Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

Jeg vet det kommer Android-tablets snart, men jeg tviler på de blir like rå som iPad. Altså, en iPad erstatter ikke en laptop, men til det jeg bruker den til: mail, web, aksjer og div. jobb når jeg reiser, så er den overlegen synes jeg. Jeg er gadget-freak så har hatt det aller meste og er absolutt ikke Apple-fanboy, jeg bare liker iPad veldig godt (til mitt bruk).

 

Kommer sikkert til å anskaffe en Android-tablet for å teste når den kommer. :)

Egentlig synd at man skal behøve å gå i forsvarposisjon ("jeg er absolutt ikke Apple-fanboy") bare fordi man har kjøpt et Apple-produkt, men slik er det vel når man har krigerske fanboys på alle kanter. Selv har jeg hatt et par iPod nano som jeg har vært veldig fornøyd med, og jeg insisterte på at kona skulle kjøpe en iPhone 3GS da den kom, selv om hun var skeptisk til touch-tastatur. Svært god underholdningstelefon, selv om den mangler litt dilldall her og der (ikke noe hverken hun eller jeg har savnet, forøvrig). Nå for tiden koser jeg meg med min Android-telefon, men prøver å opprettholde et åpent sinn. Akkurat når det gjelder iPad er jeg veldig i tvil, det virker som en småkul dings som sikkert er helt fin å sitte og klå litt på i sofaen, men på den andre siden sett så er jeg litt lei av all Apple-hypen (hvordan var det der med å opprettholde et åpent sinn nå igjen?), og tror egentlig ikke at iPad blir så ekstremt spennende å eie i lengden. Innbiller meg at OS og alt er såpass likt en iPhone at "wow-faktoren" gir seg fort, og da sitter man der med en halvgimpet og småkjedelig surfeplate. Mulig jeg er for negativ nå, men jeg føler ikke noen trang til å ha en iPad. Kanskje det endrer seg når jeg får klådd litt på en IRL.

 

Egentlig er jeg mest spent på Chrome OS nå for tida, men det blir spennende å se hva Google rister ut av ermet i forbindelse med disse Android-tabletene det jobbes med også. Er i utgangspunktet litt mer spent på det enn på iPad, muligens fordi jeg er på en liten Android-high for tiden :)

 

Ellers skulle jeg til å poste at WiFi-tethering kommer i Android 2.2, men Swome var raskere enn meg. Blir artig å se hvor lang tid det tar før HTC er klare med 2.2 til Desire (og Legend).

 

Edit: Nok en kildelink: http://www.engadget.com/2010/05/13/android-2-2-froyo-to-include-usb-tethering-wifi-hotspot-funct/

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt min Desire i bruk i 2 dager nå.

 

Må bare innrømme det, mobilen har vært på tur ut vinduet flere ganger i ren frustrasjon.

 

For det første har den kræsjet 3 ganger det første døgnet.Løsning ta ut/inn batteri.

Alt var låst, gikk ikke an og bruke av/på knappen.

 

Appliksjoner blir avluttet både med varsel og uten varsel.

Får noen gang opp melding at applikasjonen "X" svarer ikke og må avluttes.

Det er særlig internett som har trøbblet. (har kjørt på WIFI (to routere) og mobilt bredband).

Og noen ganger igjen bare stenges internett eller annen applikasjon uten varsel.

 

Jeg har flyttet kontakter fra min Nokia via SIM kort til Desire.

Har måtte endre på mange kontakter så de passer HTC format på adressebok. Det er helt greit, hadde ikke ventet meg at det passet 100%.

Men det har hendt mange gang etter endring så kommer "lagrer" tegnet opp. Og det blir hengende der.

Det skjer ikke noe. Løsning restart av telefon. I går restartet jeg 10 ganger i hittil i dag 5 ganger.

Utrolig irriterende.

 

Sist men ikke minst.

Hvorfor legger facebook venner seg i "Telefon" liste?

Og hvorfor kan de ikke slettes?

I kontakt liste så kan man huke av om man ønsker FB venner i kontaktlisten. Jeg har fjernet merke så jeg ikke får de automatisk med. Men har laget kobling på noen kontakter til FB.

Da skjønner ikke jeg hvorfor det da dukker opp uslettelige FB venner når man trykker på "telefon" knappen på startsiden.

Hvorfor kommer ikke kun "kontakter" opp.

Jeg ønsker ikke flere hunder ekstra navn i lista mi som jeg aldri ringer til.

 

Dette ble et langt innlegg.

Håper dere har noen svar til meg.

 

Kan det være brukerfeil eller har jeg bugs med mobilen?

Endret av sofus71
Lenke til kommentar

Har hatt min Desire i bruk i 2 dager nå.

 

Må bare innrømme det, mobilen har vært på tur ut vinduet flere ganger i ren frustrasjon.

 

For det første har den kræsjet 3 ganger det første døgnet.Løsning ta ut/inn batteri.

Alt var låst, gikk ikke an og bruke av/på knappen.

 

Appliksjoner blir avluttet både med varsel og uten varsel.

Får noen gang opp melding at applikasjonen "X" svarer ikke og må avluttes.

Det er særlig internett som har trøbblet. (har kjørt på WIFI (to routere) og mobilt bredband).

Og noen ganger igjen bare stenges internett eller annen applikasjon uten varsel.

 

Jeg har flyttet kontakter fra min Nokia via SIM kort til Desire.

Har måtte endre på mange kontakter så de passer HTC format på adressebok. Det er helt greit, hadde ikke ventet meg at det passet 100%.

Men det har hendt mange gang etter endring så kommer "lagrer" tegnet opp. Og det blir hengende der.

Det skjer ikke noe. Løsning restart av telefon. I går restartet jeg 10 ganger i hittil i dag 5 ganger.

Utrolig irriterende.

 

Sist men ikke minst.

Hvorfor legger facebook venner seg i "Telefon" liste?

Og hvorfor kan de ikke slettes?

I kontakt liste så kan man huke av om man ønsker FB venner i kontaktlisten. Jeg har fjernet merke så jeg ikke får de automatisk med. Men har laget kobling på noen kontakter til FB.

Da skjønner ikke jeg hvorfor det da dukker opp uslettelige FB venner når man trykker på "telefon" knappen på startsiden.

Hvorfor kommer ikke kun "kontakter" opp.

Jeg ønsker ikke flere hunder ekstra navn i lista mi som jeg aldri ringer til.

 

Dette ble et langt innlegg.

Håper dere har noen svar til meg.

 

Kan det være brukerfeil eller har jeg bugs med mobilen?

 

 

Det høres ut som du har fått en telefon med litt mer bugs enn andre..hvis ikke u ha insttallert en del Apps som ikke funker like bra med Android 2.1

Så løsningen vil være å avinstallere noen av apps for å se om ting blir mer stabilt.

Min erfaring av Android er vel at Android er jævlig stabilt...mens apps'ene kan variere :)

 

 

Angåede Facebook kontaktene...Så er det en enkel løsning.

Gå på kontaktlista trykk meny også vis...og så tar du vekk huken for Facebook kontakter og evt.google kontakter. ser du øverst så har du i tillegg et valg der du bare velger kontakter som hr et telefonnr.

Lenke til kommentar

Jeg har en case.

 

Jeg prøver å koble til facebook venner til kontakter på tlf som jeg har lagt inn fra sim.

 

Casen er, når jeg prøver å koble til kontakt til facebook har jeg bare 8 venner å velge mellom.

Men når jeg er på kontakter bildet så kan du jo trykke den jordkloden for å se facebook venner, da har jeg 698.

 

Hva er galt?

 

Jeg har en HTC Desire.

Lenke til kommentar

Et par andre ting som irriterer meg:

 

- Etter telefonen har stått på i noen timer så mister jeg HSDPA-dekning helt og har kun GPRS (står en "G" istedet for "H" i statuslinjen øverst). Det er super-irriterende og jeg må disable/enable data connection for å få HSDPA dekning igjen.

 

- En gang iblant når jeg låser opp telefonen så kommer "Laster.." ikonet opp på skjermen, akkurat som om jeg har reset'a/skrudd av på telefonen.

 

Er det noen som har samme problemene og som vet om det finnes en løsning?

Lenke til kommentar

Jeg har en case.

 

Jeg prøver å koble til facebook venner til kontakter på tlf som jeg har lagt inn fra sim.

 

Casen er, når jeg prøver å koble til kontakt til facebook har jeg bare 8 venner å velge mellom.

Men når jeg er på kontakter bildet så kan du jo trykke den jordkloden for å se facebook venner, da har jeg 698.

 

Hva er galt?

 

Jeg har en HTC Desire.

 

 

Høres ut som du må synce kontaktene dine fra facebook til telefonen...gjøres vel å oppdatere facebook for sense apps'en...

jeg har forstått at det er installert to fb apps..en som er fb og en fb for sense som hjelper med disse koblingene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Angåede Facebook kontaktene...Så er det en enkel løsning.

Gå på kontaktlista trykk meny også vis...og så tar du vekk huken for Facebook kontakter og evt.google kontakter. ser du øverst så har du i tillegg et valg der du bare velger kontakter som hr et telefonnr.

 

Tror du har misforstått litt. Som nevnt flere ganger tidligere i tråden, så er ikke dette et problem når man trykker på "kontakter". Der er derimot når man trykker på "telefon", da får man automatisk opp alle Facebook-venner med telefonnummer. Dette er uavhengig av hva man har valgt som visningsinnstillinger på kontaktlisten.

Endret av Slettet-IBL5Pam9QB
Lenke til kommentar

Høres ut som du må synce kontaktene dine fra facebook til telefonen...gjøres vel å oppdatere facebook for sense apps'en...

jeg har forstått at det er installert to fb apps..en som er fb og en fb for sense som hjelper med disse koblingene.

 

Å oppdatere hjalp ikke. Jeg tok å fjernet istedet kontoen i facebook for sense. På innstillinger-synkronisering. Og la den inn på nytt. Løste alt sammen :)

Lenke til kommentar

Jeg vet det sikkert er nevnt tidligere i tråden men;

 

Er det noen her som har en oppdatert guide til rooting av HTC Desire? Evt. noen som kan anbefale en god custom ROM som ikke er full av bugs og feil og irriterende ting? :)

 

Må ha mulighet til å bruke android-wifi-tether og hadde vært digg å kjøpt fullversjonene av Nesoid/Snesoid (som er geniale btw) og da virker det som eneste utvei er å roote telefonen.

Lenke til kommentar

 

 

Å oppdatere hjalp ikke. Jeg tok å fjernet istedet kontoen i facebook for sense. På innstillinger-synkronisering. Og la den inn på nytt. Løste alt sammen :)

 

TAKK!

Hva er egentlig Facebook for sens godt for?

Jeg fjernet hele greia og så vidt jeg ser så fungerer Facbook utmerket.

 

Ang min trøblete Desire så var det noen som nevnte at apps kunne skape problemer, men jeg har ikke lagt inn apps enda så jeg har en "ren" telefon. Stikker innom telekiosken i morgen. ;)

Lenke til kommentar

Er det noen her som har en oppdatert guide til rooting av HTC Desire? Evt. noen som kan anbefale en god custom ROM som ikke er full av bugs og feil og irriterende ting? :)

Jeg vil anbefale den her. Har ikke rootet *denne* android-telefonen enda, men den får skryt både på modaco og xda-devlopers. Du trenger sannsynligvis IKKE goldcard, så den biten kan du hoppe over. Du trenger bare ett minnekort med filene fra nedlastningen på, og ikke noe annet minnekort.

 

Når du har gjennomført den guiden har du et tilnærmet original HTC-ROM, kun med root. Har ikke hørt om noen problemer med den siste versjonen, men jeg har ikke lett etter bugrapporter heller.

Lenke til kommentar

Jeg vet det sikkert er nevnt tidligere i tråden men;

 

Er det noen her som har en oppdatert guide til rooting av HTC Desire? Evt. noen som kan anbefale en god custom ROM som ikke er full av bugs og feil og irriterende ting? :)

 

Må ha mulighet til å bruke android-wifi-tether og hadde vært digg å kjøpt fullversjonene av Nesoid/Snesoid (som er geniale btw) og da virker det som eneste utvei er å roote telefonen.

 

Jeg brukte denne , funker som gull.

Bruker ModaCO rom og har ikke opplevd noen bugs sålangt.

Lenke til kommentar

fikk denne skjermbeskytteren i går og vil si at 43 kroner inkl. frakt fra Hong Kong er ubegripelig. Om dere vurderer noe slikt beskyttelsescase som beskytter bakside og kantene så er den absolutt å anbefale!

 

Selv hadde jeg planer om kun å benytte da jeg var på litt farlige oppdrag med telefonen (som jobb og fisking), men tror den blir sittende permanent!

Lenke til kommentar

Et par andre ting som irriterer meg:

 

- Etter telefonen har stått på i noen timer så mister jeg HSDPA-dekning helt og har kun GPRS (står en "G" istedet for "H" i statuslinjen øverst). Det er super-irriterende og jeg må disable/enable data connection for å få HSDPA dekning igjen.

 

 

H = HSDPA = Super 3G

G = 3G = Vanlig 3G

E = Edge = 2.5G = GPRS

 

Min skifter ofte mellom H og G. Tror det kommer an på hvor man er i forhold til basestasjone. Man får mindre fart med G enn med H men ikke dramatisk.

Lenke til kommentar

Et par andre ting som irriterer meg:

 

- Etter telefonen har stått på i noen timer så mister jeg HSDPA-dekning helt og har kun GPRS (står en "G" istedet for "H" i statuslinjen øverst). Det er super-irriterende og jeg må disable/enable data connection for å få HSDPA dekning igjen.

 

 

H = HSDPA = Super 3G

G = 3G = Vanlig 3G

E = Edge = 2.5G = GPRS

 

Min skifter ofte mellom H og G. Tror det kommer an på hvor man er i forhold til basestasjone. Man får mindre fart med G enn med H men ikke dramatisk.

 

Dette er feil ifh til manualen til Desire, G står for GPRS og 3G for 3G. H er da Super 3G, E står for Edge som jeg tror er raskere enn GPRS? (usikker på hastighet)

Lenke til kommentar

Et par andre ting som irriterer meg:

 

- Etter telefonen har stått på i noen timer så mister jeg HSDPA-dekning helt og har kun GPRS (står en "G" istedet for "H" i statuslinjen øverst). Det er super-irriterende og jeg må disable/enable data connection for å få HSDPA dekning igjen.

 

 

H = HSDPA = Super 3G

G = 3G = Vanlig 3G

E = Edge = 2.5G = GPRS

 

Min skifter ofte mellom H og G. Tror det kommer an på hvor man er i forhold til basestasjone. Man får mindre fart med G enn med H men ikke dramatisk.

 

Dette er feil ifh til manualen til Desire, G står for GPRS og 3G for 3G. H er da Super 3G, E står for Edge som jeg tror er raskere enn GPRS? (usikker på hastighet)

 

Sorry...jeg ser nå at du har rett. Merkelig...kan aldri huske å ha sett bare G på min mobil. Bare E, 3G og H.....

 

Hvilken operatør bruker du?

Endret av osmano
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...