Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Noen linket til en soggy sandwich på techbay for litt siden. Dette her må vel være den hjemmesnekrede ghettoversjonen. To lag av hva som minner om typisk sitterunderlag limt sammen, dobbeltsidig teip på hver side for feste i kabinett og pumpe.

 

Edit: Ja det er tatt med et mobilkamera som har sine feil. 

post-273774-0-85726700-1488643307_thumb.jpg

Endret av MrHorgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett verre.

 

Hva med denne vederstyggerligheten her? (Mishandling av D5-pumper, pakket inn i håndklær og forsøkt gjemt bort i et hjørne på kjøkkenet...)

 

 

Wc8rZpV.jpg

 

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?281505-Two-Liang-D5-Strong-(in-series)-or-one-Iwaki-RD-30

Hvis kjøkkenet er så stygt, så hvorfor ikke? (var det ikke egentlig en kjeller?) :sleep2: Så lenge det funker, its all good. Men nå var det vel slik at i det tilfellet så funket det ikke så bra, men se bort fra det. :p

 

Synes ikke det så alt for jævelig eller jalla ut. Trenger ikke være i en perfekt designet boks, eller enda verre, en blodprisa originalboks (om det fins). Sure, man kan kanskje prøve å få rettere linjer osv... Men så lenge det ikke er noe man ser til vanlig, så er jeg heller for funksjonalitet og kvalitet fremfor småting. :) 

 

Det gjelder også andre deler av vannkjølingsindustrien. Man kan jo få sykt mye mer om man går litt utenfor disse overprisede markedene og kun gå originalt. Er så overpriset at jeg får mine kompressorsystemer og enorme radiatorer billigere enn folk flest her inne bruker på en pitte liten kjøleradiator. Nesten ubrukte airconditioner går gjerne får rundt 1000-lappen, og der får du komressorer, og store radiatorer med på kjøpet.

 

Å bruke sitteunderlag funker greit til både isolasjon, støy og vibrasjonsdemping. Hadde nok aldri kjøpt det samme til 100x prisen av hva du får, når det til syvende og sist er omtrent samme produkt mer eller mindre. :)

 

Såklart, jalla og hjemmesnekra kan se ræva ut, men kunne nok i de tilfelle der vært mye verre gjennomført. For all del, det gikk i alle fall et års tid før jeg i det hele tatt gadd å feste D5 pumpa. :p (bare hang i slangene)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Svampene(?) som brukes til vibrasjonsdemping der er jo forsåvidt greie. Men se på resten da! Ingen tank i nærheten av pumpene. Håpløst mange 90-gradersnipler. Loop som dreper pumper...

 

Hjemmesnekra rot som fungerer er jo greit. (Har det selv.) Men når man presterer å bygge en loop der man tar knekken på flere pumper så er det lov å være kritisk.

 

Kan ikke klage på resultatet når han bytter til en Iwaki og dekker den med 5 håndduker... litt penere - men viktigst - det fungerer jo faktisk  http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachmentid=128213&d=1341781580

Lenke til kommentar

 

Jeg har sett verre.

 

Hva med denne vederstyggerligheten her? (Mishandling av D5-pumper, pakket inn i håndklær og forsøkt gjemt bort i et hjørne på kjøkkenet...)

 

 

Wc8rZpV.jpg

 

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?281505-Two-Liang-D5-Strong-(in-series)-or-one-Iwaki-RD-30

 

Hvis kjøkkenet er så stygt, så hvorfor ikke? (var det ikke egentlig en kjeller?) :sleep2: Så lenge det funker, its all good. Men nå var det vel slik at i det tilfellet så funket det ikke så bra, men se bort fra det. :p

 

Synes ikke det så alt for jævelig eller jalla ut. Trenger ikke være i en perfekt designet boks, eller enda verre, en blodprisa originalboks (om det fins). Sure, man kan kanskje prøve å få rettere linjer osv... Men så lenge det ikke er noe man ser til vanlig, så er jeg heller for funksjonalitet og kvalitet fremfor småting. :) 

Det gjelder også andre deler av vannkjølingsindustrien. Man kan jo få sykt mye mer om man går litt utenfor disse overprisede markedene og kun gå originalt. Er så overpriset at jeg får mine kompressorsystemer og enorme radiatorer billigere enn folk flest her inne bruker på en pitte liten kjøleradiator. Nesten ubrukte airconditioner går gjerne får rundt 1000-lappen, og der får du komressorer, og store radiatorer med på kjøpet.

 

Å bruke sitteunderlag funker greit til både isolasjon, støy og vibrasjonsdemping. Hadde nok aldri kjøpt det samme til 100x prisen av hva du får, når det til syvende og sist er omtrent samme produkt mer eller mindre. :)

 

Såklart, jalla og hjemmesnekra kan se ræva ut, men kunne nok i de tilfelle der vært mye verre gjennomført. For all del, det gikk i alle fall et års tid før jeg i det hele tatt gadd å feste D5 pumpa. :p (bare hang i slangene)

Jeg prøver å isolere en del for støy så gir litt F i hvordan det ser ut. Tror ikke jeg prøver å få det pent før jeg har et nytt kabinett og mekker sammen en helt ny pc. Sandwichen er faktisk laget av det de pakker skjermkort inn i når de sender dem. Er jo nesten det samme som sitteunderlagmateriale.

 

  

Jeg har sett verre.

 

Hva med denne vederstyggerligheten her? (Mishandling av D5-pumper, pakket inn i håndklær og forsøkt gjemt bort i et hjørne på kjøkkenet...)

 

 

Wc8rZpV.jpg

 

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?281505-Two-Liang-D5-Strong-(in-series)-or-one-Iwaki-RD-30

Det der var ikke pent.
Lenke til kommentar

1 eller to uker spiller nok ikke så mye rolle. Enten har det tørket, eller så har det korrodert og gjort skade per da. 

Beste er desidert å slenge det inn i ovnen, sett på over/undervarme eller optimalt varmeluft. Kjør i 2-3 timer for å være sikker. Temperaturen bør være på rundt 60-70 grader. 

 

Viktig at du setter i gang så raskt som mulig! Veldig enkel å utføre, og raskt og effektivt. Å eksperimentere med blåsere osv... er en mulighet, men mest sannsynlig trenger du mer varme, og da blir det fort skummelt å bruke noe annet enn en ovn. Prøvde med hårtørker før, og ja det fungerer, men endte tilslutt å ødelegge/smelte plastikk, da det er vanskelig å konsentrere seg så lenge som trengs. 

 

Hadde jeg vist da at ovn er det perfekte instrument for å tørke, så hadde jeg nok startet med det tidligere. :)

Gjort det en 20+ ganger uten uhell. 

Edit: Om du ser bort fra en gang, da jeg ved et uhell klarte å vri temperaturbryteren helt opp til 275 grader (vasket komfyren mens den stod å gikk). Da gikk alt til helvete, og kondensatorene poppet som popcorn.  :lol:

It was at that moment andrull knew he had fucked up. 

 

Er jo også noe alle har.

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tør ikke å legge det inn i ovnen. Vår ovn har en fæl tedens til å skru sef opp tiil 250*. Da er den iallefall dau..

? noen som skrur den opp da eller? Kanskje mor som er på vaskejakt?

 

En ovn du ikke har kontroll på overhode, høres ut som en ubrukelig ovn. :hmm:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hei igjen!
 

Nå har jeg tenkt litt..

 

Har jo et en "jalla" loop i mitt R5. Altså rads montert utenfor.. En 360 på topp, og en 240 bak. Satte for gøy nå 240 foran HDD buret (med pumpa over) og den passer fint inn der, tenkte å skaffe meg enda en 240 til å ha bak, gjerne en tykk en, evt en tynn 360.

 

Problemet er da, klarer en D5 pumpe å drive 240 + 240 + 360 + Evo sup + EK blokk uten problemer? Den kjører alltid på 80%. 

 

Da burde jeg ha godt med areal i mitt lille kabinett. ^^

 

Da vil det være pumpe - 1080 --> 240 --> Evo sup --> 360 --> 240 --> res -->

 

Vil dette være en veldig ueffektiv måte?

 

Får så vidt plass til AX1500Ien, men det går!

 

Bilder kan ordnes. :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...