Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden


Tj-nome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk tak i en 3DS likevel, og må si jeg er fornøyd så langt :-)

MEN, jeg har et problem med å bruke ørepropper/headset med konsollen. Har prøvd to forskjellige nå, og ingen av dem passer! Får liksom ikke ledningen helt inn.

 

Må man ha en spesiell type mini jack? Noen andre som har samme problem, eller er min konsoll fucka....?

Lenke til kommentar

Ja, den nederste skjermen er like stor på 3DS og DS. Det er bare den øverste skjermen på 3DS som er større fordi den er widescreen. Jeg har ikke opplevd noe problem med stylusen, verken på DS- eller 3DS-spill.

 

Du misforstår. Skjermene har lik fysisk størrelse, men oppløsningen på de er forskjellige. Altså vil bildet strekkes utover på 3DSens nederste og øverste skjerm fordi det er flere piksler å fylle.

 

Det legges så et filter over hele skjermbildet for å unngå at det ser helt jævlig ut, noe enkelte ikke liker. Dette filteret kan du unngå ved å holde inn start+select når spillet startes, men da vil spillet kjøres i originaloppløsningen - og vil ikke fylle skjermen (svarte striper både til høyre, venstre og under.

 

Hvorfor skal den nederste skjermen få svarte streker? Det er bare den øverste skjermen som er større, og det er kun fordi den er widescreen. Jeg aner ikke hva slags filter du snakker om, da jeg har spilt en del spill til DS på den uten å se noe som helst forskjell. At den nederste skjermen har en annen oppløsning har ingenting å si. Bildet er like stort på DS og 3DS på den nederste skjermen, så stylusen har like stort område å bevege seg på. Jeg tviler sterkt på at du klarer å finne noen dødsoner helt i kantene på den nederste skjermen.

 

Fikk tak i en 3DS likevel, og må si jeg er fornøyd så langt :-)

MEN, jeg har et problem med å bruke ørepropper/headset med konsollen. Har prøvd to forskjellige nå, og ingen av dem passer! Får liksom ikke ledningen helt inn.

 

Må man ha en spesiell type mini jack? Noen andre som har samme problem, eller er min konsoll fucka....?

 

Jeg bruker helt vanlige øretelefoner. Av en eller annen grunn fikk jeg ganske lav lyd på Blue Dragon, men alle andre spill fungerer helt fint enten de er til DS eller 3DS.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Ja, den nederste skjermen er like stor på 3DS og DS. Det er bare den øverste skjermen på 3DS som er større fordi den er widescreen. Jeg har ikke opplevd noe problem med stylusen, verken på DS- eller 3DS-spill.

 

Du misforstår. Skjermene har lik fysisk størrelse, men oppløsningen på de er forskjellige. Altså vil bildet strekkes utover på 3DSens nederste og øverste skjerm fordi det er flere piksler å fylle.

 

Det legges så et filter over hele skjermbildet for å unngå at det ser helt jævlig ut, noe enkelte ikke liker. Dette filteret kan du unngå ved å holde inn start+select når spillet startes, men da vil spillet kjøres i originaloppløsningen - og vil ikke fylle skjermen (svarte striper både til høyre, venstre og under.

 

Hvorfor skal den nederste skjermen få svarte streker? Det er bare den øverste skjermen som er større, og det er kun fordi den er widescreen. Jeg aner ikke hva slags filter du snakker om, da jeg har spilt en del spill til DS på den uten å se noe som helst forskjell. At den nederste skjermen har en annen oppløsning har ingenting å si. Bildet er like stort på DS og 3DS på den nederste skjermen, så stylusen har like stort område å bevege seg på. Jeg tviler sterkt på at du klarer å finne noen dødsoner helt i kantene på den nederste skjermen.

For å svare FoxHimself, ja, spillet blir strekket ut når man spiller DS spill. Du vil dog få to svarte letterbox på sidene på toppskjermen.

 

Vikingskylling, DS Lite har mindre oppløsning, ergo blir DS spillene på 3DS strekket ut mot skjermens størrelse.

 

Toppskjerm 800x240 mot 256x192 pixler

Bunnskjerm 320x240 mot 256x192 pixler

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Har dere en helt annen 3DS enn meg? Jeg har ikke lagt merke til noe som helst tull med bildet på noen av DS-spillene jeg har prøvd på 3DSen. I stedet for å mase om tall er det bare å sette i et DS-spill og prøve selv.

 

Og for den saks skyld, prøv å kjør et spill på PCen i to forskjellige oppløsninger. Bildet er like stort på begge oppløsningene, men jo høyere oppløsning, jo skarpere bilde. Hvorfor skulle det være helt annerledes på 3DS?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Ja, jeg har prøvd dette ut. Man ser det veldig klart på Trauma Center spillet, at ting blir strukket der pixlene er veldig tydelig å merke.

 

Akkurat som du sier, sammenlign med PC på forskjellige oppløsning. Lagt merke til at 720p på en 1080p skjerm blir strukket? Dette betyr at 720p oppløsningen strekker seg ut for å tilpasse bildet/skjermen. Og her snakker jo du også om oppløsning, noe FoxHimself hele tiden har snakket om.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal den nederste skjermen få svarte streker? Det er bare den øverste skjermen som er større, og det er kun fordi den er widescreen. Jeg aner ikke hva slags filter du snakker om, da jeg har spilt en del spill til DS på den uten å se noe som helst forskjell. At den nederste skjermen har en annen oppløsning har ingenting å si. Bildet er like stort på DS og 3DS på den nederste skjermen, så stylusen har like stort område å bevege seg på. Jeg tviler sterkt på at du klarer å finne noen dødsoner helt i kantene på den nederste skjermen.

 

Igjen, du forstår ikke forskjellen mellom fysisk størrelse og oppløsning. Spillene til DS kjøres i en mindre oppløsning enn det 3DS-skjermene er i, og blir derfor strukket ut for å passe de skjermene. Jeg har rundt 100 DS-spill og har hatt 3DSen i over to uker nå - det er ganske merkbart på 2D-spill.

Lenke til kommentar

Igjen, du forstår ikke forskjellen mellom fysisk størrelse og oppløsning. Spillene til DS kjøres i en mindre oppløsning enn det 3DS-skjermene er i, og blir derfor strukket ut for å passe de skjermene. Jeg har rundt 100 DS-spill og har hatt 3DSen i over to uker nå - det er ganske merkbart på 2D-spill.

Da var det som jeg fryktet. Har fått testet med et par spill nå. Å oppskaleringen er ikke så veldig god. :/ Foretrekker nok å spille uten oppskalering, selv om det også er litt kjipt. Får håpe de klarer og forbedre det med en softwareoppdatering.

Det som er rart er at ikke alle DS spillene mine fungerer. :( Alle er amerikanske. Noen andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Igjen, du forstår ikke forskjellen mellom fysisk størrelse og oppløsning. Spillene til DS kjøres i en mindre oppløsning enn det 3DS-skjermene er i, og blir derfor strukket ut for å passe de skjermene. Jeg har rundt 100 DS-spill og har hatt 3DSen i over to uker nå - det er ganske merkbart på 2D-spill.

Da var det som jeg fryktet. Har fått testet med et par spill nå. Å oppskaleringen er ikke så veldig god. :/ Foretrekker nok å spille uten oppskalering, selv om det også er litt kjipt. Får håpe de klarer og forbedre det med en softwareoppdatering.

Det som er rart er at ikke alle DS spillene mine fungerer. :( Alle er amerikanske. Noen andre som har opplevd det samme?

 

3DS er ikke regionsfri slik som DS er.

Lenke til kommentar

Helt nytt Mario spill, av mange av de samme folkene som lagde Galaxy spillene. Så det blir nok samme stilen.

Zelda kommer i Juni tror jeg.

 

Og anngående det med å ha gamle DS spill i 1:1 oppløsning. Hvis stylusen går utenfor bildet, i feks zelda blir det bare som om stylusen er ute på kanten :)

Lenke til kommentar

3DS er ikke regionsfri slik som DS er.

Vet jo det. Men det fungerer tyderligvis med noen utenlandske DS spill, mens ikke med andre. Hva er grunnen til det? Hvis den hadde vært helt regionssperret, så skulle ingen fungert. Uansett teit å ha regionssperre på de gamle DS spillene. :/

Lenke til kommentar

3DS er ikke regionsfri slik som DS er.

Vet jo det. Men det fungerer tyderligvis med noen utenlandske DS spill, mens ikke med andre. Hva er grunnen til det? Hvis den hadde vært helt regionssperret, så skulle ingen fungert. Uansett teit å ha regionssperre på de gamle DS spillene. :/

 

Vel, kanskje det fungerer slik som på xbox? Der er noen spill regionsfrie og andre ikke. Mulig det varierer fra brikke til brikke?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal den nederste skjermen få svarte streker? Det er bare den øverste skjermen som er større, og det er kun fordi den er widescreen. Jeg aner ikke hva slags filter du snakker om, da jeg har spilt en del spill til DS på den uten å se noe som helst forskjell. At den nederste skjermen har en annen oppløsning har ingenting å si. Bildet er like stort på DS og 3DS på den nederste skjermen, så stylusen har like stort område å bevege seg på. Jeg tviler sterkt på at du klarer å finne noen dødsoner helt i kantene på den nederste skjermen.

 

Igjen, du forstår ikke forskjellen mellom fysisk størrelse og oppløsning. Spillene til DS kjøres i en mindre oppløsning enn det 3DS-skjermene er i, og blir derfor strukket ut for å passe de skjermene. Jeg har rundt 100 DS-spill og har hatt 3DSen i over to uker nå - det er ganske merkbart på 2D-spill.

 

Da har jeg hatt sinnsykt flaks med samtlige DS-spill jeg har prøvd. Ikke ett eneste av dem har hatt merkbare forskjeller på noe som helst, annet enn at de kanskje ser litt skarpere ut.

Lenke til kommentar

Siden Zelda har bursdag dette året så vil jeg tro en Nintendo 3DS bundle kommer med Ocarina Of Time oppi og Triforce logoen på toppsiden av 3DS, og viss den hadde kommet hadde jeg kjøpt 3DS med engang

 

Det er en av grunnene til jeg drøyer litt. Neste grunnen er at jeg brukte 19k for noen uker siden og er småfattig for øyeblikket hehe :tease:

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Vel, kanskje det fungerer slik som på xbox? Der er noen spill regionsfrie og andre ikke. Mulig det varierer fra brikke til brikke?

Vet ikke helt hva som skjedde første gangen, men ser ut til at de fungerer nå. :S Merkelige greier.

 

Da har jeg hatt sinnsykt flaks med samtlige DS-spill jeg har prøvd. Ikke ett eneste av dem har hatt merkbare forskjeller på noe som helst, annet enn at de kanskje ser litt skarpere ut.

Jeg har testet disse:

Super Mario DS, Advance Wars: Dual Strike, Feel the Magic, Yoshi Touch & Go og Mario Kart. Alle er det merkbart forskjell på å kjøre de i native oppløsning kontra oppskalert. Ikke noe enormt stort problem, men fortsatt litt kjedelig.

Lenke til kommentar

Og om se ser litt bak i posten ser du listen over alle spillene jeg har prøvd. Ingen av dem hadde en merkbar forskjell. Men hva med å bli enige om at noen spill fungerer helt fint, noen gjør det ikke. Om man er i tvil er det bare å ikke selge DSen sin. :)

 

Over til et annet problem. Jeg har spilt Pilotwings Resort en god del og har 51 Collectibles i Free Flight og har 9 stjerner i Novice på Mission Mode, og den siste timen har jeg slitt med at jeg får dobbelt-syn på Collectibles. Det virker som 3Den ikke virker som den skal der, men resten av spillet, menyen og Street Fighter fungerer helt fint. Er det noen andre som har opplevd dette? Jeg spiller på batteri, så jeg mistenker at det har noe å si. Jeg synes bare det er rart det kun er de der Collectibles som ikke virker helt, og de 50 første var ikke noe visuelt problem.

Lenke til kommentar

Collectibes, locations, hidden packages, blue prints, samme det. Og ja, jeg har ni stjerner på Bronze. Trodde det var Novice, men tok feil. Uansett, det er tre på den første flygreia og den første til hangglider, en på den siste flygreia og en på de to rocket belt greiene. På Novice har jeg perfekt på de tre første og tre stjerner på de tre siste, dvs atten stjerner til sammen. Sliter med den siste til hangglider fordi vi skal ta bilde av et fyrtårn, men samme hva jeg gjør registreres det ikke. Selv om jeg tar et bilde når rammen er hvit og tar en perfekt landing på den vanlige landinsplassen blir det ikke registrert. Men uansett, har latt 3DSen stå på ladding, og bildet er helt fint nå. Tok en svipptur med flyet mot fjellet, svingte rett ned mot jernbanen, tok en brå nittigraders sving inn i tunnellen og peiset gjennom den på turbo uten noe problem i 3D. Jeg ville ikke prøvd det samme i 2D. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...