Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut av nysgjerrighet, er det fysiskt plass til Magicool's 180mm radiatorer i Raven 01? Då under 180mm viftene som kommer installert og nede i bunn.

 

Ville heller satset på Raven 02/fortress 02. Der passer magicools triple 180mm med litt modding.

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?258624-Fortress-FT02-amp-Raven-RV02-Liquid-Cooled-Club&p=4989027&viewfull=1#post4989027

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Ut av nysgjerrighet, er det fysiskt plass til Magicool's 180mm radiatorer i Raven 01? Då under 180mm viftene som kommer installert og nede i bunn.

 

Ville heller satset på Raven 02/fortress 02. Der passer magicools triple 180mm med litt modding.

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?258624-Fortress-FT02-amp-Raven-RV02-Liquid-Cooled-Club&p=4989027&viewfull=1#post4989027

 

Det er kanskje ikke optimalt, men hiver du på nok av de der vil det jo bli brukbart til slutt :p

Lenke til kommentar

Har allerede prøvd med en slik:

http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=59_346_393_616&products_id=26457

 

Hjalp ikke. Det er fortsatt for stor forskjell mellom dem.

 

Hvor stor forskjell er det?, du får extenders i "alle" forskjellige str.

 

 

Hva med:

7mm (Pass på du har kunn noen få mm til gjenger her så pass på lengden på gjengene på niplen du skal ha inn)

 

10mm

 

15mm?

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt meg noen flere fra Techbay nå, med levering over natten. Så får en pakke i dag, og en i morgen. De jeg hadde er slike "mini" fra BP, og dem er _veldig_ små. Er et par slike 15mm fra BP på vei blant annet.

 

Men det jeg har mest lyst på er egentlig en hel kopling som går fra den ene blokken til den andre. Noe form for "slange"kopling. Ser BP selger dem både med 2, 3 og 5 ledd som kan vris nå. Har sett flere bilder av lignende løsninger, men hadde vært greit å hørt fra noen som benytter en slik før jeg bestiller.

 

Takk uansett for svaret og hjelpen :)

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt meg noen flere fra Techbay nå, med levering over natten. Så får en pakke i dag, og en i morgen. De jeg hadde er slike "mini" fra BP, og dem er _veldig_ små. Er et par slike 15mm fra BP på vei blant annet.

 

Men det jeg har mest lyst på er egentlig en hel kopling som går fra den ene blokken til den andre. Noe form for "slange"kopling. Ser BP selger dem både med 2, 3 og 5 ledd som kan vris nå. Har sett flere bilder av lignende løsninger, men hadde vært greit å hørt fra noen som benytter en slik før jeg bestiller.

 

Takk uansett for svaret og hjelpen :)

Hvor i landet holder du til? Sitter med en hæv ulike greier til lignende opplegg selv. Et tidligere bygg og jeg gadd ikke planlegge så bestilte bare det jeg fant og litt til :p

 

Kunne du evt tatt et bildet så kan jeg se om jeg har noe som passer rett inn.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt meg noen flere fra Techbay nå, med levering over natten. Så får en pakke i dag, og en i morgen. De jeg hadde er slike "mini" fra BP, og dem er _veldig_ små. Er et par slike 15mm fra BP på vei blant annet.

 

Men det jeg har mest lyst på er egentlig en hel kopling som går fra den ene blokken til den andre. Noe form for "slange"kopling. Ser BP selger dem både med 2, 3 og 5 ledd som kan vris nå. Har sett flere bilder av lignende løsninger, men hadde vært greit å hørt fra noen som benytter en slik før jeg bestiller.

 

Takk uansett for svaret og hjelpen :)

Hvor i landet holder du til? Sitter med en hæv ulike greier til lignende opplegg selv. Et tidligere bygg og jeg gadd ikke planlegge så bestilte bare det jeg fant og litt til :p

 

Kunne du evt tatt et bildet så kan jeg se om jeg har noe som passer rett inn.

 

Kristiansund, på Nordmøre. Er på jobb nå, og venter som sagt et par pakker fra Techbay. Kan ta bilde og legge ut mål hvis ingenting av det jeg får fra Techbay gjør nytten :)

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt meg noen flere fra Techbay nå, med levering over natten. Så får en pakke i dag, og en i morgen. De jeg hadde er slike "mini" fra BP, og dem er _veldig_ små. Er et par slike 15mm fra BP på vei blant annet.

 

Men det jeg har mest lyst på er egentlig en hel kopling som går fra den ene blokken til den andre. Noe form for "slange"kopling. Ser BP selger dem både med 2, 3 og 5 ledd som kan vris nå. Har sett flere bilder av lignende løsninger, men hadde vært greit å hørt fra noen som benytter en slik før jeg bestiller.

 

Takk uansett for svaret og hjelpen :)

Hvor i landet holder du til? Sitter med en hæv ulike greier til lignende opplegg selv. Et tidligere bygg og jeg gadd ikke planlegge så bestilte bare det jeg fant og litt til :p

 

Kunne du evt tatt et bildet så kan jeg se om jeg har noe som passer rett inn.

 

Kristiansund, på Nordmøre. Er på jobb nå, og venter som sagt et par pakker fra Techbay. Kan ta bilde og legge ut mål hvis ingenting av det jeg får fra Techbay gjør nytten :)

 

Den er grei, Kristiansund blir litt langt ja :p (Oslo her) Sleng ut et par bilder om det ikke passer.

Lenke til kommentar

Har fått to pakker med deler fra Techbay de siste dagene, men så langt har jeg fortsatt ikke fått til noe løsning mellom hovedkort og prosessor. Har lagt imellom en extender, og høyden er forsåvidt grei. Noen millimeter unna perfekt, men slangen kan bøyes såpass. Det hele er dog så nært hverandre at jeg har store problemer med å få skrudd det sammen. Mulig jeg rett og slett må tenke litt annerledes der oppe.

 

Har googlet bilder i et par dager for å se om jeg kan finne noen som har gjort det samme, men det er faktisk stort sett folk med individuelle blokker på hovedkortet, og ikke full cover blokker. På dette tidspunktet tar jeg gjerne imot forslag til andre løsninger.

Lenke til kommentar

Det er nøyaktig slik som hos deg, bare at jeg benytter EK Supreme HF blokk på prosessoren. Og den har inn og ut ved siden av hverandre midt på blokken. Så inn på prosessoren blir lenger opp enn ditt bilde, og dermed enda litt nærmere hk blokken.

 

HF blokka er vel noe høyere så det er vel det størsteproblemet, at avstanden mellom nipplene er liten skal kan du løse på flere måter. Det enkleste er å ha HK ute av Kabinettet når du setter på slangen mellom HK-blokk og CPU-blokk.

Lenke til kommentar

Høyden er nesten identisk nå etter at jeg fikk en passende extender til å bruke på HK blokken. Mulig det går hvis jeg snur nippelen på prosessoren rett opp, får på slangen og strammer til med "toppen" på kompresjonsnippelen, for deretter å snu den tilbake ned mot hovedkortet med slangen på. Får prøve mer etter jobb i dag. Hvis jeg da ikke bare "gir opp", også bruker to stk vanlige rett fram komp.nipler å lar slangen gå rett opp fra hk i en "stor bue" og tilbake ned til cpu :p

 

Begynner å bli bra gira for å få dette ferdig nå.

Lenke til kommentar

Godt og se at det er flere som styrer med vannkjøling. Sitter selv med to nye radiatorer (GTX 360 og GTX 240) som skal inn i et ATCS 840. Det hele er et lite puslespill i seg selv, hjelper ikke når det fra før er 3x 6970 kort, 1 feit 120mm radiator, Push-Pull på alt av radiatorer og hav med koblinger og slanger som skal gjøres finest mulig.

Lenke til kommentar

Høyden er nesten identisk nå etter at jeg fikk en passende extender til å bruke på HK blokken. Mulig det går hvis jeg snur nippelen på prosessoren rett opp, får på slangen og strammer til med "toppen" på kompresjonsnippelen, for deretter å snu den tilbake ned mot hovedkortet med slangen på. Får prøve mer etter jobb i dag. Hvis jeg da ikke bare "gir opp", også bruker to stk vanlige rett fram komp.nipler å lar slangen gå rett opp fra hk i en "stor bue" og tilbake ned til cpu :p

 

Begynner å bli bra gira for å få dette ferdig nå.

 

Jeg gleder meg til og se det ferdig.Du fortjener å få det ferdig syns jeg :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...