Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

Har i de siste dagene hatt et utrolig irriterende problem med telefonen som tar bort mye av gleden. Rett og slett det at av og til når den kommer ut fra lock-screen så går det noen sekunder før jeg kan dra ned nedtrekksmenyen øverst. Tenk selv hvor irriterende det er når resten av telefonen er så responsiv. Nedtrekksmenyen er en genial ting som jeg bruker svært ofte.

 

Noen ideer? Har jeg for mange widgets på hjemmeskjermene? Er minnet låst til unyttige ting? Har jeg installert for mye dritt? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hentet min nettopp nå fra Netshop, nå skal telefonen åpnes. :D

 

Bestilte du tilfeldigvis telenonen natt til torsdag i 3-tiden om natten?

 

Netshop hadde 1 på lager natt til torsdag og jeg trodde jeg hadde fått bestilt den. Ringte Netsop i dag og de kunne fortelle meg at noen hadde bestilt den 1 minutt før meg!!! :cry:

 

Hadde ikke det første kredittkortet jeg brukte blitt avvist, hadde mobilen vært min.

 

Heldigvis fikk Komplett mange Desire inn på lager i dag. Ventetiden blir lang ;)

Lenke til kommentar

Har i de siste dagene hatt et utrolig irriterende problem med telefonen som tar bort mye av gleden. Rett og slett det at av og til når den kommer ut fra lock-screen så går det noen sekunder før jeg kan dra ned nedtrekksmenyen øverst. Tenk selv hvor irriterende det er når resten av telefonen er så responsiv. Nedtrekksmenyen er en genial ting som jeg bruker svært ofte.

 

Noen ideer? Har jeg for mange widgets på hjemmeskjermene? Er minnet låst til unyttige ting? Har jeg installert for mye dritt? :p

 

Tipper det er pga sense klokken og du har på animaasjon av været. Så da når telefonen vekkes så skal den se fancy ut og animere været, og mens den gjør det kan du ikke gjøre noen ting. Slå av den animasjonen på klokke-widgeten og problemet forsvinner vel.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Hentet min nettopp nå fra Netshop, nå skal telefonen åpnes. :D

 

Bestilte du tilfeldigvis telenonen natt til torsdag i 3-tiden om natten?

 

Netshop hadde 1 på lager natt til torsdag og jeg trodde jeg hadde fått bestilt den. Ringte Netsop i dag og de kunne fortelle meg at noen hadde bestilt den 1 minutt før meg!!! :cry:

 

Hadde ikke det første kredittkortet jeg brukte blitt avvist, hadde mobilen vært min.

 

Heldigvis fikk Komplett mange Desire inn på lager i dag. Ventetiden blir lang ;)

 

Bestilte den onsdagen, da var det 10 på lager. Tror jeg var den første som bestilte da Netshop hadde fått inn de 10 på lager. Ventetiden var ekstra lang pga torsdagen var Himmelsprettsdag.

Lenke til kommentar

Har i de siste dagene hatt et utrolig irriterende problem med telefonen som tar bort mye av gleden. Rett og slett det at av og til når den kommer ut fra lock-screen så går det noen sekunder før jeg kan dra ned nedtrekksmenyen øverst. Tenk selv hvor irriterende det er når resten av telefonen er så responsiv. Nedtrekksmenyen er en genial ting som jeg bruker svært ofte.

 

Noen ideer? Har jeg for mange widgets på hjemmeskjermene? Er minnet låst til unyttige ting? Har jeg installert for mye dritt? :p

 

Tipper det er pga sense klokken og du har på animaasjon av været. Så da når telefonen vekkes så skal den se fancy ut og animere været, og mens den gjør det kan du ikke gjøre noen ting. Slå av den animasjonen på klokke-widgeten og problemet forsvinner vel.

 

Takker for tilbakemelding. Jeg har forsøkt å fjerne flere og flere widgets uten hjelp. Har ikke den originale sense widgeten, men prøver å fjerne weather widgeten nå :)

Lenke til kommentar

Jeg har en case.

 

Jeg har en roota Desire med A2SD.

 

Startet med at jeg avinstallerte dolphin browser, installerte hd versjon. avinstallerte den igjen fra marked samtidig som jeg installerte normal dolphin igjen.

 

Så trykket jeg home eller back. så klikket det helt for den. Når jeg trykket back så gikk den gjennom programmer jeg har hatt oppe tidligere, i går hvis jeg ikke husker feil. Så jeg fortsatte å trykke back. Tilslutt stoppa det mellom innstillinger og kontakter, trykka back, så gikk den fram og tilbake til de to.

 

Så jeg skrudde av telefonen. Skrudde den på igjen. Da ville ikke HTC Sense starte. Sluttet uventet, tving lukking, og sånn holder den på.

 

Hva er galt, evt, hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Hei!,

 

Sliter litt med et lite problem som irriterer meg noe så inni granskauen. Har hatt spotify ganske lenge på tlf og det har funket fint. Men når jeg setter på wlan og spotify går online så har det skjedd 2 ganger at spillelistene mine blir sletta.

 

Altså at spillelisten ligger der, men det står at det er 0 sanger innpå. det som også er rart, er at når det skjer, funker det å skifte sang med spotify widgeten. Men så fort jeg går innpå spotify, blir det krøll igjen.

 

Noen som har opplevd det samme. Begynner å bli ganske lei av å synce listene om og om igjen. Hjelp? :(

 

EDIT: Fant ut at det funket ikke bestandig å ha spotify kjørende på maskinen, selv om det har gått før. Så da er vel det hele ordnet :)

Endret av Wrath of The Duck
Lenke til kommentar

Hva er galt, evt, hva kan jeg gjøre?

NB: Dette er tuftet på tidligere erfaring med HTC Dream og Android, og ikke en Desire.

MEN: Du kan prøve å slette dalvik cache først fra recovery.

 

Det er sannsynligvis ikke nok. Men da kan du bruke ADB fra pc-en (google forteller deg hvordan du får adb opp å kjøre - det er en del av Android SDK man legger inn på pc-en). Husk å huke av for USB-debugging under settings->Applications->Development.

 

Kjør adb shell - åpne et shell på telefonen ved hjelp av adb

 

I undermappene under /data, sletter du alt som har med Dolphin å gjøre

 

Bruk adb pull til å hente ut filen /data/system/packages.xml, slett alle linjer som har med DOlphin å gjøre (backup først!), og abd push den tilbake. Bruk notepad+ eller noe, standard notepad i windows har aldri vært i stand til å ikke fucke opp linjeslutt o.l. i diverse filer.

 

Restart.

 

Sorry at instruksjonene ikke er grundigere eller mer steg/for steg - jeg har ikke rootet min enda. Kommer nok til å gjøre det ia. helgen grunnet behov for a2sd.

 

Jeg har tenkt å bruke Modaco ROM, men vil ha a2sd uten å betale fr kitchen tilgang. Noen som har en link?

 

red: Det er selvfølgelig betydelig enklere å bare wipe alt, evt flashe ROM på nytt.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Hva er galt, evt, hva kan jeg gjøre?

NB: Dette er tuftet på tidligere erfaring med HTC Dream og Android, og ikke en Desire.

MEN: Du kan prøve å slette dalvik cache først fra recovery.

 

Det er sannsynligvis ikke nok. Men da kan du bruke ADB fra pc-en (google forteller deg hvordan du får adb opp å kjøre - det er en del av Android SDK man legger inn på pc-en). Husk å huke av for USB-debugging under settings->Applications->Development.

 

Kjør adb shell - åpne et shell på telefonen ved hjelp av adb

 

I undermappene under /data, sletter du alt som har med Dolphin å gjøre

 

Bruk adb pull til å hente ut filen /data/system/packages.xml, slett alle linjer som har med DOlphin å gjøre (backup først!), og abd push den tilbake. Bruk notepad+ eller noe, standard notepad i windows har aldri vært i stand til å ikke fucke opp linjeslutt o.l. i diverse filer.

 

Restart.

 

Sorry at instruksjonene ikke er grundigere eller mer steg/for steg - jeg har ikke rootet min enda. Kommer nok til å gjøre det ia. helgen grunnet behov for a2sd.

 

Jeg har tenkt å bruke Modaco ROM, men vil ha a2sd uten å betale fr kitchen tilgang. Noen som har en link?

 

red: Det er selvfølgelig betydelig enklere å bare wipe alt, evt flashe ROM på nytt.

 

 

Hvordan wiper jeg alt? Sette tilbake til fabrikkinnstilling, vil det funke, og så bare roote på nytt og legge inn programmer igjen?

 

Går inn i astro så finner jeg ingen mapper eller filer under /data.

Endret av Znaky
Lenke til kommentar

Høres nesten ut som om noe har gått helt galt med a2sd. Da ville jeg wipet alt fra recovery (Den du kommer til ved å:

Turn on the device with the volume button held down

Navigate to the 'RECOVERY' option on the menu, using the volume buttons to move and the power button to select.

In your terminal window, enter either 'recovery-windows.bat', './recovery-mac.sh' or './recovery-linux.sh' as appropriate.

Du skal altså bruke filene du lastet ned for å roote igjen. Fra det recovery-imaget skal du så vidt jeg har forstått kunne wipe. Du må wipe BÅDE cache, data OG ext-partisjonen på minnekortet.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Høres nesten ut som om noe har gått helt galt med a2sd. Da ville jeg wipet alt fra recovery (Den du kommer til ved å:

Turn on the device with the volume button held down

Navigate to the 'RECOVERY' option on the menu, using the volume buttons to move and the power button to select.

In your terminal window, enter either 'recovery-windows.bat', './recovery-mac.sh' or './recovery-linux.sh' as appropriate.

Du skal altså bruke filene du lastet ned for å roote igjen. Fra det recovery-imaget skal du så vidt jeg har forstått kunne wipe. Du må wipe BÅDE cache, data OG et-partisjonen på minnekortet.

 

Jeg ventet en time på svar :p så fant jeg ut, shit dau.

Jeg wipet, wipet cache, dalvik cache, skulle til å sette inn flash zip, der var det ingen. Skrudde den av, og så på. Da sto den bare og gikk til htc startskjerm med lyd, og der sto den.

 

Så tok jeg tøm lager på volume down, power on startskjerm. Skrudde på, samme skjedde.

 

Så kom jeg på at jeg kanskje skulle rootet. Men trengte sd card reader. Har jeg ikke så brukte gamle mobilen som minnekortleser.

 

Roota og lagt inn A2SD på nytt nå. Jeg har lært og skal lære meg å være tålmodig og ikke gjøre for mange ting og avinstallere og installere på nytt osv.

 

Så skal det nok gå så bra så :)

 

Men takk for all hjelp =) Hjalp meg å tenke i riktig retning hvertfall, hadde litt panikk.

Lenke til kommentar

Bra det ordnet seg. :) Uten å si det for sikkert, så tror jeg telefonen alltid er mulig å redde så lenge man kan komme seg inn i fastboot.

 

Det skal jeg ikke uttale meg om, men virker som hvis du vet hva som skal/kan gjøres for å få den tilbake på ett vis.

 

Når det er sagt, så prøvde jeg å redigere forrige innlegg, men det gikk ikke. Det jeg skulle si mer var at, glad jeg ikke har lukket fanene om rooting av Desire og A2SD. Nå er den siden jeg følger bokmerket :thumbup:

Endret av Znaky
Lenke til kommentar

fikk denne skjermbeskytteren i går og vil si at 43 kroner inkl. frakt fra Hong Kong er ubegripelig. Om dere vurderer noe slikt beskyttelsescase som beskytter bakside og kantene så er den absolutt å anbefale!

 

Selv hadde jeg planer om kun å benytte da jeg var på litt farlige oppdrag med telefonen (som jobb og fisking), men tror den blir sittende permanent!

Fekk akkurat den samma igår. Anbefales på det varmeste!

 

Det følger med skjermbeskytter også? Sånn du "klistrer" på liksom? Hvordan er telefonen å bruke etter at denne er satt på? like nøyaktig og digg å bruke?

beklager feilsvar på dette spørsmålet, hehe, det lå i konvolutten i dag da jeg skulle kaste den, så da satte jeg det på, men jeg trodde det var den tykkeste delen som var beskytteren, men så var det den tynneste, så da ble det masse bobler, men uansett, skjermen har ikke blitt mindre responsiv som jeg har lagt merke til. Noe seigere er det blitt på dra fingeren på den, men det er ikkeno problem!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...