Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

fsx, du vil garantert få bedre hjelp i tråden for den modden du vil installere. Det er også slik at dersom det ikke funker, er det du som gjør noe feil. Generelt så må du huske å slette META-INF, huske på å ha rett versjon av modden til din Minecraft, og mange mods krever Modloader. Det gjør også denne ser jeg, og da må du selvfølgelig også ha en versjon av Modloader som passer til din versjon av Minecraft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan dere slutte? Vær så snill?

 

Jeg måtte bli streng. En håndfull innlegg har blitt slettet fra tråden, og alle nye innlegg som bryter med følgende regler vil fjernes umiddelbart:

 

  • Supportspørsmål tas i egne tråder
  • Serverspørsmål tas i servertråden
  • Alt som er gøy og hyggelig og fint kan dere ta her
  • Persondiskusjon kan dere ta med meg på PM

Endret av Runar waits for alice
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Litt misfornøyd med sluttproduktet av Minecraft. Jeg har ærlig talt hoppet litt av vognen etter at 1.8.1 kom ut. nå som fullversjon 1.0 kom, ble interessen enda mindre, men hva kan jeg forvente, jeg har vært med siden tidlig i 2010 og spilt, jeg har vært med på alle updates , spilt det ukentlig og lagt ned uttallige arbeidstimer på endel savegames og via online servere. Jeg kan med sikkerhet si at dettte spillet er det spillet i mitt liv jeg har brukt mest tid og energi på.

 

Mitt peak i spillet var rundt november 2010 , for et år siden, samt fra mars i år til august, da jeg og en kompis hadde en aktiv server sammen.

 

Men sånn som det er nå, interessen er borte. Endermens plukker sønder og sammen det jeg har bygd, det er plutselig livsfarlig og loade en gammel savegame du har brukt masse tid på , skaperverkene ender opp som en jarlsberg etter noen døgn.

 

Det positive som jeg ser det , er at spillet har blitt 100 ganger mer kompleks på mange områder siden jeg startet og spille, mange av de store bugsa er borte, lydene er byttet ut og mer tålbare , gameplay er mer meningsfylt om du vil gjøre andre ting en å bare grave og bygge.

 

Når det er sagt, jeg elsker Minecraft , og ønsker Mojang alt godt i framtiden, må de igjen lage en sensasjon som tar verden med storm :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men sånn som det er nå, interessen er borte. Endermens plukker sønder og sammen det jeg har bygd, det er plutselig livsfarlig og loade en gammel savegame du har brukt masse tid på , skaperverkene ender opp som en jarlsberg etter noen døgn.

 

Eg er til dels enig, det som mangler er ein spel modus som ligger ein plass mellom survival og creative. Slik som det er no så er det lagt opp til ein veldig enten eller spelestil.

 

Det at du har creepers og endermen som gjer skade på det du har byggd er heilt greit i eit reint survival game. Dersom mobs lager store hol i veggen på ditt hus så må du kompansere ved å bygge tjukkare vegger eller vegger som toler meir. Poenget i denne modusen er å overleve, ikkje å bygge flotte stukturer med eksklusive materialer.

 

I creative er det heilt motsatt der du kun skal fokusere deg om å bygge.

 

Eg kunne godt tenkt meg ein survival light mode der du fortsatt kan kjempe mot mobs og dø, men utan mobs som kan endre verden (creeper, endermen og enderdragon).

Lenke til kommentar

Nå har jeg alltid brukt survival mode som creative mode, siden det eneste som fantes av creative mode når jeg startet og spille dette spillet var online i webleser med crappy stabilitet og FPS.

 

Det kom jo etterhvert modifiserte onlineservere som fks hardwork.no, men der har jeg spilt lite fordi det nettopp var en hybrid mellom survival og creative. Man kan crafte ,grave og bygge ting, men verktøy , våpen osv varer evig , samt at det ikke var noen mobs på den serveren.

 

Det er i survivalmode jeg har på en måte levd , gravd og bygd , alltid :) Creative mode ser jeg på som den stygge ulven. På lik linje med cheats til andre spill, som gjerne ødlegger spillet eller spillopplevelsen helt.

Lenke til kommentar

Noen her som har fått med seg at Notch henger ut Yogscast på Twitter?

 

Startet med at Notch kom med følgende Tweet:

I'm very sorry about the behavior of the people we won't work with any more. Celebrity or not, you don't f-bomb kids.

 

Folk begynte å stille spørsmål, og Notch svarer følgende:

Yes, Yogscast.

 

og...

 

Wow. Hate, insults and threats are flooding in from Yogscast fans. I'll stop biting my tongue now.

 

Yogscast repeatedly insulted people, talked behind their backs, refused to cooperate, and acted like total spoiled divas nonstop.

 

They called us "a bunch of nerds who don't know how to run a company", demanded that we pay them to come here (nobody else got paid).

 

And they claim they're the reason minecraft is big and that we should thank them more than anyone else in the community. They're total dicks

 

A kid wanted them to sign something I had signed, and they said they'd cross it out and put "fuck you" there instead.

 

Everyone else in the Minecraft community is all about respecting and caring. They're not. They're an isolated island of egos.

 

All this said, I'm very tired at the moment, and this will probably pass. I do like the work they do, very much.

 

--

 

Yogscast har ikke fått svart på det enda, men Hannah (samboeren til Lewis) skrev følgende på Yogiverse:

I find the words 'work with' to be very interesting in this - you will see why when Lewis gets home and makes his v-log of Minecon.

 

--

 

Veldig spent på å høre hva det er som skjer! Har aldri trodd at Simon og Lewis skulle være sånn, men jeg syns det er direkte latterlig av Notch å drive å skrive sånn som han gjør på Twitter. Du henger bare ikke ut folk på den måten der. Sorry, men Notch... U MAD?

 

Nå gleder jeg meg til å høre hva Yogscast svarer!

 

--

 

Kilder:

http://neogaf.net/forum/showthread.php?t=452805

https://yogscast.com/showthread.php?37623-Notch-mad-Contains-Hannahs-response-until-they-are-home&p=444529#post444529

https://twitter.com/#!/notch

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ganske sikker på at hele greiene bunner ut i misforståelse av britisk humor/sarkasme rettet mot feil personer.

De fleste som har vært der sier at de var koselige og tok seg tid til å prate med fansen.

 

Mojang har aldri drevet en konvensjon før, og det er godt kjent at det var mye surr med opplegget, så om det gikk utover Yogscast-crewets opphold og opplegg der, kan det også være noe av grunnen til litt snarky kommentarer og baksnakking.

 

TotalBiscuit skrev det utrolig bra her:

 

(Lang tekst i spoiler)

 

Looks like the witchhunt on both sides is in full swing, here's my two-pence on the latest developments, point by point.

Yogscast repeatedly insulted people, talked behind their backs, refused to cooperate, and acted like total spoiled divas nonstop.

This really doesn't sound like the Simon and Lewis I know, who are generally extremely chilled out fun people, both online and in real life.

They called us "a bunch of nerds who don't know how to run a company", demanded that we pay them to come here (nobody else got paid).

Alright so, when you bring celebrities to a convention, do you generally ask them to come for free? If you run a Star Trek convention, do you ask Riker and Spock to attend gratis? You expect them to go without compensation, which usually includes transatlantic flights and accomodation for several people as well as an appearance fee? No, you don't. Conventions rely on the celebrities in question to bring people to the event, drive traffic to the stream and add value. Yogscast are not just a couple of random fans, this is their full-time job. I've been doing events for a while now as a commentator, if an event didn't offer to pay for my services I'd have to think twice about going. Why? Because it's my job, doing things for free devalues you and it's very easy to be taken for a ride if you act like a push-over. If it was down the road, sure, maybe. If it's half way across the planet, well yeah, I'd kinda want to get paid for doing that gig, as would pretty much every eSports commentator. Yogscast went to do a panel and sign autographs, that in itself is a service, not to mention the fact that it takes them away from their regular jobs. The fact that no-one else got paid does not indicate a problem with Yogscast, but with a multi-millionaire staffing a convention with volunteers. Having seen some of the footage from Minecon, "a bunch of nerds who don't know how to run a company" is exactly how I'd describe Mojang and y'know what? I wouldn't even say that's a bad thing. The whole grass-roots "hey we're just one guy and his idea who made it big" thing is endearing and honest, but as we've just seen from this rampage, professionalism is not the highest priority of Mojang at the moment and they really don't know how to run a company. That line can be taken in many different ways, particularly coming from 2 British guys that are known to take the piss (like every British guy ever born).

And they claim they're the reason minecraft is big and that we should thank them more than anyone else in the community. They're total dicks

They are certainly the biggest driving force behind Minecraft at present, you only need to look at the view count. After Seananners stopped doing Minecraft content, Yogscast became a massive source of free promotion for the game. Their videos hit the frontpage of Youtube every day, showing Minecraft off on the second largest search engine in the world time after time. I'm not sure Notch fully grasps just how much that many views on Youtube can do for your product. To give another example, the Magicka developers told me that they attribute the majority of their sales to WTF is Magicka and The Yogscast and TotalBiscuit play Magicka. This would make sense, if you look at the views on those videos, they are massive. For an indie company, Youtube and word of mouth are the two biggest forms of free marketing available and guess what generates word of mouth? Well how about literally over a million people watching and talking about Yogscast Minecraft videos? If anything, Notch does actually sound a little ungrateful here which is a rather flabbergasting attitude from an indie dev and one I've never seen before (those who don't know, my main source of income is my WTF is series which hilights indie games, it's fairly well viewed and I've had nothing but gratitude from devs whose games I've promoted). I suppose when you get as big and as wealthy as Notch, the attitude can change.

A kid wanted them to sign something I had signed, and they said they'd cross it out and put "fuck you" there instead.

Welcome to Yogscast humour and more to the point, British humour. The easily offended need not to apply. How old was this kid? The Yogscast demographic is quite young anyway and there is plenty of harsh language in their videos, not to mention they would hear much worse on the playground. This sounds like a joke, not a particularly good one, but a joke none-the-less and not worth getting in a tizzy over.

Everyone else in the Minecraft community is all about respecting and caring. They're not. They're an isolated island of egos.

Well no, it's not Notch, you've bred one of the most retarded fanbases in gaming history. It's not your fault, but the entire Minecraft community is not in fact, about respecting and caring. There are subcommunities within it that are, [1] /r/Minecraft is a great subreddit from what I can see, Yogscast also has a large community of it's own over on it's forums that does just as you describe. However, you also have a lot of immature, raging assholes in your "community" as well as plenty of others who are just out for themselves. Those people don't do massive charity streams like Yogscast do, they don't promote mods (and yes I am aware of the issues with the Yogbox, nobody goes through life without fuckups), they don't act as an extremely important stimulus to the community that you apparently love so much. Yogscast is without question one of the most important forces within not only Minecraft but at this point, gaming in general. They wield a massive amount of influence and they make a hell of a lot of people very happy.

 

Who knows what actually happened, it will be interesting to see if the community points the pitchforks back at Notch after Yogscast is able to make their statement (they are probably still on a plane right now) and tell their side of the story. Everyone loves a good witch-hunt, but a little perspective here please and do we really have to air this dirty laundry in public?

 

 

Endret av Knofle
  • Liker 4
Lenke til kommentar

La merke til dette oppstyret. Både twitter, reddit, 4chan, minecraftforumet og facebook koker av spekulasjoner og drittkasting fra tilhengere av begge sider.

 

Hva som egentlig har skjedd er enda ikke sikkert, alt til nå henger i at noen sa "fuck" foran noen mindreårige. Det er den eneste forklaringen som enda har kommet frem selv om mange har meldt seg som "vitner"

 

Beskyldningene hagler fra Notch om alt fra banning, arroganse, og pengekrav. Yogscast har ikke kommentert noe, men har fått støtte fra store deler av youtube samfunnet.

 

 

Yogscast kommer med offisiell vlog i morra. Det tar dem jo tross alt et døgn å komme hjem fra Vegas.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...