Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Noen som vet om en norsk nettbutikk som selger en bakplate jeg kan bruke? Skulle til å montere min Heatkiller 3 kjøleblokk på mitt 1156-hovedkort, og finner ut at blokka selvfølgelig er levert uten bakplate....

 

Burde optimalt ha hatt en slik, men det blir kostende 350kr :hrm: . Er det noen andre plater, eller improviserte løsninger, som kan fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ebay tenkte jeg ikke på, men leveringstiden er på flere uker og jeg begynner å bli utålmodig.

 

Noen som har montert noe lignende uten en plate? Hva er egentlig formålet med platen, og hvorfor i alle dager må denne kjøpes seperat? Så lenge platen er opplagt på bare de fire hullene så blir jo opplegskraften i hullene akkurat den samme med og uten plate?

Lenke til kommentar

Hmm, er det nokon spesielt gode kabinetter for vannkjøling egentlig?

 

Lian Li PC343, Corsair 800D og Xigmatek Elysium er bra eller så har du LittleDevil kabinettene som du ser her Link men der er dyre,.

 

Som 800D eier så ser jeg ikke hvorfor folk ser på 800D som en av topp kabinettene for vannkjøling.

I bunn og grunn får du "bare" plass til en 360 radiator i topp. Ellers må du modde.

TJ07 feks er mye bedre.

Lenke til kommentar

Det er jo forsåvidt mulig å bestille utenfra, men er ikkje TJ07 rimelig dyrt overalt? :p

 

Må innrømme det er litt rart å ikkje sjå svart interiør heller i kabinettet når det er ein såpass raritet. :ermm:

 

TJ07 er jo et gammelt kabinett :p Er snålt at dem ikke forbedrer det og lager det svart innvendig.

En billigere version av TJ11 liksom ^^

Men Lian Li har heller ikke mange kabinett som har svart interiør da, ennå de koster temmelig mye

Lenke til kommentar

Syns dei er litt snåle i det heila. Både Silverstone og Lian-Li. :p

 

Videre, og da på urelatert notis, må eg innrømma at det forundrer meg kor lite kabinetter egentlig blir lagt rundt vannkjøling. Det er jo absolutt noko som gjør det mindre spennende for folk som vurderer det når utvalget kabinetter av dugelige typen er å telle på hendene. :whistle:

 

F.eks har Level 10 GT fantastisk mykje areal, men det er lite på vannkjølings-fronten du kan gjøre med det uten å modde eller bli veldig kreativ syns eg. :ermm:

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Du har jo ThermalTake men de vil jo at du bruker deres utstyr i kabinettene stort sett, har ett Armor LCS og ett Xaser LCS her og er ikke veldig imponert av de.

 

Vannkjøling er desverre ikke så utbrett som man skulle ønske så derfor er utvalget av kabinetter ikke så stort, men du får jo tak i endel i USA.

Lenke til kommentar

Jeg syntes det er utrolig hvor mye piss dem gjør med kabinettene. Feks og bruke rivets istedet for skruer så det blir mer tungvindt og modde. Kunne jo designet bedre kabinett selv :p

 

Imo, skal man ha billig kabinett så mener jeg Xigmatek is the way to go.

Har man mye penger så gå for TJ11, men jeg syntes ikke det er verdt den himla stive prisen :p

Lenke til kommentar

Triller og går her ser jeg? :)

 

Har som nevnt gitt meg med vannkjøling, og har endel stæsj jeg vil bli kvitt. Bare å sende en mail eller noe hvis noen er interessert i litt billig stæsj :)

 

Int i og sende over en liten PM evt poste her hva du skal ha bort? Er ikke ute etter noe spesielt, men vet av erfaring at vis jeg får en fin liten liste forran meg med noen gode priser så blir det fort noen prosjekter på gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...