Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden


Tj-nome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pilotwings ikke verdt den prisen da den er altfor kort ifølge anmeldelser og er nesten en ren kopi av det vi ser fra Wii Sport Resort Dogfigt mode.

 

Men får lett 15 timer av det spillet, og det eneste som er "likt" er locations, grafikken og banen. Men gameplay er noe ganske annet.

Lenke til kommentar

Kommer jo en del spill etterhvert og Nintendo ville nok ha konsollen ute så fort som mulig selv om spillutvalget er lite. Selv har jeg Rayman, Street Fighter og PES som alle er utmerkede spill. PES var overraskende bra til å være et håndholdt fotballspill.

Kommer etterhvert ja, det er det som er problemet. E3 2010 lovde jo Nintendo 30 +/- spill ved lanseringen og ble jo nesten halvert. Kommer jo selvfølgelig flere spill etterhvert, men nå klaget jeg jo over lanseringsspillene. DS gjorde litt bedre da de lanserte Wario Ware Touch som faktisk var verdt penga og utnyttet DS touchen bra. Rayman 3D er jo bare en port fra Rayman 2: the Great Escape fra PS1 og N64 tiden. Fotballspill er jeg ikke fan av. Da er ikke alternativet så varierte for meg.

 

At vi må vente til slutten av mai måneden for å få oppdatering, juni til Zelda OoT3D (muligens etter E3 2011 som sannsynlig gir oss slutten av juni måneden) og gud vet når Metal Gear Solid 3 kommer er lenge.

Pilotwings ikke verdt den prisen da den er altfor kort ifølge anmeldelser og er nesten en ren kopi av det vi ser fra Wii Sport Resort Dogfigt mode.

 

Men får lett 15 timer av det spillet, og det eneste som er "likt" er locations, grafikken og banen. Men gameplay er noe ganske annet.

Hehe, ja, man kan få 15 timers spilling om man virkelig vil rundet spillet 100%. Husker Pilotwings 64, men så har jeg aldri vært så glad i det spillet.

Lenke til kommentar

I går kveld slo jeg på min 3DS for å teste 3D bilder jeg fant på Neogaf forum og da opplevde jeg min første hodepine med maskinen. Merkelig nok var dette i det jeg startet å se bildene. Må være dårlig håndterte stereoskopiske bilder da øynene mine aldri greide å fokusere ordentlig. Var noen utrolige bra bilder, men de fleste var dårlige.

 

Må si jeg er litt skuffet over 3DS lanseringen. Ikke noe av de lanseringsspillene hadde jeg lyst på, ingen e-shop og internettleser gjorde også saken verre. Super Street Fighter 4 har jeg på PS3, Pilotwings ikke verdt den prisen da den er altfor kort ifølge anmeldelser og er nesten en ren kopi av det vi ser fra Wii Sport Resort Dogfigt mode, og Ghost Reacon som passer bedre med 2D bilder. Til nå har jeg kun brukt den til DS spill, men ellers står den å samle støv allerede sammen med Wii konsollen.

 

Enig med skuffelsen din, og det har hindret meg fra å skaffe meg en 3DS foreløpig ihvertfall. Men jeg må bare spørre deg om noe off-topic, kan du poste på neogaf? Hvordan får man tilgang til det i så fall? Min profil er av en eller annen grunn ikke åpnet for det enda.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at utvalget spill ved lansering ser tvilsomt ut, men har dere faktisk prøvd spillene? For å ta en rask anmeldelse av de jeg har prøvd:

 

Ghost Recon: Shadow Wars. Trenger strengt tatt ikke 3D, men det er jo litt tøft med airstrike i 3D, og filmene er meget bra laget. Selve spillet minner mye om krigingen i X-com, og det er jo slettes ikke negativt. Meget bra spill.

 

Ridge Racer 3D. Jeg sliter med kontrollene (har ikke prøvd Simple ennå), og ble fort lei de samme kommentarene på nøyaktig samme sted hele tiden. Men bortsett fra det er det et morsomt spill, og alle AI-motstanderne har navn fra Namco-spill. Det trekker litt opp. Ikke dårlig, men tydelig et launch-spill.

 

Super Street Fighter IV 3D Edition: Gode, gamle Super Street Fighter IV, nå med litt 3D effekter. Helt klart et av de beste slossespillene noensinne, og svært lite er fjernet eller skalert ned i forhold til de "voksne" konsollene. Anbefales.

 

Lego Star Wars 3: The Clone Wars, Var skeptisk til denne, men etter noen timer har jeg endret mening fullstendig. Helt klart det beste Lego-spillet så langt og kan anbefales. 3D-effekten er ikke helt på topp, men spillet er likevel svært bra.

 

Splinter Cell 3D: Grei nok port av Chaos Theory i seg selv, men et håpløst kamera gjør det vanskelig å anbefale. Jeg fikk det gratis, så for min del var det verst prisen. :p

 

Pilotwings Resport: Velg mellom fly, rakettbelte eller hangglider og fly rundt omkring. Svært avslappende og kan vare mange timer om man vil ha 100%, og 3D-effekten er meget bra. Ikke for folk som krever action, men bra spill for resten av oss.

Lenke til kommentar

Nei, har ikke prøvd noe av de 3DS spillene fordi, som du sa, ser tvilsomme ut. Pilotwings er ikke min type spill, vil heller ha spill som Mario (platform, utfordrende og morsomt) og Zelda, MGS3 (action eventyr med god historie). For min del kjøpte jeg 3DS for 2000kr da dette så ut som et kupp.

Lenke til kommentar

Pft, anmeldelser er latterlige. Noen liker det, noen liker det ikke. Å basere spillkjøpt utelukkende basert på meningene til en enkelt person man ikke kjenner engang er ikke helt lurt. Jeg foretrekker forum, fordi det gir meg meningene til en rekke personer. Og personlig syntes jeg flere av launchspillene er meget undervurderte. Det er bare å prøve selv, så kanskje dere blir overrasket. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pft, anmeldelser er latterlige. Noen liker det, noen liker det ikke. Å basere spillkjøpt utelukkende basert på meningene til en enkelt person man ikke kjenner engang er ikke helt lurt. Jeg foretrekker forum, fordi det gir meg meningene til en rekke personer. Og personlig syntes jeg flere av launchspillene er meget undervurderte. Det er bare å prøve selv, så kanskje dere blir overrasket. ;)

 

Den logikken du presenterer her er merkelig. Du sier at det bare er mulig å lese en anmeldelse, men dette stemmer jo ikke.

 

Det at man får meningene til en rekke personer på forum stemmer jo, men det gjelder jo også å lese anmeldelser. Da får du i tillegg meningene fra fagpersoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil du ha meninger om spill fra folk som jobber med å anmelde dem og må anmelde alt mulig drit de får i fanget, eller vil du ha meningene til folk som faktisk spiller spillene frivillig fordi de liker dem? Jeg velger det siste. Jeg har mange ganger sett spill få dårlig karakter fordi anmelderen ikke likte sjangeren. Det ser du ikke på et forum. Og om du gjør det vil idioten ikke bli tatt seriøst.

 

Et stort problem med anmeldelser er at de kun kan anmelde det tekniske i et spill. Om jeg sier The Sims: Medieval er sværg bra betyr det ikke at du kommer til å si det samme. Tvert imot er det svært kjedelig om man kun følger questene og gjør det man "skal" gjøre. Jeg liker det fordi det lar meg gjøre så mye annet tull og skape min egen moro. Jeg har startet slosskamper, spilt dame og giftet meg med en annen dame, prøvd å være utro mot hun jeg giftet meg med da jeg spilte som mann, gått på fylla, laget utrolig stygge uniformer til slav... tjenerne og så videre. Jeg kunna sagt mye mer, men du skjønner poenget. Sims: Medieval er bare et eksempel. Alle spill handler om å skape sin egen moro, og det får man ikke i en anmeldelse fordi jeg brukte lang tid i Assassin's Creed: Brotherhood på å kaste folk ned trappen, mens du kanskje vil syntes det bare blir dumt og aldri gjøre det. Jeg ville derfor gitt det en bra karakter, mens du ville gitt det en dårlig. Spillet i seg selv er akkurat det samme, så hvem har rett?

 

Poenget er at i alle spill må man tenke utenfor boksen, men hvordan kommer det frem fra en enkelt anmeldelse?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Så du sier de tar som oftest feil? At deres mening ikke telles så mye fordi de har spilt for mye spill? Man trenger ikke like spillet selvom det er innenfor den sjangern man liker. Og nevn anmeldere som har satt personlige mening om sjangeren de ikke liker så sette dette som en negativ poeng som påvirker det den totale karakteren.

 

Jeg vil si jeg er en storspiller og ser anmeldelser fra IGN eller Gametrailers som bra utgangspunkt når jeg skal ut å kjøpe det utvalgte spillet. Om de mener at f.eks gameplaymekanikken er litt tynt og jeg ser det selv på trailer eller gameplayvideoer så tar jeg dem på ordet. Man må også lese anmeldelsen og ikke bare se på sluttpoenget. Eneste grunnen til at jeg ikke tar forumanmeldere på alvor er pga hypen de skriver om (ta neogaf forumet som et eksempel) og at jeg i ettertid blir skuffet fordi jeg rett og slett ikke fikk meg alle viktige detaljer som de store anmeldere pleier å nevne.

 

Så ja, jeg har heller lyst å høre fra anmeldere først så muligens hva de andre syns om spillet i etterkant.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg enig med Vikingkylling i at man ikke utelukkende kan høre på profesjonelle spilljournalister - da tror jeg vi hadde hatet Nintendo alle som en så mye negativ presse Nintendo alltid får (sjekk feks ut forsiden av gamer.no, en helt ufattelig sak der av en av deres "journalister"). Men jeg mener likevel at man kan bruke spilljournalister som utgangspunkt, ellers ville jeg ikke ant hvor jeg skulle begynt med tanke på hvor mye som kommer ut. Det gjelder bare å ha en sunn dose skepsis, og å tenke litt selv. Etterhvert lærer man seg også om de ulike dobbeltstandardene som gjelder i industrien (Feks at det alltid klages på mer nyskapning i Zelda-spillene, men aldri i shootere), og man lærer at ting på Wii ofte får dårligere karakter enn de isolert sett fortjener fordi de ikke har HD og online. Og at på veldig kompliserte, hardcore spill så kan man aldri stole på anmeldere, for de har ikke hatt tid til å sette seg inn i et slikt spill på mange år (siden forrige spill i serien kom ut kanskje?), og blir derfor alltid positivt overrasket over hvor flott grafikken er blitt siden sist. Case in point: Civilization 5.

 

Så man kan ikke bare se på terningkast, men anmeldelser sammen med litt undersøkelser på egen hånd pleier å være en grei måte å finne ut av ting på - og etterhvert vet man jo også litt hvilke ting man liker - noe som gjør prosessen vesentlig enklere.

Lenke til kommentar

Jeg pleier som oftest å se på metacritic sine samlinger av anmeldelser for å få et bredere bilde av hva flertallet av anmelderene mener. Artig å lese den anmeldelsen som gav best terningkast og den som gav minst (I noen tilfeller terningkast 2 vs. 5) for å se hva de er uenige om.

Lenke til kommentar

La meg si det på en litt annen måte. La oss si vi ser en anmeldelse her på spillverket. De som jobber her er profesjonelle, så de kan jo stoles på. Eller kan de det? Hvordan vet man at personen som har skrevet anmeldelsen her har jobbet med det i årevis, og ikke fikk jobben tidligere denne uken? Så om jeg skriver en fan-basert anmeldelse i dag, får jobb hos spillerverket i kveld og skriver en anmeldelse av det samme spillet i morra for dem, hvilken anmeldelse skan man stole på om de ikke er 100% identiske? Poenget er at en sak alltid har flere sider. Både fans og profesjonelle kan ha rett, og begge kan ta feil. Det handler om å bruke skjønn og stole på hva man selv liker, ikke hva andre liker.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Helt enig i det du skriver der Vikingkylling. Må innrømme at jeg likevel aldri hører på norske anmeldere, da jeg finner dem alt for amatørmessige likevel. Når det gjelder håndholdte spill, så har Craig Harris fra IGN og Jeremy Parish fra 1up vanligvis vært de jeg har gått til for anmeldelser, da jeg vet at de har god peiling og at de faktisk spiller håndholdte spill fordi de liker det (og ikke som tilfellet er med mange andre - fordi de blir satt til det av redaktøren). Ellers var jo Matt Cassamassina og Mark Bozon brukbare på Wii-spill, men ingen av de jobber som anmeldere lengre, så jeg har gått litt over til å lese det som skrives av kretsen rundt Retronauts - podcasten til 1up. Her er det mange dyktige folk, Ray Barnholt, Justin Hayward, Phil Kohler, Frank Cifaldi osv. Man er selvsagt ikke alltid enig, og derfor er det viktig å få informasjon fra ulike steder, men å gå først til folk som en opplever at har god peiling, er ihvertfall min måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar

Å gå til folk man vet har peiling er nok det beste, og det er nettopp derfor jeg går til forum. Å lese en anmeldelse er en ting, men leser vi på forum får vi vite mye mer om selve spillet, og spesielt over tid. En profesjonell anmelder spiller spillet raskt for å slenge ut en anmeldelse, men forumbrukere tar den tiden de trenger og gjør hva de vil med spillet. De ser andre sider av spillet en anmelder ikke rekker eller gidder, spesielt om anmelderen ikke liker den type spill i første omgang. ;)

Lenke til kommentar

Anmeldelser kan nok gi en pekepinn på hva man bør gå for, men la oss ta f.eks. et spill som er relevant for denne tråden, ridge racer 3d, så lurte jeg litt på om selve 3d effekten var noe særlig: Spill.no sier den var dårligst av spillene så langt, mens på gamer.no sier anmeldern at den er veldig bra. Da kan man jo begynne å lure litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...