Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

beklager feilsvar på dette spørsmålet, hehe, det lå i konvolutten i dag da jeg skulle kaste den, så da satte jeg det på, men jeg trodde det var den tykkeste delen som var beskytteren, men så var det den tynneste, så da ble det masse bobler, men uansett, skjermen har ikke blitt mindre responsiv som jeg har lagt merke til. Noe seigere er det blitt på dra fingeren på den, men det er ikkeno problem!

 

Har det blitt seigere å dra fingeren på den så vil jeg tro du nå har den siden som skulle være ned mot skjermen opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hva som skjer med Lefdal? Det stod i nettbutikken at telefonen er forventet på lager 18.05, og det er nå endret til 24.05.

 

Betyr det at telefonene som skulle kommet 18.05 er forsinket, eller at disse allerede er kjøpt av andre?

 

Og hvis telefonene er forsinket, må man regne med at det her kan ta nok en uke til, hvis ikke mer?

 

Pga. transportstreiken som nå er godt i gang, vil jeg tro at "den som ikke har Desire nå, må stå", så og si... hehe... :-)

Lenke til kommentar

beklager feilsvar på dette spørsmålet, hehe, det lå i konvolutten i dag da jeg skulle kaste den, så da satte jeg det på, men jeg trodde det var den tykkeste delen som var beskytteren, men så var det den tynneste, så da ble det masse bobler, men uansett, skjermen har ikke blitt mindre responsiv som jeg har lagt merke til. Noe seigere er det blitt på dra fingeren på den, men det er ikkeno problem!

 

Har det blitt seigere å dra fingeren på den så vil jeg tro du nå har den siden som skulle være ned mot skjermen opp.

haha, neida, har gjort det rett, er bare ikke den samme glatte glassfølelsen, men litt mer plastikk

Lenke til kommentar

Jeg har et irritasjonsmoment med min Desire, og det er at vibratoren har en ørliten ulyd hver gang den starter. Når den ført har startet er det ingen ulyd, bare vanlig "elmotorlyd". Vanskelig å beskive lyden, men jeg lurer på om det kanskje kan være at selve motoren beveger seg ørlite og gnisser mot holderen sin akkurat når den starter.

 

Dette "problemet" er egentlig kun irriterende når jeg skriver tekst, siden den da vibrerer ørlite for å indikere tastetrykket (jeg vet jeg kan slå det av, men jeg liker funksjonen).

 

Noen andre som har merket noe slikt? Fruen har en Legend, og den har ikke dette symptomet.

Lenke til kommentar

Kjøpte akkurat en Desire, og er ganske fornøyd. Hadde iphone 3gs tidligere og der var det nydelig media streaming program som het Air Video, noe slikt skulle jeg gjerne hatt på Desire`n, noen som vet om noe tilsvarende? Jeg prøvde noe som het Orb, men hatet det.

 

Er det noen her som har brukt apps2sd på denne telefonen?

(Det interne minnet ble jo fullt første dagen)

Endret av seaweed
Lenke til kommentar

Noen andre som er plaget med nettleseren? Tenker på standard nettleseren. Jeg er plaget med at den henger plutselig, den grønne statuslinjen går litt fram før alt stopper opp. Reagerer heller ikke hvis jeg prøver å gå til en annen side fra bokmerker. Nytter ikke å gå i hovedmenyen og starte den på nytt. Dette skjer ikke hele tiden, men av og til. Har googlet litt uten å bli særlig klokere, men fant noe om at flere andre har dette problemet. Det er jo latterlig at en topp telefon til flere tusen har en nettleser som ikke fungerer skikkelig?

 

edit: ved nærmere utprøving kan det se ut som at disse 'hengene' kun oppstår når jeg surfer på diskusjon.no faktisk. Oppdaget det først i går kveld, og i 16 tida i dag, og nå i kveld. Lurer på om det kan ha sammenheng med at forumet på disse tidspunktene hadde stor trafikk, og var tregt. Kan virke som om browseren ikke helt takler det. Dagbladet.no og vg.no osv går helt smooth, sitter med 15mbit fiberlinje her, så det skulle være i orden.

Endret av Jnordg
Lenke til kommentar

Er veldig godt fornøyd med telefonen. Kjøpte en SonyEricsson X10 for tre uker siden, det er vel den største feilinvesteringen jeg noensinne har gjort. Android 1.6, det er nå en ting, men når basisfunksjoner som det å skrive melding ikke fungerer skikkelig, da står det dårlig til hos SE. Jeg var som de fleste andre plaget med at 'A' tasten ikke registrerte når jeg trykket på den. Dette ble heller ikke fikset i den nyeste oppdateringen som nylig kom. Men skjermen virket generelt dårlig kalibrert, eller dårlig designet. På enkelte ting var den overfølsom, og gjorde 2-3 valg i slengen bare du sneiet den, andre ganger enset den ikke når jeg trykket pil tilbake osv. Og det faktum at den ikke får 2.1 før mot slutten av året, når alle andre sikkert er på 2.2, er latterlig. Og X10 skal liksom være toppmodellen til SE? På toppen av det hele var den jeg hadde kjøpt hvit, noe som var særdeles ukledelig på X10. Den ble altså solgt etter knappe 3 uker, og jeg var så heldig å få tak i en Desire, som ikke bare er rimeligere enn X10, men også en langt bedre telefon.

Lenke til kommentar

Noen andre som er plaget med nettleseren? Tenker på standard nettleseren. Jeg er plaget med at den henger plutselig, den grønne statuslinjen går litt fram før alt stopper opp. Reagerer heller ikke hvis jeg prøver å gå til en annen side fra bokmerker. Nytter ikke å gå i hovedmenyen og starte den på nytt. Dette skjer ikke hele tiden, men av og til. Har googlet litt uten å bli særlig klokere, men fant noe om at flere andre har dette problemet. Det er jo latterlig at en topp telefon til flere tusen har en nettleser som ikke fungerer skikkelig?

 

edit: ved nærmere utprøving kan det se ut som at disse 'hengene' kun oppstår når jeg surfer på diskusjon.no faktisk. Oppdaget det først i går kveld, og i 16 tida i dag, og nå i kveld. Lurer på om det kan ha sammenheng med at forumet på disse tidspunktene hadde stor trafikk, og var tregt. Kan virke som om browseren ikke helt takler det. Dagbladet.no og vg.no osv går helt smooth, sitter med 15mbit fiberlinje her, så det skulle være i orden.

 

Samme problem her. Jeg hater nettleseren på Desire. På iPhone og HTC HD2 så fungerte nettleseren alltid perfekt. Aldri trøbbel. På Desire så funker den en gang iblant. Henger hele tiden og noen ganger vil den ikke laste sider i det hele tatt.

 

Nå skryter de fælt av Webkit på Android 2.2, så jeg får vente til det kommer en oppgradering til 2.2 før jeg klager mer..

Lenke til kommentar

Noen andre som er plaget med nettleseren? Tenker på standard nettleseren. Jeg er plaget med at den henger plutselig, den grønne statuslinjen går litt fram før alt stopper opp. Reagerer heller ikke hvis jeg prøver å gå til en annen side fra bokmerker. Nytter ikke å gå i hovedmenyen og starte den på nytt. Dette skjer ikke hele tiden, men av og til. Har googlet litt uten å bli særlig klokere, men fant noe om at flere andre har dette problemet. Det er jo latterlig at en topp telefon til flere tusen har en nettleser som ikke fungerer skikkelig?

 

edit: ved nærmere utprøving kan det se ut som at disse 'hengene' kun oppstår når jeg surfer på diskusjon.no faktisk. Oppdaget det først i går kveld, og i 16 tida i dag, og nå i kveld. Lurer på om det kan ha sammenheng med at forumet på disse tidspunktene hadde stor trafikk, og var tregt. Kan virke som om browseren ikke helt takler det. Dagbladet.no og vg.no osv går helt smooth, sitter med 15mbit fiberlinje her, så det skulle være i orden.

 

Samme problem her. Jeg hater nettleseren på Desire. På iPhone og HTC HD2 så fungerte nettleseren alltid perfekt. Aldri trøbbel. På Desire så funker den en gang iblant. Henger hele tiden og noen ganger vil den ikke laste sider i det hele tatt.

 

Nå skryter de fælt av Webkit på Android 2.2, så jeg får vente til det kommer en oppgradering til 2.2 før jeg klager mer..

 

 

Ok. Men jeg synes egentlig at nettleseren fungerer bra, når den fungerer! Og det skal sies at jeg har ikke vært plaget med den på andre nettsider enn diskusjon.no, ironisk nok. Litt kjipt at den ikke kan spille trailere på gametrailers.com, en side jeg er innom flere ganger daglig. Men håper det kommer en flashoppdatering senere som muliggjør det. Alt i alt, Desire er en genial og lekker telefon, absolutt verdig betegnelsen 'verdens beste mobil'!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...