Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Ville ikke kjøpt deler som har en viss RMA-sannsynlighet der, nei - men nipler og annet fjas burde gå helt fint. Vet ikke hvor sannsynlig det er at vannblokker og radiatorer ryker, men pumper er hvertfall i RMA-kategorien.

 

Kunne vel tipset forbrukerrådet (eller annet, fornuftig organ) om dette - så får vi se hva som skjer. Personlig driter jeg i om den siden består med .no-domene da jeg like gjerne kan handle på den tyske siden.

 

Poenget er at så lenge de har .no domene så MÅ de følge norsk lov og det sier de selv at de ikke gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ikke kjøpt deler som har en viss RMA-sannsynlighet der, nei - men nipler og annet fjas burde gå helt fint. Vet ikke hvor sannsynlig det er at vannblokker og radiatorer ryker, men pumper er hvertfall i RMA-kategorien.

 

Kunne vel tipset forbrukerrådet (eller annet, fornuftig organ) om dette - så får vi se hva som skjer. Personlig driter jeg i om den siden består med .no-domene da jeg like gjerne kan handle på den tyske siden.

 

Poenget er at så lenge de har .no domene så MÅ de følge norsk lov og det sier de selv at de ikke gjør.

 

Joa, så om man får motforestillinger mot å bruke den nettbutikken så er jo det forståelig - bare påpeker at endel komponenter innen vannkjølingsverdenen har RMA-sannsynlighet lik null.

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for og vannkjøle 7970iene nå!

Ser nok ut som jeg kommer til og støtte Techbay.no og kjøpe EK blokkene, men da lurte jeg på, hva er forskjell på disse SLI/CF "bridgene"? Er seriell og Parallel!

 

EDIT: Egentlig hadde det vært skikkelig kos om noen kunne være pus og sende meg PM med alt jeg ville trenge til og kjøle disse kortene! :p

 

EDIT2: Kan hende jeg velger Frozencpu.com om dere heller anbefaler og kjøpe derfra!

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Kan en pumpe monteres opp-ned?

Det skal i bunn og grunn ikkje være noe som forhindrer det.

 

Motoren skal ikkje bry seg så mykje, men eg er ikkje heilt konkret sikker på om korleis vatnet oppfører seg i det tilfellet. :hmm:

 

EDIT: Egentlig hadde det vært skikkelig kos om noen kunne være pus og sende meg PM med alt jeg ville trenge til og kjøle disse kortene! :p

Om det bare er crossfire og ikkje skal vel to feite 240 radiatorer være sterke nok. :hmm: (Etter arni90s beskrivelse var tynn 240 og feit 120 nok.)

 

Kva kabinett bruker du egentlig uansett? :p

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Har bestemt meg for og vannkjøle 7970iene nå!

Ser nok ut som jeg kommer til og støtte Techbay.no og kjøpe EK blokkene, men da lurte jeg på, hva er forskjell på disse SLI/CF "bridgene"? Er seriell og Parallel!

 

EDIT: Egentlig hadde det vært skikkelig kos om noen kunne være pus og sende meg PM med alt jeg ville trenge til og kjøle disse kortene! :p

 

EDIT2: Kan hende jeg velger Frozencpu.com om dere heller anbefaler og kjøpe derfra!

 

Jeg har brukt å handle på Performance PCs vanligvis, men har også 2-3 bestillinger fra Techbay. Bruker sistnevnte når dem har det jeg trenger. Egentlig burde jeg brukt dem når dem ikke har det jeg trenger også (be dem bestille/skaffe), men.. Jeg syns vi bør støtte opp om de få norske alternativene vi har. Miljøet er ikke stort, og jeg ser absolutt verdien av en norsk aktør.

 

Jeg kjøler 2 stk GTX 480 kort, et X58-basert hovedkort og en Core i7 980X. Bruker 2 stk 480 radiatorer (1 stk 50mm tykk og 1 stk 60mm tykk) med 8 stk Scythe AP-14 vifter. Selv med 30 grader i rommet ligger temperaturen på varmeste kjerne(cpu) og core på skjermkortene mellom 58-59 grader.

 

Kan en pumpe monteres opp-ned?

 

De pumpene jeg har sett har kommet med instruksjoner som sier at pumpen skal ikke behøve å trekke/suge til seg vann. Det skal "falle"/flow'e naturlig inn i pumpen. Hvor lett dette er mtp montering opp ned vet jeg ikke. Kan jo også variere fra pumpe til pumpe selvfølgelig. Et beskrivende bilde av hva du planlegger og info på pumpen kan hjelpe. Men på generelt grunnlag vil jeg ikke anbefale montering opp ned.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

 

Om det bare er crossfire og ikkje skal vel to feite 240 radiatorer være sterke nok. :hmm: (Etter arni90s beskrivelse var tynn 240 og feit 120 nok.)

 

Kva kabinett bruker du egentlig uansett? :p

 

Planen er og ha en "feit" 360 radiator i toppen for kortene, og 240 i bunn får CPU.

Så da er egentlig spørmålet, bør jeg kjøre duel loop, altså med 2 pumper?

Har og tenkt og bestille de store tingen fra Tech, altså radiatorene + GPU blokkene.

Resten fra Frozencpu ettersom jeg har lest så mye piss om performance-pcs :p

Da Raystorm eller Apogee HD blokka for CPU, Bitspower compression fittings etc

 

EDIT: Jeg har 800D

EDIT2: Forresten, igrunn kan jeg jo smekke en 420mm radiator i toppen av 800D. Om 120mm av den ikke har vifte gjør vel ikke noe spesielt? :p

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...