Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, verken flaut med H100 eller nødvendig med custom vannkjøling om du ikkje vil ha arbeidet eller spesielt utseende. :p

Så lenge det ikkje lekker på raidkorta mine så er jeg fornøyd :D

 

 

Men er H100 ganske bra? Eller er den bare som en god luftkjøler? Har jo Thermalrigt silver arrow og Archon også, men har ikkje 2011 bracket :p

 

 

Lenke til kommentar

Videre undrer eg over om konvektor-radiatorer vil være dugelige for ein maskin eg har her.

 

Det har i5 2500k og Gainward GTX 560 ti, stappa inn i eit Define R3 Arctic White. Ideer? :p

Varmepumper har fungert i looper før, men det du snakker om er kanskje fasekjøling med flere overganger?

Fullt mulig, men du må nok bruke en annen væske enn vann om du ønsker lavere temperaturer enn ~5°C på væsken.

 

Er det flaut å kjøpe Corsair H100 for mitt x79 oppsett tro? Eller "må" jeg ha køstomm vannkjøling? :blush:

Hadde enten kjøpt en H60/Intel stock/Kühler 620 eller full custom-loop, H100 er farlig nær custom-priser og ytelsen er farlig langt unna siden det er luftbobler sammen med en svak pumpe/blokk-kombo på en tynn 240mm.

Sjekk siggen min, lukket vannkjøling vs luftkjøling. Du betaler mer og får mindre når man ser på ren støy/ytelse med lukket vannkjøling.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

En passiv konveksjonsradiator av den størrelsen (ca 5x45x45 cm) burde funke greit for 200-400W, eller noe mer om du aksepterer høyere vanntemp/luft delta. Med konveksjonsradiatorer vil du få høyere vann/luft delta fordi luften må øke temperatur noen grader for å bli løftet gjennom radiatoren.

Lenke til kommentar

200-400 Watt effekt ja, kjøle-effekt. Så ca CPU + GPU med mindre begge er high-end og/eller overklokket. Om du går mot øvre enden av dette nærmer du deg sikkert et 10C delta mellom vann og luft (hvis ikke mer. jeg er ikke ekspert på dette, men vil tippe ut fra konveksjon i forhold til overflateareal)

 

EDIT: er helt enig med Arni90 under her :)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Så ca CPU + GPU med mindre begge er high-end og/eller overklokket.

Bare ein GTX 560 ti og i5 2500k her. :!:

Skjønt det blir veldig varmt skjermkort merket eg når eg spiller SWTOR med vsync av. o.o

Det jeg egentlig mente med 200-400W er område den vil fungre greit i for både CPU og GPU. Om du nærmer deg det øvre sjiktet der (350W+) vil den kanskje funke for 560Ti SLI, men da ved ganske høy temp.

Som Arni90 sier, en 360 RAD (45 eller 60mm tykk med vide ribber?) med 3 lav-RPM stille vifter vil gjøre en bedre jobb og være stille i forhold til resten av systemet (om du ikke går for fullt passivt system med SSD).

Lenke til kommentar

Hva bruker dere for å kappe slanger? Jeg kjøpte en DangerDen slangekutter på PPC, men den knakk i filler etter ETT kutt.. Den var beregnet opp til og med slangetykkelsen som jeg har (de tykkeste Tygon slangene).

 

Har prøvd med tapetkniv, men blir veldig stygge kutt. Saks kan jeg bare glemme.

 

Jeg bruker Stanley/Stansett/Tapet -kniv og en skjærefjøl og det funker OK, så lenge kniven er skarp nok kan man skjære til kuttet om det ikke er helt rett.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva folket bruker å gjøre mellom hovedkort og prosessor? Jeg har eVGA Classified (X58 plattform) med EK fullcover blokk. Bruker EK Supreme HF blokk. Min første tanke var å bruke 90 grader på hovedkortet og på prosessorblokken, men prosessorblokken er høyere enn blokken på hovedkortet. Så det passer ikke. Prøvde å sette inn en liten extender men det ble fortsatt ikke bra nok. En vanlig "rett fram" nippel på både prosessorblokken og hovedkort blokken blir alt for kraftig bøy. 45 grader på begge deler passer også dårlig. 45 på en og 90 på andre går ikke.

 

Jeg har i grunn liten lyst til å bytte om på rekkefølgen på inn og ut på hovedkort blokken. Har sett enkelte som tilsynelatende bare bruker koplinger, og ikke noe slange. Men mulig det bare fungerer på enkelte kombinasjoner av blokker.

 

Er ganske sikker på at flere her inne har hatt samme problem, så da blir det vel en løsning tenker jeg. Jeg har allerede vanlig, 45 grader svivel og 90 grader svivel BP kompresjonsnipler liggende. Samt 1-2 mini extenders. Men om jeg trenger noe annet for å få dette bra så gjerne for meg. Har over 15 000,- i vannkjølingstash allerede i riggen, så noen kr ekstra for å få det perfekt er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...