Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Høyden er nesten identisk nå etter at jeg fikk en passende extender til å bruke på HK blokken. Mulig det går hvis jeg snur nippelen på prosessoren rett opp, får på slangen og strammer til med "toppen" på kompresjonsnippelen, for deretter å snu den tilbake ned mot hovedkortet med slangen på. Får prøve mer etter jobb i dag. Hvis jeg da ikke bare "gir opp", også bruker to stk vanlige rett fram komp.nipler å lar slangen gå rett opp fra hk i en "stor bue" og tilbake ned til cpu :p

 

Begynner å bli bra gira for å få dette ferdig nå.

 

:ohmy: er ikke mitt HK du har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frister grusomt å vri om heila bestillingane eg har for å sjå om eg kan få TJ11 inn i bildet (ettersom å TJ07 utenlandsk er oftest like dyrt som TJ11 innlands).

 

Vanskelig å la være å kaste bort penger på deler når eg er i humør for å bygge. :!:

 

Jeg sitter faktisk og vurdere TJ11 selv nå :p

Har brukt så jævli mye penger på impuls kjøp nå, så skal ikke forundre meg om jeg finner på!

Det jeg digger med TJ11 er at det kjøler skjermkortene & Hket veldig bra, samt du har plass til store radiatorer. Så det er i bunn og grunn et perfekt kabinett!

Lenke til kommentar

Det er det som er problemet! Det er tilsynelatende så vidunderlig perfekt. Skjønt eg foretrekker utseendet fra TJ07 når det angår dørenes vifte-mesh. WTF @ random angles.

 

Hadde glatt montert noko som hadde visuelt gjort det tilnærmet umulig å sjå viftene i der, for eg er ikkje så hypp på det når dei ikkje liner opp med designet. :!:

 

Men eg kommer til å ruinere meg sjølv om eg fortsetter denne ruta. Allerede brukt 2/3 av studielånet på stæsj i denne måneden... :blush:

Lenke til kommentar

Hva ville folket gjort?

 

GTX240:

525x700px-LL-16746594_DSC_0031.jpeg

 

525x700px-LL-3a72dd51_DSC_0032.jpeg

 

MCR320:

525x700px-LL-3fbe7509_DSC_0033.jpeg

 

MCR320:

+3x120 2 vifter i push og 3 i pull

- Bare 14 fpi

- Bare 34mm tykk.

 

HWlabs GTX240:

- 2x120

+ 20 fpi

+ 54mm tykk.

 

Har regnet litt på det og tror at vis jeg sikter for 5-10c delta vann temp så vil 360mm takle 70W mer enn 240mm.

 

Det er ingen som er en GOD 360mm rad til salgs? Nå har jeg puttet tusentalls kroner inn i kjøling her så vil utnytte alt jeg har, men orker ikke vente på en GTX360 til fra Danmark. Hadde gjerne tatt en GOD 360 og byttet ut med 360/240 jeg sitter på her.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Høyden er nesten identisk nå etter at jeg fikk en passende extender til å bruke på HK blokken. Mulig det går hvis jeg snur nippelen på prosessoren rett opp, får på slangen og strammer til med "toppen" på kompresjonsnippelen, for deretter å snu den tilbake ned mot hovedkortet med slangen på. Får prøve mer etter jobb i dag. Hvis jeg da ikke bare "gir opp", også bruker to stk vanlige rett fram komp.nipler å lar slangen gå rett opp fra hk i en "stor bue" og tilbake ned til cpu :p

 

Begynner å bli bra gira for å få dette ferdig nå.

 

Jeg gleder meg til og se det ferdig.Du fortjener å få det ferdig syns jeg :thumbup:

 

Ey, Soppen! Long time no seen. Hvor har du vært? Takk takk, jeg gleder meg til å bli ferdig. Fikk faktisk på slangen i går kveld mellom prosessorblokk og hovedkortblokken. Så da skal alt være klart til fylling av vann og lekkasjetest i dag faktisk. Bare hovedkortet fungerer nå da :p

 

Neida, jeg tror nok ikke det er noe galt med kortet.

 

Høyden er nesten identisk nå etter at jeg fikk en passende extender til å bruke på HK blokken. Mulig det går hvis jeg snur nippelen på prosessoren rett opp, får på slangen og strammer til med "toppen" på kompresjonsnippelen, for deretter å snu den tilbake ned mot hovedkortet med slangen på. Får prøve mer etter jobb i dag. Hvis jeg da ikke bare "gir opp", også bruker to stk vanlige rett fram komp.nipler å lar slangen gå rett opp fra hk i en "stor bue" og tilbake ned til cpu :p

 

Begynner å bli bra gira for å få dette ferdig nå.

 

:ohmy: er ikke mitt HK du har?

 

Nopes, jeg har eVGA Classified uten NF200-chip. Brukte mye Asus-kort tidligere, men etter å ha prøvd eVGA er det ingen vei tilbake. Herregud så fornøyd jeg er med eVGA kortene.

 

Hva ville folket gjort?

 

GTX240:

(sakset bildene)

 

MCR320:

(sakset bildene)

 

MCR320:

+3x120 2 vifter i push og 3 i pull

- Bare 14 fpi

- Bare 34mm tykk.

 

HWlabs GTX240:

- 2x120

+ 20 fpi

+ 54mm tykk.

 

Har regnet litt på det og tror at vis jeg sikter for 5-10c delta vann temp så vil 360mm takle 70W mer enn 240mm.

 

Det er ingen som er en GOD 360mm rad til salgs? Nå har jeg puttet tusentalls kroner inn i kjøling her så vil utnytte alt jeg har, men orker ikke vente på en GTX360 til fra Danmark. Hadde gjerne tatt en GOD 360 og byttet ut med 360/240 jeg sitter på her.

 

Du kunne jo kjøpt deg en LittleDevil kasse? Da hadde du hatt plass til 2 stk 60mm tykke 480 radiatorer og 2 sett med 38mm tykke vifter i bunn, samt god plass til 1 stk 60mm tykk 480 radiator med 38mm vifter i toppen. Samt stor tank, pumpe, masse disker, XL-ATX hovedkort++ :)

 

Forhåpentligvis kan du få se hvordan det ble til meg i løpet av kvelden. Natt og dag i forskjell fra den lille Lian Li PC-P80B kassen jeg brukte tidligere.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Da er jeg på lufta igjen fra ny pc. Fytti #¤%# for en dag.

 

Jeg hadde selvfølgelig glemt at skruene som fester den dumme EK blokka er 700cm lange. Så de kom i veien for slangene. Måtte derfor plukke fra hverandre igjen oppe mellom hk og cpu. Når det var gjort så fikk jeg endelig fylt vann. Fikk startet pumpen, men hadde 4 lekkasjer. Etter det begynte raidkontrolleren å tulle. Så den måtte jeg bare fjerne inntil videre. Også var jeg inne i Windows. 5 timer etter at jeg begynte i dag :p

 

Nå ser det inntil videre tett ut. CPU har 40 grader på varmeste kjerne (idle), og skjermkortene er 37 og 39 grader (idle). Hovedkort har jeg ikke noe gode målinger av enda. Det er 26 grader i rommet. Har ikke hatt tid til å kjøre noe load enda. Av erfaring bruker det å dukke opp stygge greier når systemet blir varmere. Husker med gru lekkasjen over skjermkortet sist jeg bygde vannkjøling. Den dukket opp etter noen timer med load. Slangene ble sinnsykt varme og hadde tydeligvis utvidet seg eller noe.

 

Støyen er i alle fall totalt annerledes med de nye viftene. Så får vi bare håpe at temperaturene er ok også.

 

En kjapp runde 3DMark11, cpu ble 49, 54, 47, 52, 49, og 58 grader på varmeste kjerne, og gpu ble 53 grader. 26 grader romtemperatur. Ikke helt sikker på om det er så veldig godt resultat, men det har i alle fall ikke blitt dårligere :p

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med sleeves fra TechBay?

 

Tenker da på disse to:

Ø3.2-Ø9.5mm, sort

Ø2.4-Ø6.3mm, sort

 

Stusser litt på størelsen på disse, leser jeg det riktig som at Ø=diameter? Isåfall er den største på 9.5mm ikke noe :S

Trenger en del til og sleeve div vifte kabler, og slikt så er ikke snakk om store tykkelsen jeg trenger.

 

Det er fra-til diameter så du trenger den minste ti viftekabler etc.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med sleeves fra TechBay?

 

Tenker da på disse to:

Ø3.2-Ø9.5mm, sort

Ø2.4-Ø6.3mm, sort

 

Stusser litt på størelsen på disse, leser jeg det riktig som at Ø=diameter? Isåfall er den største på 9.5mm ikke noe :S

Trenger en del til og sleeve div vifte kabler, og slikt så er ikke snakk om store tykkelsen jeg trenger.

Jeg lurer litt på hvor du har 1cm tykke kabler i PCen din. Dette er sleeves for å sleeve hver enkelt kabel, altså 24 kabler på 24pin-kabelen og 6/8 kabler på PCIe-kablene, ikke for å legge flere kabler annet enn tynne viftekabler inni.

 

Jeg har aldri sett en viftekabel tykkere enn 5mm.

 

EDIT:

Noen som vet om hvor jeg kan få tak i verktøy for å trekke ut kabler fra kontaktene sine?

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Kom over denne tråden da jeg leste en test av et larkooler produkt. Jeg skal bygge en kraftig pc i Silverstone TJ08-E. Hadde egentlig bestemt meg for lukket vannkjølings-kit eller kanskje en bra luftkjøler, men fått litt lyst på vannkjøling på cpu iallefall. Hva får man plass til i dette kabinettet? Jeg vet ikke hva som trengs av deler men har hørt om radiatorer osv som tar mye plass. Har egentlig lyst til å få plass til alt inni kabinettet. Det har i utgangspunktet bare plass til en vifte som outtake nederst bak i kabinettet, men vet ikke om de ventilerte expansion-slotsene ovenfor er egnet til noe?

Lenke til kommentar

Kom over denne tråden da jeg leste en test av et larkooler produkt. Jeg skal bygge en kraftig pc i Silverstone TJ08-E. Hadde egentlig bestemt meg for lukket vannkjølings-kit eller kanskje en bra luftkjøler, men fått litt lyst på vannkjøling på cpu iallefall. Hva får man plass til i dette kabinettet? Jeg vet ikke hva som trengs av deler men har hørt om radiatorer osv som tar mye plass. Har egentlig lyst til å få plass til alt inni kabinettet. Det har i utgangspunktet bare plass til en vifte som outtake nederst bak i kabinettet, men vet ikke om de ventilerte expansion-slotsene ovenfor er egnet til noe?

[H]ardforum - TJ08-E case

Her ser du noen eksempler på hva folk har fått til. Er du villig til å modde kan du nok få plass til en del :)

 

Det jeg kan forestille meg at du vil få til uten store utfordringer er å sette en 180mm rad i front og en 120mm rad bak, som vil gi deg grei kjøling til både CPU og grafikkort så lenge du finner et lurt sted å gjemme pumpa og tanken. Da kan du stripse fast en SSD under drevburene og en harddisk i en av 5.25"-plassene med en viftekontroll (eller tenk/pumpe-kombo) over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...