Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

mpx har egen "betalingsfirma" så du slipper GE og slike ting.. de har vel kanskje 9mnd fri nedbetaling også..

 

Jeg så mpx forelått lengre opp her nå. Hva mener du med 9 mnd fri nedbetaling? Så ikke noe om 9 mnd på siden deres.

 

Fri nedbetaling som i ordinær pris virker litt for godt til å være sant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg et Class 6 minnekort på ebay.

Jeg synes det er veldig tregt.

TLF er koblet til pc gjennom usb og jeg overfører musikk i 1,5 MB/sek.

Ja, MP3 er små filer, men class 6 skal jo klare MIN 6 MB/sek.

 

Har jeg blitt svindlet av Mr. Tyrkisk Ebay-Selger?

Er ikke hastighetsbegrensningen i telefonen? Er ofte det jeg har hørt at telefonen uansett ikke vil utnytte raskere kort enn en viss hastighet. Ergo døfødt å kjøpe de raskeste kortene, er hva jeg har hørt tidligere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har lagret diverse mp3-filer i foldere, omtrent som "spillelister" i disse folderne...

 

Men musikk-spilleren på Desiren' føkker opp dette helt, da den insisterer på å lage sin egen sortering på artist, album, osv.... :-(

 

Noen måte å disable dette? Jeg vil bare spille av det som er i en folder på sd-kortet, jeg...

 

Går ikke an i HTCs musikkspiller.

 

Sjekk ut denne: Music folder player eller MortPlayer

Endret av bushwacker
Lenke til kommentar

1. Om du har aktivert "alltid -aktive mobildata" eller "bakgrunnsdata" vil nok telefonen din sende og motta litt info for det om mobilnettet er slått av. Du må og huske på at app'n aksjer automatisk oppdaterer fabrikkinnlagte aksjer om dette ikke er slått av. Ville anbefalt deg å bruke programmet "3G Watchdog" som dataovervåker. Her kan du sette grense for din databruk pr dag, uke, mnd osv., legge inn alarm når du har eks. 75% av innlagt mnd. forbruk igjen.

 

2. Om du skal kunne bruke data fra FB-kontaktene dine må du laste over alle FB-kontaktene. Du kan bruke et program kalt FB sync, men dette overfører kun FB-bildet av kontakten din, du vil med denne måten ikke kunne hente ut data, friendstream, bursdager og slikt.

 

3. For å styre telefonens innstillinger vil jeg anbefale programmet "QuickSettings", dette lar deg styre volum, GPS, wifi, Blåtann, skjermsparer, autosync, rotasjon, ++ fra samme skjerm. Det kan og legges en skjult link i vaslingslinjen. Lettest tilgang på slå av/på mobillt nettverk er ved å holde powerknappen inne. Nederst i menyen slår du av og på mobillt nettverk.

 

1. Takk skal teste det ut. per dags dato spiller det ingen rolle siden jeg ikke betaler mobilen og fri databruk

 

2. er helt uaktelt for meg uansett, men takk for info.

 

3. Takk den så jeg ikke.

 

igår satt jeg med følelsen av at folk mente at det ble brukt data fra telefonen uten at jeg hadde noen styring. men må si at jeg ikke ser at det skjer hos meg.

 

OG da sitter jeg med en eneste negativ ting...og det er at jeg etterlyser en pussefille i esken.

 

Ang. facebook, det holder å synkronisere kontaktene med facebook en gang. Kan hende jeg misforstod deg nå, men hvis du vil ha kontaktene dine, med bilder og alt, kan du oppdatere facebook på mobilen, og så skru dette av igjen for alltid.

Lenke til kommentar

Har lagret diverse mp3-filer i foldere, omtrent som "spillelister" i disse folderne...

 

Men musikk-spilleren på Desiren' føkker opp dette helt, da den insisterer på å lage sin egen sortering på artist, album, osv.... :-(

 

Noen måte å disable dette? Jeg vil bare spille av det som er i en folder på sd-kortet, jeg...

 

Går ikke an i HTCs musikkspiller.

 

Sjekk ut denne: Music folder player eller MortPlayer

 

Takker, Mort virker lovende!

Lenke til kommentar

Har lagret diverse mp3-filer i foldere, omtrent som "spillelister" i disse folderne...

 

Men musikk-spilleren på Desiren' føkker opp dette helt, da den insisterer på å lage sin egen sortering på artist, album, osv.... :-(

 

Noen måte å disable dette? Jeg vil bare spille av det som er i en folder på sd-kortet, jeg...

Du kan jo bare bruke en filbehandler.

 

Jeg er keen på å kjøpe HTC Desire på nedbetaling og uten abonnement, hvor gjør man den beste dealen?

Mpx eller komplett er veldig bra.

Lenke til kommentar

1. Om du har aktivert "alltid -aktive mobildata" eller "bakgrunnsdata" vil nok telefonen din sende og motta litt info for det om mobilnettet er slått av. Du må og huske på at app'n aksjer automatisk oppdaterer fabrikkinnlagte aksjer om dette ikke er slått av. Ville anbefalt deg å bruke programmet "3G Watchdog" som dataovervåker. Her kan du sette grense for din databruk pr dag, uke, mnd osv., legge inn alarm når du har eks. 75% av innlagt mnd. forbruk igjen.

 

2. Om du skal kunne bruke data fra FB-kontaktene dine må du laste over alle FB-kontaktene. Du kan bruke et program kalt FB sync, men dette overfører kun FB-bildet av kontakten din, du vil med denne måten ikke kunne hente ut data, friendstream, bursdager og slikt.

 

3. For å styre telefonens innstillinger vil jeg anbefale programmet "QuickSettings", dette lar deg styre volum, GPS, wifi, Blåtann, skjermsparer, autosync, rotasjon, ++ fra samme skjerm. Det kan og legges en skjult link i vaslingslinjen. Lettest tilgang på slå av/på mobillt nettverk er ved å holde powerknappen inne. Nederst i menyen slår du av og på mobillt nettverk.

 

1. Takk skal teste det ut. per dags dato spiller det ingen rolle siden jeg ikke betaler mobilen og fri databruk

 

2. er helt uaktelt for meg uansett, men takk for info.

 

3. Takk den så jeg ikke.

 

igår satt jeg med følelsen av at folk mente at det ble brukt data fra telefonen uten at jeg hadde noen styring. men må si at jeg ikke ser at det skjer hos meg.

 

OG da sitter jeg med en eneste negativ ting...og det er at jeg etterlyser en pussefille i esken.

 

Ang. facebook, det holder å synkronisere kontaktene med facebook en gang. Kan hende jeg misforstod deg nå, men hvis du vil ha kontaktene dine, med bilder og alt, kan du oppdatere facebook på mobilen, og så skru dette av igjen for alltid.

Er fullt klar over at man kun trenger å synke mot facebook en gang. Forslaget var å bruke FB Sync i stede for å synke kontaktene mot facebook og med dette slippe å få fyllt telefonlisten med unødvendige facebookkontakter (alle som har lagt inn tlf nummer på facebook havner jo automatisk i telefonlisten). Foreslo at om han bare trengte bildene kunne han bruke FB sync, men vil man ha over dataene på kontaktene må man synke.

Lenke til kommentar

Da var mobilen i hus. Sånn kjapt, hva er det viktigste å gjøre på mobilen i starten?

1. Kjøp og legg på beskyttelsesfilm til skjermen og kjøp ei veske og ha telefonen i.

2. Slå av "Aktiver alltid akiverte..." funksjonen og bakgrunnsdata

3. Slå av autosync og sette opp synkingen manuellt.

4. Slå av oppdatering av aksjer

5. Sett ned lysstyrken (bruker min på 25%), slå den på fullt i sollys.

6. Last ned Handcent for sms, ES File Explorer til filbehandling, ebuddy til MSN og facebookchat, Appbrain til applikasjonshjelp, Mixzing til musikk, Alarms til vekkeklokke, 3G Watchdog til dataovervåking, Quicksettings til styring av tilkobling, Shazam til "finne hvilken sang som spilles", Weather widgets (yr.no) til klokke og vær-widget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det innebygde sms-programmet fungerer glimrende, ikke noe poeng i å kjøre enda en service konstant, personlig synes jeg meebo er et bedre chatalternativ, hva i all verden skal man med en værwidget når man kan se ut av vinduet? Aldri skjønt det. Ellers er autosync veldig kjekt, og en stor del av opplevelsen er IMO å være oppdatert in the go, så jeg ville ikke skrudd det av.
Lenke til kommentar
Det innebygde sms-programmet fungerer glimrende, ikke noe poeng i å kjøre enda en service konstant, personlig synes jeg meebo er et bedre chatalternativ, hva i all verden skal man med en værwidget når man kan se ut av vinduet? Aldri skjønt det. Ellers er autosync veldig kjekt, og en stor del av opplevelsen er IMO å være oppdatert in the go, så jeg ville ikke skrudd det av.

Syntes ikke sms-programmet som fulgte med var noe særlig. Handcent har en mye stiligere design (da man får chatbobler istede for bare ren tekst), så kan man bruke quickrespons med Handcent.

 

Poenget med en værwidget er jo ikke å se hvilket vær som er utenfor vinduet akkurat nå. Du bruker jo den som et hvilket som annet værvarsel. Den varsler hvilket vær som kommer. Ikke hvilket vær som er utenfor vinduet ditt akkurat nå eller hvilket vær som var i går, men været som er meldt framover.

 

Personlig likte jeg ikke Meebo, vet andre synes det er bra. Det ble for rotete og likte ikke designet heller. Sist jeg prøvde Meebo hadde det ikke kontaktbilde heller (kan hende dette er endret).

 

Om du vil at batteriet ditt skal vare i mer enn kun noen få timer er det ikke så veldig lurt å ha alt til å autosynke hele tiden. Er mye bedre å legge inn manuellt hvor ofte ting skal synke. Lar du alt synke slik det er satt opp ved fabrikkoppsett må du nok fram med laderen opp til flere ganger daglig.

Lenke til kommentar

Neida, batteriet varer helt fint hele dagen, selv med timesvis med spilling eller spotify. :) Jeg har skrudd av syncing jeg ikke trenger (som stocks og vær bla). SÅ yr-widgeten kan vise vær fremover altså? Det kan ikke den medfølgende så vidt jeg har sett, og om man må trykke på den, kan det jo like gjerne være en app, ikke en widget. Jeg synes boble-oppsettet til handcent er teit. :p Blir jo mye mindre effektiv visning av tekst.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får oppdatert kontaktbilde til folk? Jeg har linket alle mine kontakter opp mot Facebook profilen dems, så fikk jeg flotte facebook bilder på alle kontaktene mine, men nå vil jeg oppdatere slik at mine kontakter får det nyeste profilbilde til facebook profilen dems. Anyone?

Lenke til kommentar

Neida, batteriet varer helt fint hele dagen, selv med timesvis med spilling eller spotify. :) Jeg har skrudd av syncing jeg ikke trenger (som stocks og vær bla). SÅ yr-widgeten kan vise vær fremover altså? Det kan ikke den medfølgende så vidt jeg har sett, og om man må trykke på den, kan det jo like gjerne være en app, ikke en widget. Jeg synes boble-oppsettet til handcent er teit. :p Blir jo mye mindre effektiv visning av tekst.

Yr widgeten viser morgendagens vær i widgeten, dagens vær ville jo vært meningsløst. Trykker man på widgeten får man videre info. En annen ting jeg likte ved yr widgeten vær at man kunne definere forskjellige hendelser når man trykker på høyre og venstre side av klokken. Har standardklokken på den ene og alarmprogrammet alarms på den andre.

 

Man trenger ikke vise det som bobler da. Hadde det orginale smsprogrammet hatt quickrespons hadde jeg nok vurdert det, men er så greit å kunne svare på sms med en gang de kommer inn. Slipper man å trykke på noe, er bare å skrive.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha yr windgeten som en 4x2, men med klokke og været de neste tre-fire dagene.

 

Slik det er nå får jeg kun dette ved å bruke 4x1, noe jeg ikke vil ha da jeg synes det tar seg best ut med 4x2 på denne delen og på hovedskjermen.

 

Noen som har lyst å legge ut bilder av hvordan de har konfigurert hovedskjermene sine? Hadde vært kjekt og sett hvordan folk tenker og har organisert det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...