Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

4 minutes ago, Jdyver said:

Noen her som har reklamert til komplett på skjermkort dere har satt vannblokk på?
Asus kommer jo med klistremerke på enne skruen ser jeg.

Ikke personlig, men jeg kjenner flere som har gjort det (ikke bare hos komplett riktignok). 

Regner med du lurer på om det er problemer knyttet til brudd på forseglingen? Nei, det er null stress Norge pga kjøpsloven 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Jdyver said:

Er fagtisk 11-12 år siden jeg sist bygget en pc med vannkjøling nå. Var å leita litt i de gamle eskene mine i helgen. fant en gammel D5 pumpe. Vet ikke helt om jeg tør å dytte den i en pc nå etter over 10 år men. Vet ikke om de selger lignende lengere

image.png.8827822aad860732b1cc16212454a590.png
 

Jeg har en d5 i riggen min som har vært i daglig bruk siden 08 😝 like god den dag i dag.. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Jdyver said:

Ja så det når jeg søkte opp blokka på google. Lurer på hva alle 1/2" slangenipplene jeg har ble brukt til ....

 

Til slanger som har 1/2" Id. 

Edit: sannsynligvis har du brukt 1/2 pga de faste nipplene på d5 pumpen din har 1/2

3/8“ og 1/2“ er vanligste slangestørrelse. Det er uansett(har ikke sett noe annet) G1/4“bsp gjenger på fittings 

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
Mumriken skrev (4 minutter siden):

Til slanger som har 1/2" Id. 

Edit: sannsynligvis har du brukt 1/2 pga de faste nipplene på d5 pumpen din har 1/2

3/8“ og 1/2“ er vanligste slangestørrelse. Det er uansett(har ikke sett noe annet) G1/4“bsp gjenger på fittings 

Mulig jeg har laget en påfylling og tømme system med de også :) Synd jeg ikke har noen bilder, husker det var helt jalla. 

Fant iallefall ut at jeg tenker jeg kjøper alt nytt når jeg skal bygge nytt nå. Var bare skrott i gamle eskene, så gikk i søpla. 

Lenke til kommentar

Jeg har en VL3N-hurtigkobling som lekker sakte.

>90% sikker på at det er selve hurtigkoblingen som lekker, og ikke andre enden. (Barbs i rett størrelse og Tygon slanger.)

Hvor lenge bør o-ringen i slike holde tett?

Vurderer egentlig å bytte de ut helt, kunne vært greit å gå over til tykkere slanger i den eksterne delen av loopen min...

Lenke til kommentar
1 minute ago, NAVer said:

Nå som vi snakker om D5 pumpen, er det en vanlig feil at impeller plutselig ikke holder seg sentrert og blir ekstremt tung å snu på? Rista hele huset når min tok kvelden, demonterte den og fant ikke noe åpenbart feil.

Kan høres ut som det det lille keramiske lageret på akslingen. Det ryker normalt sett ikke med mindre du har tørrkjørt pumpen 

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (3 minutter siden):

Kan høres ut som det det lille keramiske lageret på akslingen. Det ryker normalt sett ikke med mindre du har tørrkjørt pumpen 

Det så helt ut hvis jeg husker riktig, kjørte ikke pumpa tør som jeg veit. Brukte Bitspower pumpetopp og modkit med res som skrus på direkte. Det var en del gunk igjen etter de 3 månedene jeg brukte farget væske bak impeller tho, kanskje det sleit den ut litt permaturt (4 år)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...