Gå til innhold

EA like freidige som Ubisoft (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg noensinne finner ut at et spill jeg er i ferd med å kjøpe har denne kopibeskyttelsen, dropper jeg å bruke mine penger på dette tullet og finner en cracket versjon på Piratebay istedenfor.

 

Slik piratbeskyttelse er et alvorlig angrep på forbrukernes rettigheter, og jeg kan ikke forstå at de seriøst tro at det kommer til å bli akseptert ute blant spillerne. Jeg håper spillfabrikantene taper så det suser på dette og blir nødt til å gi opp dette idiotiet.

Lenke til kommentar

Internett er en no-issue for meg selv og ALLE jeg kjenner, så jeg tror nok folk overdriver en god del. Denne typen beskyttelse er null problem. Har runda Assassin's Creed 2 100%, og den ene gangen jeg ikke fikk kobla til var det pga. hackere.

 

Å være koblet til internett mens man spiller er nok ikke no problem for de fleste, men for min del så kjøper jeg ikke spill med disse draconiske DRM systemene ut av prinsipp. Hvorfor i alle dager skal jeg BETALE for å få en DÅRLIGERE version av spillet enn det piratene får? Sannheten er at disse DRM systemene ikke hjelper en dritt. Spill blir lagt ut uten DRM på Piratebay ol. alikevell.

Lenke til kommentar

Problemet med denne formen for kopibeskyttelse er jo at de som kjøper en lovlig versjon får et produkt som de kan oppleve problemer med jamfør servere som kan gå ned, brutt netttilgang etc. Mens de som laster ned og cracker får en versjon som er mer eller mindre problemfri. Derfor tror jeg at en slik kopibeskyttelse senker salget fremfor å øke det.

 

En annen ting er jo at produsenter burde satse på at folk kjøpe prduktet fordi det er verdt pengene og at kunden på sin side setter pris på god kvalitet. Jeg tror ikke det er typen kopibeskyttelse som gjør at folk kjøper spill eller ikke da de fleste knekkes i løpet av kort tid uansett.

 

EA og UBI går nok fe når de velger en løsning som gjør det problematisk for de som bruker pengene på produktene.

Lenke til kommentar

Jeg tror at folk glemmer en veldig viktig detalj oppi alt snakket om internett vs ikke internett.

 

Tiden går... Det er mitt viktigeste argument mot slik drm. Om 10 år vil jeg muligens ønske å spille et spill jeg har gode minner fra. Dette vil i mange tilfeller være umulig. Fordi serveren er borte. Tar jeg opp en NES, Genesis osv vil jeg helt uten problemer (bortsett fra lyspistolen() kunne spille spillene mine i dag, 25+ år etter at jeg kjøpte det. Det samme kan neppe sies om Assassins Creed 2.

Lenke til kommentar

Først var det CD-lock. Du måtte ha CD-en i for å spille.

Det ble cracket.

Legitime spillere måtte bruke en orginal-CD eller en kopi, jukserene kunne spille uten.

 

Så ble det securom. Du måtte ha den ORGINALE CD-en i for å spille.

Det ble cracket.

Legitime spillere måtte bruke orginal-CDen og kunne ikke ta kopier, jukserene kunne spille uten CD.

 

Så ble det CD-key. Du må ha en CD-key for å spille.

Det ble cracket.

Legitime spillere måtte bruke orginal-CD, og ta godt vare på brukermanualet for å kunne spille.

Illegitime spillere slipper dette.

 

Så ble det internett-lås. Legitime spillere må ha DVD-en i leseren, DVD-en må være orginal, de må ha brukerhåndboken for å kunne installere, OG de må ha internettforbindelse for å spille.

Jukserene slipper.

 

Alvorlig ¤&%#¤&¤#¤ meg talt i &¤&¤#¤¤%¤#&¤&¤ ! AAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaa!

IDIOTER.

 

Utviklere må gjøre det vanskeligere for JUKSERENE, ikke for KJØPERENE FOR %#/&¤#/¤&/¤# #¤ #¤/&¤ #& ¤ &¤&¤# &¤# jævla ¤¤&¤#&¤#&¤#&¤# %##¤¤& #¤&&¤# imbesile ¤#"%&%¤% "%#% %#"%"% "#..!!!!!111EnEnHundreogelleve!

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Internett er en no-issue for meg selv og ALLE jeg kjenner, så jeg tror nok folk overdriver en god del. Denne typen beskyttelse er null problem. Har runda Assassin's Creed 2 100%, og den ene gangen jeg ikke fikk kobla til var det pga. hackere.

 

Å være koblet til internett mens man spiller er nok ikke no problem for de fleste, men for min del så kjøper jeg ikke spill med disse draconiske DRM systemene ut av prinsipp. Hvorfor i alle dager skal jeg BETALE for å få en DÅRLIGERE version av spillet enn det piratene får? Sannheten er at disse DRM systemene ikke hjelper en dritt. Spill blir lagt ut uten DRM på Piratebay ol. alikevell.

Har også problemet med at du ikke bare trenger at internett linja er oppe men også at drm server er oppe. har vært noen problemer med det alt, regn med mer, altid gøy med et DOS angrep etterfulgt av et søksmål :) Har også risikoen at hackergrupper/ rusisk mafia eller lignende ber om betaling for å ikke kjøre DOS angrep mot drm server etter at nye spill slippes.

Men mest av alt, hvor lenge gidder EA å drifte den 5 år, 10 år? masse folk som spiller gamle spill. Klart nå kan de slippe en patch (rebrande cracken) etter 1-2 år, men er dette sansynlig?

Konklusjonen min er at de velger å lage et dårligere produkt noe som er greit om de samtidig reduserer prisen kraftig ikke ellers. Hvordan ville folk reagert om melk plutelig kom i 0.7L bokser til den gamle prisen.

 

EA hadde jo suksessen med spore sin DRM med begrenset antall installeringer

Endret av magnemoe
Lenke til kommentar

Faen også... jeg LIKER å ha originalen av gode spill. Men når jeg blir pålagt DRM fra helvete, så takker jeg gjerne ja til Skidrow, Reloaded og Razor1911.

 

Man må ikke glemme at det ikke blir å stoppe med pålagt tilgang til Internett. Hva blir neste steg dersom forbrukerene ikke sier NEI til slik DRM?

Lenke til kommentar

Først var det CD-lock. Du måtte ha CD-en i for å spille.

Det ble cracket.

Legitime spillere måtte bruke en orginal-CD eller en kopi, jukserene kunne spille uten.

 

Så ble det securom. Du måtte ha den ORGINALE CD-en i for å spille.

Det ble cracket.

Legitime spillere måtte bruke orginal-CDen og kunne ikke ta kopier, jukserene kunne spille uten CD.

 

Så ble det CD-key. Du må ha en CD-key for å spille.

Det ble cracket.

Legitime spillere måtte bruke orginal-CD, og ta godt vare på brukermanualet for å kunne spille.

Illegitime spillere slipper dette.

 

Så ble det internett-lås. Legitime spillere må ha DVD-en i leseren, DVD-en må være orginal, de må ha brukerhåndboken for å kunne installere, OG de må ha internettforbindelse for å spille.

Jukserene slipper.

 

Alvorlig ¤&%#¤&¤#¤ meg talt i &¤&¤#¤¤%¤#&¤&¤ ! AAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaa!

IDIOTER.

 

Utviklere må gjøre det vanskeligere for JUKSERENE, ikke for KJØPERENE FOR %#/&¤#/¤&/¤# #¤ #¤/&¤ #& ¤ &¤&¤# &¤# jævla ¤¤&¤#&¤#&¤#&¤# %##¤¤& #¤&&¤# imbesile ¤#"%&%¤% "%#% %#"%"% "#..!!!!!111EnEnHundreogelleve!

 

100% enig, selv i den siste setningen!

 

Like idiotisk som den "You wouldn't steal a.." videoen på begynnelsen av leiefilmen...

Lenke til kommentar

Internett er en no-issue for meg selv og ALLE jeg kjenner, så jeg tror nok folk overdriver en god del. Denne typen beskyttelse er null problem. Har runda Assassin's Creed 2 100%, og den ene gangen jeg ikke fikk kobla til var det pga. hackere.

 

Jeg har spilt MMO'er i flere år og har ikke tenkt å gi meg med det første. Men når det er sagt har det hendt seg flere ganger at internett har ramlet ut i alt fra noen minutter til flere timer uten grunn. Hva mener du jeg skal gjøre da?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...