Gå til innhold

EA like freidige som Ubisoft (PC)


Anbefalte innlegg

Akuratt, det finns ikke og det vil aldri kunne finnes. Gang på gang ser vi at kopisperrene blir forbipassert noen dager etter utgivelse. Og når spillutviklere klager over potensielt "tapte penger" kan jeg ikke bli litt irritert når jeg vet at de har kastet bort flere millioner på slike kopisperrer som aldri fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noe tull! Nå blir det PirateBay på meg fremover, jeg som kjempet på for at kompisene mine faktisk skulle kjøpe spill fremfor å piratkopiere. :(

 

DU gjer det vondt verre med å fortsette å piratkopiere. Forstår du ikkje?

 

 

Jo, jeg forstår det, men jeg gidder ikke å betale for et produkt som er dårligere enn piratkopien. :) Hadde utgiverene tatt til vettet og lansert spill uten de pokkers "piratsperrene" (som kun er en lek for de store piratene), og heller trukket det de brukte på å utvikle sperren fra spillprisen hadde jeg mer enn gjerne kjøpt spillet. Kjøper jeg spill nå er det enten via Steam eller på billigsalg. Nye spill som krever ditt og datt for at jeg ærlig skal få spille, det nekter jeg å betale 400 - 500 for.

Lenke til kommentar

For noe tull! Nå blir det PirateBay på meg fremover, jeg som kjempet på for at kompisene mine faktisk skulle kjøpe spill fremfor å piratkopiere. :(

 

DU gjer det vondt verre med å fortsette å piratkopiere. Forstår du ikkje?

 

 

Jo, jeg forstår det, men jeg gidder ikke å betale for et produkt som er dårligere enn piratkopien. :) Hadde utgiverene tatt til vettet og lansert spill uten de pokkers "piratsperrene" (som kun er en lek for de store piratene), og heller trukket det de brukte på å utvikle sperren fra spillprisen hadde jeg mer enn gjerne kjøpt spillet. Kjøper jeg spill nå er det enten via Steam eller på billigsalg. Nye spill som krever ditt og datt for at jeg ærlig skal få spille, det nekter jeg å betale 400 - 500 for.

 

Det er sjølvsagt heilt fair og forståeleg. Om kunden ikkje er interessert i produktet, så skal han/hun sjølvsagt sleppe å kjøpe det! Men det betyr heller ikkje at kunden kan fritt piratkopiere spelet og kose seg deretter. Då er det større sannsynlegheit at den onde sirkelen vil fortsette.

 

Det eg frykta er at piratar tenkjer at "alle" produkt har slik DRM, og vil difor rettferdiggjere all piratkopiering.

Lenke til kommentar

Javel, så har tydeligvis EA bestemt seg for å begynne med samme skitten.

Som jeg sa da det ble klart at Ubisoft brukte DRM (Internett hele tiden) med Silent Hunter 5, så blir det vel å laste ned crack for flere spill i fremtiden.

Ikke fa*** om jeg betaler full pris for et spill som jeg IKKE kan spille mer enn 6 måneder i året. Er dessverre uten Internett 6 måneder i året pga arbeid. Så Ubisoft og EA kan kysse seg selv bak for min del.

 

Dette rammer flere lovlig kunder enn pirat kunder tror jeg. Helt feil satsing av begge to.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...