Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Nærmer meg bestilling her, men vil bare sørge for at noen ting er oppklart først. Planen er singel loop i et Corsair 650d. Regner med at dette er et godt kabinett pga 2x 200mm. Det jeg derimot lurer på er om to 200mm radiatorer er nok til å gi betraktlig lavere temperaturer for gtx 580 i sli og en i5 2500k? Er 2 loops bedre? Planen var 750w, men er redd det er på litt kanten.

 

Finnes det forresten noen foretrukne radiatorer? Tenker da om det er bedre/billigere med en 240 radiator sammenlignet med 200

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

laugh.gif

 

Mulig det. Det var ikkje planlagt da, men aquatuning.no hadde veldig lite CPU blokker igjen i det heila tatt. Med unntak av den i gull...

 

Forstår ikkje heilt logikken der, men han var vel kanskje litt for dyr og litt for spesiell? :whistle:

 

Det er kun laget 300 stk av de og alle er nummerert, 006 og 007 ligger her :p

007zxw.jpg

Lenke til kommentar

Eg meinte helst det at dei fremdeles hadde 10 stykker gjenværende, som eg syns var litt spesielt med ein såpass spesiell blokk. :p

 

Er nipplene for 1/2" eller forresten? Er usikker om eg skal bruke compression fittingså eg får med på han om eg ender opp med den blokka, eller om eg bare skal bruke nipplene som kommer med blokka.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Eg meinte helst det at dei fremdeles hadde 10 stykker gjenværende, som eg syns var litt spesielt med ein såpass spesiell blokk. :p

 

Er nipplene for 1/2" eller forresten? Er usikker om eg skal bruke compression fittingså eg får med på han om eg ender opp med den blokka, eller om eg bare skal bruke nipplene som kommer med blokka.

Det er 1/2" som sitter på ja og jeg kan bekrefte at comp.fittings passer fint, har testet alt.:thumbup:

Lenke til kommentar

Da begynner ting og falle på plass inni hovedriggen her:

 

920f7c7a_525x700px-LL-63ba1f9f_DSC_0043.jpeg

 

Sitter og styrer med Aquacomputer Aquaero 5 og Aquasuite, er det bare meg eller er det tidenes mest vanskelige program og skjønne seg på. Har fått opp standard "siden" men har enda ikke funnet ut hvordan jeg legger ut nye ting på hovedsiden.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

...Kan du utdype litt mer? o.o

 

Det var spesielt fordi dei hadde stort utvalg, men syns helst det blir litt kortfattet når det meste ikkje er på lager... :whistle:

 

De opperer med en .no adresse og norsk foretaksnr. men sier at det kun er Tysk lov som gjelder :hmm:

 

Ser også at de har fjernet teksten der de ba kunden tenke seg om el.l om RMA er verdt trøbbelet og at kunden må betale all frakt v/RMA.

Det står heller ingen ting om reklamasjonsrett, de har varer som er ment å vare lengre enn 5 år.

 

 

7.7 The warranty period extends 2 years after delivery of the merchandise to the customer

7.8 No warranty is applicable to damages caused by incorrect application, faulty operation or installation, normal wear and tear, careless operation, disregard of the inspection- or operating manual as well as improper repairs or modifications applied by the customer or thir parties.

 

10. Applicable law

Only German law excluding the Uniform Law on the International Sale of Goods (CISG) , even if the customer lives abroad or the place of business lies abroad.

 

 

 

 

 

Da begynner ting og falle på plass inni hovedriggen her:

 

920f7c7a_525x700px-LL-63ba1f9f_DSC_0043.jpeg

 

Sitter og styrer med Aquacomputer Aquaero 5 og Aquasuite, er det bare meg eller er det tidenes mest vanskelige program og skjønne seg på. Har fått opp standard "siden" men har enda ikke funnet ut hvordan jeg legger ut nye ting på hovedsiden.

 

Begynner å se bra ut det der EggMan88 :thumbup:

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Enda mer info ang RMA, virker ikke som de er oppdatert på norske lover i det hele tatt eller så gir de blaffen bare og derfor holder jeg meg LANGT UNNA Aquatuning.no

 

http://www.aquatunin...uct/Reklamation

 

Hvordan håndtere reklamasjon?

 

Varer som skal returneres sendes tilbake på egen risiko og regning. Merk at toll/moms-avgifter kan forekomme, og må eventuelt dekkes av kunden selv. Dersom disse avgiftene ikke blir betalt av kunden, og Aquatuning må betale beløpet, vil dette bli trukket fra kundens kreditt etter returen.

 

Kontroller alltid at en retursending er lønnsom!

.....

.....

.....

 

Defekte varer:

Dersom en vare kjøpt hos oss slutter å fungere etter mindre enn 2 år, Bruk følgende skjema, og fyll ut all nødvendig informasjon. Legg alltid ved et bilde av defekt vare. Vi vil kontakte deg for videre info om saksbehandling. Dersom varen kommer fra en amerikansk produsent, ber vi om at du kontakter produsenten direkte!

 

Postens priser for pakker til utlandet

http://www.posten.no...er-til-utlandet

eller om du skal kjøpe ferdig frankert eske

https://ordre.posten...&minisite=10041

 

Tollbestemmelser

http://www.posten.no...er-til-utlandet

dressekort må kompletteres med tollfaktura, underskrevet for hånd. For sendinger med vareverdi over 5000 NOK, samt varer som skal returneres, eller sendes midlertidig ut av Norge, f.eks varer til reparasjon, skal det være med en utfylt tollfaktura.

 

Formular som må fylles ut (med mulighet for massevis av fratrekk i de gule feltene)

http://www.aquatunin..._into_union.pdf

 

Legg sammen alt sammen med returpriser, arbeide involvert og usikkerhet hvordan Aqautuning vil behandle retursaken (fratrekk for diverese) så gidder man høyst sannsynlig ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da begynner ting og falle på plass inni hovedriggen her:

 

Sitter og styrer med Aquacomputer Aquaero 5 og Aquasuite, er det bare meg eller er det tidenes mest vanskelige program og skjønne seg på. Har fått opp standard "siden" men har enda ikke funnet ut hvordan jeg legger ut nye ting på hovedsiden.

 

Det kan virke litt snodig i starten, men etter litt knoting fikk ihvertfall jeg til det mest nødvendige. Det er jo også kun beta foreløpig så forhåpentligvis blir det litt enklere i bruk etterhvert.

 

Se på denne guiden/anmeldelsen fra Martinsliquidlab. Der får man oppklart en del.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Ville ikke kjøpt deler som har en viss RMA-sannsynlighet der, nei - men nipler og annet fjas burde gå helt fint. Vet ikke hvor sannsynlig det er at vannblokker og radiatorer ryker, men pumper er hvertfall i RMA-kategorien.

 

Kunne vel tipset forbrukerrådet (eller annet, fornuftig organ) om dette - så får vi se hva som skjer. Personlig driter jeg i om den siden består med .no-domene da jeg like gjerne kan handle på den tyske siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...