Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

Dette irriterer meg.

 

Når telefonen skrur seg av (noe den gjør alt for ofte grunnet elendig batt.) har jeg ingen mulighet for å sjekke om den er på bortsett fra å trykke power knappen. Telefonen, om den var slått av, skrur seg da på og lager ett helvetes leven om du ikke hadde den på lydløs fra før.

Telefonen har også for lite internminne. Blir fullt med en gang. Lurer på om det ligger filer igjen etter av-installering av apps da jeg ikke klarer å se hvor alle disse MB'ene forsvinner.

Er det noen som har prøvd å erstatte oppstartslyden med en lydløs fil slik at den ikke bråker når du skrur den på?

 

 

Silentboot er nok tingen du leter etter.

bare til info...disse batteriene blir vesentlig svekket hvis de blir utladet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette irriterer meg.

 

Når telefonen skrur seg av (noe den gjør alt for ofte grunnet elendig batt.) har jeg ingen mulighet for å sjekke om den er på bortsett fra å trykke power knappen. Telefonen, om den var slått av, skrur seg da på og lager ett helvetes leven om du ikke hadde den på lydløs fra før.

 

Viss den skrur seg av fordi batteriet dør er saken enkel; den blinker oransje når du har lite (<14%) batteri, så viss dioden blinker, så er den på, viss den ikke blinker, så er den av.

 

Ellers er det sant som det blir nevnt, li-ion-batterier har virkelig ikke godt av å lade helt ut, det bør kun skje en sjelden gang viss man har problemer med en unøyaktig batteri-indikator. Gjør man det for ofte reduserer man batteriets levetid betraktelig.

Kilde

 

Jeg må si at jeg begynner å bli rimelig førnøyd med batteri-tiden.

Viss jeg ikke bruker telefonen mye, så klarer den fint 2 dager med kontinuerlig twitter-, FB-, gmail- og exchangesynkronisering på 2g-nett (edge). Viss jeg gjør det samme men bruker 3g, eller bruker telefonen mye til surfing og diverse, forkortes det til litt over ett døgn.

Mer kan man vel ikke forvente, så lenge det ikke produseres brenselsceller i mikrostørrelse :)

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

Da vi har hatt to større tråder om desire gående over lengre tid (en i rykter og nykomlinger, samt denne) har vi nå tatt en intern debatt på å finne en løsning.

 

Å flette sammen to så store tråder skaper fullt kaos og er en lite gunstig løsning. Konklusjonen ble da at tråden i rykter og nykomlinger flyttes hit til åpen diskusjon om mobil og beholdes åpen, mens denne tråden stenges, og videre diskusjon henvises til den andre tråden. Årsaken er ganske enkelt at den andre tråden er desidert størst og har levd lengst.

 

Vi håper dette er en minnelig lønsing som til syvende og sist vil gavne alle brukerne.

 

Videre diskusjoner om desire tas altså her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1204784

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...