Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden


Tj-nome

Anbefalte innlegg

Jeg tok en rask test med Golden Sun: Dark Dawn, og det fungerer helt fint med den analoge greia på 3DSen.

 

Hadde du giddet å teste et spill som New Super Mario Bros også? Om man ikke har stålkontroll i et rpg som Golden Sun, så gjør ikke det så mye, men om det er litt stress å spille actionspill, så vil den nok få noen minuser på bakoverkompatibiliteten her hos meg.

 

Edit: Ellers veldig bra førsteinntrykk Vikingkylling, veldig kult at du tar deg tid til å dele litt med oss andre :)

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tatt en speed-test av noen spill, dvs prøv dem i noen få minutter for å se om hvordan de kjører. Tanken er at om de vil gi noe ikke stemmer burde jeg se det med en gang. Er bildet feil, fargene feil, er det glitcher og så videre. For å ta en rask oppsummering;

 

Blue Dragon: Awakened Shadow. Et JRPG i samme stil som Golden Sun. Tok det med mest for å dobbelsjekke JRPG's, men også fordi kampene er i sanntid og krever hurtighet og presisjon. Jeg løp rundt i en by, dro ned i en hule, banket opp en fiende, sjekket inventoriet osv uten å finne noe som helst feil. Tvert imot gav jeg opp å spille på DSen fordi jeg ikke fant hulen jeg skulle til, men på 3DSen løp jeg rett ned i hulen ved en tilfeldighet. Det gjør at Blue Dragon: Awakened Shadow har dyttet ut Ghost Recon: Shadow Wars fra spillelisten min. Jeg sparer heller pengene til noe annet. Golden Sun er også dyttet ut av listen for nå. Tror jeg. Må teste det igjen i morra før jeg bestemmer meg. Grundig. :p

 

Edit: Heh, nesten to timer siden denne posten. Jeg har spilt Blue Dragon: AW siden da, og kan bekrefte at det fungerer helt utmerket på 3DSen. Om dere liker JRPGs er det et svært undervurdert spill, akkurat som det første. Har ikke prøvd Blue Dragon Plus, men det skulle ikke forundre meg om det også er svært bra.

 

Lufia: Curse of the Sinistrals. Enda et JRPG. Jeg tok det med fordi det er importert fra USA, og 3DSen er regionsperret. (så vidt jeg vet). Men Lufia kjører helt fint. Kampene er i sanntid, men det flyter minst like bra som på DSen. Jeg tenkte å legge det på spillelisten, men jeg sitter fast og har ikke spilt det på lenge, så jeg må nok starte om igjen. Ikke at jeg har noe imot det. Lufia: Curse of the Sinistrals er en undervurdert klassiker.

 

Sonic: The Classic Collection: Sonic, Sonic 2, Sonic 3 og Sonic & Knuckles samlet. Ikke bare fokuserer Sonic på fart, men alle tre er porter fra de originale Sega-spillene. Selv om den nederste skjermen er i bruk er det bare til å lagre, laste inn, pause og så videre. Selve spillene foregår bare på den øverste skjermen, og selv når Sonic har toppfart flyter alt helt fint. Har ingenting å utsette på dette heller. Det ser dårlig ut for teorien om at DS-spill funger dårlig på 3DS. :p

 

Sonic & Sega: All-stars racing: Aka Sonic Kart. Jeg aner ikke hvorfor Sonic kjører go-kart siden han løper mye raskere, men selv med en trang bane, fem AI-motstandere, power-ups og hele greia fungerer det minst like bra som på DS. Fant ingen glitcher, annet enn at jeg flyr ut av banen i de fleste skarpe svingene. Men det er nok fordi jeg stinker i sånne spill. :p

 

Giana Sisters DS: Jeg elsker tittelsangen så mye at jeg bare måtte prøve dette også. Lenge. Det er ikke så vanskelig i den første halvdelen, og selv etter det er det ikke så altfor variert. Men jeg forhåndsbestiler Giana Sisters 2 om det noengang kommer.

 

Mario vs Donkey Kong 4: Mini-land mayhem: Kort sagt Mario-versjonen av Lemmings. Alt styres med touchpad og stylus, noe som gir det en helt annen kontrollfølelse enn alle de andre. Selv om vi bare har to eller tre mini-Marioer og et lite brett å navigere gjennom kan det gå rimelig heftig for seg, så regn med å måtte bruke stylusen rimelig kjapt og tankeboksen enda kjappere. Ikke at det er noe teknisk problem med 3DSen. Den koser seg like mye som meg og har ingen problemer med å henge med. Bildet er svært skarpt, lyden meget bra og kontrollene perfekte.

 

Castlevania: Order of Ecclesia: Plattform igjen, denne gangen med Castlevania. Bortsett fra at Belmotene er borte og erstattet med nevnte Order of Ecclesia, så vi spiller en dame som bruker magi i stedet for våpen. Men uansett, Castlevania-følelsen er helt klart til stede, og selve spillet fungerer perfekt på 3DSen. Jeg så ingen glitcher eller noe annet tull, så det er nok et eksempel på at spill til DS fungerer helt fint på 3DS.

 

Alle spillene jeg prøvde fungere med andre ord helt fint på 3DSen. Nå var dette bare en kjapp speed-test på noen minutter, så jeg gikk gjennom et brett på Giana Sisters og Sonic, kjørte et løp i Sonic & Sega og så videre. Jeg tviler sterkt på at noen av disse, eller noe andre for den saks skyld, vil slutte å fungere etter en stund, men vil dere at jeg skal teste et spill mer grundig kan det nok la seg ordne så lenge jeg har det i samlingen.

 

Edit: ign.com har et lite tips. Om dere sliter med å få et bra bilde på DS-spill på 3DSen, prøv å holde nede Start og Select før dere starter spillet. Det skal ordne oppløsningen, så det blir som på DS. Har ikke trengt å prøve det selv, men det er jo verdt et forsøk?

 

http://ds.ign.com/articles/115/1157584p1.html

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

... Alle spillene jeg prøvde fungere med andre ord helt fint på 3DSen. ...

Det er flott. Takk for tester. Har ikke hørt noe om at spill skal glitche forøvrig, selv om det kan hende det også skjer. Bare at scalingen kan bli rar. Skal prøve litt selv i kveld når jeg kommer hjem. :) Gleder meg. At det fungerer med DS spill fra andre regioner er bra. Det kunne det jo potensielt ikke gjort. Fungerer jo ikke med 3DS spill.

 

Fyller de gamle DS spillene hele den nederste skjermen?

Kan tenke med det kan være problematisk hvis det ikke gjør det med f.eks. Zelda spillene. Hvor man da kan havne "utafor" bilde når man ikke vil det. Slik at det blir registrert som om man slipper stylusen.

Lenke til kommentar

Tusen takk igjen Vikingkylling, glimrende oppsummering!

 

Er det noen butikker som har 3DS utstilt, så man kan prøve den?

 

Jeg fikk testet en på game her i Bergen i dag morges, så tipper du kan teste på din lokale game-butikk.

 

Jeg er imidlertid ikke veldig imponert over 3D-effekten. Det var langt fra så wow som jeg hadde trodd, illusjonen ble fort brutt, og jeg måtte stadig justere på 3D-slideren for å få det til å funke. Dog, gøy var det selvsagt likevel, og jeg tipper nok at det blir mer imponerende når jeg får testet det litt mer. Men blir nok ikke kjøp helt enda :)

Lenke til kommentar

3DS i boks her også! :)

 

Forhåndsbestilte fra GameZone, men de kunne ikke levere i dag (måtte vente til den 30.), så avbestilte der etter å ha kjøpt på Platekompaniet i Oslo nå klokken 10! :)

 

Kjøpte med Rayman 3D og LEGO Star Wars III i 3D, samt New Super Mario (har ikke DS fra før, og ville ha Mario)

 

Liker den kjempegodt! Og, til deg som lurte på Star Wars, så har jeg bare prøvd en liten "akt" av første brettet man kommer til, og jeg koste meg veldig! Fikk jo litt "slakt" på Gamer.no (5/10), men de trakk veldig (antar jeg) pga liten støtte for å spille sammen med noen.. jeg spiller alene, så det er intet minus hos meg! Jeg angrer i hvert fall ikke! Synes 3D-en var bra også!

Lenke til kommentar

3DS i boks her også! :)

 

Forhåndsbestilte fra GameZone, men de kunne ikke levere i dag (måtte vente til den 30.), så avbestilte der etter å ha kjøpt på Platekompaniet i Oslo nå klokken 10! :)

 

Kjøpte med Rayman 3D og LEGO Star Wars III i 3D, samt New Super Mario (har ikke DS fra før, og ville ha Mario)

 

Liker den kjempegodt! Og, til deg som lurte på Star Wars, så har jeg bare prøvd en liten "akt" av første brettet man kommer til, og jeg koste meg veldig! Fikk jo litt "slakt" på Gamer.no (5/10), men de trakk veldig (antar jeg) pga liten støtte for å spille sammen med noen.. jeg spiller alene, så det er intet minus hos meg! Jeg angrer i hvert fall ikke! Synes 3D-en var bra også!

 

Konge! Jeg ombestemte meg i siste øyeblikk og tok Rayman istedet. Får heller kjøpe Starwars i morgen eller noe:)

 

Gi gjerne litt feedback på førsteinntrykk av Rayman!

Lenke til kommentar

Noen som vet lagerstatus til diverse gamestop i Oslo? Tenkte å kjøpe en maskin på vei hjem i dag, men har ikke forhåndsbestilt så er redd for at det er utsolgt på "verdensbasis" og det blir wii tilstander...

 

Vil anbefale deg å gå innom Expert eller Elkjøp. De selger til 1999,- i helga, og andre steder koster det vel 2499.

Jeg kjøpte min på Expert City (ovenfor arkaden der).

 

Bare et lite tips:)

Lenke til kommentar

Noen som vet lagerstatus til diverse gamestop i Oslo? Tenkte å kjøpe en maskin på vei hjem i dag, men har ikke forhåndsbestilt så er redd for at det er utsolgt på "verdensbasis" og det blir wii tilstander...

 

Vil anbefale deg å gå innom Expert eller Elkjøp. De selger til 1999,- i helga, og andre steder koster det vel 2499.

Jeg kjøpte min på Expert City (ovenfor arkaden der).

 

Bare et lite tips:)

 

Gamestop selger for 2399 inkl valgfritt spill =) Sparer 50 kroner på det, siden 3DS spill koster 449 >_>

 

Ellers takk for tipset =)

Lenke til kommentar

... Alle spillene jeg prøvde fungere med andre ord helt fint på 3DSen. ...

Det er flott. Takk for tester. Har ikke hørt noe om at spill skal glitche forøvrig, selv om det kan hende det også skjer. Bare at scalingen kan bli rar. Skal prøve litt selv i kveld når jeg kommer hjem. :) Gleder meg. At det fungerer med DS spill fra andre regioner er bra. Det kunne det jo potensielt ikke gjort. Fungerer jo ikke med 3DS spill.

 

3DS er låst til soner, men DS er sonefri. Regnet ikke med å få noen problemer med utenalandske spill, men tok en test for sikkerhetsskyld og fant ingen problemer.

 

Fyller de gamle DS spillene hele den nederste skjermen?

Kan tenke med det kan være problematisk hvis det ikke gjør det med f.eks. Zelda spillene. Hvor man da kan havne "utafor" bilde når man ikke vil det. Slik at det blir registrert som om man slipper stylusen.

 

Ja, den nederste skjermen er like stor på 3DS og DS. Det er bare den øverste skjermen på 3DS som er større fordi den er widescreen. Jeg har ikke opplevd noe problem med stylusen, verken på DS- eller 3DS-spill.

Lenke til kommentar

Akkurat nå frister det å kjøpe 3ds og Pokemon black eller white, merkelig det der. De siste årene har jeg kjøpt de nye håndholdte konsollene til Nintendo og Pokemon som regel, for å spille igjennom de, og etter en stund selge de unna igjen :p

 

Dog lurer på en ting, er det så mye vits med 3ds om man ikke er så interessert i 3d effekten? For er vel ingen 3D spill som fanger interessen for øyeblikket egentlig, er mest fan av RPG spill på Nintendo sine håndholdte konsoller, og da nærmere Pokemon.

 

Edit: Også er det batteritiden da, har hørt at den ikke er helt god.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Må si jeg er ekstremt misfornøyd med Gamestop ihvertfall. Hadde forhåndsbestilt 3DS og hørt med de på telefon om jeg kunne forhåndsbestille Rayman også. Det gikk ikke, men skulle ikke være noe problem uansett å få Rayman når jeg hentet 3DS'en idag.

Selvfølgelig hadde de ikke Rayman på noen Gamestop butikker. Neste 1 år siden jeg forhåndsbestilte, og de klarte ikke en såpass enkel sak som å reservere et spill også.

 

Vel, siste gang jeg bruker Gamestop til å forhåndsbestille ting ihvertfall. Neste gang blir det fra noen andre!

Lenke til kommentar

Må si jeg er ekstremt misfornøyd med Gamestop ihvertfall. Hadde forhåndsbestilt 3DS og hørt med de på telefon om jeg kunne forhåndsbestille Rayman også. Det gikk ikke, men skulle ikke være noe problem uansett å få Rayman når jeg hentet 3DS'en idag.

Selvfølgelig hadde de ikke Rayman på noen Gamestop butikker. Neste 1 år siden jeg forhåndsbestilte, og de klarte ikke en såpass enkel sak som å reservere et spill også.

 

Vel, siste gang jeg bruker Gamestop til å forhåndsbestille ting ihvertfall. Neste gang blir det fra noen andre!

 

Var innom Gamestop i stad jeg også. Ikke spesielt hyggelig han fyren som jobbet der. Hvis jeg ikke hadde forhåndsbestilt var det INGEN butikker i hele Oslo som hadde en på lager og det ville ta lang tid før flere DSer kom inn. Stakk bort på Platekompaniet bare for å sjekke og så at de hadde minst 10 til, men til 2500kr så gadd jeg ikke.

 

Gikk så bort på Game som sa at de desverre ikke hadde, men tilbød seg å holde av en til meg når de fikk flere maskiner (1. april) og til 2399 inkludert valgfritt spill. Så da ventet jeg heller 1 uke og sparer 500 kroner på det.

Lenke til kommentar

Ja, den nederste skjermen er like stor på 3DS og DS. Det er bare den øverste skjermen på 3DS som er større fordi den er widescreen. Jeg har ikke opplevd noe problem med stylusen, verken på DS- eller 3DS-spill.

 

Du misforstår. Skjermene har lik fysisk størrelse, men oppløsningen på de er forskjellige. Altså vil bildet strekkes utover på 3DSens nederste og øverste skjerm fordi det er flere piksler å fylle.

 

Det legges så et filter over hele skjermbildet for å unngå at det ser helt jævlig ut, noe enkelte ikke liker. Dette filteret kan du unngå ved å holde inn start+select når spillet startes, men da vil spillet kjøres i originaloppløsningen - og vil ikke fylle skjermen (svarte striper både til høyre, venstre og under.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...