Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden


Tj-nome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er bare Augmented reality spillene og Faceraiders som er med av spill

 

Må nevnes at det lar seg låse opp mer avanserte versjoner av både faceraiders og AR spillene. På AR-spillene må du spille igjennom en runde med hver av de spillene som du får opp først, som så låser opp så du kan "kjøpe" de andre modusene for "play-coins" (samles opp med å ha ds'en i stadby modus og bruke skrittelleren)

 

Faceraiders legger til moduser når du legger inn flere ansikter. Tips: prøv å legg inn ansikter fra blader, og tegneserier for moro resultater.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Sliter fortsatt med landingene :ermm:

Problemet er at jeg ikke kommer langt nok eller kommer for langt...

 

EDIT: Hva er viktigst? Å være nermest "skyggen" eller midtlinjen?

 

Ikke helt sikker på hva som er viktigst, men vil tippe det viktige er å lande mykt uten å "sprette" eller svinge for brått etter at du har truffet vannet. Bare ta deg god tid, planlegg hvor du skal fly og juster farten før du begynner selve landingen, så burde det gå greit. :)

Lenke til kommentar

Er bare Augmented reality spillene og Faceraiders som er med av spill

 

Må nevnes at det lar seg låse opp mer avanserte versjoner av både faceraiders og AR spillene. På AR-spillene må du spille igjennom en runde med hver av de spillene som du får opp først, som så låser opp så du kan "kjøpe" de andre modusene for "play-coins" (samles opp med å ha ds'en i stadby modus og bruke skrittelleren)

 

Faceraiders legger til moduser når du legger inn flere ansikter. Tips: prøv å legg inn ansikter fra blader, og tegneserier for moro resultater.

 

Takk for svar. Får den i morra, og har ikke helt bestemt meg for hvilket spill jeg skal kjøpe først, men tror det blir Ridge Racer 3D; virker som en sikker vinner.

 

Edit: Angående Faceraiders så leste jeg at man kan gå rundt på gata eller hvor som helst der det er folk, og da vil den plukke opp ansiktene på de den ser. hehe, virker litt artig det da.

Endret av Sir-Allistair
Lenke til kommentar

Jeg har bare Street Fighter og Pilotwings, men begge er svært bra. Selv om Street Fighter strengt tatt er 2D er 3D-effekten svært bra. Det minner litt om en tegneserieversjon av Trine eller Rise of the Robots, med 3D-spill på 2D-akse. Pilotwings er Pilotwings. Du flyr. Du finner locations osv. Du gjør oppdrag, og lite annet. Men du verden så bra det er. Styringen er perfekt, grafikken brukbar og 3D-effekten på topp så langt (men kan neppe måle seg med de store spillene som Metal Gear Solid, Zelda, Mario, Resident Evil osv). Om du setter deg inn i det går det nok en del timer ganske kjapt. :) Ellers vurderer jeg sterkt Ghost Recon en av de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar

 

Edit: Angående Faceraiders så leste jeg at man kan gå rundt på gata eller hvor som helst der det er folk, og da vil den plukke opp ansiktene på de den ser. hehe, virker litt artig det da.

 

Den søker igjennom bildene du har liggende på sd-kortet, dvs bilder du har lagt over eller bilder du har tatt, og finner ansikter der. :)

 

Jeg la inn Fang, katta fra tegneserien fuzzy i går, den ble hillarious. :D

Lenke til kommentar
Sliter fortsatt med landingene :ermm:

Problemet er at jeg ikke kommer langt nok eller kommer for langt...

 

EDIT: Hva er viktigst? Å være nermest "skyggen" eller midtlinjen?

 

Ikke helt sikker på hva som er viktigst, men vil tippe det viktige er å lande mykt uten å "sprette" eller svinge for brått etter at du har truffet vannet. Bare ta deg god tid, planlegg hvor du skal fly og juster farten før du begynner selve landingen, så burde det gå greit. :)

 

Det med å lande mykt får jeg 10/10 på hver gang. Det er "Accuracy" som jeg sliter med. Klarer ikke å få til en perfekt landing.

Lenke til kommentar

3 timers batteritid er vel med full lysstyrke på skjermen, 3D på, trådløst nett på og i et spill med bra grafikk som krever mye av maskinen? bare å skru av 3D, og ikke kjøre full lysstyrke, burde gi ca. 2x batteritid? og mindre krevende spill gir enda lengre batteritid. om du er på bilturer etc. har du vel neppe tilgang til wifi heller.

 

og som sakt så kommer det sikkert noe bedre batteri til disse hvor det alikevel ikke varer lenge nok.

Hva er poenget med 3DS hvis man må skru av selve hovedfunksjonaliteten for at batteritiden ikke skal være direkte råtten?

Lenke til kommentar

3 timers batteritid er vel med full lysstyrke på skjermen, 3D på, trådløst nett på og i et spill med bra grafikk som krever mye av maskinen? bare å skru av 3D, og ikke kjøre full lysstyrke, burde gi ca. 2x batteritid? og mindre krevende spill gir enda lengre batteritid. om du er på bilturer etc. har du vel neppe tilgang til wifi heller.

 

og som sakt så kommer det sikkert noe bedre batteri til disse hvor det alikevel ikke varer lenge nok.

Hva er poenget med 3DS hvis man må skru av selve hovedfunksjonaliteten for at batteritiden ikke skal være direkte råtten?

så folk forventer både et bra batteri og kraftig maskinvare? grunnen til at gamle ds hadde så bra batteri var fordi den hadde drit hardware, ville du at den nye dsen skulle hatt like dårlig hw for å spare batteriet? da kan du bare kjøpe en ds lite. bruk 3d når du har lader tilgjengelig, slå av 3d om du ikke har lader tilgjengelig og vil spare på strømmen.

Lenke til kommentar
Det med å lande mykt får jeg 10/10 på hver gang. Det er "Accuracy" som jeg sliter med. Klarer ikke å få til en perfekt landing.

 

Ah, jeg skjønner. Bare sikt mot midten av rullebanen og stopp med skyggen. Det er bare trening som skal til. Det viktigste er vel hastigheten og retningen, i den rekkefølgen. Når du vet hvor snart du kan fly blir det lettere å fokusere på å lande rett sted.

 

Edit: Angående Faceraiders så leste jeg at man kan gå rundt på gata eller hvor som helst der det er folk, og da vil den plukke opp ansiktene på de den ser. hehe, virker litt artig det da.

 

Den søker igjennom bildene du har liggende på sd-kortet, dvs bilder du har lagt over eller bilder du har tatt, og finner ansikter der. :)

 

Jeg la inn Fang, katta fra tegneserien fuzzy i går, den ble hillarious. :D

 

Jeg ble ikke så alt for imponert over Faceraiders da jeg fikk 3DSen (var for ivrig etter å pløye gjennom alt det tullet der og heller prøve noe "ekte" som Pilotwings og Street Fighter), men gav det en ny sjanse og ble litt imponert. Det var jo morsomt... :blush: Nye fjes har jeg også: Hun jenta fra King Diamond-albumet "The girl with the bloody dress" (google...), monstret fra den originale The Thing og Cammy fra Street Fighter (hentet rett fra manualen). Alle tre fungerte helt fint. Ble ekstra imponert over Cammy og The Thing siden de ikke ser rett frem, men litt til siden. Likevel ble de svært så bra. :)

 

Edit: Hmpf, begynner å bli ganske lei av å trykke på Power med en feiltagelse. Alt vi kan gjøre da er å gå til Sleep Mode, slå av eller gå til Home menyen. Hvorfor kan vi ikke gå tilbake til spillet? Håper de ordnet det snart...

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Edit: Hmpf, begynner å bli ganske lei av å trykke på Power med en feiltagelse. Alt vi kan gjøre da er å gå til Sleep Mode, slå av eller gå til Home menyen. Hvorfor kan vi ikke gå tilbake til spillet? Håper de ordnet det snart...

Ja, det har skjedd meg meg ett par ganger og. Ikke noe veldig stort problem, men irriterende når det skjer. Dårlig programmert. :no: Får håpe de fikser det i en update. :)

Endret av ElBarto
Lenke til kommentar

Er ikke noe stort problem her heller, men lett å glemme seg av. Jeg bruker for eksempel å slå på Wi-Fi når jeg skal slå av 3DSen. :p Men det er bare en vanesak.

 

Men kjapt spørsmål om Pilotwings. Kan jeg finne alle locations osv ved å kjøre f.eks fly om dagen, eller må jeg bruke alle kjøretøyene på alle tidspunktene? Jeg har 55 locations og tror jeg vet hvor nr 56 er, men jeg sliter med å finne resten.

Lenke til kommentar

Biler, motorsykler osv er kjøretøy, men hva kaller man flyvende ting? Flytøy? :blush: Og hva med vannbaserte ting som båter? Vanntøy? :blush: Har egentlig ikke tenkt over det før, men "kjøretøy" blir jo litt feil. Man "kjører" jo ikke i lufta eller på vannet. Man flyr i lufta og... øh... ett eller annet på vannet. Seiling er uten motor, men hva kalles det med motor? Pinlig å ikke vite sånt. :blush:

Lenke til kommentar

Biler, motorsykler osv er kjøretøy, men hva kaller man flyvende ting? Flytøy? :blush: Og hva med vannbaserte ting som båter? Vanntøy? :blush: Har egentlig ikke tenkt over det før, men "kjøretøy" blir jo litt feil. Man "kjører" jo ikke i lufta eller på vannet. Man flyr i lufta og... øh... ett eller annet på vannet. Seiling er uten motor, men hva kalles det med motor? Pinlig å ikke vite sånt. :blush:

 

Fartøy og luftfartøy?

 

Selv storkoser jeg meg med min 3DS. Jeg har så langt bare spilt Faceraiders og Pokémon Black, men jeg er allikevel utrolig fornøyd. Har enda ikke kjøpt noen 3DS-spill, men dette er noe jeg vurderer (tar gjerne i mot tips).

 

Dum som jeg er takket jeg selvfølgelig nei til tilbudet fra GameStop om å få med Ghost Recon: Shadow Wars for 50 kroner ekstra. Trodde rett og slett det var et ganske middelmådig spill, men basert på anmeldelsene jeg har lest har jeg all grunn til å angre! :mad:

Lenke til kommentar

Biler, motorsykler osv er kjøretøy, men hva kaller man flyvende ting? Flytøy? :blush: Og hva med vannbaserte ting som båter? Vanntøy? :blush: Har egentlig ikke tenkt over det før, men "kjøretøy" blir jo litt feil. Man "kjører" jo ikke i lufta eller på vannet. Man flyr i lufta og... øh... ett eller annet på vannet. Seiling er uten motor, men hva kalles det med motor? Pinlig å ikke vite sånt. :blush:

 

Fartøy og luftfartøy?

 

Selv storkoser jeg meg med min 3DS. Jeg har så langt bare spilt Faceraiders og Pokémon Black, men jeg er allikevel utrolig fornøyd. Har enda ikke kjøpt noen 3DS-spill, men dette er noe jeg vurderer (tar gjerne i mot tips).

 

Dum som jeg er takket jeg selvfølgelig nei til tilbudet fra GameStop om å få med Ghost Recon: Shadow Wars for 50 kroner ekstra. Trodde rett og slett det var et ganske middelmådig spill, men basert på anmeldelsene jeg har lest har jeg all grunn til å angre! :mad:

 

Man sier aldri nei til et spill til 50 kr >_> men du kunne jo velge mellom mange spill? Rayman, Splinter Cell, etc?

Lenke til kommentar

Biler, motorsykler osv er kjøretøy, men hva kaller man flyvende ting? Flytøy? :blush: Og hva med vannbaserte ting som båter? Vanntøy? :blush: Har egentlig ikke tenkt over det før, men "kjøretøy" blir jo litt feil. Man "kjører" jo ikke i lufta eller på vannet. Man flyr i lufta og... øh... ett eller annet på vannet. Seiling er uten motor, men hva kalles det med motor? Pinlig å ikke vite sånt. :blush:

 

Fartøy og luftfartøy?

 

Selv storkoser jeg meg med min 3DS. Jeg har så langt bare spilt Faceraiders og Pokémon Black, men jeg er allikevel utrolig fornøyd. Har enda ikke kjøpt noen 3DS-spill, men dette er noe jeg vurderer (tar gjerne i mot tips).

 

Dum som jeg er takket jeg selvfølgelig nei til tilbudet fra GameStop om å få med Ghost Recon: Shadow Wars for 50 kroner ekstra. Trodde rett og slett det var et ganske middelmådig spill, men basert på anmeldelsene jeg har lest har jeg all grunn til å angre! :mad:

 

Man sier aldri nei til et spill til 50 kr >_> men du kunne jo velge mellom mange spill? Rayman, Splinter Cell, etc?

 

Hadde egentlig tenkt å skaffe Rayman, men det var visst noe man måtte forhåndsbestille. Det fikk jeg selvfølgelig ikke vite om da jeg bestilte 3DS'en. Ellers var det The Sims 3, Splinter Cell, Madden NFL og Ghost Recon: Shadow Wars man kunne velge mellom.

 

Ser i ettertid at det var dumt av meg å ikke benytte meg av tilbudet, men det var egentlig ingen av spillene jeg hadde kjempelyst på. Har i ettertid tittet en del på Street Fighter og Pilotwings, men jeg greier ikke å bestemme meg. :hmm:

Lenke til kommentar

Biler, motorsykler osv er kjøretøy, men hva kaller man flyvende ting? Flytøy? :blush: Og hva med vannbaserte ting som båter? Vanntøy? :blush: Har egentlig ikke tenkt over det før, men "kjøretøy" blir jo litt feil. Man "kjører" jo ikke i lufta eller på vannet. Man flyr i lufta og... øh... ett eller annet på vannet. Seiling er uten motor, men hva kalles det med motor? Pinlig å ikke vite sånt. :blush:

 

Fartøy og luftfartøy?

 

Selv storkoser jeg meg med min 3DS. Jeg har så langt bare spilt Faceraiders og Pokémon Black, men jeg er allikevel utrolig fornøyd. Har enda ikke kjøpt noen 3DS-spill, men dette er noe jeg vurderer (tar gjerne i mot tips).

 

Dum som jeg er takket jeg selvfølgelig nei til tilbudet fra GameStop om å få med Ghost Recon: Shadow Wars for 50 kroner ekstra. Trodde rett og slett det var et ganske middelmådig spill, men basert på anmeldelsene jeg har lest har jeg all grunn til å angre! :mad:

 

Man sier aldri nei til et spill til 50 kr >_> men du kunne jo velge mellom mange spill? Rayman, Splinter Cell, etc?

 

Hadde egentlig tenkt å skaffe Rayman, men det var visst noe man måtte forhåndsbestille. Det fikk jeg selvfølgelig ikke vite om da jeg bestilte 3DS'en. Ellers var det The Sims 3, Splinter Cell, Madden NFL og Ghost Recon: Shadow Wars man kunne velge mellom.

 

Ser i ettertid at det var dumt av meg å ikke benytte meg av tilbudet, men det var egentlig ingen av spillene jeg hadde kjempelyst på. Har i ettertid tittet en del på Street Fighter og Pilotwings, men jeg greier ikke å bestemme meg. :hmm:

 

Da løy han i butikken til deg: http://gamestop.no/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...