Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan styrer dere PWM radiatorviftene deres? 🤔

Har lyst å bruke temp sensor, helst uten bruk av software. Asus ai suite funker, men det programmet er et dpc helvete.. 

Apex XII leser temp sensor i bios, men får ikke satt denne til å styre viftene i bios😳. Her må det velges cpu eller hk om jeg ikke husker feil.

 

 

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Mumriken said:

Hvordan styrer dere PWM radiatorviftene deres? 🤔

Har lyst å bruke temp sensor, helst uten bruk av software. Asus ai suite funker, men det programmet er et dpc helvete.. 

Apex XII leser temp sensor i bios, men får ikke satt denne til å styre viftene i bios😳. Her må det velges cpu eller hk om jeg ikke husker feil.

 

 

Aquacomputer usb viftekontroller. Ikkje sjekket dpc

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Selle said:

Styrer mine vifter basert på vanntemp gjennom en Corsair Commander Pro. Mener man kan fjærne sw/usb på den også etter at den er satt opp

Har commander i en pc her, og kan fortelle at det er dårlig sammen med EK vardar. Ikkje helt kompatible. Funker fjell med Corsair vifter da. Softwaren suger, er så teit/tungvin måe å sette opp viftehastighet på :p

Aquacomputer er bedre slik synes jeg.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Mumriken said:

Hvordan styrer dere PWM radiatorviftene deres? 🤔

Har lyst å bruke temp sensor, helst uten bruk av software. Asus ai suite funker, men det programmet er et dpc helvete.. 

Apex XII leser temp sensor i bios, men får ikke satt denne til å styre viftene i bios😳. Her må det velges cpu eller hk om jeg ikke husker feil.

Får satt temp sensor som kontroll i bios her med Asus hovedkort, så skal funke.

Mulig det ikke er alle vifte-headerne som støtter det, hvertfall ikke CPU headerne.

Endret av Deimos_Anomaly
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mumriken skrev (23 timer siden):

Hvordan styrer dere PWM radiatorviftene deres? 🤔

Har lyst å bruke temp sensor, helst uten bruk av software. Asus ai suite funker, men det programmet er et dpc helvete.. 

Apex XII leser temp sensor i bios, men får ikke satt denne til å styre viftene i bios😳. Her må det velges cpu eller hk om jeg ikke husker feil.

 

 

Jeg styrer det med CPUtemp i BIOS, og kjører viftene på en minimumshastighet akkurat rett under der de begynner å støye. Veldig sjeldent de trinner opp, og 3090 holder seg greit kjølig på 55 grader etter en time med spilling. 

 

Har 2*360 radiatorer som kjøler chipset, GPU og 3900X.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Heiti said:

Noen som har erfaringer med Chilled water? Hvordan håndterer en kondens uten å isolere rør? Evt vannkjøling I rack? 

 

Får eget rom til alle datamaskinene i det nye huset, så har en del muligheter. 

Ha en liten radiator på innsug. Ideelt sett en 120mm med saktegående vifte. Den kalde luften du drar utav radden flytter duggpunket inne i kassen. 

Merk at du mister litt kjølekapasitet ved å gjøre det slik, men du slipper å tenke på kondens når du kjører sub ambient. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...