Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg misliker å besøke mine foreldre.

Har enda mindre å gjøre her enn vanlig og jeg blir gående apatisk når jeg er her. Ikke er det spesielt hyggelig å snakke med foreldra, siden jeg ikke har noe å si eller å bidra med, så det blir mer en monolog fra deres side og jeg får høre (gjerne indirekte) alt jeg gjør galt, og det er ikke rent lite.

 

Hjelper ikke at jeg ikke klarer å bygge sosiale relasjoner til folk, så det er alltid meg. Aldri oss, eller vi, men meg.

Alkohol er en god venn som fjerner den store frykten, som ironisk nok lar 'sanne' meg si alt det jeg ønsker å si over en ukes tid iløpet av et par timer. På godt og vondt.

Sist gang var det mer dumt, og involverte kontakt med en person jeg ikke har snakket med på mange år og noen interne følelser kom da ut. Så da har vel det toget gått.

 

Liten utblåsning :wee: . Anonym poster: d3720156a1b04e2147abb5f4a81ba9b3

Lenke til kommentar

Jeg misliker å besøke mine foreldre.

Har enda mindre å gjøre her enn vanlig og jeg blir gående apatisk når jeg er her. Ikke er det spesielt hyggelig å snakke med foreldra, siden jeg ikke har noe å si eller å bidra med, så det blir mer en monolog fra deres side og jeg får høre (gjerne indirekte) alt jeg gjør galt, og det er ikke rent lite.

Ironisk nok er det eneste som hjelper å fortsette og prate

 

Hjelper ikke at jeg ikke klarer å bygge sosiale relasjoner til folk, så det er alltid meg. Aldri oss, eller vi, men meg.

Alkohol er en god venn som fjerner den store frykten, som ironisk nok lar 'sanne' meg si alt det jeg ønsker å si over en ukes tid iløpet av et par timer. På godt og vondt.

Sist gang var det mer dumt, og involverte kontakt med en person jeg ikke har snakket med på mange år og noen interne følelser kom da ut. Så da har vel det toget gått.

Toget har vel ikke gått før det virkelig har gått. Det er alltids verdt flere forsøk. Ikke gi opp! :)
Lenke til kommentar

Flott! Da er depresjonen på vei tilbake, etter en ganske god tid. Angsten har også begynt å forverre seg, og foreldrene mine har leggi merke til at jeg isolerer meg mer og mer. :( Jeg har begynt å miste motivasjonen på at jeg er i stand til å jobbe, har begynt mer og mer å tenke på ung uførepensjon. Skal til fastlegen for å få en oppdatert helsevurdering, da NAV trenger dette for å vurdere om Arbeidsavklaringspengene skal utvides et år til, eller om jeg skal gå over på uførepensjon. Økonomien er fortsatt et helvete, da jeg "trøster" meg selv med å kjøpe diverse spill eller programvare som jeg egentlig ikke trenger. Skal søke om sosialhjelp og frivillig forvalting, men tviler på at de søknadene faktisk blir akseptert. Jeg blir vel sikkert iløpet av sommern/tidlig høst, kastet ut av leiligheta, pga manglene husleier. Alt går til helvete.

 

Jeg har tatt opp kontakten med en tidligere kamerat, da jeg ikke ønsker å sitte hele dagen aleine. Så spiller med han over nett, og snakker med han via Skype. Men de siste dagene, så har jeg tatt kvelden tidligere og tidligere, og jeg har trengt en pause oftere og oftere. Jeg har da sittet aleine og grublet, blitt mer og mer deprimert og mer angstfylt. Har begynt å ta litt Sobril igjen, da jeg fort blir nervøs, skjelven og angstfylt.

Lenke til kommentar

Flott! Da er depresjonen på vei tilbake, etter en ganske god tid. Angsten har også begynt å forverre seg, og foreldrene mine har leggi merke til at jeg isolerer meg mer og mer. :( Jeg har begynt å miste motivasjonen på at jeg er i stand til å jobbe, har begynt mer og mer å tenke på ung uførepensjon. Skal til fastlegen for å få en oppdatert helsevurdering, da NAV trenger dette for å vurdere om Arbeidsavklaringspengene skal utvides et år til, eller om jeg skal gå over på uførepensjon. Økonomien er fortsatt et helvete, da jeg "trøster" meg selv med å kjøpe diverse spill eller programvare som jeg egentlig ikke trenger. Skal søke om sosialhjelp og frivillig forvalting, men tviler på at de søknadene faktisk blir akseptert. Jeg blir vel sikkert iløpet av sommern/tidlig høst, kastet ut av leiligheta, pga manglene husleier. Alt går til helvete.

For det første synes jeg det er positivt at du klargjør deg til fastlegevurdering. Det er et positivt tegn på at du vil ha forbedring. Samtidig er det bekymringsverdig at du "bare" har begynt å isolere deg sånn uten videre. Tenk etter, har det skjedd noe av betydning i livet ditt nylig? Har noe endret seg? Krangel eller forhold? Noe må det jo være.. Kan jo ikke bare sette deg ned å akseptere denne avgrunnen helt uten videre.

 

Jeg har tatt opp kontakten med en tidligere kamerat, da jeg ikke ønsker å sitte hele dagen aleine. Så spiller med han over nett, og snakker med han via Skype. Men de siste dagene, så har jeg tatt kvelden tidligere og tidligere, og jeg har trengt en pause oftere og oftere. Jeg har da sittet aleine og grublet, blitt mer og mer deprimert og mer angstfylt. Har begynt å ta litt Sobril igjen, da jeg fort blir nervøs, skjelven og angstfylt.

Det er muligens en av baksidene ved å ta sobril. Ugjevn døgnrytme og merkrav etter forbruk. Dersom du opplever forandringene som veldig store eller bekymringsverdige ville jeg tatt kontakt med helsevesenet. Synes det er bra at du har tatt opp kontakten igjen med kamerater. Det er kjempebra for deg å sosialisere med andre under tunge tider. Prøv dog å begrense sobril bruken litt, det er ikke bra for deg i lengden.
Lenke til kommentar

sliter med sosial angst,noe foreldrene mine også gjør. Jeg har bare bitt det i meg og hele tiden prøvd å motbevise at jeg kan være "normal".Men angsten blir jeg ikke kvitt. Jeg har god selvtillit og har ingen spesifikke grunner til å ha disse tankene men jeg overanalyserer alt og begynner å grue meg.

Jeg gruer meg til å gå på skolen i morgen,jeg tenker over at det blir rar stemning mellom meg og han jeg skal lese med. hva skal vi snakke om? blir det ukomfortabelt med for mye øyenkontakt?Jeg må ta på en "rolle" og hele tiden dra spøker for å ikke virke kjedelig. Jeg er veldig opptatt av å kunne være på bølgelengde. helt urasjonelle tanker og føler jeg er alene om dette. Jeg er veldig introvert,men regner med at jeg kan bedres på noen sentrale områder for å få bedre flyt i samvær med andre mennesker. Problemet er størst med de som ikke kjenner meg godt,men det gjelder egentlig 24/7 og jeg tørr ikke ta kontakt med psykologer med mindre jeg kan gjøre det via nett. Har noen hatt tilsvarende angst og blitt bedre? eller kommer det snikende i ny og ne.medisin er jeg lite fan av,men åpen for å teste ut!

Lenke til kommentar

Faen heller, skjønner ikke hvorfor jeg holder ut. Dag ut og dag inn med med det samme monotone livet, vært singel i laang tid og tviler sterkt jeg treffer noen som liker meg for den jeg er lenger. Har så mange mangler at jeg lever langt i fra et normalt liv. Blir betatt og får følelser for jenter som alltid ikke føler det samme som jeg.

 

Har bare så lyst til å legge meg en kveld og aldri våkne opp. Anonym poster: eccaf4af4c8cbe4d6faa139c432ca207

Lenke til kommentar

Dritthode fullt av drittanker. Ikke faen om jeg får sove. Skulle gått an å bare brenne bort deler av hukommelsen. Hele situasjonen er så absurd at det ikke går an å finne noen som vil forstå. Hvordan fjerner man en person fra hodet best mulig?

 

Anonym poster: ca454dbf3f94e1bdb49949ab70a7ae7c

 

Er det ein av det motsette kjønnet som du prøver å fjerne frå minnet? Er du mann eller kvinne? Anonym poster: 05cfb029c370bc2fe54e493934be7100

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en ny telefon igår. Var i lykkerus i ca fem minutter før jeg kom på at jeg har jo ingen å ringe eller sende meldinger til. Hva skal jeg egentlig med telefon da? Stusselig å ikke ha noen i kontaktlista..

husker jeg hadde akkurat samme følelsen sist jeg kjøpte ny, det går over ^^
Lenke til kommentar

Kjøpte meg en ny telefon igår. Var i lykkerus i ca fem minutter før jeg kom på at jeg har jo ingen å ringe eller sende meldinger til. Hva skal jeg egentlig med telefon da? Stusselig å ikke ha noen i kontaktlista..

 

Gå på internett, selvsagt. Og spille spill. Bruker folk telefonene sine til noe annet?

Lenke til kommentar

Gå på internett, selvsagt. Og spille spill. Bruker folk telefonene sine til noe annet?

Når en sitter mest inne på hybelen så er det bedre å gjøre de tingene fra en PC :wee: .

 

Er i samme båt selv, med ny mobil, men flesteparten av meldingene er fra utleier som er sendt til alle som bor her..

Og mamma.

Lenke til kommentar

husker jeg hadde akkurat samme følelsen sist jeg kjøpte ny, det går over ^^

 

Ja jeg vet, det er bare så innmari deprimerende når man skal sette opp telefonen og man faktisk ikke har andre numre enn mamma å lagre.

 

Funnyfact: På min forrige telefon hadde jeg ett slikt abbonemang hvor moren min satte inn 200 kroner pr måned for å ringe og sende meldinger for. Sist jeg sjekket kontaktkortet på den telefonen hadde jeg en ringesaldo på nesten 2000 kroner etter ett par år som hadde samlet seg opp siden jeg aldri ringte med den :closedeyes:

Gå på internett, selvsagt. Og spille spill. Bruker folk telefonene sine til noe annet?

 

Jeg bruker pcen min til det. Har sjekket etter spill men har aldri funnet noen jeg liker.

Lenke til kommentar

Bruker selv lite telefon, og har egentlig kun to venner jeg bruker å snakke noe særlig med på telefon. Men vil fortsatt si jeg har en del venner, men med noen av de snakker vi nesten ikke sammen når vi ikke henger sammen.

 

 

 

 

Må si jeg personlig begynner å bli lei av de negative tankene jeg får om folk, og det er ikke så veldig sjeldent for øyeblikket. Fucker meg totalt opp, og jeg begynner vel også å tenke at alle tenker negativt om meg.

 

 

 

 

 

Må også si det er litt art hvor mye "hat"/"negativ tilbakemelding" man får av å steppe opp, kontra å bare være en "taper". Veldig generalisering her, men er ikke akkurat veldig lett å "steppe opp", og man må nesten ignorere alt dritt som blir slengt mot enn, selv om man da igjen kan risikere å oppføre seg som en drittsekk.

 

Tror jeg skal bli litt bedre på å få meg "hatere", og heller se på det som et positivt tegn, på at jeg i hvert fall gjør noe riktig :p .

 

Ikke at jeg tror det er det rette heller, men jeg vet da faen. Har til tider lyst til å bli kvitt alle mine tanker, da jeg har hatt perioder hvor hodet mitt har stoppet å produsere de, og de har vært mine desidert beste perioder (snakk om 10 dager på ett år, så er ikke akkurat mange).

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...