Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror dere det går an å få bedre temps enn rundt 30C idle 4,7GHz, 3570k på vannkjøling?

 

Er det noe jeg kan gjøre? Har et enkelt 2,5k oppsett jeg kjøpte fra ... Techbay!

 

Jeg har en radiator med 2x120mm vifter i topp, samt to vifter i front av kabinettet. Har en vifte bak i kab.

Ja med waterchiller :)

 

Slik til å avkjøle akvarium f.eks.

Lenke til kommentar

Deeet orker jeg ikke. Sier meg fornøyd. 60-70C under stress fungerer. Men er bare når jeg klokker opp til 4,8 GHz så fyker tempen opp i 100C ... Kommer meg ikke over 4,7 GHz. Tempen øker 40-50C under stress når jeg går opp 0,1 GHz .....

Endret av Lami
Lenke til kommentar

 

 

 

Spør deg (og andre med LD Cooling V-8 kabinett og vannkjøling). Hva gjør dere for å dempe vibrasjoner fra pumpa? 

 

Har en D5 pumpe. Variabel, kjører på 3,5 av 5 ca. Den vibrerer og jeg hører at det gir lyder. strammet de skruene jeg kommer til og ser. Det hjalp noe, men det er fortsatt bråk fra vibrasjoner. Holder jeg på pumpa eller presser litt med hånda på gulvet rundt pumpa, så blir et med en gang veldig stille. Og det er jeg ønsker. Hva har dere av tips for å bukt med støyen fra vibrasjoner i dette kabinettet? 

Lenke til kommentar

Jeg har V7 og brukte braketten som fulgte med EK D5 x-res.  Den er en mindre versjon av denne:

Som du ser er det gummifester i hver hjørne som skal ta bort vibrasjoner.

 

XTOP-DDC-3_2-PWM-Elite-(incl_pump)_CA_fi

Jeg har en frittstående D5 pumpe. Takker uansett da gummi der hadde jeg ikke tenkt på.

 

Fant ut hva det var som ga lyden nå. Slangeklemmen satt såpass langt ned at den kunne komme borti pumpa. Flyttet litt på slangeklemma og PCen er nå flere hakk mer stillegående enn før. Nå er det bare PSU vifta som ikke vil lavere enn ca 1000-1100 rpm som er den enkelt komponenten som bråker mest. De andre viftene surrer og går på 700-730rpm. Noctua alle sammen. 

 

Da jeg ikke har lyst til å skru opp PSUen og bytte den vifta eller sette den på en viftekontroller vurderer jeg lyd isolerende matter på veggene i kabinettet. 

Lenke til kommentar

Har du ikke dempematter i sideveggene?  :ohmy: Det er jo en selvfølge!

 

Spesielt viktig er det når maskinen ellers er ganske støysvak - de endrer den støyen som er igjen etter at man har gjort andre ting, og gjør at man alt i alt får mer ørevennlig støy.

 

(Såpass viktig er den effekten at jeg faktisk også har måttet ty til dempematter i den vifteløse maskinen min... )

 

---

 

Noen som vet hvilke pinner som skal kobles til om man skal gå fra 2-pins rpm-signal til 3-pins viftekontakt?

 

Virker som om det har skjedd en del i Aquacomputer-verdenen siden sist jeg satte opp ting... ny aquasuite, nye dingser og spennende nye funksjoner.

 

Web-funksjonen ser snedig ut...

 

 

aquasuite2017_1.jpg

 

 

 

Tror nesten jeg må ha meg en slik en:

 

53232.jpg

Endret av Jann - Ove
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...