg bruker den. Ellers ligger den trygt i veska når jeg beveger meg og ikke i lomma sammen med andre ting. Hvis man har på et "skall" så ser man jo ikke telefonen.

 

Jeg bruker heller ikke skjermbeskytter. Min telefon er naken. :thumbup:

Lenke til kommentar

 

Da kan vel du fortelle vitsen med å ha en lekker telefon om du skal ha den skjult i en forbanna veske, gratulerer :tease:

 

Jeg bruker også veske. Men jeg tar den da frem når jeg bruker den. Ellers ligger den trygt i veska når jeg beveger meg og ikke i lomma sammen med andre ting. Hvis man har på et "skall" så ser man jo ikke telefonen.

 

Jeg bruker heller ikke skjermbeskytter. Min telefon er naken. :thumbup:

Bruker ingen av delene, men har en dedikert lomme i jakkene. Vurderer likevel en veske til litt røffere bruk. Noen tips om hva som finnes?

Lenke til kommentar

Men jeg har funnet den beste løsningen, tør jeg påstå. Jeg har installert ssh-server på min, s.a. jeg kan la den ligge igjen hjemme, selvsagt i et støvtett glassmonter. Når jeg så skal bruke den, så tar jeg bare frem min mye billigere dritt-telefon (ja, det er såklart en apple... tenk "råttent eple", eller "epleskrott" om du vil) og ssh'er hjem til HTC'en, og mekker og herjer med apps og sånt... Voila, problem løst! Får aldri noen striper eller skitt på skjermen.

 

Jiises, hva dere finner på...

 

:-)

Lenke til kommentar

Pokker. mail fra netonnet at de arbeider med å få ny leveransedato på telefonen... Dårlig opplegg. Fikk beskjed da jeg bestilte om at jeg skulle få den mellom 10.-14. mai :( Og nå er jo de fleste butikker tydeligvis tomme for telefonen også. Jaja, får trøste meg med at Android 2.2 kanskje er klar når den dukker opp (eller kanskje også android 2.3 :p )...

 

www.komplett.no har 500+ på lager nå!

Lenke til kommentar

Men jeg har funnet den beste løsningen, tør jeg påstå. Jeg har installert ssh-server på min, s.a. jeg kan la den ligge igjen hjemme, selvsagt i et støvtett glassmonter. Når jeg så skal bruke den, så tar jeg bare frem min mye billigere dritt-telefon (ja, det er såklart en apple... tenk "råttent eple", eller "epleskrott" om du vil) og ssh'er hjem til HTC'en, og mekker og herjer med apps og sånt... Voila, problem løst! Får aldri noen striper eller skitt på skjermen.

 

Jiises, hva dere finner på...

 

:-)

Antar at du har jailbreaka epleskrotten din, siden du kjører SSH på den :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...