Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

På grunn av whining i den store HTC-tråden oppretter jeg nå en tråd hvor man kan dele sine førsteinntrykk og gi ut småtester av deres splitter nye HTC Desire. Legg gjerne ut bilder/videoklipp tatt med telefonen og andre fancy tricks f eks. Ikke noe om levering og klaging på Posten i denne tråden, takk:) Vær så god, kom med deres inntrykk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk tlf'n i går og har vel dillet mer eller mindre hele tiden med den :)

Kanon tlf og jeg er superfornøyd. Men IGJEN har HTC sovet i timen når det kommer til kamera :( Vet jeg er godt vandt når jeg kommer fra N82 men dette er for dårlig rett og slett! Et og annet bilde er OK men da skal det du tar bilde av være helt i ro og gjerne i godt lys... Lov å håpe at det bare gjelder min tlf men det skal bli gøy og høre med andre etterhvert...

 

-F-

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd så langt. Det er jo en kongetelefon.

 

En ting jeg gjerne kunne tenke meg er at noen som har iPhone ørepropper tester disse med Desire, slik at vi vet hva som virker og ikke virker. Eksempelvis mikrofon, lyden, volum, fremover/bakover, radio osv...

 

Noen som kunne tenke seg å teste dette for meg/oss?

Lenke til kommentar

Skikkelig elsk telefon!! :love:

 

Men, har litt problemer med BlueTooth.. har lastet ned BlueTooth -app, og jeg har skrevet kode slik at mobil og PC snakker med hverandre.. men får ikke til å sende filer? Noen som vet hva jeg bør gjøre? Har bare installert den HTC-sync. -fila som ligger på minnekortet..

 

Takk! :)

Lenke til kommentar

Postet denne i den andre tråden, men kan vel også poste den her:

 

Jeg er vanvittig imponet av mobilen (etter 31 timer med leking).

 

Men batterilevetiden er helt bånn dersom Wi-Fi, Bluetooth, GPS-satelittnavigering, auto-sync og full skjermstyrke står på samtidig.

Etter 3,5 timer med disse tingene påskrudd, er jeg nå nede i 53 % av batterilevetiden. Den vil da altså holde 7 - SJU - timer dersom man aktivt bruker mobilen...

 

Benytter meg jo selvfølgelig ikke av alle disse tingene hele tiden, men det gir jo en god indikasjon på at batteriet ikke er noe særlig å skryte av.

Lenke til kommentar

Vel, siden Internett ikke fungere på min telefon er jeg ikke direkte positivt innstillt til telefonen. Akkurat nå sitter jeg å tenker "dritt telefon"

På hvilken måte virker ikke internett? Er det snakk i WiFi eller mobilnett? Mobilnett må du sannsynligvis legge inn innstillinger selv.

Lenke til kommentar
På hvilken måte virker ikke internett? Er det snakk i WiFi eller mobilnett? Mobilnett må du sannsynligvis legge inn innstillinger selv.

 

Internett virker ikke i det hele tatt, verken WIFI eller mobilnettet. Men det står at det er noe feil med oppsettet til mobilnettet(selv om jeg har skrevet nøyaktig det One Call har skrevet). WiFi aner jeg ikke hvorfor ikke funker.

Lenke til kommentar

Postet denne i den andre tråden, men kan vel også poste den her:

 

Jeg er vanvittig imponet av mobilen (etter 31 timer med leking).

 

Men batterilevetiden er helt bånn dersom Wi-Fi, Bluetooth, GPS-satelittnavigering, auto-sync og full skjermstyrke står på samtidig.

Etter 3,5 timer med disse tingene påskrudd, er jeg nå nede i 53 % av batterilevetiden. Den vil da altså holde 7 - SJU - timer dersom man aktivt bruker mobilen...

 

Benytter meg jo selvfølgelig ikke av alle disse tingene hele tiden, men det gir jo en god indikasjon på at batteriet ikke er noe særlig å skryte av.

 

På min Nokia 5800 dør den etter ~4 timer med nettsørfing. Eller det samme med video. Dette gjelder nok alle phones der ute, så er bare å slå av funksjonene du ikke bruker :)

Lenke til kommentar

Jeg er lite imponert over høyttaleren i telefonen. Den har særdeles tynn lyd, og virker også til å skurre svært lett. Er i praksis ubrukelig å sette den som høyttalende telefon. Hvordan opplever dere andre dette?

 

Første lading holdt i ca 8 timer (er nå på 10%), og det er vel sikkert greit. Har jo fiklet rimelig mye på de timene, og har hatt wifi aktivert stort sett konstant.

 

Det er av en eller annen grunn veldig mange applikasjoner som startes automatisk i bakgrunnen, antakelig for at de skal være kjappere tilgjengelig når man aktiverer dem.

 

Jeg kan anbefale en applikasjon som heter "Quick system info" for å få en enkel og rask oversikt over systemet:

 

http://code.google.com/p/qsysinfo/wiki/Features

 

Den er også open source, forresten. Hentes på Market.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kan avslutte/lukke åpne applikasjoner? Må man ty til 3. parts programmer?

 

Har som noen andre slitt med å få skarpe bilder i normal innedørs belysning. Men ellers er jeg knallfornøyd :-) Gikk fra N97, og det er en helt annen verden.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kan avslutte/lukke åpne applikasjoner? Må man ty til 3. parts programmer?

Ja, man må ty til tredjepartsprogrammer. Men når det er sagt, så skal dette i prinsippet være unødvendig. Les gjerne denne artikkelen om temaet.

 

Edit: Der var jeg litt treg, gitt. :-)

Endret av mroek
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kan avslutte/lukke åpne applikasjoner? Må man ty til 3. parts programmer?

 

Har som noen andre slitt med å få skarpe bilder i normal innedørs belysning. Men ellers er jeg knallfornøyd :-) Gikk fra N97, og det er en helt annen verden.

 

Les deg opp på hvordan Android fungerer. Systemet vil selv lukke programmer når det begynner å bli dårlig med ressurser, såkalte "taskkillers" frarådes sterkt å bruke til annet enn å drepe programmer som løper løpsk, hvis "taskkillers" brukes litt vel aktivt vil det resultere i et ustabilt og tregere(!) system.

 

I korte trekk kan man si at programmer blir liggende i en slags "dvale" når de kjører i bakgrunnen, de aller fleste programmer bruker da ikke ressurser. Når du da skal bruke dette programmet neste gang vil det bli vekket fra dvale, dette er betydelig raskere enn om programmet måtte startes på nytt slik tilfellet er hvis man har brukt en "taskkiller"...

 

Forøvrig veldig bra at det kom en slik tråd... Har fått nok av å lese om pakkesporing.

 

/Espen

 

Edit: litt treig der, godt å se at det er flere som sprer budskapet om at man ikke trenger taskkillers, i verste fall kan overdrevent bruk føre til rykte om ustabilitet i androidsystem.

Endret av MrEspen
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kan avslutte/lukke åpne applikasjoner? Må man ty til 3. parts programmer?

 

Har som noen andre slitt med å få skarpe bilder i normal innedørs belysning. Men ellers er jeg knallfornøyd :-) Gikk fra N97, og det er en helt annen verden.

Man trenger ikke avslutte åpne applikasjoner:

http://www.mobili.no/guider/vil-du-avslutte-programmer-i-android/

 

Ah, takk for info :-)

 

Da til mitt neste spørsmål: Hvordan i h"#¤% får jeg spilt video? Overførte en Xvid-film i avi-container i går, og lastet ned mange forskjellige programmer, men ingen ville spille den. Hvis jeg må encode alt jeg vil se til "Android"-vennlig format er den jo litt begrenset som mediaspiller.

Endret av Calm
Lenke til kommentar

 

Da til mitt neste spørsmål: Hvordan i h"#¤% får jeg spilt video? Overførte en Xvid-film i avi-container i går, og lastet ned mange forskjellige programmer, men ingen ville spille den. Hvis jeg må encode alt jeg vil se til "Android"-vennlig format er den jo litt begrenset som mediaspiller.

 

Yxflash støtter divx/xvid, men får dårlig framerate på min Desire på de fleste filene jeg har testet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...